Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

tiktak
14.09.2020

tiktak
21.08.2020
[https://www.wody.
gov.pl/aktualnosci
/1274-wody-polskie
-uzyskaly-dofinans
owanie-na-rozwoj-o
drzanskiej-drogi-w
odnej-2][/url]

tiktak
10.08.2020

tiktak
04.08.2020
[url][/https://www
.portalmorski.pl/z
egluga/45901-jest-
projekt-uchwaly-ws
-rozbudowy-odrzans
kiej-drogi-wodnej-
na-odcinku-od-malc
zyc-do-lubiaza]

tiktak
04.08.2020
[https://www.porta
lmorski.pl/zegluga
/45876-ruszaja-rem
onty-kanalow-na-sz
laku-wielkich-jezi
or-mazurskich][/ur
l]

Transport Wisłą będzie przywróconyDrukuj

Transport Wisłą będzie przywróconyTrwają prace nad odtworzeniem drogi wodnej E-40 od Bałtyku do Morza Czarnego. W ramach prac powstał już techniczny opis studium wykonalności odbudowy szlaku. Ogłoszenie międzynarodowego przetargu na opracowanie studium wykonalności tego przedsięwzięcia nastąpi prawdopodobnie na przełomie czerwca i lipca br.

22 maja br. uczestnicy grup roboczych Komisji ds. Rozwoju Szlaku Wodnego E-40 na odcinku Dniepr – Wisła uzgodnili i zatwierdzili techniczny opis studium wykonalności odbudowy szlaku. Studium dostarcza 3 optymalne i najbardziej realistyczne scenariusze odbudowy drogi E-40 do IV lub wyższej klasy wodnej. Ogłoszenie międzynarodowego przetargu na opracowanie studium wykonalności przedsięwzięcia nastąpi prawdopodobnie na przełomie czerwca i lipca 2014 roku.

Szlak wodny Dniepr – Wisła łączy baseny Morza Czarnego i Bałtyckiego, jednak obecnie nie jest wykorzystywany z uwagi na brak możliwości żeglugi na całym odcinku drogi wodnej E-40 po stronie polskiej. Kwestia przywrócenia połączenia wodnego Dniepr – Wisła – Odra wielokrotnie rozpatrywana była na poziomie krajowym i europejskim. Wodna trasa wykorzystywana do transportu towarów, pozwoliłaby na odciążenie systemu dróg i zwiększenie przepływu towarów.

Droga wodna E-40 prowadziłaby z Gdańska w górę Wisły, a następnie przez Bug do Terespola i dalej przez Brześć do Prypeci oraz Dnieprem do Morza Czarnego. Wodna autostrada wykorzystywałaby cztery rzeki – połączone siecią kanałów Wisłę, Bug, Prypeć i Dniepr.

Prace nad strategią i planami szlaku wodnego E-40 realizowane są w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Polska-Białoruś-Ukraina 2007-2013. Na ten cel przeznaczono ponad 900 tys. euro. 90 proc. tej kwoty pochodzi ze środków unijnych, a pozostałe 10 proc. to wkład własny partnerów projektu.

źródło: euroinfrastructure.eu, UMWM
#1 | Apis dnia 28.05.2014 12:39
22 maja odbyła się konferencja w Sejmie - polecam transmisję video http://www.sejm.g...C400421329 - na której przedstawiciel firmy OT Logistics Piotr Pawłowski [czas na nagraniu: 12.40 - 12.56] wyraża zainteresowanie transportem kontenerowym na szlaku wodnym E40 i mówi m.in.:

Cytaj

Tczew, Toruń, Włocławek - to mogłyby być nowe terminale - OT Logistic ma pod kontrolą porty morskie Szczecin-Świnoujście. W Niemczech przejęliśmy największego konkurenta... my potrafimy robić logistykę...

Widzimy jak prężnie zrobiła to na Odrze: Wrocław to drugi Braunschweig a Gliwice drugi Dortmund Smile Upadek Odrzańskiej Drogi Wodnej to w głównej mierze efekt braku zainteresowania nią największego (niegdyś polskiego) armatora śródlądowego: wyprzedaży i burzenia infrastruktury przeładunkowej, stoczniowej, złomowania floty i wyprowadzenia jej resztek za granicę. Cała reszta wystąpienia Pawłowskiego oparta o dane i osiągnięcia żeglugi śródlądowej na zachodzie ma się tak do polskich realiów jak... OT Logistics do rozwoju żeglugi. Interesuje tę firmę jedynie możliwość zrobienia kasy na już gotowych drogach wodnych a nie inwestowanie w ich rozwój.

Poseł Chmielowski [13.320 - 13.46] mówi zaś jasno:

Cytaj

Co jest naszym głównym interesem w Polsce? Doprowadzić do użeglownienia (błędne sformułowanie: osiągnięcia klasy międzynarodowej - przyp. kpt. A. Podgórski) w pierwszej kolejności jednej rzeki w Polsce. Odra daje tą możliwość - jest połączona z siecią dróg wodnych zachodnich i stwarza możliwość połączenia przez Czechy i Słowację z Dunajem. Odra od dawna była i jest nadal żeglowna a zmodernizowana zapracuje na modernizację Wisły. Kolejność realizacji ma znaczenie aby osiągnąć sukces: na Odrę możemy otrzymać dofinansowanie z UE do 85% gdyż jest to projekt ponadnarodowy w ramach Unii Europejskiej. E-40 w znacznej części leży poza granicami UE - tu na finansowanie z UE w takim rozmiarze liczyć nie możemy. Podzielimy się z Wisłą wiedzą i doświadczeniem Rady Kapitanów Żeglugi Śródlądowej.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL