Bez prawnego wiatru w żagleDrukuj

Bez prawnego wiatru w żaglePrzez niechlujstwo urzędników w Polsce nie można zrobić uprawnień żeglarskich i motorowodnych – informuje "Rzeczpospolita".

Ministerstwa sportu i transportu, odpowiedzialne za rozporządzenie, które umożliwiałoby przeprowadzanie egzaminów patentowych, nie wydały go, chociaż stare przepisy wygasły już w październiku 2012 r. W efekcie Polski Związek Żeglarski oraz Polski Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego nie mogą egzaminować na patenty.

Tysiące ludzi, którzy co roku w okresie przedwakacyjnym chcą zdobyć uprawnienia wodne, są w kropce. Podobnie jak tysiące małych firm, które zajmują się szkoleniem przyszłych żeglarzy.

#1 | jonasz dnia 14.05.2013 10:19
noooo...... a Mucha na pstrąga jest doskonała.... tyle ładnych zgrabnych nóżek .... a reszta jest milczeniem o POrażce. niestety .
#2 | marek56 dnia 14.05.2013 20:19
Bo to Polska właśnie.
#3 | 38 dnia 15.05.2013 16:23
oto link do projektu brakującego rozporządzenia...

http://bip.transport.gov.pl/pl/bip/pr...061122.pdf

http://bip.transport.gov.pl/pl/bip/pr...r_egz_zegl

i paragraf 4. tegoż projektu...
§4.1.
Egzamin jest przeprowadzany przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje.
2. Za kwalifikacje, o których mowa w ust. 1, uznaje się
posiadanie co najmniej tytułu instruktora sportu w żeglarstwie lub sportach motorowodnych oraz posiadanie licencji lub stopnia nie niższego
niż ten, na który odbywa się egzamin.


Moje pytanie jest następujące..
Czy osoba posiadająca patent kapitana żeglugi śródlądowej i/lub patent mechanika nie posiada równorzędnych kwalifikacji z wymienionymi w projekcie rozporządzenia?

Wedle informacji ze strony MTBiGM aktualnie trwają uzgodnienia międzyresortowe dotyczące tego rozporządzenia, a w "naszym" ministerstwie sprawą zajmuje się Departament Bezpieczeństwa Żeglugi, a personalnie pani Marta Wolska. Uważam, że na tym etapie uzgodnień można wprowadzić jeszcze, akceptowane prze środowisko żeglugowe w tym temacie merytoryczne korekty ... liczę na Panią Martę, która jako urzędnik od wielu już lat działa w naszych żeglugowych tematach i doskonale nas rozumie...:Smile

Rada Kapitanów winna też zająć w tym temacie merytoryczne stanowisko...

pozdrowienia od smoka:Smile
#4 | szkutnik57 dnia 16.05.2013 14:47
Znowu zaistniała tu manipulacja słowna "tysiące małych firm,które zajmują się szkoleniem" a więc tych firm jest więcej niż miast w Polsce ? pływać można bez uprawnień do 7,5 metra długości jachtu a takich jest co najmniej połowa a jest teraz duża tendencja rezygnacji ze stopni żeglarskich bo na patencie nie da się pływać bo ma za małą wyporność .
To lobby tych co za szkolenia zarabiają robią taką manipulację słowną . W Europie prawie we wszystkich krajach są stopnie nie obowiązkowe i jakoś się ludzie nie topią a ich osiągnięcia żeglarskie są o wiele większe niż Polaków 1
#5 | sekwana 2005 dnia 17.05.2013 05:23
Nie ogłupiajmy się sami. Złe czy dobre niedawne rozporządzenie o "turystyce wodnej" wlaśnie kwestię uprawnień żeglarzy i motorowodniaków reguluje. Autor z Rzepy wydrukował chyba jakiś tekst pisany ubiegłego lata czy jesieni. Z różnymi komentarzami to rozporządzenie i nasz serwis przedstawiał... Na swym portalu też to robiłem ze 2 miesiące temu...
#6 | bolo262 dnia 17.05.2013 08:49
Rozporządzenie może i reguluje ale co z tego skoro ciągle nie ma decyzji wykonawczych i dokumentów nie wydadzą. I jak to zwykle w Polsce wszystko niby jest ale nie do końca, jak "przejezdne autostrady". Pozdrawiam.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL