Hydepark

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Apis
30.05.2020
Chodzi mi też o to, że "nasze" ministerium poza przekopem mierzei żadnych innych problemów żeglugi śródlądowej nie dostrzega. To boli...

Apis
30.05.2020
Proszę się nie obrażać. W Hydeparku można pisać wszystko. Zbudują kanał i śluzę - napiszemy o tym na pewno specjalnego newsa.

ango
30.05.2020
(...)Ile można pisać o Mierzei...(...) Ponieważ ostatnie informacje o Mierzei są zamieszczane przez mnie, rozumiem, że mam już nie "zaśmiecać" strony tym tematem ...

tiktak
29.05.2020

tiktak
29.05.2020

TMS Waldhof - kłótnia o odszkodowanieDrukuj

TMS Waldhof - kłótnia o odszkodowanieCztery lata temu doszło do ciężkiego wypadku na Renie: tuż przy skale Loreley przewrócił się przewożący kwas siarkowy tankowiec "Waldhof". Pisaliśmy o tej katastrofie na naszych łamach. Teraz sąd będzie musiał rozstrzygnąć sprawę żądań o olbrzymie odszkodowanie. Ponad 1,5 mln Euro zażądał adwokat armatora "Waldhofa" od pewnego armatora belgijskiego, gdyż jego zdaniem jeden ze statków tej firmy był współwinny awarii. Obwinia załogę tego statku, że na skutek błędnej decyzji odnośnie wyboru stron mijania zmusiła kapitana "Waldhofa" do gwałtownych skrętów, w wyniku których doszło do znacznego przechyłu, przemieszczenia się ciężkiej cieczy i w konsekwencji przewrócenia się zbiornikowca wokół osi wzdłużnej. Ponadto twierdzi, że statek bandery belgijskiej winien jako płynący w górę zaczekać aż "Waldhof" przejdzie wąskie przejście. Wówczas być może nie doszłoby do tego wypadku.

Pozwana strona zaprzecza jednak, aby istniał taki obowiązek w tym miejscu i twierdzi, że kapitan nie naruszył przepisów. Uważa też, że "Waldhof" mógł obrać inny kurs i nie musiałby wtedy pokonywać tak dużego łuku. Sąd Okręgowy w St. Goar w 2013 roku oddalił powództwo jako bezzasadne. Według orzeczenia sądu przyczyną awarii nie było mijanie się ze statkiem idącym z przeciwka lecz brak stabilności "Waldhofa" i odpowiedzialnym za to jest właściciel statku. Obecnie sprawę musi rozstrzygnąć sąd wyższej instancji w Köln.
źródło: swr.de
tłum. A. Podgórski
#1 | Seehund dnia 10.02.2015 18:23
Wydaje się, że jakby wczoraj, a to już cztery lata minęły od tej tragedii.
"Waldhof, po remoncie, wrócił na szlaki wodne pod nową nazwą "Auriga" http://www.marinetraffic.com/pl/photos/by/copyright:Waldemar%20Snoch/photo_keywords:auriga i jest to chyba dobre rozwiązanie, przede wszystkim dla załogi statku.
Procesy pewnie jeszcze długo potrwają, gdyż mają zawsze wygranych: prawników.
To chyba chodzi o ten statek, który próbuje się zrobić winnym http://www.marinetraffic.com/pl/photos/by/copyright:Waldemar%20Snoch/photo_keywords:acropolis
#2 | Apis dnia 10.02.2015 19:41
Rzeczywiście Waldku, gdy tłumaczyłem artykuł miał on "stare" brzmienie i inny tytuł ("Kłótnia o 1,5 mln Euro"). Teraz go uaktualniono i pod podanym wyżej jako źródło linkiem wymienia się nazwę "Akropolis" a z tytułu wynika, że ponownie powinno się zbadać przyczynę awarii.

Ja jednak sądzę, że przyczyną bezpośrednią było to co opisał Misiek (mój kolega z klasy w TŻŚ) w naszych burzliwych komentarzach pod newsem o awarii http://www.zeglug...846#c12864
Jeśli nawet idący kontrkursem statek wymusił jakiś gwałtowniejszy manewr - "Waldhof" nie powinien stracić stateczności a jednak się przewrócił. Brak grodzi podłużnych to raczej wina konstruktora/armatora a nie załogi któregokolwiek ze statków wymienionych wyżej.
#3 | Seehund dnia 11.02.2015 13:28
Błąd popełniono już przy tankowaniu. Mając ilość kwasu na zapełnienie pięciu zbiorników, rozdzielono go na wszystkie siedem, pozostawiając miejsce na rozkołysanie się ładunku. Brak grodzi podłużnych oczywiście temu sprzyjał, a reszta wyglądała, prawdopodobnie, tak jak napisał Misiek.
Mimo takiego doświadczenia grodzie podłużne ciągle nie są wymagane.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL