Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

tiktak
14.09.2020

tiktak
21.08.2020
[https://www.wody.
gov.pl/aktualnosci
/1274-wody-polskie
-uzyskaly-dofinans
owanie-na-rozwoj-o
drzanskiej-drogi-w
odnej-2][/url]

tiktak
10.08.2020

tiktak
04.08.2020
[url][/https://www
.portalmorski.pl/z
egluga/45901-jest-
projekt-uchwaly-ws
-rozbudowy-odrzans
kiej-drogi-wodnej-
na-odcinku-od-malc
zyc-do-lubiaza]

tiktak
04.08.2020
[https://www.porta
lmorski.pl/zegluga
/45876-ruszaja-rem
onty-kanalow-na-sz
laku-wielkich-jezi
or-mazurskich][/ur
l]

System administrowania rzekami w Polsce jest niedoskonałyDrukuj

  • mkrakowiak74
  • 12.08.2013 20:13:00
  • 2596 czytań
  •  1 komentarz
System administrowania rzekami w Polsce jest niedoskonałyPaweł Mikusek, Ministerstwo Środowiska: Wisła powinna stać się żeglowną rzeką, ale wymaga to ogromnej pracy i nakładów finansowych Wisła jest najważniejszą i największą rzeką w Polsce. Przygotowujemy się do realizacji projektu "Odbudowa budowli regulacyjnych (ostróg) na odcinku od Korabnik do Wełcza" (tj. poza odcinkiem żuławskim), w ramach nowej perspektywy finansowej 2014-2020. Ten projekt wymaga odbudowy lub gruntownego remontu blisko 70 procent ostróg regulacyjnych i ubezpieczeń brzegów na dolnej Wiśle (którymi są kamienne budowle regulacyjne). Realizacja tych prac, w wyniku których stworzone zostaną dobre warunki do pracy lodołamaczy i odpływu wód, poprawi się i stworzy warunki do prowadzenia żeglugi śródlądowej.

Odbudowa i generalny remont budowli regulacyjnych z ubezpieczeniem brzegów rzeki i niezbędnymi odcinkowo robotami pogłębiarskimi przywrócą drożność koryta rzecznego. Będą skutkowały znacząco dla ochrony przed powodziami (w tym zatorowymi), jak i funkcji żeglugowej rzeki. Te działania planowane na Wiśle, od strony portów morskich, tworzące docelowo warunki zbliżone do parametrów IV klasy drogi wodnej, muszą być równoważone w aspektach środowiskowych, dlatego będą wymagały ocen oddziaływania na środowisko i analiz transportowych, wobec nieokreślonych jeszcze dzisiaj założeń przewozowych, możliwej lokalizacji wspierających centrów logistycznych lub przeładowni oraz dookreślenia rodzaju środków transportu w czasie zlodzenia rzeki. To będzie wymagało współpracy i ustaleń przez ministerstwo właściwe do spraw transportu.

Wyznaczenie jednego ministra odpowiedzialnego za rozwój śródlądowych dróg wodnych, a szerzej, odpowiedzialnego za całokształt szeroko rozumianej gospodarki wodnej, obejmującej między innymi planowanie i wykorzystanie zasobów wodnych, ochronę przeciwpowodziową, inwestycje wodne oraz utrzymanie rzek, potoków oraz dróg wodnych wraz z ich bezpieczeństwem żeglugowym i turystycznym wykorzystaniem jest problemem wymagającym rozwiązania. W tym kierunku prowadzone są prace w Ministerstwie Środowiska. Przygotowujemy projekt nowego prawa wodnego, a właściwie przygotowujemy reformę gospodarki wodnej, gdzie nowe prawo wodne ma być, w naszych założeniach, kręgosłupem reformy i wyznaczać ramy prawne gospodarowania wodami w Polsce. W tej chwili system administrowania gospodarką wodną jest niedoskonały. Rozdrobnienie kompetencji na wiele jednostek skutkuje brakiem jednoznacznej odpowiedzialności za utrzymanie i inwestycje. Sprzyja to nakładaniu na siebie kompetencji wielu podmiotów zarządzających lub uprawnionych do dysponowania zasobami wodnymi na jednym odcinku rzeki i ich wykorzystaniu.

całość artykułu: dziennikbaltycki.pl
#1 | barkaz4003 dnia 16.08.2013 00:39
Poco nastepna teka ministra z fakultetem ale bez CHCCCznajomości podstawowych zasad o rzekach w polsce. Nauczony geograficznie (szkoła) Z RZEKAMI TRZEBA ŻYĆ I NA NICH BYWAĆ A NIE CZYTAĆ FOLDERY LUB LUB SŁUCHAĆ KARIEROWICZÓW POLITYCZNYCH

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL