Od dziś otwarto ruch mostem przez Odrę w ŁanachDrukuj

Od dziś otwarto ruch mostem przez Odrę w ŁanachPo godz. 10 kierowcy po raz pierwszy przejadą Wschodnią Obwodnicą Wrocławia. Otwarty zostanie jedyny gotowy jej odcinek z Siechnic do Łanów. Na kompletną trasę musimy czekać co najmniej trzy lata. W Siechnicach na drodze krajowej nr 94 z Wrocławia w stronę Oławy powstało rondo, a nad nim spory wiadukt. To tam na razie zaczyna się obwodnica wschodnia. Kończy się natomiast po niespełna 8 km na drodze wojewódzkiej nr 455 na Jelcz-Laskowice i Oławę.

Krótka trasa na mostach i estakadach

Nowa droga jest wąska, ma tylko jedną jezdnię, jej długość też nie jest imponująca, jednak budowana była prawie trzy lata. Roboty zajęły tyle czasu, bo obwodnicę trzeba było poprowadzić przez trudny, podmokły teren.

Trasa przecina m.in. polder Blizanowice, a do tego dwie rzeki i kanał. Stąd trzeba ją było budować głównie na nasypach, niezbędne były też estakady i trzy mosty o długości w sumie blisko dwóch kilometrów. Najdłuższy z nich, służący do przeprawy przez Odrę, będzie dużym odciążeniem dla Wrocławia, bo kierowcy jadący od strony Opola i Oławy nie będą już musieli korzystać z mostu Grunwaldzkiego.

Droga za 347 mln

Tak będzie w przyszłości, gdy powstaną kolejne fragmenty trasy. Na razie jej 8 km posłuży głównie mieszkańcom Siechnic i Łanów. - Na pewno skróci się czas przejazdu między tymi miejscowościami, ale mieszkańcy Wrocławia też skorzystają - uważa Krzysztof Kiniorski z Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei. - Część kierowców nie będzie już musiała wjeżdżać do centrum miasta, gdy pojawi się nowa przeprawa przez Odrę. To wcale niemały ruch - przekonuje.

Znaczna część odcinka Siechnice - Łany gotowa jest już od prawie pół roku. Mieliśmy okazję go testować. Wyruszając spod hałdy w Siechnicach, po niespełna 10 minutach byliśmy już po drugiej stronie Odry. Gdybyśmy chcieli znaleźć się w Łanach, jadąc starą trasą, musielibyśmy pokonać zamiast 8 aż 22 km i zajęłoby to nam prawie trzykrotnie więcej czasu. Dozwolona prędkość na obwodnicy to 70 km na godzinę, a w niektórych miejscach 50.

Budowa odcinka Siechnice - Łany kosztowała 346,6 mln zł i została sfinansowana z budżetu województwa oraz środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Latem trasa się wydłuży

Kolejny fragment obwodnicy powstaje od Siechnic na południe. Ma 5 km długości i będzie się kończył przy rondzie w Żernikach Wrocławskich. Buduje go firma Pol-Dróg Dolny Śląsk za 62,8 mln zł. Jednak to tylko część wydatków. Wartość całej inwestycji razem z kosztami wykupu gruntów i przygotowania dokumentacji projektowej to prawie 115 mln zł. Prace mają się zakończyć w lipcu przyszłego roku.

Na kolejne fragmenty trasy poczekamy jeszcze dłużej. Żeby obwodnica spełniała swoją funkcję, musi połączyć się jeszcze z Bielanami i Długołęką. Jak szacuje Dolnośląska Służba Dróg i Kolei, kierowcy najwcześniej przejadą tymi odcinkami dopiero w 2016 r. By je wybudować trzeba po około 170 mln zł.

źródło: wroclaw.gazeta.pl
Fot. Maciej Świerczyński
#1 | Apis dnia 15.02.2013 21:26
Nie obyło się bez skandalu: auta jeździły pod prąd
http://www.gazeta...,id,t.html

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL