Szczecin przegra z Gdańskiem?Drukuj

Maersk Polska, oddział globalnego lidera transportu morskiego, wzbogaca swoją ofertę o kolejne połączenie kolejowe. Pierwszy pociąg kursujący na trasie z Gdańska do Sławkowa wyruszy 3 marca. To drugi w Polsce serwis kolejowy największego na świecie operatora żeglugowego. Nowa usługa podniesie efektywność procesu transportowego oraz usprawni ruch kontenerów na odcinku lądowym.

Pierwszy pociąg na nowej trasie wyruszy 3 marca 2012 roku. Szlak połączy Gdańsk DCT ze Sławkowem w województwie śląskim. Maersk Baltic Express, bo tak nazwany został kolejny uruchomiony w Polsce serwis kolejowy, wyrusza z Gdańska 2 dni w tygodniu, w piątki i wtorki. W poniedziałki i czwartki natomiast wyjeżdża ze Sławkowa.

Pociąg kursujący na tej trasie obsługuje wyłącznie kontenery transportowane przez Maerska – rozładowywane z statków z serwisu AE10, łączącego Gdańsk z portami Dalekiego Wschodu, oraz z połączeń feederowych. Rozkład pociągu zsynchronizowany został z terminami, w których statki należące do koncernu przebywają w gdańskim porcie. Podobnie jak w przypadku pierwszego serwisu kolejowego, połączenie gwarantuje klientom możliwość wysyłki i odbioru towarów bez konieczności organizowania transportu lądowego na własną rękę.

- Wprowadzenie kolejnego połączenia kolejowego to krok w stronę tworzenia kompleksowej oferty transportu intermodalnego. Warto dodać, że w przeciągu kilku tygodni uruchomiliśmy już dwie linie, łączące Polskę północną i południową. Tak jak w przypadku Maersk Amber Express, także nowe połączenie – Maersk Baltic Express ma na celu usprawnić transport kontenerów, szczególnie naszym klientom z południowej Polski. – mówi Thomas Bagge, Prezes Zarządu Maersk Polska.

- Włączenie transportu kolejowego w zakres naszych usług zwiększa ich dostępność. Jednocześnie rośnie jakość serwisu: dostawy są bardziej terminowe, maleje ryzyko uszkodzenia towaru. Nie bez znaczenia jest również fakt, że transport intermodalny cechuje aspekt ekologiczny, integralnie wpisany w politykę naszej firmy - dodaje.

Partnerem Maerska w projekcie jest CTL Logistics oraz "Euroterminal Sławków" Sp. z o.o. Maersk Polska ma w planach sukcesywny rozwój połączeń kolejowych z innymi regionami Polski uzupełniających serwis AE10.

Maersk Polska reprezentuje w Polsce firmę Maersk Line. Od dwudziestu lat firma przyczynia się do rozwoju polskiego handlu międzynarodowego, otwierając kolejne połączenia z największymi europejskimi i światowymi portami. Biura Maersk Polska, obecne w trzech miastach – Warszawie, Gdyni i Krakowie, w których zatrudnionych jest 80 osób, stanowią filar sektora handlu żeglugowego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Od stycznia 2010 roku do portfolio wszedł serwis AE10, który jest pierwszym bezpośrednim połączeniem z Dalekiego Wschodu do Polski i krajów bałtyckich, a także stanowi dużą korzyść dla rodzimych importerów i eksporterów.

źródło: morzaioceany.pl
#1 | aa1975 dnia 03.03.2012 16:29
Czym dłużej żegluga śródlądowa nie będzie w Polsce funkcjonować, tym bardziej firmy logistyczne będą polegały na innych rodzajach transportu przeznaczając na nie pieniądze. Przy pewnym poziomie zaangażowania inwestycyjnego nawet firmy, które gdzieś indziej korzystały by z żeglugi śródlądowej zaczną u nas kłaść nacisk na wykorzystanie tych gałęzi transportu, w które inwestowały od jakiegoś czasu (czyli TIRy+koleje) z prostego powodu: "bo inwestowały od jakiegoś czasu i zainwestowały w nie sporo pieniędzy". I będą te pieniądze musiały na siebie zarobić. Aż w końcu stanie się tak, ze może nawet kiedyś żegluga będzie mogła się rozwinąć, bo może się zmieni stan prawny, ale już nikt nie będzie tym zainteresowany. Ciężko zmienić inercję całej gospodarki.
#2 | Apis dnia 04.03.2012 10:01
A potem puszczą jednym torem dwa pociągi z kontenerami naprzeciw siebie jak 03.03.2012 pod Szczekocinami? Ile jeszcze zginąć musi niewinnych ludzi aby rząd zaczął zauważać inne drogi transportowe (wodne) i przestał je dewastować za sprawą jakichś Podgajniaków, Karwowskich, Gawlików?

W pobliżu Sławkowa - u zbiegu Olzy i Odry Czesi i Polacy chcą zrobić centrum logistyki multimodalnej Gorzyczki, które także obejmowałoby Odrzańską Drogę Wodną jako arterię transportową. Pisaliśmy o tym http://www.zeglug...admore=693
http://www.zeglug...dmore=1037
a także tu (bo byłem tam obecny)
http://www.terazo...eadmore=30

Cytaj

Bardzo ciekawą koncepcję transgranicznego centrum logistycznego w rejonie gminy Gorzyce (woj. śląskie) i Bohumina w Czechach u ujścia Olzy do Odry przedstawili Josef Tobola ze Stowarzyszenia żeglugi i szlaków wodnych Czech oraz Stanisław Staniszewski z Rady Dorzecza Górnej Odry. Przewiduje ona wspólny z Czechami rozwój terenów położonych po obu stronach granicy, a już przewidzianych w planach zagospodarowania przestrzennego jako strefy ekonomiczne i lokalizację biznesu. Obszar ten jest m.in. strefą zbiegu autostrady A1 z siecią innych ważnych dróg, szlaków kolejowych i bliską odległościa portów lotniczych (Katowice, Kraków, Ostrava). Istnieje tez możliwość przedłużenia do tego rejonu szerokotorowej linii kolejowej ze Sławkowa w pobliżu Huty Katowice. To otwarłoby ogromne perspektywy przeładunku towarów transportowanych do- i z Azji przez terytoria byłego Związku Radzieckiego. Ładunki - głównie kontenery - mogłyby być tu przeładowane na drogi wodne i kołowe, a także na koleje normalnotorowe. Projektem wpięcia w sieć transportową połączeń szerokotorowych mają Węgry i Słowacja, ale w rejonie projektowanego centrum "Gorzyczki" wystarczy wybudować ok. 65 km torowiska podczas gdy na Węgrzech i Słowacji 300 km. Zwiedzanie centrum pod przyszłe centrum "Gorzyczki" było programem drugiego dnia konferencji. Uczestnicy przywitani i ugoszczeni przez przemiłe panie z Urzędu Gminy Gorzyce mieli okazję naocznie zapoznać się z terenami pod przyszłe inwestycje.

Ze Szczecina nie było (poza członkami ZPAŚ) nikogo...

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL