Czat

Musisz się zalogować, aby opublikować wiadomość.

Seehund
24.11.2020

Seehund
22.11.2020
Wiemy, gdzie dobrych doradców może znaleźć. .....ale czy szansę wykorzysta?

Apis
22.11.2020
Gdyby miał dobrych doradców w swoim gabinecie... Ma szansę: triumwirat "WZŻ" się rozleciał. Grin

Seehund
22.11.2020

Apis
16.11.2020
@Ziomal - byłoby zapewne trochę lepiej gdyby nie "desant" z poprzedniej ekipy w MGMiŻŚ. Wnieśli swoje "nie da się" ale czy trzeba było ministerstwo likwidować aby się ich pozbyć?

Żegluga śródlądowa ponownie notuje wzrost przewozówDrukuj

Żegluga śródlądowa ponownie notuje wzrost przewozówPo katastrofalnie niskim stanie wody w 2018 r. żegluga śródlądowa w Niemczech w zeszłym roku ponownie przewiozła więcej towarów. Niemieckimi rzekami i kanałami przetransportowano łącznie 205,1 mln ton towarów. Oznacza to wzrost o 3,6% w stosunku do roku poprzedniego (197,9 mln t). Praca przewozowa wzrosła z 46,9 mld tkm (tonokilometrów) do 50,9 mld tkm (+ 8,6%).

Federalne Stowarzyszenie Niemieckiej Żeglugi Śródlądowej (BDB - Bundesverband der Deutschen Binnenschifffahrt) stwierdza w swoich rocznych statystykach, że jest to wyraźny efekt ożywienia. Jednak wartości przewozów z 2017 r. (222,7 mln t; 55,5 mld tkm) nie zostały osiągnięte.

Rozmowy ministrów ds. transportu UE o śródlądowym transporcie wodnymDrukuj

Rozmowy ministrów ds. transportu UE o śródlądowym transporcie wodnymŻegluga śródlądowa jako klucz do Europejskiego Zielonego Ładu była tematem wideokonferencji ministrów ds. transportu UE, z udziałem unijnej komisarz ds. transportu, Adiny Vălean. W debatach zorganizowanych przez Prezydencję niemiecką 20 listopada 2020 r. wziął udział wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk. Ministrowie dyskutowali o sposobach wykorzystania żeglugi śródlądowej do uczynienia transportu bardziej przyjaznym dla środowiska i klimatu.
W swoim wystąpieniu Minister Gróbarczyk przedstawił obecny wkład sektora żeglugi śródlądowej w łagodzenie zmian klimatu i ochronę środowiska w sektorze transportu, jak również prowadzone w Polsce prace na rzecz rozwoju tej gałęzi transportu.

Marek Gróbarczyk sekretarzem stanu w resorcie infrastrukturyDrukuj

Marek Gróbarczyk sekretarzem stanu w resorcie infrastrukturyByły minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk został mianowany sekretarzem stanu w Ministerstwie Infrastruktury - podał na Twitterze rzecznik resortu Szymon Huptyś we wtorek.

Marek Gróbarczyk ukończył studia na Wydziale Mechanicznym w Wyższej Szkole Morskiej w Gdyni. Jest także absolwentem studiów podyplomowych na Akademii Rolniczo-Technicznej w Bydgoszczy na kierunku telekomunikacja cyfrowa. Ukończył wiele kursów z dziedziny zarządzania i finansów. Gróbarczyk pracował na statkach morskich jako oficer, a także w firmach transportowych i budowlanych.

Postęp prac przy budowie lodołamaczy dla Wód PolskichDrukuj

Postęp prac przy budowie lodołamaczy dla Wód PolskichJak poinformowało Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, budowa dwóch lodołamaczy - Ocelot i Tarpan - dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie - mimo trudności związanych z pandemią COVID-19, realizowana jest bez zakłóceń.

- Prace przy budowie nowych lodołamaczy dla Szczecina postępują. Jesteśmy w bieżącym kontakcie z gdańską stocznią Remontowa Shipbulding S.A. i widzimy dynamiczny postęp prac, który pozwala na tezę, że już niebawem lodołamacze budowane dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie trafią do naszego miasta – mówi Marek Duklanowski, Dyrektor Wód Polskich w Szczecinie.

Gospodarka wodna trafiła ostatecznie do resortu infrastrukturyDrukuj

Gospodarka wodna trafiła ostatecznie do resortu infrastruktury Gospodarka wodna trafiła ostatecznie do resortu infrastruktury. Opublikowano też rozporządzenie Rady Ministrów ws. ustanowienia pełnomocnika rządu ds. gospodarki wodą oraz inwestycji w gospodarce morskiej i wodnej.

Do resortu infrastruktury, który obsługuje m.in. żeglugę śródlądową i gospodarkę morską został włączony jeszcze dział gospodarka wodna - wynika z opublikowanego rozporządzenia Rady Ministrów. Oznacza to, że MI przejmuje zarząd nad IMGW oraz Wodami Polskimi.

40 śródlądowych tankowców na Ren - mega-zamówienie dla stoczni DamenDrukuj

40 śródlądowych tankowców na Ren - mega-zamówienie dla stoczni DamenZbiornikowce o podwójnym poszyciu i długości 110 m mają być napędzane silnikami gazowymi (LNG) i przy ładowności 2800 t charakteryzować się znacznie mniejszym zanurzeniem wynoszącym 3,25 m w porównaniu z typami konwencjonalnymi. Oznacza to, że nadal powinny mieć możliwość żeglowania po Renie i innych europejskich drogach wodnych, nawet przy niskim stanie wody - powiedział Damen Concordia o jednym z największych zamówień w historii firmy. Nowe statki są przeznaczone głównie do transportu produktów naftowych z portów morskich ARA w Antwerpii, Amsterdamie i Rotterdamie przez Ren i system kanałów w głąb lądu.

Śluzy Guzianka I i Guzianka II obsłużyły latem rekordową liczbę statków i jachtówDrukuj

Śluzy Guzianka I i Guzianka II obsłużyły latem rekordową liczbę statków i jachtówSystem dwóch śluz Guzianka I i Guzianka II obsłużył w tym roku rekordową liczbę turystów. Blisko 22 tysiące jednostek pływało po Mazurach, pokonując dwumetrową różnicę poziomów wody pomiędzy jeziorami Guzianka Mała i Bełdany. Przez +starą Guziankę+ nasi pracownicy prześluzowali ponad 11 tys. jednostek pływających, z czego prawie pół tysiąca to statki Żeglugi Mazurskiej. Natomiast oddana do użytku wodniaków pod koniec czerwca nowa Guzianka obsłużyła 10,5 tys. żeglarzy i motorowodniaków. To pokazuje, jak ważną i potrzebną inwestycją było wybudowanie nowej śluzy na Mazurach - oceniła w rozmowie z PAP rzecznik prasowy Wód Polskich w Białymstoku Agnieszka Giełażyn-Sasimowicz.

Most nad Regalicą coraz bliżej. Wojewoda Zachodniopomorski podpisał decyzję lokalizacyjną.Drukuj

Most nad Regalicą coraz bliżej. Wojewoda Zachodniopomorski podpisał decyzję lokalizacyjną.Wojewoda zachodniopomorski Tomasz Hinc podpisał decyzję lokalizacyjną dla przebudowy linii kolejowej nr 273 na odcinku od km 346+358,64 do km 350+233,67 w Szczecinie, obejmującego obszar przed przystankiem osobowym Żydowce przez stację Szczecin Podjuchy do wiaduktu drogowego ul. Krygiera.

Budowa nowego mostu kolejowego w km 733,7 rzeki Odry (jej odnogi Regalicy) wraz z infrastrukturą towarzyszącą, realizowana jest w ramach Projektu Ochrony Przeciwpowodziowej w Dorzeczu Odry i Wisły (POPDOW) ‒ „Zadanie 1B.5 ‒ Przebudowa mostów w celu zapewnienia minimalnego prześwitu”, finansowanego przez Bank Światowy oraz Bank Rozwoju Rady Europy.

Wymiana silnika stronyDrukuj

Wymiana silnika stronySerwis przeszedł kolejne unowocześnienie - spełniające wymogi firmy hostingowej oraz prawidłowego działania na urządzeniach mobilnych. W "mądrym" języku oznaczało to dostosowanie do najnowszej wersji języka PHP 7.4.8 oraz najnowszej wersji baz danych MariaDB 10.5.5. Zmianie uległ też "silnik napędowy" z wersji PHP-Fusion 7.02.07 na wersję 8.00.60.

Nie zmieniło to układu i funkcjonalności strony, choć niektóre elementy zniknęły lub uległy zmianie gdyż musiały zostać dostosowane do nowych parametrów serwerów firmy hostingowej, na których umieszczona jest nasza strona internetowa.

Wody Polskie w Gliwicach inwestują w Odrzańską Drogę WodnąDrukuj

Wody Polskie w Gliwicach inwestują w Odrzańską Drogę WodnąRuszają kolejne prace inwestycyjne na Odrzańskiej Drodze Wodnej. Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach podpisał umowę z wykonawcą prac budowlanych projektu pn. „Modernizacja jazów odrzańskich na odcinku w zarządzie RZGW Gliwice - woj. opolskie (etap II)”. Szeroki katalog prowadzonych działań przyczyni się do wzrostu potencjału transportu wodnego w Polsce. Parząc na zakres realizacji inwestycji na Odrzańskiej Drodze Wodnej, obszar ich oddziaływania, skalę, montaż finansowy i wartość, powiedzieć o rozmachu, to w zasadzie powiedzieć niewiele. Wody Polskie w Gliwicach – zarządca Odrzańskiej Drogi Wodnej na odcinku od Gliwic (wliczając Kanał Gliwicki) do gminy Popielów (Stopień Wodny Ujście Nysy), nadrabiają lata niedofinansowania śródlądowych dróg wodnych, oraz wieloletnie zaniechania w rozwoju szlaków żeglugowych po śródlądziu. Wszystko za sprawą szeroko zakrojonych inwestycji.

Zasady kwarantanny hamują żeglugęDrukuj

Zasady kwarantanny hamują żeglugęFederalne Stowarzyszenie Niemieckiej Żeglugi Śródlądowej (BDB) ostrzega przed ograniczeniami w ruchu towarowym. Nowe zasady korony znacznie spowalniają żeglugę śródlądową. BDB mówi jasno: „Rząd federalny wywołuje chaos w ruchu towarowym”, ponieważ wbrew wszelkim ostrzeżeniom stowarzyszeń transportowych i logistycznych ruch towarowy również jest teraz objęty nowym rozporządzeniem modelowym dotyczącym ochrony przed pandemią.

„Gdyby to rozporządzenie zostało przyjęte i wdrożone przez kraje związkowe, Niemcy jako ośrodek przemysłowy i biznesowy w bardzo krótkim czasie uległyby załamaniu” - ostrzega Staats. Nie dałoby się wtedy utrzymać transportu dla przemysłu chemicznego, stalowego i naftowego oraz transportu kontenerów.