Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

tiktak
14.09.2020

tiktak
21.08.2020
[https://www.wody.
gov.pl/aktualnosci
/1274-wody-polskie
-uzyskaly-dofinans
owanie-na-rozwoj-o
drzanskiej-drogi-w
odnej-2][/url]

tiktak
10.08.2020

tiktak
04.08.2020
[url][/https://www
.portalmorski.pl/z
egluga/45901-jest-
projekt-uchwaly-ws
-rozbudowy-odrzans
kiej-drogi-wodnej-
na-odcinku-od-malc
zyc-do-lubiaza]

tiktak
04.08.2020
[https://www.porta
lmorski.pl/zegluga
/45876-ruszaja-rem
onty-kanalow-na-sz
laku-wielkich-jezi
or-mazurskich][/ur
l]

Powstanie kanał trzy razy większy od PanamskiegoDrukuj

Powstanie kanał trzy razy większy od PanamskiegoNikaragua zatwierdziła projekt dotyczący kontrowersyjnej inwestycji wartej 40 mld USD - budowy kanału łączącego Atlantyk i Ocean Spokojny. Kanał będzie miał długość 278 km, od 230 m do 520 m szerokości oraz 27,6 m głębokości. Będzie 3 razy większy od Kanału Panamskiego. Jego rozmiary pozwolą na żeglugę największych kontenerowców świata takich jak Maersk Triple-E o pojemności 18 000 kontenerów. Przez Kanał Panamski w tej chwili mogą przepływać statki o maksymalnej pojemności 6000 kontenerów. Warty 40 mld dolarów kanał ma być zbudowany przez firmę Hong Kong HK Nikaragua (HKND), która znajduję się w rękach chińskiego biznesmena Wang Jin.

Komitet obejmujący urzędników państwowych, biznesmenów i naukowców zatwierdził trasę, która przechodzi przez jezioro Nikaragua, największe jezioro w Ameryce Środkowej. Trasa z rzeki Brito, po stronie Pacyfiku do rzeki Punto Gorda na Karaibach była jedną z sześciu możliwych tras. Pojawiają się obawy o wpływ inwestycji na środowisko jeziora.

"Ten projekt ma być największą inwestycją tego typu zrealizowaną w historii ludzkości. Będzie to ogromna pomoc dla Nikaragui i świata w ogóle. Jesteśmy pewni, że jest to inwestycja niezbędna dla handlu światowego”. powiedział Wang Jin studentom na Uniwersytecie w Managua Inżynierii, poinformowała Associated Press.

Zakończenie budowy kanału planowane jest na rok 2019. Może do tego roku uda się w Polsce oddać do użytku śluzę w Malczycach po 21 latach budowy?

#1 | Wojciech Rytter dnia 09.07.2014 18:30
Tamę we Włocławku zaczęto budować w 1963 r.W ciągu 7 lat wybudowano zaporę,potężny zbiornik,elektrownię,śluzę i porty i wiele innych obiektów.Na starych fotografiach widać Ciiągniki Ursus z 3-tonowymi przyczepami ,spychacze Mazur i Saliniec a nawet furmanki wożące ziemię i cegły.To było 50 lat temu.Śluza Malczyce może pobije rekord w długości budowy ? Co znaczy organizacja pracy i współczesna technika ? A pół wieku temu to było takie proste.Może zaprosić pana Wang Jin do nas na Odrę ?
#2 | wanoga dnia 09.07.2014 19:03
Ponieważ wspomniano powyżej o Malczycach, miło by było obejrzeć najnowsze zdjęcia stamtąd. Wybiera się tam ktoś?
#3 | Marek Odra dnia 09.07.2014 21:00
Może Rada Kapitanów wraz z partnerami czeskimi napisała by zapytanie do Pana Wang Jin czy jego firma nie wybudowała by Kanału DOL w systemie "zaprojektuj i wybuduj". W końcu to też inwestycja niezbędna dla handlu europejskiego.
#4 | flis10 dnia 09.07.2014 22:31
Odnośnie Malczyc. Konstrukcja śluzy niby stoi. Wyposażenia z daleka nie widać. Teren budowy raczej nie udostępniany.Prac przy budowie jazu nie prowadzi się. Rozkradziono kraty z pomostów w górnym awanporcie (jak w Brzegu czy Rędzinie). Stan z lata 2013.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL