86 mln Euro na remont śluzy Kachlet na DunajuDrukuj

Śluza Kachlet powyżej Passau starzeje się: zbudowana 90 lat temu przejdzie w najbliższych sześciu latach kosztem około 86 mln Euro gruntowną renowację. Po przeprowadzeniu jesienią 2011 prac przygotowawczych pierwsza z dwóch komór śluzowych (każda ma 227 metrów długości i 24 szerokości) jest od 11 czerwca wyłączona z ruchu i opróżniona z wody.

Stopień wodny Kachlet, który wybudowano w latach 1922-27 zostanie zmodernizowany w dwóch etapach: najpierw (do połowy 2013 roku) odnowione zostaną środkowe ściany obu komór - następnie (do roku 2017) renowacje przejdą głowice, ściany zewnętrzne i przepusty. Szerzej o tym "projekcie stulecia" poinformuje Wasser- und Schifffahrtsverwaltung (WSV) des Bundes oraz Wasser- und Schifffahrtsamt (WSA) Regensburg w sobotę 23 czerwca na "Otwartym Dniu Budowy", na którym obecny będzie Dr. Andreas Scheuer - sekretarz stanu w Federalnym Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Rozwoju Niemiec.

Odwiedzający "Otwarty Dzień Budowy" będą mogli zwiedzić jaz, hale i warsztaty na terenie budowy. Górna woda śluzy znajduje się pod stałym nadzorem nurków. W dawnym budynku sąsiadującej ze śluzą elektrowni można będzie poznać więcej szczegółów z historii samego stopnia wodnego oraz m.in. o planach modernizacji odcinka Dunaju pomiędzy Straubing i Vilshofen, tylko 20 km powyżej Kachlet. Obydwa projekty mają ogólnoeuropejskie znaczenie, gdyż łączą Dunaj, Ren, Men i Kanał Ren-Men-Dunaj w międzynarodową drogę wodną biegnącą od Morza Północnego do Morza Czarnego.

Do jesieni roku 2012 powinny dobiec końca unijne prace studialne nad problemem jak przebudować "ucho igielne" między Straubing i Vilshofen. Na żadnym innym odcinku nie ma bowiem tak wielu wejść statków na mieliznę jak tu, a żegluga dla statków w pełni załadowanych możliwa jest tylko przez 165 dni w roku. Wspominaliśmy o tym na naszych łamach czytaj (przyp. red.) Unia Europejska dąży jednak do umożliwienia całorocznej i nie ograniczonej głębokościami żeglugi na Dunaju.

źródło: maritimheute.de, tłum.: Apis
#1 | przylodz dnia 12.06.2012 19:58
Wracam wciąż do tego, że przy dobrej organizacji i właściwym przygotowaniu inwestycji, można wykonać ją bez ZAMYKANIA SZLAKU ŻEGLOWNEGO !!! w sezonie. Wystarczy jedynie dobra wola i sporo umiejętności, czyli innymi słowy KOMPETENCJA, której najwyraźniej brak naszym decydentom od remontów śluz. Szlaki są notorycznie zamykane i to w pełni sezonu nawigacyjnego...

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL