Nowe masowce Polskiej Żeglugi Morskiej z klasą PRSDrukuj

21 listopada br. w siedzibie MTBiGM, w obecności podsekretarzy stanu w MTBiGM oraz Ministerstwie Skarbu Anny Wypych-Namiotko oraz Rafała Baniaka, odbyła się uroczystość podpisania umowy pomiędzy Polską Żeglugą Morską (PŻM) a Polskim Rejestrem Statków (PRS) o przekazaniu pod nadzór PRS najnowszej serii statków PŻM, budowanych w japońskiej stoczni Tsuneishi. Dokument został podpisany przez dyrektora naczelnego PŻM Pawła Szynkaruka oraz prezesa zarządu PRS Jana Jankowskiego.

Polska Żegluga Morska zakończy w przyszłym roku, zainicjowany 7 lat temu, program odnowy tonażu. „Karpaty”, „Sudety”, „Beskidy” oraz „Tatry” - cztery zamykające program kamsarmaksy tj. statki o wymiarach gabarytowych: 82 000 DWT, długość 230 m umożliwiających zawinięcie do Portu Kamsar w Gwinei, będą sukcesywnie oddawane do u-żyt¬ku przez stocznię Tsuneishi w całym 2013 roku. PŻM zdecydowała przekazać je pod wyłączny nadzór klasyfikacyjny Polskiego Rejestru Statków.

Obsługa przez PRS najnowszych i największych jakie pływały we flocie szczecińskiego armatora masowców, jest znakiem woli kontynuacji współpracy pomiędzy tymi dwoma polskimi podmiotami, która od lat przynosi korzyść obu stronom oraz polskiej gospodarce. Dla PŻM oznacza ułatwienie obsługi statków, zarówno klasyfikacyjnej jak i konwencyjnej,
a dla PRS – prestiż i możliwość rozwoju.

Dzięki zrealizowaniu całego programu inwestycyjnego, średnia wieku floty Polskiej Żeglugi Morskiej spadnie do około 10 lat. Tak niski średni wiek statków armator osiągnął po raz pierwszy od czasów transformacji gospodarczej w 1989 roku.

Polski Rejestr Statków w ubiegłym roku obchodził 75-lecie funkcjonowania na rynku żeglugowym. W dziedzinie bezpieczeństwa statków jest firmą szanowaną na całym świecie. Jest członkiem organizacji skupiającej najważniejszych klasyfikatorów świata – Międzynarodowego Stowarzyszenia Towarzystw Klasyfikacyjnych (IACS) oraz posiada oficjalne uznanie Unii Europejskiej do wykonywania nadzoru technicznego nad statkami morskimi.

Polska Żegluga Morska współpracuje nieprzerwanie z Polskim Rejestrem Statków od czasu swojego powstania, a więc od 1951 r

źródło: transport.gov.pl
#1 | 2494 dnia 23.11.2012 14:01
super wiele osób skazywało PŻM na podzielenie losu PLO ale na Rodła w Szczecinie w headquarters tej firmy ludzie mają głowy na karku i potrafią zarządzać i wyprowadzili firmę w dobry a nawet bardzo dobry stan . Wiadomo że na tych statkach to osoby które jak by to nazwać mają poparcie na górze będą pływały bo ani oficerka i szeregówka bez specjalnego błogosławieństwa nie znajdą się na mustroli . Ale od 1951 firma pnie się do góry i dobrze gratulacje Pozdrawiam załogę MS Rysy i wesołych świąt chłopaki bo na pewno to czytacie .
Szkoda że takich przebojowych osób nie ma dla żeglugi śródlądowej i firmy które zajmowały się transportem rzecznym wiadomo w jakiej są kondycji jeśli jeszcze istnieją .

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL