Schottel rozszerza ofertę pędnikówDrukuj

Statki wymagają coraz częściej pędników, które będą wysokoefektywne, nie generujące hałasu i wibracji, lekkie, kompaktowe a przede wszystkim energooszczędne i przyjazne środowisku. Schottel - niemiecki specjalista w dziedzinie pędników i całych układów napędowych poszerza swoją ofertę pędników Rim Thruster (SRT) o cztery duże (200 – 800 kW) zespoły napędowe.

SRT to elektryczny system napędowy bez przekładni i wału. Stojan silnika elektrycznego znajduje się w nieruchomej, zewnętrznej części będącej jednocześnie tunelem (dyszą) pędnika. Wewnątrz pracuje wirnik, który wyposażono w skrzydła jak klasyczną śrubę okrętową. Otrzymano w ten sposób oszczędzający miejsce i ciężar napęd, który charakteryzuje się tym, że energia elektryczna przekazywana jest wprost na pędnik - bez strat transmisji i bez hałasu generowanego przez przekładnię i wał. Hydrodynamicznie dopracowany kształt oraz zewnętrzne mocowanie skrzydeł pędnika znacznie redukuje też zjawisko kawitacji.

Pędnik jest ponadto wygodny, prosty w obsłudze i niemal nie wymagający stałych przeglądów. Wysokowydajny silnik elektryczny chłodzony jest opływającą go wodą. Podobnie chłodzone jest łożyskowanie prowadnicy a skrzydła dają się łatwo wymieniać w razie uszkodzenia. To wszystko znacznie zmniejsza koszty eksploatacji.

Pędnik "SCHOTTEL Rim Thruster SRT" będzie od roku 2013 dostępny na całym świecie w sieci producenta. Dla statków śródlądowych i superjachtów przedstawicielem będzie Van der Velden Marine Systems.

źródło: maritimheute.de, tłum: Apis
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?


Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL