SKL Motor GmbH otrzymał nową nazwęDrukuj

Specjalista od napędów i urządzeń energetycznych koncern Tognum, zmienił nazwę swojej firmy - córki SKL Motor GmbH z Magdeburga na MTU Reman Technologies GmbH. SKL w ramach koncernu Tognum specjalizuje się w przeprowadzaniu kapitalnych remontów silników marki MTU.

Od soboty 22 września symbol MTU na fasadzie głównego wejścia do SKL sygnalizuje nowy rozdział w historii tej bogatej w tradycje firmy budowy maszyn. Logo MTU zostało uroczyście odsłonięte podczas festynu zakładowego przez sekretarza ministerstwa gospodarki Landu Sachsen - Anhalt Michaela Richtera i nadburmistrza Magdeburga dr. Lutza Trümpera.

Silniki MTU absorbują bardzo często więcej niż jedno silnikowe życie, czyli ponad 25 000 godzin. Wtedy otrzymują w Magdeburgu kurację odmładzającą, z której wychodzą jak nowe. Magdeburg jest centrum technologicznym remontu silników diesla i silników gazowych grupy Tognum, co nazywa się teraz w języku wielkoświatowym remanufakturyzacją. Tutaj rozwija się procesy remontu części i kompletnych silników na skalę przemysłową. Z doświadczeń Magdeburga korzystają inne zakłady remontowe koncernu Tognum, aby uzyskać na całym świecie równie wysoki standard remontu silników MTU.

Koncern Tognum profituje z prawie 175 letniej tradycji budowy maszyn w Magdeburgu. Dzisiejszy MTU Reman Technologies GmbH wywodzi się z założonej w 1838 roku Magdeburger Dampfschifffahrts - Compagnie. Z niej powstał Maschinenfabrik Buckau, potem Maschinenfabrik Buckau - Wolf, aby w czasach NRD przeistoczyć się w VEB Schwermaschinenbau "Karl Liebknecht", czyli znany nam wszystkim SKL. Dostarczał bardzo dobre silniki diesla do wszystkich krajów RWPG. Po zmianie systemu gospodarczego SKL został rozparcelowany przez towarzystwo powiernicze między wiele różnych przedsiębiorstw.

Martin Wendel, wiceprezydent Tognum do spraw remontu silników, tak powiedział podczas odslonięcia tablicy MTU: "Nowy MTU Reman powstał z dotychczasowego SKL Motor GmbH i jest najmłodszym ogniwem całego szeregu magdeburskich zakladów budowy maszyn. Bazujemy na jego tradycji i doświadczeniu. W dawnych halach SKL pracują ludzie, którzy doskonale znają swój zawód". Wilfried Probian, dyrektor MTU Reman: "Zaczęliśmy w 2008 roku z 80 pracownikami. W międzyczasie zatrudniamy 285 osób, czyli personel powiększył nam się ponad trzykrotnie!".

Po przejęciu w 2008 roku przez MTU, SKL Motor przemianowano w Reman - Technologiezentrum i zainwestowano 20 milionów euro. Remanufakturyzacja silników, które np. w agregatach prądotwórczych czy lokomotywach szybkich pociągów przeżyły tysiące godzin pod pełnym obciążeniem nie tylko oszczędza pieniądze, ale także surowce. Silniki zostają rozłożone na części pierwsze i tak odświeżone, że jakościowo równe są nowym. Komponenty które są nie do użytku, zastąpione są nowymi. Po kilku tygodniach otrzymuje klient nowiutki silnik po testach na stacji prób, gotowy do zamontowania do lokomotywy czy na statek.

Inną działką pracy grupy Tognum w Mogdeburgu są silniki przyszłości. Na stanowiskach prób silników jednocylindrowych testowane są nowe sposoby spalania, geometria komór spalania czy alternatywne paliwa.
tłum. Mirek Rajski
źródło: maritimheute.de
#1 | Apis dnia 01.10.2012 07:13
Na silnikach SKL pływała część zbudowanych w Polsce statków śródlądowych - w tym BM-500 z Wydziału Floty Koźle. Miały więcej koni niż BM-500 z silnikami Puck, więc dospawano im "wąsy" aby pchały barki bez napędu i tak narodziły się w Polsce lat 60 "kople" zwane u nas "kombi". Były to pierwsze ponadstumetrowe zestawy pchane na Odrze.

www.zegluga-rzeczna.pl/images/fotki/opole-kombi.jpg

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL