Odra to przedłużenie portu SzczecinDrukuj

Odra to przedłużenie portu SzczecinRafał Zahorski, przewodniczący Rady Interesantów Portu Szczecin, przekazał nam szczegółowy materiały przygotowany przez RIPS, który otrzymali w ubiegłym tygodniu kandydaci na prezydenta Szczecina. Materiał można określić jako mini-raport prezentujący atuty szczecińskiego portu oraz bariery w jego rozwoju.

Jego zdaniem, bardzo ważne jest przede wszystkim zaangażowanie władz Szczecina w lobbing na rzecz realizacji inwestycji kluczowych dla poprawy dostępności portu z głębi kraju. RIPS wymienia takie inwestycje jak dokończenie budowy drogi ekspresowej S3 (zarówno brakującego odcinka na Pomorzu Zachodnim, od Goleniowa do Świnoujścia, jak i odcinka na południu Polski do granicy z Czechami), modernizacja szlaków kolejowych E 59 i C-E 59 (czyli trasy łączącej m.in. Świnoujście i Szczecin z Poznaniem, a także „Nadodrzanki”), podniesienie parametrów żeglowności Odry na całym przebiegu do III klasy (a w dalszej kolejności, z wykorzystaniem środków UE, także do IV klasy).

– Nasze środowisko liczy na silne wsparcie ze strony włodarzy miasta w realizacji projektu „12,5 dla Szczecina” [pogłębienie toru wodnego Szczecin-Świnoujście do 12,5 m; zgodnie z rządowymi planami, inwestycja miałaby zostać zrealizowana w latach 2018-21 – red.]. Głębszy tor wodny gwarantować będzie poprawę funkcjonowania i dostępności portu w Szczecinie od strony morza, co zwiększy konkurencyjność w stosunku do innych portów, przede wszystkim niemieckich. Czas już, aby złośliwi przestali mówić, że największym polskim portem jest Hamburg – stwierdza Rafał Zahorski.

źródło: rynekinfrastruktury.pl
foto: A. Podgórski
#1 | IRENKA dnia 07.11.2014 16:20
Przed każdymi wyborami słychać te same "melodie"
#2 | ango dnia 15.11.2014 17:49
Tak własnie powinno być ... ale zaraz za Szczecinem zaczynają się dla żeglugi odrzańskiej przysłowiowe "schody" w postaci problemu, z którym nie można poradzić sobie od lat kilku - zabytkowy most kolejowy z ruchomym (podnoszonym) przęsłem w Podjuchach utrudniający nawigację na Regalicy.
Cytat : "Most w Podjuchach jest też wąskim gardłem dla transportu kolejowego - przyznał Włodzimierz Wiatr, wicedyrektor ds. technicznych Zakładu Linii Kolejowych w Szczecinie spółki PKP PLK. - W ciągu doby przejeżdża po nim 50 pociągów. W tej chwili rozpoczęły się prace nad studium wykonalności modernizacji linii kolejowej CE-59, ale inwestycja kończy się na stacji Szczecin Podjuchy. Przebudowa mostu nie jest w niej ujęta."
Jak się okazuje, nawet najlepsze plany i opracowania w zderzeniu z tzw. szarą rzeczywistością szybko tracą na swej atrakcyjności i zapewne trudno im będzie wyjść poza sferę planów i marzeń ... a historia dalej zataczać będzie swoje koło wokół nierozwiązywalnej "kwadratury koła" - i jak ktoś kiedyś powiedział, to prawda, że historia jest najlepszą nauczycielką życia, bowiem jeszcze nigdy nikogo niczego nie nauczyła ...
http://www.portalmorski.pl/zegluga/ze...dowy-mostu

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL