Stocznia NEPTUN zbuduje 10 innowacyjnych statków dla VikingaDrukuj

Viking River Cruises z Bazylei (Szwajcaria) zamówiła w niemieckiej stoczni Neptun w Rostocku-Warnemünde dziesięć nowych hotelowców klasy „Viking Longship“. Pierwsze dwa z nich zostaną przekazane armatorowi w sierpniu lub wrześniu 2013 - kolejnych osiem do kwietnia 2014. Ponadto zostanie podpisana umowa na osiem innych z dostawą do wiosny 2015.

Zamówione na rok 2013 statki uzupełnią serię ośmiu już znajdujących się w rękach armatora statków pochodzących z tej stoczni. Stocznia Neptun dostarczy firmie Viking River Cruises łącznie 18 nowozbudowanych statków - z tej liczby do służby wejdzie dziesięć w roku przyszłym a osiem w roku 2014.

- Bardzo się cieszymy, że nasza doskonała współpraca z Viking River Cruises zaowocowała kolejnymi zamówieniami i w następnych latach budować będziemy kolejne luksusowe hotelowce rzeczne dla tego armatora - powiedział Manfred Müller-Fahrenholz, szef NEPTUN WERFT.

Nowe statki są przeznaczone do rejsów po różnych drogach wodnych Europy takich jak Ren, Men, Mozela czy Dunaj oraz wody Holandii. Cztery z serii zaplanowanej na dostawę w roku 2014 będą przeznaczone na Rodan. Ich wymiary to 135 m długości, 11,45 szerokości i ok 1,6 m zanurzenia. Oferują 190 miejsc pasażerskich w 95 zewnętrznych (czyli ze światłem dziennym) kabinach. Wybór kabin na wspaniały urlop jest bogaty: dwa luksusowe apartamenty (Explorer-Suiten), 7 suit z werandą, 39 kabin z werandą, 22 kabiny z "francuskim balkonem" i 25 kabin standardowych. Suity składają się z oddzielnych pomieszczeń: salonu z werandą i sypialni z francuskim balkonem.

W dziobowej części statku przewidziano tzw. „Aquavit Terrace“: taras, który częściowo jest na wolnym powietrzu a częściowo pod dachem zimowego ogrodu. Całość bezpośrednio styka się z salonem wypoczynkowo-widokowym z barem (longue) i oddzielona jest od niego przesuwanymi szklanymi elementami.

Uzupełnieniem wyposażenia statku jest duża restauracja, biblioteka, butik, kawiarnia oraz winda między pokładami. W pokładzie słonecznym nad hallem głównym zastosowano duże przeszklenie zapewniające w tym obszarze dostęp światła dziennego.

Zupełna nowością jest na tych statkach własny ogródek ziołowy oraz baterie słoneczne wspierające sieć pokładową. Viking zgłosił do opatentowania liczne rozwiązania zastosowane w projektowaniu tych jednostek.

Załoga ma do dyspozycji 31 kabin. Napęd statku stanowią przyszłościowe układy hybrydowe (diesel-elektryczne). Źródła nie podają rodzaju pędnika ale należy sądzić, że są to pędniki Schotella jak w poprzednich modelach.

Dla Neptun Werft zamówienia od Vikinga są gwarancją bezpieczeństwa biznesowego, ciągłości zatrudnienia i współpracy z kooperantami w całym regionie. Od roku 2002 Stocznia Neptun zbudowała 23 statki do długich rejsów urlopowych dla różnych odbiorców i należy do wiodących na rynku specjalistów w tej branży (przypomnijmy, że słynne "A'Rosa" pochodzą też z tej stoczni).

źródło: neptun-werft.de, vikingrivercruises.com
tłum. A. Podgórski
#1 | BOROJ dnia 16.12.2012 10:17
Niestety na Odrze ich nie obejrzymy. Pływają wprawdzie z wielkim trudem (marzec, kwiecień, maj) nie mniej "wypasione": MS"Fryderyk Chopin", "San Soyce", "Exelence Coral", "Swis Princess" - ok.82 m. hotelowce, ale rejs po naszej rzece to i tak dla nich wyzwanie. Stan wody albo za dużo lub za mało a infrastruktura na szlaku nieomal nie istnieje.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL