AIDAsol - przyjazna środowisku elektrownia dla statków na postojuDrukuj

Już w roku 2013 powinien jeden ze statków floty AIDA podczas postoju w Hamburgu po raz pierwszy być zaopatrywany w energię elektryczną ze specjalnej barki, której futurystyczna koncepcja opracowana została wspólnie przez AIDA Cruises, Becker Marine Systems i kilku innymi partnerami.

- Podczas postoju w porcie nasze statki czerpią prąd z sieci lądowej lub własnych agregatów napędzanych silnikami diesla. Projekt hybrydowej elektrowni LNG na specjalnej barce to rozwiązanie, które daje nie tylko elastyczne możliwości zaopatrzenia w energię w dowolnym miejscu postoju statku ale także wskazuje jak można z powodzeniem wykorzystać przyjazne środowisku technologie wytwarzania prądu elektrycznego - podkreśla Michael Ungerer, przewodniczący zarządu AIDA Cruises.

Wycieczkowiec floty AIDA w Gdyni w czerwcu 2012

Przewiduje się, że w 2013 roku przy Grasbrook Kai w hamburskim Hafencity po raz pierwszy na świecie statek na postoju zaopatrywać będzie w prąd barka (pchana) z zamontowaną na niej elektrownią hybrydową LNG. Prąd uzyskiwać się będzie z generatorów stosujących jako paliwo skroplony gaz ziemny (LNG-Liquified Natural Gas). Zastosowanie tego paliwa wydatnie ogranicza emisję gazów i cząstek stałych do atmosfery. Ponadto dostawca energii dla Hamburga - E.ON Hanse Wärme - planuje w razie potrzeby odbiór nadwyżek energii z pływającej elektrowni.

źródło: maritimheute.de, gdynia.naszemiasto.pl
tłum. A. Podgórski
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL