Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

tiktak
14.09.2020

tiktak
21.08.2020
[https://www.wody.
gov.pl/aktualnosci
/1274-wody-polskie
-uzyskaly-dofinans
owanie-na-rozwoj-o
drzanskiej-drogi-w
odnej-2][/url]

tiktak
10.08.2020

tiktak
04.08.2020
[url][/https://www
.portalmorski.pl/z
egluga/45901-jest-
projekt-uchwaly-ws
-rozbudowy-odrzans
kiej-drogi-wodnej-
na-odcinku-od-malc
zyc-do-lubiaza]

tiktak
04.08.2020
[https://www.porta
lmorski.pl/zegluga
/45876-ruszaja-rem
onty-kanalow-na-sz
laku-wielkich-jezi
or-mazurskich][/ur
l]

O wszystkich grzechach przeciwko OdrzeDrukuj

O wszystkich grzechach przeciwko OdrzeRada Kapitanów Żeglugi Śródlądowej mówiła w Radio Opole o wszystkich grzechach przeciwko Odrze i wszystkich legendach na jej temat.

- Odra po prostu straciła gospodarza, a resort ochrony środowiska, który za nią odpowiada, chce zrobić z rzek skanseny i rezerwaty - powiedział w Loży Radiowej kapitan Andrzej Podgórski, członek Rady Kapitanów Żeglugi Śródlądowej, która wytrwale lobbuje na rzecz przywrócenia Odrze gospodarczego znaczenia. - To jest droga transportowa, za którą powinno odpowiadać ministerstwo transportu.

Interes wydaje się być oczywisty. Jak mówi kapitan Czesław Szarek, o uruchomienie korytarza transportowego Bałtyk - Adriatyk walczy kilka krajów, od Szwedów po Chorwatów. Na Polskę naciskają też Czesi, którzy chcą, by każda nowa publiczna inwestycja na Odrze od razy była planowana tak, by modernizowany odcinek miał czwartą, czyli międzynarodową klasę żeglowności.

A jakie są realia? Remontowana właśnie śluza Różanka we Wrocławiu (to przez ten remont produkowane w Koźlu statki i ładunki nadgabarytowe nie mogą płynąć do odbiorcy Odrą, ale muszą być transportowane lądem) po zakończeniu prac nadal będzie miała klasę trzecią. Czyli z międzynarodowego punktu widzenia taki remont jest pozbawiony sensu.

Co jeszcze jest problemem? - Na przykład przekłamane informacje na temat Odry - mówi kapitan Podgórski. - Mówi się, że konieczne jest podniesienie kilkudziesięciu mostów. To bzdura, wszystko to zmierzyliśmy. Problem leży w źle wyliczonej tak zwanej Wielkiej Wodzie Żeglownej. Zaczęto ją ustalać powyżej poziomu alarmowego, czyli wychodzi na to, że mielibyśmy żeglować na rzece, która przelewa się przez wały. Gdyby urealnić te poziomy, to w przypadku wszystkich mostów mielibyśmy prześwit 5 metrów 25 cm odpowiadający czwartej klasie.

Przypadki zaniechań można by mnożyć. Weźmy port w Koźlu, kiedyś największy port śródlądowy w Europie. Dziś nieczynny i zdewastowany.

- Gdy ambasador Chorwacji usłyszał, że mamy trzy kilometry uzbrojonego nabrzeża, aż się przeżegnał - mówiła w Loży Radiowej Gabriela Tomik, pełnomocnik prezydenta Kędzierzyna-Koźla do spraw Odry.

źródło: radio.opole.pl
#1 | Wojciech Rytter dnia 27.03.2014 11:25
Tutaj powinien się przeżegnać min .transportu i p.Tusek,że grzeszą zaniedbując Odrę i wszystkie drogi wodne w Polsce.Nie może do nich dotrzeć,że innym,bogatszym od nas opłaci się transport wodą.A u nas ...szlaban na Żeglugę
#2 | Apis dnia 27.03.2014 15:34
Pod linkiem http://www.radio....odrze.html można posłuchać naszych wypowiedzi w całości.
#3 | Wojciech Rytter dnia 27.03.2014 17:40
Trzeba upubliczniać takie wywiady,może wreszcie dotrze do tych matołów na górze,o co tu chodzi.
#4 | koj dnia 27.03.2014 17:56
Wywiady dobre, najważniejsze to trzymać kurs.
#5 | Szafranek dnia 27.03.2014 21:58
Koj Masz rację wywiady dobre, a gospodarz gdzie? Róbmy swoje. Pozdrawiam serdecznie Szafranek.
#6 | Apis dnia 28.03.2014 12:46
Gdyby na stronie Radia Opole przestał być dostępny nasz wywiad - zapraszam na stronę Rady Kapitanów: http://www.radaka...eadmore=43
#7 | Ziomal dnia 30.03.2014 08:52
Stare polskie powiedzenie .Jak coś robisz to rób to dobrze albo nie rób wcale. Wielki ukłon dla Rady Kapitanów i p. Gabrieli Tomik. Navigare necesse est

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL