Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

tiktak
14.09.2020

tiktak
21.08.2020
[https://www.wody.
gov.pl/aktualnosci
/1274-wody-polskie
-uzyskaly-dofinans
owanie-na-rozwoj-o
drzanskiej-drogi-w
odnej-2][/url]

tiktak
10.08.2020

tiktak
04.08.2020
[url][/https://www
.portalmorski.pl/z
egluga/45901-jest-
projekt-uchwaly-ws
-rozbudowy-odrzans
kiej-drogi-wodnej-
na-odcinku-od-malc
zyc-do-lubiaza]

tiktak
04.08.2020
[https://www.porta
lmorski.pl/zegluga
/45876-ruszaja-rem
onty-kanalow-na-sz
laku-wielkich-jezi
or-mazurskich][/ur
l]

"Tygrys odrzański" zadziwił Angelę MerkelDrukuj

"Tygrys odrzański" zadziwił Angelę MerkelKanclerz Merkel była zaskoczona, że kupiliśmy największą firmę żeglugi śródlądowej we wschodnich Niemczech. Ale z upływem czasu polskie inwestycje dziwią Niemców coraz mniej - mówi Piotr Chajderowski, prezes firmy OT Logistics.

Spółka to prawdziwy logistyczny tygrys ze Szczecina. Wiosną ma zadebiutować na warszawskiej giełdzie. A jeszcze kilka lat temu była ledwie wiążącą koniec z końcem firmą żeglugową, która pod nazwą Odratrans miała siedzibę we Wrocławiu. Chajderowski przeniósł spółkę do Szczecina, zmienił jej nazwę i zbudował potężną grupę logistyczną, która kupiła m.in. największą niemiecką firmę żeglugową operującą we wschodnich i północnych landach. Teraz OT Logistics jest sponsorem piłkarskiej Borussii Dortmund i szermierczej reprezentacji Polski. Właścicielami firmy są fundusze inwestycyjne Mistral i NPN II. Prezesem - Piotr Chajderowski.

Joachim Sauer, mąż Angeli Merkel, powiedział mu kiedyś, że kanclerz Niemiec była mocno zaskoczona tym, że Polacy zostali właścicielami Deutsche Binnenreederei. - Tak po cichu? - miała stwierdzić.

Zaczęliśmy od konsolidacji polskiej żeglugi śródlądowej - mówi Chajderowski. Udało nam się przejąć Żeglugę Bydgoską. Potem giganta żeglugowego na rynku niemieckim Deutsche Binnenreederei. W tym miejscu możliwości rozwojowe nam się skończyły. Rynek żeglugi śródlądowej jest dość stabilny w naszym regionie i co roku ma niewielki przyrost. To sprawia, że dalsze przejęcia były niemożliwe. A naszym celem jest zbudowanie giganta. Dlatego uzupełnieniem naszej oferty miała być kolej. Kupiliśmy pakiet większościowy Rentrans Cargo w Szczecinie i na bazie tej spółki utworzyliśmy drugą, w Katowicach - Rentrans International Spedition. Obie spółki generują nam rocznie ponad 200 mln zł przychodu. W związku z tym zapadła decyzja, by powiększyć naszą ofertę o usługi związane z logistyką i przeładunkami portowymi. To skutkowało decyzją o zakupie 46 proc. udziałów w Porcie Handlowym Świnoujście, a w zeszłym roku od DB Schenker Rail Polska odkupiliśmy kolejne 46 proc. udziałów, co uważam za nasz wielki sukces. Kupiliśmy dwa nowe dźwigi, teraz budujemy bazę kontenerową, by PHŚ stał się portem uniwersalnym, tak jak to dzieje się na całym świecie.

Cały tekst: szczecin.gazeta.pl

#1 | Apis dnia 17.03.2013 22:15
"Odrzański tygrys"? Przecież wstydził się tego członu w nazwie ODRATRANS i dlatego ją zmienił... http://www.zeglug...dmore=1033

"Papierowy tygrys" - to lepiej pasuje (od papierów dłużnych).
#2 | Marand dnia 21.03.2013 21:46
Najlepsi ludzie z DBR odeszli... a co do Angeli Merkel, to chyba "Panie" dziennikarzu troche przesadziles... usmialem sie sowicie po przeczytaniu tego wywiadu. Oj wiele tu bzdur napisano...

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL