Interpelacja do nowego Ministra Środowiska w sprawie dróg wodnychDrukuj

Interpelacja do nowego Ministra Środowiska w sprawie dróg wodnychCzwartego grudnia wpłynęła do Kancelarii Sejmu interpelacja posła Jana Ziobro (Solidarna Polska) do Pana Macieja Grabowskiego Ministra Środowiska w sprawie wskazania osób wykonujących zadania z dziedziny planowania, budowy, modernizacji oraz utrzymania śródlądowych dróg wodnych w Ministerstwie Środowiska i podległej mu jednostce w Krajowym Zarządzie Gospodarki Wodnej. Tekst interpelacji przytaczamy w całości gdyż jest niezwykle istotna dla naszego i nie tylko naszego środowiska.



Warszawa 04.12.2013 r.


Poseł na Sejm
Rzeczypospolitej Polskiej
Jan Ziobro

Szanowny Pan
Maciej Grabowski
Minister Środowiska


Interpelacja złożona przez Posła RP Jana Ziobro w sprawie wskazania osób wykonujących zadania z dziedziny planowania, budowy, modernizacji oraz utrzymania śródlądowych dróg wodnych w Ministerstwie Środowiska i podległej mu jednostce w Krajowym Zarządzie Gospodarki Wodnej.

Ekologiczny transport wodny śródlądowy odgrywa ważną rolę w przewozie towarów w wielu krajach Europy, gdzie śródlądowe drogi wodne są istotnym elementem systemu transportowego.
Dla zagwarantowania zrównoważonego rozwoju transportu, który nie utrudnia osiągnięcia celów Ramowej Dyrektywy Wodnej, Komisja Europejska w dniu 18 października 2012 roku wydała wytyczne pt. „Transport wodny śródlądowy i sieć Natura 2000 – zrównoważony rozwój śródlądowych dróg wodnych i zarządzanie nimi w kontekście dyrektywy ptasiej i siedliskowej” (Reference: IP/12/1114).

Natomiast dla zwiększenia udziału żeglugi śródlądowej w europejskim łańcuchu transportowym Komisja Europejska w dniu 10 września 2013 r. przedstawiła nowy program działań NAIADES II, który ma celu zwiększenie liczby przewozów towarowych rzekami i kanałami. Trzeba podkreślić, że jednostki pływające żeglugi śródlądowej to jedne z najbardziej przyjaznych dla środowiska i energooszczędnych form transportu.

Program ten ma ułatwić wprowadzanie długofalowych zmian strukturalnych w sektorze ekologicznego śródlądowego transportu wodnego. Komisja Europejska dała wyraźny sygnał, że żegluga śródlądowa powinna być dalej rozwijana jako wydajny i zrównoważony środek transportu.

Wobec powyższego i w trosce o właściwe dostosowanie do standardów europejskich rozwoju polskich śródlądowych dróg wodnych w kontekście promowanego przez Komisję Europejską zrównoważonego rozwoju, jak również obowiązującego prawodawstwa Unii Europejskiej w zakresie ochrony środowiska, proszę o odpowiedź na pytania:

1.) Czy Ministerstwo Środowiska i KZGW jako podległa mu jednostka dysponują (i jakimi) wykwalifikowanymi zasobami kadrowymi wykonującymi zadania z dziedziny planowania, budowy, modernizacji oraz utrzymania śródlądowych dróg wodnych.

2.) Proszę o informację dotyczącą tych osób, z podaniem ich ilości, zajmowanych stanowisk i kwalifikacji (wykształcenia kierunkowego) oraz:

- pracowników skierowanych przez Ministra Środowiska do współtworzenia we współpracy z resortem transportu krajowej listy inwestycji kluczowych w dziedzinie dróg wodnych przewidzianych do realizacji na lata 2014-2020, w szczególności Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 oraz Dokumentu Implementacyjnego do Strategii Rozwoju Transportu 2020;

- pracowników zajmujących się opiniowaniem i przygotowaniem dużych inwestycji hydrotechnicznych np. wielofunkcyjnych stopni wodnych czy zbiorników wodnych na Odrze i Wiśle oraz ich dorzeczach;

- specjalistów z zakresu dróg wodnych zajmujących się na polecenie Ministra Środowiska i Prezesa KZGW nadzorem właścicielskim w odniesieniu do śródlądowych dróg wodnych.

3.) W jaki sposób Minister Środowiska uzasadnia potrzebę przydzielenia podobnych zadań i kompetencji pomiędzy dwiema podległymi sobie jednostkami organizacyjnymi – Departamentem Zasobów Wodnych i Krajowym Zarządem Gospodarki Wodnej.

Z poważaniem
Jan Ziobro
#1 | koj dnia 07.12.2013 14:04
Jako podatnik jestem bardzo ciekawy kto (nie)wykonuje swoich obowiązków w Ministerstwie Środowiska i w KZGW.
#2 | Kongregacja dnia 07.12.2013 22:30
Nie dalej rozwijana ,tylko trzeba zacząć ja rozwijać ,została wyzerowana za ,,demokracji''.
ad 1 nie ma takich w ministerstwie ,
ad 2 ew. mocno zakamuflowani bojąc się odezwać ,bo wg. niektórych żegluga jest be.
Tacy ludzie są na lądzie .
Panie pośle ,administrator tej strony w każdej chwili panu poda nazwiska najlepszych specjalistów żeglugi śródlądowej w Polsce. Na razie dzięki z tyle co pan robi ,aby tak dalej. w nas ma Pan wsparcie.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL