OT Logistics większościowym udziałowcem w Porcie Handlowym ŚwinoujścieDrukuj

OT Logistics S.A. sfinalizował umowę kupna od DB Schenker Rail Polska S.A. 46,23 proc. udziałów w Porcie Handlowym Świnoujście Sp. z o.o. i stał się tym samym jego głównym udziałowcem.

OT Logistics S.A. poinformowała, że 28 września 2012 r. sfinalizowana została umowa z DB Schenker Rail Polska S.A. zawarta 30 czerwca b.r., na mocy której OT Logistics S.A. odkupiła od DB Schenker Rail Polska S.A. 46,23 % udziałów w Porcie Handlowym Swinoujście Sp. z o.o..

W efekcie transakcji OT Logistics S.A. z 92,46% udziałów stała się większościowym udziałowcem w Porcie Handlowym Świnoujście Sp. z o.o.. Zakup dodatkowych udziałów w Porcie Handlowym Świnoujście Sp. z o.o. był jednym z celów inwestycyjnych wskazanych przy emisji obligacji korporacyjnych na rynku Catalyst na początku 2012 r.

- Przejęcie większościowych udziałów w PHŚ było kolejnym krokiem w kierunku realizacji naszej strategii budowy dynamicznej grupy spedycyjno-logistycznej. To również dobry prognostyk przed planowanym przez nas debiutem na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie - powiedział Piotr Chajderowski, prezes OT Logistics SA.

Port Handlowy Świnoujście jest najmłodszym polskim portem morskim, usytuowanym u ujścia rzeki Świny do Bałtyku. Firma PHŚ powstała w 1991 roku w wyniku przekształceń Zespołu Portowego Szczecin – Świnoujście.

Dzięki istniejącej infrastrukturze PHŚ jest jedynym polskim portem przyjmującym statki z węglem o zanurzeniu 13,20 m, na dwóch niezależnych stanowiskach rozładunkowych, oferującym najwyższe raty przeładunkowe sięgające 22 000 ton/doba, oraz posiadającym możliwości składowania do 1 000 000 ton jednorazowo.

Węgiel kamienny - energetyczny oraz koksowy są głównymi ładunkami pokrywającymi ponad 90% masy towarowej. Ponadto PHŚ obsługuje ładunki rudy, kruszyw, zbóż, biomasy, koksu pozostałe ładunki masowe a także drobnicę, wyroby hutnicze oraz sztuki ciężkie. PHŚ świadczy również usługi dodatkowe powiązane z działalnością podstawową, takie jak cumowanie jednostek, ważenie towaru, tarowanie, obsługę kolejową, usługi sprzętowe i inne. Dzięki współpracy z podmiotami grupy OT Logistics, do których należy, PHŚ świadczy również usługi spedycyjne i transportowe drogą kolejową lub rzeczną do finalnego odbiorcy.

#1 | Black Hawk dnia 02.10.2012 10:39
Jak szef gabinetu politycznego Tuska "ustawił" kolegów. Udziałowcy firmy założonej przez szefa gabinetu politycznego premiera Sławomira Nowaka nadzorują państwowe spółki - wynika ze śledztwa reporterów RMF FM. Piotr Chajderowski i Marian Gawrylczyk, niegdyś współwłaściciele spółki Signum Promotion, którą założył Nowak, z jego polecenia zasiadają w radach nadzorczych spółek Skarbu Państwa i dostają za to wysokie diety.

Piotr Chajderowski, który jest udziałowcem i prezesem firmy Nowaka, od 6 lipca 2008 r. zasiada w radzie nadzorczej paliwowego giganta Lotos S.A. Z kolei Marian Gawrylczyk od stycznia nadzoruje z ramienia Skarbu Państwa hurtownię farmaceutyczną Cefarm Wrocław.

Zarówno Lotos jak i Cefarm są pośrednią własnością Skarbu Państwa, zatem wysokość diet wypłacanych za posiedzenia rad nadzorczych tych spółek nie ogranicza ustawa kominowa. Jak dociekli reporterzy RMF FM, wysokość takiej diety dla członków rady nadzorczej może wynosić średnio 10 tys. zł na miesiąc.

Na razie nie jest jasne, dlaczego Ministerstwo Skarbu zatrudniło kolegów Nowaka.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL