Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

tiktak
14.09.2020

tiktak
21.08.2020
[https://www.wody.
gov.pl/aktualnosci
/1274-wody-polskie
-uzyskaly-dofinans
owanie-na-rozwoj-o
drzanskiej-drogi-w
odnej-2][/url]

tiktak
10.08.2020

tiktak
04.08.2020
[url][/https://www
.portalmorski.pl/z
egluga/45901-jest-
projekt-uchwaly-ws
-rozbudowy-odrzans
kiej-drogi-wodnej-
na-odcinku-od-malc
zyc-do-lubiaza]

tiktak
04.08.2020
[https://www.porta
lmorski.pl/zegluga
/45876-ruszaja-rem
onty-kanalow-na-sz
laku-wielkich-jezi
or-mazurskich][/ur
l]

Gdańsk powinien mieć port śródlądowyDrukuj

  • mkrakowiak74
  • 11.09.2013 06:44:07
  • 2018 czytań
  •  3 komentarze
Gdańsk powinien mieć port śródlądowyPrzywrócenie portowi gdańskiemu i miastu portowemu Gdańsk akwenów i terenów niesprawiedliwie zabranych przez Warszawę jest niezbędne nie tylko dla zaspokojenia potrzeb rozwojowych portu morskiego i miasta Gdańska, ale również zaspokojenia przyszłych potrzeb żeglugi śródlądowej, dla której rozwoju w Gdańsku niezbędny jest (na tych właśnie obszarach lokalizowany) przyszły port śródlądowy.

Błędna, szkodliwa decyzja podjęta w Warszawie w latach 50-tych - w centralistycznie zorganizowanej gospodarce PRL, polegała na pozbawieniu portu gdańskiego i miasta Gdańska południowej połowy akwenu Martwej Wisły i niezbędnego dla rozwoju portu terenu rozciągającego się na południe od Martwej Wisły, na jej odcinku od trawersu Śmiałej Wisły aż do Przekopu Wisły.

Granicę Gdańska Warszawa poprowadziła na wschód od trawersu Śmiałej Wisły - wbrew logice i praktyce światowej miast portowych - środkiem akwenu Martwej Wisły. Była to wielka strata dla Gdańska, ale w centralistycznie prowadzonej gospodarce socjalistycznej nie było miejsca na uwzględnianie głosu z terenu.

Obecnie konieczne jest przywrócenie w granice administracyjne portu gdańskiego około 10-cio kilometrowego, wschodniego odcinka akwenu Martwej Wisły od Śmiałej Wisły do Przekopu Wisły, a portowi i miastu portowemu Gdańsk południowego pasma połowy akwenu Martwej Wisły, jak również dużego terenu na południowym brzegu Martwej Wisły. Wschodnia część tego obszaru jest niezbędna dla budowy przyszłego portu żeglugi śródlądowej w Gdańsku.

#1 | Wojciech Rytter dnia 11.09.2013 20:48
Konieczne i barrrrdzo potrzebne,szybko.Regulacja Wisły i reszty głównych naszych rzek.Ja przestałem już wierzyć,że w najbliższych 20-tu latach coś ruszy w żegludze w tym kraju...
#2 | wanoga dnia 11.09.2013 22:01
Na zamieszczonej fotografii dostrzegłem "Warmijkę". Urokliwy i jednocześnie bardzo nieekonomiczny stateczek. Ale transport osób dzisiaj odbywa się małymi busikami, zamiast pociągami pasażerskimi, więc może transport towarów przeniesie na małe towarowce śródlądowe? ;-) Kto wie...
Pozdrawiam!
#3 | Apis dnia 12.09.2013 09:12
Więcej o "Warmijce": http://www.zeglug...icle_id=84

zegluga.szympanstudio.pl/albums/userpics/normal_Barka_motorowa_Warmijka.JPG

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL