Zderzenie statków w BraunschweiguDrukuj

Zderzenie statków w BraunschweiguW piątek wieczorem na wysokości portu Braunschweig (Mittellandkanal) zderzyły się czołowo dwa duże frachtowce: „Inga R.“ i „Sankt Michael“. Jeden z nich stwarzał realną groźbę zatonięcia, na szczęście przeciek zabezpieczono. Nikt też nie doznał obrażeń w wyniku kolizji. Nastąpił niewielki wyciek produktów ropopochodnych ale dzięki zastosowaniu pływającej zapory nie doszło do poważniejszego skażenia wód kanału.

Straż pożarna, Policja i Służba ochrony wód zabezpieczyły miejsce zdarzenia. Kanał na odcinku Watenbüttel i Braunschweiger Hafen był przez trzy godziny zamknięty dla ruchu.

Obydwa statki zostały dość poważnie uszkodzone. Trwa szacowanie szkód oraz ustalanie przyczyn zderzenia. Kapitanom oczywiście zabroniono kontynuowania rejsu.

#1 | Apis dnia 06.04.2013 12:55
Według nieoficjalnych informacji statek MS "Inga R." dzierżawi ten sam armator co MS "Vera" - http://www.02elf....ille-70144 . Byłyby to w odstępie tygodnia dwa wypadki w jednej firmie.
#2 | frydryk dnia 07.04.2013 18:11
do apis w tym artykule jest napisane ze polski sternik w ciagu 24 godzin mial 2 zdazenia 1 na kwote 30 eur a 2 na kwote 7000 tys eur pozdrawiam
#3 | Apis dnia 07.04.2013 18:53
Wiem, co tam jest napisane.... A więc raczej "trzeźwy inaczej" polski kapitan (a nie sternik) stając na postój wieczorem uderzył dziobem w nabrzeże i wyrwał w nim wielką dziurę powodując szkody na kwotę ponad 30 000 (a nie 30 Euro) a rano odcumowując i manewrując wstecz uderzył rufą w inny statek (szkody na 7000 Euro). Traktuję to jako jeden wypadek (statek "Vera" ).

Drugi wypadek to statek "Inga R." - podobno pływający u tego samego dzierżawcy (armatora) i dlatego napisałem, że w odstępie tygodnia dwa statki w tej samej firmie miały wypadki.
#4 | Jaca dnia 08.04.2013 12:28
Szanowni Panowie, w imieniu jak i armatora, tak i dzierżawcy jednostki "Inga R." bardzo proszę o zaprzestanie komentarzy na temat dywagacji dotyczących powiązań z innymi armatorami.
Co do przyczyn i przebiegu kolizji informuję, iż postępowanie WSP jest w toku, zaś jedna z jednostek już w sobotę kontynuowała rejs.
Pozdrawiam
#5 | mefiu dnia 08.04.2013 13:13
trzeba uważać na kanałach na te "statki" Wink
#6 | Misiek Vb71 dnia 08.04.2013 20:49
Niemiecka policja zna już przyczynę kolizji na MLK, ale dla niemieckich komentatorów, wszystko było jasne już w niedziele. Z analizy niedzielnych zdjęć obu barek. Sterujący barką z portem macierzystym Braunschweig, gdy zobaczył flagę wrażego "Hannover 96" na dziobie barki płynącej naprzeciw, nie zdzierżył. Ot i tyle.
#7 | Teos dnia 08.04.2013 21:44
Szanowny Panie Jaca, portal ten służy do wymiany informacji, w tym również do komentowania wypadków żeglugowych. Nie widzę powodu aby komukolwiek tego zabraniać. Jeżeli rzeczywiście występuje Pan w imieniu armatora to mógłby Pan coś więcej napisać poza enigmatycznym

Cytaj

postępowanie WSP jest w toku, zaś jedna z jednostek już w sobotę kontynuowała rejs.

Bez konkretnych informacji pozostawia Pan pole dla różnych, niekoniecznie zgodnych z prawdą, domysłów i komentarzy.
#8 | Apis dnia 09.04.2013 09:05
"Do wypadku doszło na skutek błędu jednego z kapitanów a nie technicznego defektu (np. sterów - przyp. mój). Na winnego nałożono mandat w wysokości 35 Euro za naruszenie przepisów żeglugowych. Szkody na obu jednostkach oceniono na 80 000 Euro. Jeden ze statków ma sporo dziur powyżej linii wodnej u musiał pozostać w porcie w celu ich naprawienia." - tak brzmi komunikat Policji z Braunschweigu. http://www.brauns...58470.html

W moim pierwszym i trzecim komentarzu niektóre określenia są w trybie przypuszczającym (byłyby, podobno) - nie wiem więc o co chodzi panu @Jaca. Czyżby "uderz w stół"?

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL