Hydepark

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

mkrakowiak74
03.10.2019
ZARZĄDZENIE NR 1/2019 DYREKTORA U Ż Ś WE WROCŁAWIU http://edziennik.m
alopolska.uw.gov.p
l/WDU_K/2019/6873/
akt.pdf

mkrakowiak74
01.10.2019
Pracownicy Centrum Operacyjnego w Poznaniu stworzyli graficzną prezentację aktualnych warunków żeglugowych. http://www.poznan.
rzgw.gov.pl/szlaki
-zeglowne/aktualne
-warunki-zeglugowe

Ziomal
27.09.2019

mkrakowiak74
24.09.2019

Ziomal
20.09.2019

Amsterdam: kapitan zatonął wraz ze statkiem. Hünxe - kapitan ranny po kolizji sterówki z mostemDrukuj

Dwa tygodnie temu podczas załadunku przy nabrzeżu OBA w porcie Amsterdam już załadowany 700 tonami fluorytu (minerał o ciężarze zbliżonym do rudy żelaza) śródlądowy frachtowiec "MS Jonas" przełamał się i zatonął w ciągu niespełna minuty w głębokiej na 14 metrów wodzie basenu portowego. Stało się to po tym, jak dźwigowy wrzucił kolejna porcję ładunku o wadze ok. 20 ton z wysokości blisko 10 m do ładowni tego niemieckiego statku, jednego z dwóch należących do firmy transportu śródlądowgo Anton Schepers z Haren. Nie wyklucza się, że pływający dźwig "Nijjlpaard" obsługiwany był przez szkolącego się dopiero operatora.

Pochodzący ze Słowacji marynarz z "MS Jonas" skokiem na ponton dźwigu pływającego uratował życie. Niestety, 43 - letni kapitan zniknął pod wodą wraz ze statkiem. Podjęta natychmiast akcja ratunkowa z użyciem nurków, strażaków, marynarki wojennej i łodzi wyposażonej w sonar pozwoliła zlokalizować zatopiony statek. Znaleziono też kapitana uwięzionego w sterówce - niestety już nie żył. Mieszkający od lat w Würzburgu Chorwat zostawił żonę i trójkę dzieci w wieku od 4 do 9 lat.

Trwa dokładne wyjaśnianie przyczyny tej tragedii, jednak od razu nasuwa się wniosek jak mało wiedzą niektórzy o właściwym obchodzeniu się z ładunkami o dużym ciężarze właściwym. Zrzucenie 20 ton ładunku z dość dużej wysokości działa bowiem podobnie jak opisywany na naszych łamach przez Mietka Adamskiego upadek cięzkiego przedmiotu, który przebił poszycie dna morskiego statku http://www.zegluga-rzeczna.pl/articles.php?article_id=387.

Z kolei 20.10.2011 na kanale Wesel-Datteln holenderski frachtowiec "Saron-K" miał kolizję z mostem w km km 9,27 (Bucholter Brücke) na wysokości dawnego portu BP w Hünxe. Sterówka została całkowicie zerwana a kapitan odniósł ciężkie obrażenia twarzy. Pogotowie z Dinslaken odwiozło mężczyznę do Kliniki Specjalistycznej w Duisburgu-Huckingen. Żona kapitan, która w momencie awarii była w pomieszczeniach mieszkalnych zauważyła, że statek oparł się o ląd i nie płynie mimo pracy silnika. Jest w szoku.


Kanał został na dłuższy czas zablokowany. Strażacy zabezpieczyli miejsce awarii. Po kilku godzinach przywrócono powoli ruch statków, ale łódź strażaków z Hünxe asystowała dla bezpieczeństwa przy kadłubie "Saron-K", który później odholowano do Friedrichsfeld.

Odnowiony w maju br. most nie odniósł żadnych uszkodzeń natomiast na statku są duże. Opuszczana hydraulicznie (ale nie opuszczona) sterówka została kompletnie oderwana. O dziwo - radiotelefon cały czas pozostał czynny.
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL