Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

tiktak
14.09.2020

tiktak
21.08.2020
[https://www.wody.
gov.pl/aktualnosci
/1274-wody-polskie
-uzyskaly-dofinans
owanie-na-rozwoj-o
drzanskiej-drogi-w
odnej-2][/url]

tiktak
10.08.2020

tiktak
04.08.2020
[url][/https://www
.portalmorski.pl/z
egluga/45901-jest-
projekt-uchwaly-ws
-rozbudowy-odrzans
kiej-drogi-wodnej-
na-odcinku-od-malc
zyc-do-lubiaza]

tiktak
04.08.2020
[https://www.porta
lmorski.pl/zegluga
/45876-ruszaja-rem
onty-kanalow-na-sz
laku-wielkich-jezi
or-mazurskich][/ur
l]

Niemiecka płaca minimalna i polskie wątpliwościDrukuj

Niemiecka płaca minimalna i polskie wątpliwościNiemiecki Parlament Federalny uchwalił w dniu 3 lipca 2014 r. Ustawę o ogólnej płacy minimalnej (po niemiecku Mindestlohngesetz - MiLoG). Po zatwierdzeniu poprzez Radę Federalną Ustawa o płacy minimalnej (MiLoG) została opublikowana w dniu 15 sierpnia 2014 r. w Federalnym Dzienniku Ustaw (Bundesgesetzblatt) oraz weszła w życie 16 sierpnia 2014 r. Zgodnie z § 1 ust. 1 oraz 2 MiLoG każdy pracownik ma prawo do otrzymania od 1 stycznia 2015 r. wynagrodzenia za pracę w wysokości 8,50 € brutto za godzinę (60 min) pracy. Ustawa w praktyce budzi jednak wiele pytań. Najważniejsze postanowienia MiLoG to:

Płaca minimalna 8,50 Euro znajduje zastosowanie do wszystkich umów o pracę, niezależnie od czasu trwania.
Narzuca obowiązek prowadzenia ewidencji czasu pracy
Obowiązki wynikające z MiLoG obowiązują też zagranicznych pracodawców i pracobiorców
Niedostosowanie się będzie ścigane jak wykroczenie

Niemieckie stowarzyszenie armatorów żeglugi śródlądowej (BDS-B) opracowało na podstawie tej ustawy wytyczne odnoszące się wyłącznie do zatrudnionych w żegludze śródlądowej. Na naszych łamach pojawił się news, który wprowadził sporo zamieszania a nie było to naszym celem. Dokument był bowiem zatytułowany tak, że wprowadzał w błąd polskich dzierżawców:

"Wpływ uregulowań dot. ogólnego wynagrodzenia minimalnego zgodnie z Ustawą o płacy minimalnej (MiLoG) na żeglugę śródlądową uwzględniając zatrudnienie armatorów/dzierżawcy z Polski oraz Czech".

Wynikałoby z tego tytułu, ze niemiecki ustawodawca (lub niemiecki związek armatorów) uregulował sprawy zatrudniania i wynagrodzenia polskich i czeskich armatorów/dzierżawców. Tymczasem dokument był jedynie dobrym tłumaczeniem dokumentu oryginalnego, ale z interpretacyjnymi wtrąceniami i odnośnikami dodanymi przez polskiego tłumacza/urzędnika i w takiej formie rozpowszechniony imiennie pomiędzy polskich armatorów i dzierżawców.

Aby uniknąć nieporozumień podkreślam ponownie, że nie był to dokument niemiecki lecz jego polska interpretacja. Każdy, kto jest zainteresowany jego oryginalnym brzmieniem - może go pobrać ze strony DBS-B: merkblatt-mindestlohn.pdf a zamieszczone u nas poprzednio tłumaczenie na język polski traktować wyłącznie pomocniczo. Podkreślić też należy, że DBS-B nie bierze żadnej prawnej odpowiedzialności za poprawność tej informacji - jest to jedynie pomoc dla zatrudnionych w żegludze śródlądowej w zastosowaniu ustawy MiLoG.
#1 | vasyld dnia 15.01.2015 12:36
Jak widać http://www.biztok.pl/gospodarka/Czy-n...ela_a19800 sprawa nie pozostała niezauważona i już w grudniu polska administracja domagała się wyjaśnień, jak również strony węgierska i rumuńska.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL