Port Koźle odroczony. Inwestor musi zaczekaćDrukuj

Port Koźle odroczony. Inwestor musi zaczekaćSą chętni na kozielski port. Prezydent miasta ogłosił, że ma zadeklarowanych dwóch inwestorów. Jeden z rywali w nadchodzących wyborach nazywa to zagrywką, opozycja w radzie miasta odkłada temat, twierdząc że jest stawiana pod ścianą, a zwolennicy Tomasza Wantuły pytają – kiedy będzie dobry moment.

Obaj inwestorzy początkowo mieliby dzierżawić po jednym basenie. Jeden chce przeładowywać węgiel, drugi – materiały płynne. W kolejnym etapie mogliby stanąć w szranki o kupno działek.

Z informacji magistratu wynika, że inwestor deklaruje stworzenie w ciągu dwóch lat portu przeładunkowego dla materiałów płynnych. Co da pracę dla 40-50 osób. Co więcej, urzędnicy informują, że toczą się rozmowy nad odbudową linii kolejowej do portu.

Radni miejscy, którzy zebrali się w tej sprawie na nadzwyczajnej sesji, postanowili odroczyć temat do końca miesiąca. Temat trafi pod obrady branżowych komisji, a dopiero później po raz kolejny na sesję.

źródło: Radio Park
fot: Janusz Fąfara
#1 | Wojciech Rytter dnia 16.10.2014 16:55
Obrady,papierki,duperelki,sesje a czas płynie ...Nic się nie dzieje.Wokół Europa idzie do przodu,a Polska ? Jak zwykle na wstecznym.
#2 | Kongregacja dnia 16.10.2014 20:40
Sesja się odbyła, chodzi o przekazanie portu do ,,Kozielskiego Parku Przemysłowego'' Brzmi to tajemniczo a zarazem sensownie, park i port jest własnością gminy,co do inwestorów ...nie wiem nic, ale daj panie aby byli. Jaki tego będzie efekt? Obyśmy się jak najprędzej dowiedzieli. Baseny są w stanie niezłym infrastruktura nabrzeży ..oj... Może to rzeczywiście powrót do sensownego myślenia o transporcie rzecznym.
#3 | MIREK153 dnia 17.10.2014 20:17
Przeładunki paliw płynnych? Ciekawe,ciekawe......
Chyba z samochodów na cysterny kolejowe?
#4 | Janusz Fafara dnia 17.10.2014 21:20
Raczej odwrotnie, z cystern kolejowych na samochodowe, aby tylko nie cudowne przemiany z opałowego na napędowy, bo miejsce ku temu wprost idealne.
#5 | Lukasz_G dnia 17.10.2014 21:20
... Jeden chce przeładowywać węgiel, drugi - materiały płynne Nie chcę być uszczypliwy ale wystarczy przeczytać ze zrozumieniem...
#6 | Apis dnia 18.10.2014 08:06
"Materiały płynne" to także skroplone gazy. Według koncepcji projektowych w Procie Koźle ma powstać terminal LNG. Zanim powstanie flota tankowców odrzańskich - zapewne terminal będzie przeładowywał z kół na koła. Docelowo logiczną byłaby linia żeglugowa z Gazoportu w Świnoujściu do Koźla.
#7 | ango dnia 19.10.2014 21:35
Czy są potwierdzone informacje co do inwestorów i czy sprawdzono np. jakie mają firmy, w jakich branżach, jak długo działają na rynku i jak przedstawia się wartość kapitałowa ich firm ?
#8 | Greg dnia 20.10.2014 15:40
Zapewne pełnomocnik prezydenta miasta ds Odry pani Tomik ma jakieś dane dotyczące tych inwestorów.
#9 | ango dnia 20.10.2014 17:23
Spotkać dzisiaj rzetelnych i poważnych inwestorów nie jest wcale łatwo - gąszcz często sprzecznych ze sobą przepisów dot. działalności spółek, przepisów finansowych, skarbowych itp. stwarza dla wielu nieograniczone wręcz pole do różnych "popisów"; przykładów można by mnożyć, ale często właśnie brak spójnej i przejrzystej polityki w tym względzie (działalność gospod. i finanse) "położyły" już niejeden projekt - oby port Koźle ominęły te problemy ...
#10 | ango dnia 20.10.2014 21:30
Być może, że temat portu rzecznego w K-K to nie zagrywka wyborcza. O ile sam port znajdzie się gestii K-KPP a także zostanie objęty obszarem zainteresowania SSE w K-K, to prawdopodobnie powinny nadejść dla niego lepsze czasy. Tymczasem K-KPP organizuje kolejną konferencję 23.10.'14 i oby temat portu rzecznego mógł być jednym z wiodących ...
http://www.kkpp.pl/kkpp/o-kkpp/
http://www.kkpp.pl/ogloszenia/konfere...proszenie/
#11 | Lukasz_G dnia 20.10.2014 23:16
Ponieważ temat jest bliski memu sercu pozwolę sobie na mały komentarz. Jako mieszkaniec K-K odnoszę wrażenie, że temat portu jest jak wyżej wspomniano populistycznym biciem piany przedwyborczej przez znienawidzonego prezydenta miasta. Jednak jeśli spojrzeć na to zagadnienie w odniesieniu do odbytego Rejsu Prawdy możemy faktycznie dostrzec zainteresowanie kozielskim portem przez potencjalnych inwestorów. Optymizm związany z możliwością włączenia portu do KKPP i czerpania z tego tytułu większych bądź mniejszych korzyści jest utopijną nadinterpretacją. Wszyscy mieszkańcy K-K dobrze wiedzą jakie profity miasto czerpie z działalności tejże instytucji. W języku potocznym nazwano by ten byt "jedną wielką ściemą" ale nie o tym tutaj mowa.
#12 | Seehund dnia 21.10.2014 19:59
Jestem ciekaw, czy w koncepcji projektowej Gazoportu Świnoujście, był uwzględniony Port Kozielski. Czytając, że "są chętni na kozielski port", to myślę, że nie. Świnoujście , tak jak imponująco szybko rosnący port gdański, podobnie jak największe porty europejskie, będą miały problemy z wyekspediowaniem przyjętych ładunków. K-K życzę , aby stał się polskim Duisburgiem, który będąc portem śródlądowym, przeładowuje trzykrotnie więcej ładunków , niż morski Port Gdański.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL