Ruszyły prace Rady ds. Transportu IntermodalnegoDrukuj

Ruszyły prace Rady ds. Transportu IntermodalnegoDziś po raz pierwszy zebrała się Rada ds. Transportu Intermodalnego, utworzona przy Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Jak wyjaśnia Mikołaj Karpiński, rzecznik resortu, rada ma pracować nad poprawą warunków dla rozwoju intermodalu poprzez „likwidację istniejących barier, zarówno prawnych jak i organizacyjnych, hamujących rozwój tej gałęzi transportu oraz wskazanie działań koniecznych dla zapewnienia rozwoju transportu intermodalnego”.

W połowie grudnia minister Sławomir Nowak powołał do życia Radę do spraw transportu intermodalnego. – Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, biorąc pod uwagę rosnące wymagania rynku transportowego, jak również unijny priorytet zrównoważonego rozwoju, podejmuje działania zmierzające do zwiększenia konkurencyjności proekologicznego transportu kolejowego – mówi Mikołaj Karpiński i zaznacza: – Należy pamiętać, że jest to jednak proces długofalowy, który wymaga czasu i dużych nakładów finansowych.

Rada liczy 12 członków. Są to przedstawiciele przewoźników kolejowych, operatorów intermodalnych, zarządcy infrastruktury kolejowej oraz przedstawiciele innych instytucji związanych z transportem intermodalnym (np. zrzeszenia kolejowych przedsiębiorstw transportowych i logistycznych). W skład Rady weszli przedstawiciele Grupy PKP, Instytuty Kolejnictwa, PKP Polskich Linii Kolejowych, PKP Cargo, Instytutu Spraw Obywatelskich INSPRO w Łodzi, PCC Intermodal, Polzug Intermodal Polska, Związku Niezależnych Przewoźników Kolejowych, Izby Gospodarczej Transportu Lądowego, Instytutu Logistyki i Magazynowania, Krajowej Izby Gospodarczej i Polskiej Izby Spedycji i Logistyki.

– Obecnie trwają prace nad projektem Założeń do projektu ustawy o transporcie kolejowym oraz niektórych innych ustaw – mówi Rzecznik MTBiGM. – Wprowadzone zmiany umożliwią przyznawanie przez zarządcę przewoźnikom kolejowym realizującym przewóz kombinowany ulg w opłacie podstawowej. Zaproponowana regulacja, umożliwi preferencyjne traktowanie przewozów intermodalnych, co jest jednocześnie „realnym” wsparciem jego rozwoju – dodaje.

Transport intermodalny ma duży potencjał rozwoju. Według danych UTK w III kwartale 2012 roku przewoźnicy kolejowi przetransportowali blisko 157,5 tysiąca sztuk jednostek, co w przeliczeniu stanowiło 255,7 tysiąca TEU. W porównaniu z analogicznym kwartałem ubiegłego roku ich liczba wzrosła o 21% (wg TEU o 22,4%).
#1 | Apis dnia 22.01.2013 14:05
W Polsce "intermodalny" znaczy chyba "międzykolejowy". Ani jednego przewoźnika rzecznego czy morskiego w Radzie nie ma...
#2 | koj dnia 22.01.2013 16:39
Rad ci u nas dostatek...a wiadomo "dobre" rady zawsze w cenie.
#3 | Apis dnia 23.01.2013 06:52
W tej chwili zestawy pchane obsługujące linię węglową Gliwice - Wrocław wracają do Gliwic pusto. Mogłyby wziąć jedna warstwę kontenerów (są to specyficzne barki pchane - tzw. pełnopokładowe - nie maja klasycznej ładowni, bo gdyby miały - wzięłyby dwie warstwy). Tym bardziej, że w gliwickim porcie jest terminal kontenerowy. Lepiej więc wozić "pszczoły luzem" niż kilkanaście kontenerów? Nie ma co wozić z Wrocka do Gliwic? To skąd na autostradzie A4 pełno ciężarówek w tamta stronę? Skąd pełno pociągów z kontenerami w tamta stronę? Wystarczyłoby nie niszczyć portu Popowice i zrobić coś, co proponowałem kiedyś, dawno temu... http://www.zeglug...cle_id=203

(kliknij aby powiększyć)

www.zegluga-rzeczna.pl/images/port.jpg
#4 | Janusz Fafara dnia 23.01.2013 12:50
Nie tak dawno jeszcze dzisiejszy pan minister Nowak z dzisiejszym prezesem OT Logistic twożyli razem mozna by rzec szczególnie ,, intermodalny związek". Czyzby dzis ich drogi rozeszły sie ?

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL