Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

tiktak
14.09.2020

tiktak
21.08.2020
[https://www.wody.
gov.pl/aktualnosci
/1274-wody-polskie
-uzyskaly-dofinans
owanie-na-rozwoj-o
drzanskiej-drogi-w
odnej-2][/url]

tiktak
10.08.2020

tiktak
04.08.2020
[url][/https://www
.portalmorski.pl/z
egluga/45901-jest-
projekt-uchwaly-ws
-rozbudowy-odrzans
kiej-drogi-wodnej-
na-odcinku-od-malc
zyc-do-lubiaza]

tiktak
04.08.2020
[https://www.porta
lmorski.pl/zegluga
/45876-ruszaja-rem
onty-kanalow-na-sz
laku-wielkich-jezi
or-mazurskich][/ur
l]

Lingwistyczna poezja, czy demagogia?Drukuj

Lingwistyczna poezja, czy demagogia?List otwarty do Pana Adama Jassera, Podsekretarza stanu w Kancelarii Premiera

Szanowny Panie Ministrze !

Mój list dotyczący skierowanego do Pana pisma Polskiego Związku Motorowodnego i Narciarstwa Wodnego z dnia 1 marca 2013 r. zacznę od zacytowania wiersza Stanisława Barańczaka z tomiku "Sztuczne Oddychanie" z roku 1974.

Mówić językiem, w którym słowo "bezpieczeństwo" budzi dreszcz grozy,
słowo "prawda" jest tytułem gazety,
słowa "wolność" i "demokracja" podlegają służbowo generałowi policji;

jak to się stało, żeśmy się zaczęli w to bawić? W te igraszki słów? W te kalambury, przejęzyczenia, odwrócenia sensu, w tę lingwistyczną poezję?

Przedstawione Panu argumenty Polskiego Związku Motorowodnego i Narciarstwa Wodnego do przedłużenia drabinki stopni i zachowania obowiązkowych szkoleń są merytorycznie chybione, podobnie jak chybiona była próba obrażenia uczestników konferencji uzgodnieniowej w dniu 6 lutego 2013 przez pana Pawła Szabelewskiego stwierdzeniem, ze my (doświadczeni instruktorzy i kapitanowie) nie znamy się na szkoleniu.

Znane na są inne działania Polskiego Związku Motorowodnego mające na celu jedynie zdobycie pieniędzy. Przypomnę jak bez żadnego umocowanie w prawie PZMiNW powołał z dnia na dzień własnych inspektorów technicznych i zaczął rejestrować motorówki wystawiając dowody rejestracyjne na drukach zaprojektowanych dla PZŻ wymieniając w nich jedynie logo. Potem zostało to niestety zatwierdzone na zasadzie polityki faktów dokonanych. W identyczny sposób powstały motorowodne "książeczki żeglarskie".

Szafowanie słowem bezpieczeństwo (w krótkim tekście użyto go aż siedem razy) nie jest niczym innym jak chęcią zdobycia pieniędzy za wszelką cenę.

W tekście przebija się fakt istnienia różnicy pomiędzy jachtem żaglowym a motorowym, chcąc stosować demagogiczne argumenty wykazujące tylko tę część prawdy, która jest akurat wygodna (a tak jest w - adresowanym do Pana - piśmie Związku Motorowodnego) można napisać, iż jacht motorowy prowadzi się łatwiej i jako koronnego argumentu użyć zakazu manewrowania pod żaglami w większości marin bo na silniku jest po prostu bezpieczniej i dlatego żeglarz musi również opanować umiejętność prowadzenia jachtu na silniku. Prowadzenie jachtu na żaglowego na silniku pomocniczym jeżeli się różni od prowadzenia jachtu motorowego to jedynie na jego korzyść, jest on (jacht motorowy) bowiem do tego konstruowany i, posiada taki zapas mocy, że można go zatrzymać prawie w miejscu daniem całej wstecz (wcale nie trzeba pisać iż możliwe jest to jedynie na małej prędkości manewrowej wszak pisze się tylko to co jest wygodne), a jacht żaglowy prowadzony na silniku pomocniczym nie posiada (prawie wcale) zapasu mocy i jeżeli jest to (na przykład) silnik przyczepny, umieszczony z boku na pantografie, poważnie utrudnia sterowanie.

Tak, jest to demagogia, próbki demagogii

Pisałem w podtytule iż jest to lingwistyczna poezja lub demagogia teraz już bez poezji i bez demagogii przejdę do konkretnego argumentu:

Do egzaminu na profesjonalny patent "Stermotorzysty Żeglugi Śródlądowej" można podejść bez obowiązkowego kursu, trzeba jedynie wykazać się praktyką a uprawnienia (profesjonalne) są do prowadzenia statku do 20 m długości z maksimum 12 pasażerami na pokładzie bez ograniczeń mocy silnika i to w żegludze całorocznej (w lodach też) nie tylko w sezonie nawigacyjnym.

Skoro nie wymaga się obowiązkowego kursu do uzyskania uprawnień profesjonalnych, to bezcelowe jest wymaganie go na uprawnienia amatorskie na porównywalny statek. Ważny jest egzamin i tu nie kto inny a Związek powinien się postarać by był on rzetelny, dostatecznie sprawdzający wiedzę i umiejętności kandydata.

Dlatego linia ta jest ze wszech miar słuszna i jeszcze raz Panu dziękuję w imieniu własnym i wszystkich (mam nadzieję że z bardzo małymi wyjątkami) wodniaków iż pismem z dnia 31 października 2012 sprzeciwił się Pan wcieleniu na dalsze lata "lipcowego potworka"

Łączę wyrazy głębokiego szacunku.
Krzysztof Kwaśniewski

Kapitan Jachtowy (jachtowy kapitan żeglugi bałtyckiej 1981 zweryfikowany w 1998 )
Instruktor sportu z żeglarstwie regatowym (AWF Poznań 1975)
Trener Żeglarstwa II klasy (AWF Gdańsk-Oliwa 1979)
Instruktor żeglarstwa PZŻ (zweryfikowany 1997)
Instruktor żeglarstwa ISSA Poland (zweryfikowany 2007)
Kapitan Motorowodny (morski sternik motorowodny 1983 zweryfikowany w 1998)
licencja PZMiNW na holowanie obiektów pływających (1979 zweryfikowany w 1998)
licencja PZMiNW na holowanie statków powietrznych (1998)
Instruktor Motorowodny ISSA Poland (2013)
Stermotorzysta żeglugi śródlądowej (2010)
Inspektor techniczny jachtów śródlądowych PZŻ (1987 Lic nr 6 w trakcie weryfikacji)
Sędzia PZŻ klasy państwowej (1983 bez aktualnej licencji)
Mierniczy PZŻ (1990 bez aktualnej licencji)
Młodszy ratownik wodny WOPR (1970 niezweryfikowany)
Płetwonurek III stopnia LOK (1971 niezweryfikowany)
Wicekomandor Sekcji Żeglarskiej Wielkopolskiego Klubu Bałtyckiego od 1996 r.
Założyciel i od 2001 r. prezes Klubu Wodnego "Galera"
były członek Zarządu Głównego PZŻ (2005-2009)
były członek Komisji żeglarstwa śródlądowego Polskiego Związku Żeglarskiego (1989 - 2000)
były członek Zarządu Poznańskiego Okręgowego Związku Żeglarskiego (1989-2000)
były przewodniczący Koła Kapitanów Poznańskiego Okręgowego Związku Żeglarskiego (1988 - 1991)


Do wiadomości:

Ministerstwo Sportu i Turystyki
Ministerstwo Transportu, Budownictwa i gospodarki Morskiej
Jerzy Kuliński z prośbą umieszczenia go w SSI
#1 | Bosman Jozef dnia 12.03.2013 21:23
Najpiękniejsza poezja Panie Kapitanie to litania tytułów zawartych pod pismem.Zacytuję tu naszego kapitana"Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się..."Serdecznie Pozdrawiam.
Józef Bosman Feliga
#2 | Apis dnia 13.03.2013 15:05
Aby było jasne - list otwarty dotyczy tego: http://bip.msit.g...ystyk.html

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL