Anna Wypych-Namiotko do wymiany...Drukuj

Anna Wypych-Namiotko do wymiany...Premier Donald Tusk właśnie ogłosił, że w najbliższych dniach odbędzie się niewielka rekonstrukcja rządu. Warto tę okazję wykorzystać do zmian kadrowych w Ministerstwie Transportu. A konkretnie do wymiany pani wiceminister odpowiedzialnej za sprawy morskie i żeglugę śródlądową na kogoś z większą siłą przebicia i wizją rozwoju żeglugi, a nie jej likwidacji.

Pani minister prywatnie jest bardzo sympatycznym człowiekiem, a jej wysokich kompetencji w swojej wąskiej dziedzinie nikt jej nie może odmówić. Niestety, na stanowisku rządowym się po prostu nie sprawdziła, co po latach z żalem przyznają nawet znajomi i przyjaciele pani minister.

Nowy wiceminister, a najlepiej konstytucyjny Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej powinien być na tyle silny i wpływowy, by przeforsować nowy plan inwestycyjny na miarę przedwojennej budowy Gdyni czy Euro-2012. Mamy program Inwestycje Polskie, mamy dużą kasę do wzięcia z UE na drogi wodne, Czesi i Słowacy naciskają na nas w sprawie wspólnej budowy kanału Odra-Dunaj, a Ukraińcy i Białorusini chcą wspólnie z nami stworzyć zapisaną w konwencji AGN drogę wodną Bałtyk-Morze Czarne (ukraiński i białoruski odcinek jest już gotowy).

Tyle, że panią Namiotko te wszystkie wyzwania przerażały i w efekcie nie działo się nic. Dlatego nie zmarnujmy tej szansy, jaką daje zapowiedziana rekonstrukcja rządu. Bo jeżeli będziemy kontynuować obecną zachowawczą politykę, to przejdą nam koło nosa miliardy euro do wykorzystania na drogi wodne, a nasz kraj stanie się jedynym państwem w Europie, pozbawionym żeglugi śródlądowej. A tego byśmy przecież chyba nie chcieli.
Czytaj całość

Jakub Łoginow - Port Europa
foto. Ministerstwo Transportu
#1 | marek56 dnia 18.02.2013 06:31
Nie tylko Pani wiceminister Wypych-Namiotko jest do wymiany. Przypomnijmy sobie niedawną wypowiedź min. Macieja Jankowskiego na temat żeglugi śródlądowej. A działalność Ministerstwa Środowiska wraz podległymi agendami na rzecz żeglugi śródlądowej ? Tę klasę nie tylko trzeba rozwiązać i zrobić nowe zapisy ale też gruntownie zreorganizować.
Tylko kto to w tym kraju zrobi ? Nikt nie chce tego się tknąć.
#2 | baca_young dnia 18.02.2013 18:47
Obawiam się,że ta szumnie zapowiadana "rekonstrukcja" obliczona jest wyłącznie na użytek ratowania słupków sondażowych tego... rządu (czy jak powiadają złośliwcy "żontu"Wink). W mojej ocenie do wymiany jest wszystko do spodu ze sposobem myślenia włącznie.Obecna ekipa nie ma pomysłu na Polskę,nie ma żadnej rzetelnej wizji na przyszłość,nie potrafi określić zasadniczego interesu narodowego,by konsekwentnie do niego dążyć a następnie go skutecznie chronić.Główne ich motto to: słupki albo śmierć.To co piszę może się nie podobać....ale "koń jaki jest każdy widzi". Pozdrawiam! HEJ!
#3 | koj dnia 19.02.2013 11:05
Nic z tej rekonstrukcji rządu nie będzie... od samego mieszania herbata nie staje się słodsza.
#4 | kyczatz dnia 19.02.2013 21:27
Pani Anna już dawno powinna odejść w niepamięć a razem z nią Gawłowski, Sumisławski i jeszcze kilkoro. Niech się utopią w swej pysze!!!!!! Tylko kto za nich, to nie może być jednostka bez zaplecza fachowców i poparcia .
#5 | sekwana 2005 dnia 20.02.2013 10:06
Zwracam uwagę na "mały drobiazg" - 15 lutego, rok temu, odwołany został prezez KZGW. Po częci zastępuje go po. prezesa Wiśniewski, po części szef największego RZGW Bagiński. Odwołanie miało być wyciągnięciem wniosków z błędów RZGW oraz dowodem determinacji na szybką reorganizację administracji gospodarki wodnej. Zamaist tego jaki dowód? Że RZGW zbędnę? Podobnie jak drogi wodne?
#6 | koj dnia 21.02.2013 10:05
Nowak zastąpi Muchę w sporcie, a Mucha Nowaka w transporcie... to tyle
#7 | Apis dnia 21.02.2013 11:59
Jak za komuny....
#8 | wodyn dnia 21.02.2013 12:21
Bagiński ? Szara eminencja p.o. prezesa? Chyba bardziej P. Zań niegdysiejszej specjalistki od dyrektywy azotanowej, która " tera" robi za dyrektora dep. inwestycji w KZGW.Ja z Lublina -ty z Lublina...ale kanału królewskiego (AGN), który może by rozruszał gospodarkę w lubelskim- nie zbuduje, choć jest pracowita.Stawiam dolary przeciwko orzechom!
#9 | Bartek sailor dnia 21.02.2013 14:09
Krew zalewa człowieka jak się czyta o braku możliwości zrobienia z tym porządku. Bo co może zrobić szary matros czy też kapitan żeby to zmienić..? Zmiany powinny nastąpić na samej górze, a nasza żegluga nie ma żadnego lobby w rządzie, żeby utworzyć jakąś komórkę np. departament żeglugi śródlądowej żeby walczył o nasze interesy. Z tego co się orientuję to wszystko przez to że żegluga leży w gestii ministerstwa środowiska a im nie po drodze z rozwojem dróg wodnych dla żeglugi.. Pozdrawiam!
#10 | wodyn dnia 21.02.2013 14:41
Wincent walczy z debetem .Jak spełnimy kryteria i wstąpimy do strefy euro, to nastanie stan pełnej nirwany dla rządzących, bo wtedy finansami za nich martwić będzie się berlin i bruksela.Dlatego teraz z budżetu każdy zobaczy figę z makiem zamiast finansowania.lDrogi wodne ? a ile to kosztuje za km w IV klasie w porównaniu do dróg kołowych?Przecież musimy oszczędzać! Żeby rozkręcić temat znalezienia żródeł finansowania dla dróg wodnych , na podzątek ,proponuję utworzenie funduszu dróg wodnych i w celu jego zasilenia pieniądzem- montaż system viaTOLL dla jednostek pływających.Ale to wtedy, gdy rzgw ( czy co tam innego) bedą miały osobowość prawną i konta wydzielone z budżetu i pazernego Wincenta, coś jak firmy zarządzające autostradami.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL | Aerografia | Krismods | Dysnet