Strategia rozwoju rzeki Warty w PoznaniuDrukuj

Strategia rozwoju rzeki Warty w PoznaniuW czasie konferencji, która odbyła się 8.02.2013 w Pawilonie Nowej Gazowni na Chwaliszewie, prezydent miasta Ryszard Grobelny oficjalnie ogłosił zakończenie prac nad „Strategią rozwoju rzeki Warty w Poznaniu”.

W konferencji udział wzięli przedstawiciele Partnerstwa „Na rzecz Warty” – Prezydent Miasta Poznania Ryszard Grobelny, jego zastępca Mirosław Kruszyński, Roger Andersson i Rafał Przybył z ramienia SwedeCenter oraz Gijs van den Boomen z ramienia KuiperCompagnons, a także Schybe Schaap, senator Izby Wyższej Parlamentu Holenderskiego, przewodniczący Holenderskiego Partnerstwa Wodnego i Anneke Adema, przedstawiciel Ambasady Królestwa Niderlandów.

W trakcie konferencji ogłoszono nie tylko „Strategię rozwoju rzeki Warty w Poznaniu”, lecz także plan jej wdrażania w latach 2013–2030. Ma ono polegać na uwzględnieniu w zmienianym aktualnie studium zagospodarowania przestrzennego Poznania wytycznych Strategii, co odnosi się szczególnie do projektów pilotażowych: projektu Chwaliszewo z odtworzeniem starego koryta Warty, budowy osiedla Portowo z przystanią i nową odnogą Warty oraz projektu zagospodarowania tzw. Wyspy Północnej, zlokalizowanej w północnej części Ostrowa Tumskiego.

Wg słów prezydentów prezentowana strategia to nie tylko szansa dla samej rzeki, lecz przede wszystkim dla całego Poznania.
Więcej szczegółów: dorzeczni.pl
#1 | Odrzak dnia 11.02.2013 14:19
Witam.
Opracowanie bardzo ładne - punktowe. Brak jednak działań systemowych. Gdzieś "odpłynęło" pojęcie gospodarczego korzystania ze szlaków wodnych.
Pozdrawiam Czesław Szarek.
#2 | Szajba JS dnia 11.02.2013 17:24
Panie Czesławie, gospodarcze wykorzystanie szlaków wodnych, nigdy do Poznania nie dopłynęło .
To czysty pragmatyzm .Grupa inwestorów, wybuduje apartamentowce wokoło portu na Starołęce, to pewne. Teoria jest taka, port dostępny dla wszystkich. Na folderach przystań, plaża, ludzie na plaży, sielanka. Czy mam uwierzyć, że mieszkańcy Poznania będą mogli korzystać z plaży? Tak samo port, jedna, dwie jednostki , dla klimatu. Myślę, że zaporowa cena ustali się sama. Mieszkańcy, apartamentowców to załatwią. Za cenę mieszkań, będą chcieli spokoju.
Etap drugi - Projekt Chwaliszewo. Odkopanie starego koryta Warty, zasypanego w latach 60. Wyspa, to swoista enklawa. Tereny do zabudowy ( np. teraz dzikie garaże), na czas budowy, nakaz rozróbki. A po budowie? Kto wie? Kolejne luksusowe budowle. Aspekty techniczne, wzmocnienie starych kamienic, izolacje piwnic, budowę mostów na kanałach ( widzę osiem nowych) Z ochotą weźmie na siebie miasto. Poznaniacy.
Etap trzeci - bliżej 2030. To, co opisane na folderze, jako elektrociepłownia. To już kolejne osiedle . Nawet firmy ochroniarskiej nie będą musieli mieć. Emeryt na bramce przy moście wystarczy; -) Koszty niższe . Tak wygląda Projekt Północny .
Tak to widzę.
Wydrukowany folder - jest na nim moja łódka. Nie oznacza to, że popieram projekt w całości. Fotkę zamieszczono bez mojej wiedzy .
Pozdrawiam
Jacek Skorupski. Drako .
#3 | 1109 dnia 11.02.2013 17:55
Nie jest ważne dla mnie jak miasta będą odwracały się do rzeki i co z tego wyniknie. Jestem turystą na wodzie. Cieszyć mnie będzie gdy płynąc w ternie miejskim nie będę zmuszony do oglądania dzikich wysypisk śmieci wszelakich przy posesjach. Przecież tak łatwo jest stwierdzić kto jest tego wysypiska właścicielem. Jeśli miasto się odwróci do wody na pewno służby miejskie się tym wreszcie zajmą, a nie kierowcami.
Pozytywem jest to, że wreszcie ruszy turystyka na pięknym szlaku. Na Noteci już jest dobrze. Są mariny lepsze, lub gorsze - temat dla ludzi marudnych, ALE SĄ!!!
Teraz jeśli koledzy z sąsiedztwa przypływają są zadowoleni.
Niestety jest wielki problem z żeglugą zawodową. Przewóz towarów może tutaj już nie powrócić.
Portów nie ma - posprzedawane!
Nowych terenów brak i nie ma nikogo kto by chciał w tren interes zainwestować.
Pozostaje więc tylko turystyka.
Mnie zadowala ta sytuacja w której choć turystyką żyć mogą te wody, ale zawsze wspomnienia holowników, barek i pogłębiarek będą najmilsze.
Włodek.
#4 | Odrzak dnia 11.02.2013 19:46
Witam ponownie.
Znam Wartę doskonale. Przez wiele lat pływałem tylko tam.
http://www.zeglug...icle_id=88

Już wtedy alarmowałem o złej polityce RZGW Poznań na szlakach im podległym. Alarmowałem, bo chciałem ocalić ten piękny szlak.
http://www.zeglug...admore=451
http://www.zeglug...admore=455
http://www.zeglug...admore=494

Dzisiaj ten szlak jest brzydki i brudny ale administracja wodna "dumna".
http://www.zeglug...cle_id=187
http://www.zeglug...admore=825

Ta duma jest podsycana bogatymi w kolory i rozmiary planami budownictwa lądowego. Brak działań systemowych dla samej rzeki !!! Poznań z pomocą holendrów obroni się przed powodzią - ale nie każdą. Powstają mariny ale to są działania punktowe i to na dodatek z inicjatywy i za pieniądze inne niż administracja wodna.

Oczywiście, przy odpowiednim szczęściu można opłynąć WPW ale to są bardzo rzadkie przypadki i wcale nie przynoszące chwały RZGW Poznań. Szlak jest płytki, kamienisty i mocno zarośnięty.
http://www.zeglug...admore=452
http://www.zeglug...cle_id=483

Podobne rozwiązanie proponuje RZGW Wrocław na Wrocławskim Węźle Wodnym: ocalić miasto przed powodzią a inni mogą sobie "pływać".

Pozdrawiam Czesław Szarek.
#5 | Apis dnia 13.02.2013 09:57
Podobnie ma się rzecz w Szczecinie. Miasto chce się stać "pływającym ogrodem" i - pomijając już fakt, że na samo wymyślenie tego sloganu plus jego logo wydano horrendalne pieniądze bo ponad 1,7 mln zł ( http://deser.pl/d...od,,4.html ) - w tym celu ruguje z rzeki jej rzeczywistych użytkowników oferując im miejsca postoju w szuwarach za miastem bez dostępu do wody, prądu i bez możliwości wyrzucenia śmieci a dotychczasowe, dogodne miejsca cumowania i postoju statków w drodze przejąć pod luksusowe hotele, apartamentowce i ekskluzywne mariny dla wybrańców.

Szczecin akurat problemów z powodzią nie ma w takiej skali jak miasta w górę rzeki i jej dopływów, ale Wrocław chce pójść w jego ślady. Ostatnio wymyślono tam całkowicie nowatorską metodę na wydawanie pieniędzy podatników: poszerzanie rzeki zamiast jej pogłębiania(!)
http://www.gazeta...,id,t.html Dzięki temu żegluga nie będzie miała głębokości, mieszkańcy gdzie spacerować i opalać się, mosty się zawalą ale RZGW pęknie z dumy.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL