Bocznokołowiec "Selera" - raportDrukuj

Bocznokołowiec "Selera" - raportSprawa budowy mojego małego stateczku zaszła już tak daleko, że najwyższy czas zdać Wam sprawozdanie.

Dla przypomnienia: długość 12,75(~15m. z bukszprytem), szerokość w tamborach ~5m, zanurzenie 46cm, szerokość kadłuba 3,2m. Wyporność 11ton. Napęd diesel 136KM (Mercedes 6cyl - marynizowany). Napęd główny - zespół diesel-pompa hydr. o regulowanej wydajności. Silniki hydrauliczne umieszczone w piastach kół łopatkowych (średnica kół 2,4m). Dwa stery strumieniowe, hydrauliczna maszyna sterowa.

Zład denny o wysokości 25cm, poszycie denne 5mm, burty 4mm, pokład 3mm. Kabiny (hotelowa i nawigacyjna) wykonane jako modułowe - z profili aluminiowych, wypełnione płytą warstwową (laminat, pianka, sklejka).



Stopień zaawansowania widać na zdjęciach, silnik jest na miejscu, elementy kadłubowe - w malowaniu (na gotowo). Tambory, traponety - ze stali niskordzewiejącej - gotowe, relingi z kwasówki w realizacji. Kadłub przed ostatecznym malowaniem. Zaczynamy roboty "maszynowe" i wyposażanie wnętrza.

Jestem opóźniony 2 lata, to problem wyboru technologii i doboru ludzi, na szczęście kieszeń jeszcze wytrzymuje. Plan i cel raczej się nie zmienił: "Na kawę do Kazimierza". Oczywiście gdzieś głębiej kryją się elementy komercji i budowy społeczności sympatyków, ale o tym może nie dzisiaj. Chętnie podzielę się z koleżeństwem doświadczeniami i pokornie wysłucham uwag, nawet mocnych.

Zbyszek Selerowicz
#1 | Wojciech Rytter dnia 19.06.2013 07:03
Ciekawy pomysł i konstrukcja.Jeśli Pan wyprzedzi Warmię ,będzie to chyba pierwszy bocznokołowiec na naszych wodach w chwili obecnej.Życzymy powodzenia.Pozdrawiamy.Wojtek z Danusią z Płocka.
#2 | zbyszek1 dnia 19.06.2013 08:39
Piękny statek. Życzę szczęśliwego finału, a sobie możliwości oglądu w realu. Trzymam kciuki. Powodzenia.
#3 | koj dnia 19.06.2013 15:30
Ładny statek, prawdę pisząc to przyszłość (z uwagi na stan wiślanej drogi wodnej) należy tylko i wyłącznie do takich jednostek pływających (oby ich powstało więcej).
Powodzenia od Zbyszka
#4 | Arlekino dnia 19.06.2013 19:20
co "TO" MA BYC ? NIE MACIE ZAMIARU CHYBA TEJ CYRKOWEJ BUDY WODOWAC A CO NA TO PRS JESTEM CIEKAWY
#5 | marek56 dnia 19.06.2013 19:57
A to co ? Jakiś problem ? znowu coś się nie podoba ?
#6 | slepowron dnia 19.06.2013 20:22
Henri.przestań fanzolić .Bo hadko słuchać.Jacek
#7 | miroslaw rajski dnia 20.06.2013 01:20
Nie wiem co tu się Panu Arlekino nie podoba. Toć to przecież miniatura prawdziwego parowego bocznokołowca. Mnie się bardzo podoba. A co byś pan panie Arlekino "Titanica" chciał na Wisłę zbudować? Więcej umiaru w komentarzu.
#8 | piotrek dnia 20.06.2013 10:17
Witam
Gratuluję koncepcji,wykonania i wytrwałości w realizacji.
Co do uwag to myślę że skrzynia biegów widoczna nz
w takim układzie przeniesienia napędu jest zupełnie zbędna,natomiast położenie natryskowo warstwy pianki poliuretanowej od wewnątrz kadłuba pozwoliło by mieć suchą zenzę.Serdecznie życzę udanych rejsów
i pozdrawiam Piotrek.
#9 | zselerowicz dnia 20.06.2013 10:59
do Piotrka!!!Jasne,że skrzynia będzie raczej zbędna.Problem w tym,że chcę się przekonać,jakie przełożenia będą właściwe i jaką skrzynię hydrauliczną dobrać.Oczywiście policzono wszystko ,ale moja praktyka zawodowa nauczyła mnie dystansu i pokory do maszyn.
#10 | zselerowicz dnia 20.06.2013 11:17
Do Arlekino!
Wyłącz Caps Locka,nie musisz jeszcze krzyczeć o pomoc.
Ta buda(jak dokładnie się wczytasz),nie jest pod nadzorem PRS i dobrze,bo pieniążki nie rosną na drzewach.Kadłub zbudowano w Pleszewie ,w stoczni wyspecjalizowanej w hausbootach i jachtach morskich.Poza tym sprecyzuj proszę wątpliwości,Wygląd,estetyka,rozwiązanie techniczne,przesłanie? Może kolorki ciebie poraziły(monitor niestety kłamie)?Będę wdzięczny za rzeczowe uwagi.
#11 | marek56 dnia 20.06.2013 12:51
Panie Zbyszku, proponuję dać trochę wyższy komin (kładziony oczywiście) i hak holowniczy. Stateczek upodobni się wówczas do małego bocznokołowego holownika. Przy planowanej mocy napędu może z powodzeniem odgrywać rolę holownika. A tak w ogóle to od dawna kibicuję tej budowie i niezmiernie cieszę się, że już bliżej końca niż początku. Pozdrawiam z upalnego Krakowa, Marek.
#12 | zselerowicz dnia 20.06.2013 15:21
do Marka56!
Rufa nawet przypomina holowniczą-ta centralna kluza!
Komin i maszt oczywiście demontowalny.Komin pełni tylko rolę wentylacyjną -dla maszynowni.Wiem,ze kabina nawigacyjna jest troszkę za duża.To była decyzja bardziej praktyczna,wszyscy chcą pływać w nawigacyjnej!!!Na szczęście okna w części rufowej kabiny nawigacyjnej będą wyjmowane i troszeczkę zmieni "elewację burtową"Przygotuję wizualizację.!
#13 | koj dnia 20.06.2013 17:49
Panie Zbyszku...obowiązkowo rejs do Niepołomic.
#14 | zselerowicz dnia 20.06.2013 19:34
Zychu,Zbyszku,Selerze!!!To właściwa formuła.Oczywiście,że do Niepołomic,pamiętam zapał i ambitne plany.
pozdrawiam-Seler
#15 | slepowron dnia 20.06.2013 19:47
Panie ,Zbyszku proszę nie przejmować niemądrmi komentarzami .Mam dla Pana wielki szacunek ,że podjął sie Pan tak wielkiego dzięła .Z całego srca ,życze Panu sukcesu.Pozdrowienia Jacek
#16 | zselerowicz dnia 20.06.2013 21:33
Zbyszku-tak Jacku należy do mnie gadać,oczywiście można-Selerze!!!Mimo wielu lat doświadczeń biznesowych jestem mało odporny na epitety,szczególnie od tych,co obcy paszport traktują jako przepustkę do wiedzy tajemnej.Lubię fachową krytykę,a jeszcze bardziej kompetentne doradztwo.Wbrew pozorom ,nawet w naszym środowisku nie jest o nie łatwo.Dla"dużych "marynarzy szuwarowych"ten stateczek jest za mały,dla tych od jachtów-za duży i blaszany.No ,ale jakoś daję radę.
Pozdrawiam-Seler
#17 | Seehund dnia 20.06.2013 22:09
Seler! Wspaniale, że KTOŚ jest w stanie zrealizować tak ciekawy projekt. Każdy " duży marynarz" tęskni za domem, ale gdy już w nim jest , to marzy o zbudowaniu namiastki tego co jest Twoim dziełem. Gratuluję , podziwiam i życzę szybkiego wodowania.
Pozdrawiam z Renu.
#18 | egonzeglarz dnia 20.06.2013 23:33
polery na zdjęciu 15tym aby nie za blisko kadłuba?może zamontowane pod niewielkim kątem w stosunku do niego ułatwiłyby wiązanie?poza tym piękna łódka ,pozdrawiam
Eryk
#19 | radams dnia 21.06.2013 13:09
Witaj Zbyszku!

Pozdrowionka dla Ciebie i Miecia od ekipy, która w ubiegłym roku ciągnęła Was Pisą i Narwią Wink

Do nie znających Armatora - zapewniam, że jeśli przyjdzie wam kiedyś miło spędzać czas pływając na tym cudeńku, jeszcze większą przyjemność niż pływanie, będziecie czerpać z jego towarzystwa. Gdy Zbyszek "ciągnie flaka (z bułeczką)", świat jest od razu weselszy Smile

Krytykantów - impotentów (co wiedzą jak, ale sami nie potrafią) uprasza się o nie kłapanie dziobem.

Zbyszku, wiem, że determinacji masz wiele, życzę tylko, żeby w kasie nie brakowało, no a potem... długiego i szczęśliwego pływania!
Jeśli będziesz potrzebował konsultacji w zakresie ppoż - masz je w gratisie. Dzwoń lub pisz.

W tym roku też płyniemy...
#20 | zselerowicz dnia 25.06.2013 17:14
Egon-oczywiście tak,chyba szczelina jest za mała.Tak jest 40mm,dla cumy może być mało wygodnie.Generalnie marne miejsce,ale na szczęście osłonięte traponetem.Ten dokładany półpokład też zawęził pole manewru.Na szczęście to tylko polery do szpringu.Jak będzie źle,najwyżej pójdą do przeróbki.Są przykręcane,a od wnętrza jest solidne wzmocnienie.
Pozdrawiam i proszę o więcej.
#21 | zselerowicz dnia 25.06.2013 17:18
Radams!Pozdrawiam nasz pożarowy holownik z Pisy.Pięknie było i jeszcze raz dziękujemy.Zapraszam do mnie na Jorę-koniecznie.Może spłyniemy razem,zawsze to bezpieczniej.
#22 | leszek-w dnia 08.07.2013 08:50
Panie Zbyszku,to nie statek-to DZIEŁO SZTUKI!gratuluje pomysłu(może trochę większy komin?,jeśli można-dodał by uroku)prosimy o dalszą relacje z prac wykończeniowych.
#23 | tricity dnia 09.07.2013 10:34
Dotychczas moim nr1 była jednostka budowana przez Pana Janusza (szkutnik57) a teraz... jednym słowem mam dylematSmile Pozdrawiam serdecznie trzymając kciuki by oparł się Pan "złemu oku" zazdrośników i malkontentów!
Taki klasyk jak ta jednostka to ideał na nasz "skansen" Wisłę. Siadam zatem wygodnie w drugim rzędzie (pierwszy widzę pełen ) i kibicuję !
Robert z Gdańska

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL