Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

tiktak
14.09.2020

tiktak
21.08.2020
[https://www.wody.
gov.pl/aktualnosci
/1274-wody-polskie
-uzyskaly-dofinans
owanie-na-rozwoj-o
drzanskiej-drogi-w
odnej-2][/url]

tiktak
10.08.2020

tiktak
04.08.2020
[url][/https://www
.portalmorski.pl/z
egluga/45901-jest-
projekt-uchwaly-ws
-rozbudowy-odrzans
kiej-drogi-wodnej-
na-odcinku-od-malc
zyc-do-lubiaza]

tiktak
04.08.2020
[https://www.porta
lmorski.pl/zegluga
/45876-ruszaja-rem
onty-kanalow-na-sz
laku-wielkich-jezi
or-mazurskich][/ur
l]

Prom Karsibór II przejdzie lifting napęduDrukuj

W Szczecińskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” rozpoczęto remont promu KARSIBÓR II. Podpisana z Miastem Świnoujście umowa przewiduje zastąpienie klasycznej siłowni spalinowej układem diesel–elektrycznym. Przebudowana będzie również podwodna część dziobowa i rufowa kadłuba jednostki. Prace potrwają do końca 2012 roku.

Prom zacumował przy nabrzeżu SSR „Gryfia” dziś (poniedziałek, 17 września br.) o godz. 13.00. Po zdemontowaniu przewidzianych do wymiany urządzeń i systemów – zgodnie z przyjętym harmonogramem potrwa to 10 dni – 26 września KARSIBÓR II umieszczony zostanie w doku nr. 3.

W SSR „Gryfia” dokonana zostanie całkowita wymiana układu napędowego świnoujskiego promu. Dotychczasowy układ napędowy, zasilany wysokoprężnym silnikiem spalinowym, zastąpiony zostanie układem diesel-elektrycznym, w którego skład wejdą: dwa pędniki azymutalne, dwa napędowe silniki elektryczne i dwie przetwornice. Systemy napędowe będą zasilane z elektrowni okrętowej, składającej się z 4 głównych zespołów prądotwórczych o mocy 450 kWe każdy. Na jednostce zainstalowany zostanie również postojowy spalinowy zespół prądotwórczy o mocy prądnicy 100 kWe, zmodernizowane zostaną najważniejsze zespoły okrętowe: balastowy, paliwowy, chłodzenia, oleju smarnego. W ramach modernizacji układu siłowni wykonane zostaną nowe fundamenty pod instalowane urządzenia. Wymienione zostaną podłogi.

Modernizacja siłowni promu wymaga również przeróbki kadłuba jednostki, polegającej na modyfikacji podwodnej części dziobowej i rufowej, łącznie z powiększeniem ostróg przeciwlodowych. Remont przewiduje także wykonanie prac malarskich całej części podwodnej i wnętrz statku. Remont KARSIBORA II zakończony zostanie do końca 2012 r.

źródło: morzaioceany.pl
#1 | przylodz dnia 17.09.2012 19:21
Co to za jednostka - kWe? Moc silników elektrycznych podawana jest najczęściej w kilowatach ( kW), spalinowych w koniach mechanicznych ( KM) a kWe to coś dla mnie nowego.
#2 | marek56 dnia 17.09.2012 19:49
Jest to kW mocy elektrycznej. Nie jest to jednostka jako taka ale oznaczenie mocy elektrycznej dostarczonej do odbiornika (w tym przypadku silnika), w celu odróżnienia od mocy "mechanicznej" np. oddawanej przez silnik na wale.
#3 | baca_young dnia 18.09.2012 03:54
Tak nieśmiało zastanawiam się po co zamiana "klasycznej siłowni spalinowej układem diesel-elektryczny"Nie wystarczy zamienić diesel na najnowszy diesel?(nisko emisyjny) wszak jednostka by się poruszać zawsze potrzebuje tej samej ilości mocy czy to będzie KW czy KWe z tym,że "KW" wyjdzie taniej bo odpadnie zamiana na KWe (przy użyciu spalinowych agregatów prądotwórczych).A może zamontują tam jakieś solary,które tę różnicę odrobią lub nawet dadzą coś "górką" od siebie?. Jeżeli nie...to po co robić sobie "pod górkę" i dodatkowo podgrzewać atmosferę?. A może tu..."nie wiadomo o co chodzi"? Smile
#4 | miroslaw rajski dnia 18.09.2012 13:39
Oficjalną jednostką mocy silników spalinowych wg norm ISO jest również KW (1 KW = 1,36 KM). Jednak w dalszym ciągu podaje się ją w KM, chociaż najczęściej w nawiasach. Ja jako technik starszej generacji, również przeliczam sobie KW na KM, bo to daje mi lepszy obraz wielkości silnika. Podobnie jak z euro, każdy przelicza na marki. Ot taki sport ludowy w Niemczech i tęsknota za własną walutą.
Wracając do promu. Napęd diesel - elektryczny jest alternatywny do napędu diesel - mechanicznego. Obydwa mają swoje wady i zalety. Akurat na promach czołowych takich jak "Karsibór II", napęd diesel - elektryczny jest bardzo często stosowany. Ma on szereg zalet, jednak istotną jego wadą jest zwiększenie ciężaru siłowni.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL