Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

tiktak
14.09.2020

tiktak
21.08.2020
[https://www.wody.
gov.pl/aktualnosci
/1274-wody-polskie
-uzyskaly-dofinans
owanie-na-rozwoj-o
drzanskiej-drogi-w
odnej-2][/url]

tiktak
10.08.2020

tiktak
04.08.2020
[url][/https://www
.portalmorski.pl/z
egluga/45901-jest-
projekt-uchwaly-ws
-rozbudowy-odrzans
kiej-drogi-wodnej-
na-odcinku-od-malc
zyc-do-lubiaza]

tiktak
04.08.2020
[https://www.porta
lmorski.pl/zegluga
/45876-ruszaja-rem
onty-kanalow-na-sz
laku-wielkich-jezi
or-mazurskich][/ur
l]

Prace na bulwarach idą pełną parąDrukuj

  • mkrakowiak74
  • 15.08.2013 10:08:28
  • 1907 czytań
  •  4 komentarze
Prace na bulwarach idą pełną parąBulwary wiślane są bardzo atrakcyjną, ale dotąd niezagospodarowaną przestrzenią w Warszawie. To się jednak szybko zmieni. Właśnie powstaje tu piękna promenada, która zastąpi brzydkie PRL-owskie schody.

Wiślane bulwary za 122,7 mln zł przebudowuje Hydrobudowa Gdańsk SA. Pierwszy etap prac, w ramach którego powstanie nowy, atrakcyjny bulwar od mostu Śląsko-Dąbrowskiego do ul. Boleść wraz z dwoma przejściami podziemnymi, potrwa 18 miesięcy. Ten odcinek prac uzyskał ok. 18 mln zł dofinansowania z Unii Europejskiej. Jest częścią projektu "Warszawski węzeł wodno-rowerowy - Pedałuj i płyń".

Wzdłuż promenady nabrzeże rzeki zostanie przebudowane i wyposażone w taki sposób, by mogły tu cumować nie tylko statki kontraktowane przez miasto, lecz także łodzie rekreacyjne i barki usługowe. Dostarczone zostaną elektryczność, woda i odprowadzanie ścieków, co ułatwi tym jednostkom funkcjonowanie. Na wysokości Gnojnej Góry powstanie pływająca przystań, a przy ul. Grodzkiej oraz ul. Boleść - przystanki tramwaju wodnego.

Na zmodernizowanym bulwarze będzie też miejsce dla rowerzystów - powstaną tu szeroka droga rowerowa i wypożyczalnia jednośladów, ustawione też zostaną stojaki na rowery.

Przebudowa bulwaru zbliży Warszawę do Wisły. Nie tylko dlatego, że powstaną kafejki czy galerie - czyli kawałek miasta nad rzeką, lecz także dlatego, że do istniejącego bulwaru zostanie dodany nowy poziom spacerowy nad samą wodą uzupełniony pomostami do cumowania jednostek pływających. W projekcie przewidziano także usypanie miejskiej plaży, choć już wyznaczenie kąpieliska, ze względu na silny nurt rzeki, nie jest brane pod uwagę. Za to obok plaży pojawi się wodny plac zabaw z fontannami i strumieniami, w którym za zabawki służyć będą dzieciom zwierzęta typowo rzeczne - jesiotr, sum, żaba, wydra i bóbr.

Kolejna część bulwaru, do mostu Świętokrzyskiego, powinna być gotowa w połowie 2015 r. Nowoczesne, zabezpieczone na wypadek wysokiej wody przejście podziemne powstanie na wysokości ul. Bednarskiej. W ramach inwestycji powstanie atrakcyjna przestrzeń publiczna, z pawilonami wystawowymi i restauracjami.

Prace nad projektem zagospodarowania lewobrzeżnego bulwaru rozpoczął w 2009 r. wybór koncepcji architektonicznej przebudowy. W konkursie na projekt bulwaru złożono 31 prac. Zwyciężyła koncepcja grupy RS Architektura. Ze względu na ogromne skomplikowanie i złożoność prac, jakie będzie trzeba wykonać, konieczne było uzyskanie wielu dodatkowych zgód i pozwoleń. Zaprojektowane rozwiązania, innowacyjne w skali kraju - jak m.in. pawilony na pływakach - konsultowane były z zarządcą wód, Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej. Bulwar i wszystkie elementy architektoniczne zaprojektowano tak, by były przygotowane na przejście wysokiej wody.

źródło: Super Express
#1 | Odra dnia 15.08.2013 13:16
Ciekawe czy nasi Przyjaciele znad Wisły zorientowali się już, że atrakcyjne bulwary nijak mają się do oczyszczenia i pomocy rzece....będą spacerowali...pedałowali...patrzyli jak na ich oczach rzeka dziczeje jeszcze bardziej...Gratuluję głupoty temu narodowi (czytaj -decydentom).. gratuluję..
#2 | Apis dnia 15.08.2013 13:36
Ależ niektórzy tak właśnie pojmują renaturyzację:

Cytaj

Teraz przywraca się pierwotny wygląd rzek, dzieje się tak na przykład z niemieckim Renem. Na całym świecie nad brzegami rzek wznoszą się wieżowce, powstają restauracje, wystarczy popatrzeć na tętniące życiem brzegi Tamizy czy Sekwany

http://www.zeglug...admore=525

Ergo: pierwotny wygląd rzek to bulwary, tawerny, wieżowce, apartamentowce i... doskonale rozwinięta żegluga. Chcemy renaturyzacji!
#3 | slawekn2 dnia 17.08.2013 12:31
Wasi przyjaciele znad Wisły z podziwem i zainteresowaniem obserwują projekt „Odra dla turystów 2014 – rozwój turystyki wodnej na transgranicznym obszarze Doliny Środkowej Odry i gorąco mu kibicują ciesząc, że coś się dzieje w tym kraju pozytywnego a nawet próbują takie działania naśladować.
http://odra2014.p...ojekt.html
Jednocześnie nie gratulujemy głupoty temu narodowi ale współczujemy mu (nam wszystkim) z posiadania obywateli o takim stanie umysłu jak Pan Odra, anonimowy zresztą bo nie wiadomo gdzie się urodził i kiedy oraz co porabia w życiu aby się w ten sposób wypowiadać Smile mądrali i krytykantów (nie mylić z konstruktywną krytyką) mamy w tym kraju rzeczywiście dostatek Smile

Miasto wydało 122 mln zł. na budowę bulwarów nad Wisłą, w stolicy tego kraju, aby zbliżyć rzekę do ludzi dzięki czemu (mam nadzieję) będą mogli się nią zainteresować i dostrzec jej urodę co w konsekwencji może owocować konkretnymi działaniami na rzecz jej zagospodarowania i regulacji. Dzięki temu będą przystanie dla statków żeglugi śródlądowej z prawdziwego zdarzenia do których nareszcie będą mogły dobijać statki i zabierać pasażerów w cywilizowanych warunkach.
W tym roku miasto sfinansowało pięć pomostów i organizację kilku plaż nad Wisłą dla mieszkańców Warszawy i turystów ją odwiedzających.
http://konsultacj...na-plazach
W zeszłym roku żegluga śródlądowa w Warszawie przewiozła 80000 pasażerów a w tym roku do końca lipca już 90000. Widać z tego, że jest znaczny postęp w zainteresowaniu tego narodu w spędzaniu czasu nad Wisłą, co mam nadzieję, będzie owocowało konkretnymi działaniami na rzecz jej rewitalizacji.
#4 | Apis dnia 17.08.2013 19:19

Cytaj

Miasto wydało 122 mln zł. na budowę bulwarów nad Wisłą, w stolicy tego kraju, aby zbliżyć rzekę do ludzi dzięki czemu (mam nadzieję) będą mogli się nią zainteresować i dostrzec jej urodę co w konsekwencji może owocować konkretnymi działaniami na rzecz jej zagospodarowania i regulacji.

Lepiej byłoby wydać ten szmal najpierw na regulację i właściwe utrzymanie szlaku a dopiero potem na bulwary, bo przecież jakieś były, ale... "brzydkie, peerelowskie".

Cytaj

Dzięki temu będą przystanie dla statków żeglugi śródlądowej z prawdziwego zdarzenia do których nareszcie będą mogły dobijać statki i zabierać pasażerów w cywilizowanych warunkach.

Żeby te statki mogły do tych bulwarów dobijać - najpierw trzeba zrobić drogę wodną (patrz wyżej). Nie ma statków o zerowym zanurzeniu.

Kibicujecie projektowi "Odra dla turystów".... Na razie statki dla Nowej Soli stoją w Koźlu i nie wiadomo czy w tym roku wypłyną z powodu katastrofalnego stanu Odrzańskiej Drogi Wodnej. Jeśli kiedyś dotrą do Nowej Soli - też nie wiadomo czy na Odrze Środkowej popływają. Nie mają zerowego zanurzenia.

To tak jak z Pendolino: kupujemy, bo ładny ale nie ma gdzie jeździć. O Dreamlinerach i Modlinie nie wspomnę.

U nas wydaje się pieniądze dla samego ich wydawania, bo ktoś wziął za projekt,ktoś inny za realizację, jeszcze inny dostanie medal albo premię i najmniej ważne jest to, czy to do czegoś służy..

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL