OT Logistics inwestuje w terminale konteneroweDrukuj

Na przełomie października i listopada planujemy wejść na główny parkiet GPW w Warszawie, a pozyskane pieniądze przeznaczyć na wzmocnienie dwóch, stosunkowo nowych, rodzajów działalności.

- Środki z emisji akcji przeznaczymy głównie na inwestycje, w portach Trójmiasta oraz na budowę kolejowych terminali kontenerowych, jednego na wschodniej granicy Polski, drugiego koło Grodna (Białoruś) - powiedział nam Piotr Chajderowski, prezes zarządu OT Logistics.

Spółka ta (do marca br. Grupa Odratrans) w lutym tego roku zadebiutowała na rynku Catalyst, emitując obligacje wartości 60 mln zł. Obecnie jest ona własnością I Funduszu Mistral S.A. (75 proc. akcji) oraz NPN II S.A. R.L. (Nova Polonia Natexis II - 25 proc.). Przed upublicznieniem strategii, co nastąpi we wrześniu, nie znana jest wielkość emisji akcji.

Dywersyfikacja

W roku 2007 ówczesna Odratrans S.A. (obecnie OT Logistics S.A.) przejęła niemiecką spółkę Deutsche Binnenreederei AG (ma 82 proc. akcji), która w okresie NRD była monopolistą na tym rynku, w sierpniu 2009 roku - Żeglugę Bydgoską, a ub. r. - Odra Lloyd ze Szczecina. W ocenie zarządu, grupa ta ma dziś ok. 80 proc. udział w przewozach wodnych śródlądowych w Polsce oraz ok. 50 proc. we wschodnich Niemczech.

- Nie zamierzamy pływać po Renie, bowiem do tego potrzeba dużych jednostek, a nasz tabor jest nastawiony na żeglugę po płytkich rzekach i kanałach, zresztą na akwenach Zachodniej Europy panuje silna konkurencja - wyjaśnia Piotr Chajderowski. - Nie planujemy też pływać Dunajem.

W ostatnich miesiącach OT Logistics S.A. rozwija natomiast połączenie przybrzeżne na trasie Elbląg-Kalinigrad-Elbląg. Pływają tam już trzy zestawy pchaczy. Ze względu na to, że transport śródlądowy cechuje sezonowość (okres pływania przypada w naszym regionie na późny marzec-grudzień), od dwóch lat Grupa OT Logistics ewoluuje w kierunku działalności spedycyjno-logistycznej.

Nowe nogi grupy

W tym roku z działalności transportu śródlądowego zarząd OT Logistics S.A. planuje uzyskać ok. 40 proc. udział w łącznych przychodach.

- Choć prawdziwe żniwa przed nami, w pierwszym półroczu przekroczyliśmy nieco zakładane zadania przewozów rzecznych - mówi prezes Chajderowski. - W tym roku nie było dotychczas ani powodzi, ani suszy, które by pogorszyły warunki żeglugi.

Strategicznym obszarem działalności jest rynek niemiecki (ponad 60 proc. przewozów), czyli obszar pomiędzy rzekami Odra i Ren, z rejonami Łaby w kierunku Hamburga oraz kanałami w kierunku Bremy. W kraju spółka koncentruje swą działalność na Odrze, na odcinku Gliwice - Wrocław i w rejonie Szczecina, gdzie realizuje ponad trzecią część przewożonych towarów.

Od kilku lat Grupa OT Logistics rozwija natomiast spedycję kolejową, głównie na terenie Europy środkowo-wschodniej, oraz spedycje morską która co łącznie stanowi około 40 % przychodów Grupy OT Logistics.

Godne podkreślenia są również inwestycje w Port Handlowy Świnoujście Sp. z o.o. Spółka ta jest dysponuje pięcioma nabrzeżami (w tym terminal węglowy), oraz posiada ponad 215 tys. mkw. powierzchni magazynowych. Od końca 2010 roku ma 46,2 proc. udziału w Zgromadzeniu Wspólników spółki Port Handlowy Świnoujście Sp. z o.o.. W czerwcu OT Logistics S.A. podpisała wstępną umowę na nabycie kolejnych 46,2 udziałów od DB Schenker Rail Polska S.A. i po wejściu w życie tej umowy stanie się głównym udziałowcem portu.

- W przyszłym roku chcielibyśmy zainwestować na terenie portów Trójmiasta, oraz dalej rozwijać segment spedycji kolejowej i morskiej - dodaje Piotr Chajderowski.

Źródło: wnp.pl
#1 | pirydion dnia 08.09.2012 22:35
W Szczecinie pływają już z nowym "LOGO" oby załogą było lepiej......

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL