Lubecki pokonuje progi w km 300 Odry (budowa nowej śluzy w Malczycach) video+fotoDrukuj






"Lubecki" prowadzony przez pchacze Czesława Szarka czeka w dolnym kanale nowobudowanego stopnia wodnego Malczyce na falę umożliwiającą przejście odcinka Malczyce - Brzeg Dolny. Rusza. Za jego sterem symbolicznie staje kpt. Magda Sierocka - z komina unosi się dym.... Oby to zwiastowało całkiem nową erę w postrzeganiu żeglugi: szacunek dla tradycji i otwarcie na "nowe" jakim bez wątpienia jest pierwsza kobieta-kapitan w polskiej łodziarce.













foto i film: Janusz Fąfara,
które wręcz "z biegu" przysłał zdjęcia
po wyczerpującej wyprawie do Malczyc
aby uwiecznić historyczny moment.
#1 | Magda Sierocka dnia 09.10.2012 22:40
Dorzucono mi tutaj... Na pewno nie jestem pierwszą kobietą w polskiej łodziarce, nazwisk nie znam, ale słyszałam już o dziewczynach z patentem Smile
#2 | Apis dnia 09.10.2012 22:46
Dorzucono od serca.... Chyba nie masz na myśli absolwentek AM, które po odsiedzeniu za biurkiem Urzędu Żeglugi odpowiedniej liczby miesięcy uzyskały patent....

Mieć patent a zawodowo go wykorzystywać i potrafić prowadzić statek to nie to samo. Znam facetów, którzy nigdy nie trzymali koła sterowego rzeczywistego, wymagającego statku na rzeczywistej, wymagającej rzece a mają patenty kapitanów kl A. Na dodatek szkolą i egzaminują kandydatów na rzeczywistych kapitanów.
#3 | Szygy dnia 11.10.2012 17:26
Mijałem sę z tym zestawem na wodzie w Cigacicach i wyglądał bardzo ciekawie. Niestety Pani Kapitan przy kole sterowym na barce nie było, było by jeszcze ciekawiej Smile
#4 | vasyld dnia 11.10.2012 21:57
Wiem, że absolwenci AM nie są solą tego zawodu, ale ja osobiście podjąłem tam studia z prostej przyczyny, jestem zbyt stary aby przechodzić całą drogę od początku, a łodziarka i kondycja polskich dróg wodnych mocno leży mi na sercu. I z tego powodu zdecydowałem się na studia niestacjonarne na tym kierunku. Wciąż żeglugę śródlądową oglądam tylko z brzegu ( jak 20-kilka lat temu ), ale mam nadzieję że się to szybko zmieni.
#5 | Fidelis dnia 10.11.2012 18:03
Z niecierpliwością oczekuje sylwetki ,,Warmii"po przebudowie w Wrocławskiej Stoczni.
Czy w ogóle będzie przypominała dawną sylwetkę ?
Czy jej obfite tambory,będą odbudowane ?
Czy jej charakterystyczny drewniany bukszpryt będzie
przypominał dawną ,,Warmię" ?
Czy pędnikiem będą koła łopatkowe sys. Morgana?
Czy zachowany będzie charakterystyczny kształt sterówki,z kapitańskim mostkiem przed sterówką ?
Czy silnik będzie usytuowany w poprzek jak dawniej ?
Czy zachowany będzie sektor sterowy na rufie ?
Czy płetwa sterowa, czy inny ster ?
Czy orginalne duże stalowe koło sterowe i sterociągi?
Czy sterowanie hydrauliczno-elektryczne ?
Czy zachował się sygnał dżwiękowy ?
Jaką ostateczną szerokość kadłuba z tamborami
przewidziano po przebudowie ?
Wydaje mi się, iż powyższe pytania skierowane winny być do P. kpt Czesława Szarka.
Z marynarskim pozdrowieniem dla ostatniej załogi m/s ,,WARMIA".
#6 | Odrzak dnia 11.11.2012 11:59
"Lubecki" będzie wyglądał jak dawniej. Będzie bukszpryt, będą koła łopatkowe, będzie sterówka i mostek, będzie sektor sterowy i płetwa, będzie oryginalne koło sterowe. Na resztę pytań nie znam odpowiedzi a szkoda.
Pozdrawiam Cz. Szarek.
#7 | Wojciech Rytter dnia 09.01.2014 06:02
Pamiętam jej przysadzistą, szeroką sylwetkę.Chyba najszerszy statek na Wiśle.I ten charakterystyczny szum pracy diesla .

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL | Aerografia | Krismods | Dysnet