Żegluga pasażerska bez wsparcia w ramach "Tarczy 2.0"Drukuj

Żegluga pasażerska bez wsparcia w ramach "Tarczy 2.0"Zlikwidowano ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, więc nikt już nie upomniał się o pasażerską żeglugę śródlądową jako branżę, która od początku roku ponosi olbrzymie straty. Premier Morawiecki w swojej kolejnej tarczy pominął całkowicie śródlądowe przewozy pasażerskie. Wsparcie uzyskają jedynie przewozy pasażerskie "lądowe" (autokarowe).

Przewozy pasażerskie statkami śródlądowymi dla premiera i jego ministrów nie istnieją - dla szanownych osób z dawnego MGMiŻŚ, które znalazły pracę w Ministerstwie Infrastruktury również, bo premierowi o nich nie wspomnieli. Ale to już przerabialiśmy - wiemy, że to ministerstwo miało i ma żeglugę śródlądową w głębokim (choć bardziej pasuje słowo "płytkim" jak drogi wodne) poważaniu...

Kalendarze na rok 2021Drukuj

Kalendarze na rok 202112 grudnia 2020 roku już po raz 14-ty oddamy do Państwa rąk wodniackie kalendarze, tym razem na rok 2021. Jak w latach ubiegłych, autorami są Janusz Fąfara i Waldemar Danielewicz. Kalendarze wydane zostały na matowym papierze kredowym o gramaturze 300 g zawierają po 13 kartek formatu 33 cm x 48 cm, obustronnie zadrukowanych.

Kalendarze, jak zawsze, pakowane są w ozdobne koperty z motywem zdjęciowym z kalendarzy. Koszt kalendarza wynosi 37,00 zł

Silny mróz wstrzymał ruch na północno-niemieckich kanałachDrukuj

Silny mróz wstrzymał ruch na północno-niemieckich kanałachŻegluga na Renie, która została zawieszona z powodu wysokiej wody, została niedawno wznowiona, a ruch żeglugowy jest obecnie zawieszony na Kanale Mittelland (MLK) i Elbe-Seitenkanal (ESK). Powód: tworzenie się lodu.

Od wczoraj o 18:00 żegluga na MLK jest wstrzymana i także na ESK nie ma żadnych statków. Z powodu silnego mrozu na obu kanałach tworzy się coraz więcej lodu. Ze względu na utrzymujące się niskie temperatury łamanie lodu nie ma sensu. Lodołamacze, które są normalnie używane na tych stojących wodach, są obecnie wysyłane na Łabę i Wezerę, aby zapewnić tam bezpieczeństwo.

Firmy Covestro i NPRC stawiają na wodórDrukuj

Firmy Covestro i NPRC stawiają na wodórCovestro i NPRC chcą w 2024 roku uruchomić dwa statki napędzane wodorem, które będą służyły do ​​transportu soli. W ślad za nimi mają pójść jeszcze dwie kolejne jednostki.

Pod względem wielkości transportu najważniejszym surowcem dla lokalizacji Covestro w Nadrenii Północnej-Westfalii jest sól. W ramach projektu RH2INE Covestro i NPRC chcą stopniowo uczynić transport tego surowca bezemisyjnym. W tym celu partnerzy początkowo chcą od 2024 roku uruchomić dwa statki napędzane wodorem, a później dwa kolejne.

Statki rzeczne na wodór z dofinansowaniem Unii EuropejskiejDrukuj

Statki rzeczne na wodór z dofinansowaniem Unii EuropejskiejDopłaty do statków na wodór coraz częściej pojawiają się na listach projektów unijnych. Najnowszym przykładem jest projekt RH2INE, który ma na celu wdrożenie wodoru dla statków rzecznych między Morzem Północnym a Alpami na rzece Ren. Nazwa RH2INE w rozwinięciu to Rhine Hydrogen Integration Network of Excellence

Międzynarodowy projekt RH2INE uzyskał wsparcie w ramach programu CEF. Pozyskane środki finansowe zostaną wydane na rozwój stacji bunkrowania (tankowania) wodoru do jednostek śródlądowych oraz 10 statków na wodór. Obszar realizacji projektu to Holandia i Niemcy, a wśród prac znajdzie się również przygotowanie przyjaznego prawodawstwa dla wodoru.

Wiesław Pająk kończy 85 latDrukuj

Wiesław Pająk kończy 85 latNajlepsze życzenia z okazji urodzin dla Taty, Dziadka, wiele zdrowia i może jeszcze jakiegoś rejsu... życzy najbliższa rodzina i przyjaciele.

Do życzeń dołącza się cała brać łodziarska, pamietająca go dobrze choćby z Bizona-O-103. Długich lat w przewlekłym zdrowiu, Wieśku!

Lodołamacze nadal pracują na Wiśle w rejonie Nowego Duninowa pod PłockiemDrukuj

Lodołamacze nadal pracują na Wiśle w rejonie Nowego Duninowa pod PłockiemAkcja lodołamania na Wiśle jest kontynuowana i będzie prowadzona przez cały weekend. Obecnie działania koncentrują się na wysokości miejscowości Nowa Wieś w gminie Nowy Duninów, gdzie utrzymuje się pokrywa śryżowo-lodowa - podały w sobotę Wody Polskie. Jednostki, które kruszą lód na Wiśle w środkowym jej biegu, umożliwiając w ten sposób swobodny przepływ wody, są tam w akcji od środy.
W sobotę w rejonie Płocka poziom Wisły utrzymywał się poniżej stanów ostrzegawczych.

Wieczna WachtaDrukuj

26 stycznia br. odszedł od nas na Wieczną Wachtę nasz kolega - absolwent 1960r. wydz. mechaniczny KAZIMIERZ SĘDZIK. Całe swoje życie pracował dla utrzymania bezpiecznej żeglugi na odrzańskich szlakach wodnych - pracował na pogłębiarkach na Odrze.

Pogrzeb odbędzie się 01-02-2021 na Cmentarzu Osobowickim o godz. 15:20.

Elektryczny napęd i zoptymalizowane zanurzenie - nowość HGK z polskiej stoczniDrukuj

Elektryczny napęd i zoptymalizowane zanurzenie - nowość HGK z polskiej stoczniWcześniej BASF, teraz HGK Shipping: we wrześniu na Renie pojawi się nowy statek, który może pływać przy ekstremalnie niskich stanach wody.

Jest to gazowiec, którego kadłub został wyprodukowano w Polsce i jest obecnie kompletowany przez TeamCo w Heusden (Holandia). Mówi się, że „Gas 94” będzie nowym produktem o ekstremalnie zoptymalizowanym zanurzeniu. Od trzeciego kwartału gazowiec o długości 110 mi szerokości 12,50 m poszerzy flotę HGK na Renie i wyznaczy standardy dla całej branży. Uruchomienie planowane jest na wrzesień.

Wisła przekroczyła stan alarmowy, do akcji wyruszyły lodołamaczeDrukuj

Wisła przekroczyła stan alarmowy, do akcji wyruszyły lodołamaczeDo akcji wyruszyło sześć lodołamaczy, postawionych wcześniej w stan gotowości. Jednostki kierują się z Włocławka w górę rzeki. Wisła w rejonie Kępy Polskiej o 11 centymetrów przekroczyła w środę stan alarmowy.

Jak informują Wody Polskie, ruszyło lodołamanie na Zbiorniku Wodnym Włocławek. Lodołamacze pozostające w pogotowiu w porcie we Włocławku rozpoczęły pracę na Wiśle. Do akcji wyruszyło 6 jednostek, w razie konieczności kolejne dwie pozostają w gotowości.

Terminal kontenerowy w ŚwinoujściuDrukuj

Terminal kontenerowy w ŚwinoujściuKoncepcja zewnętrznego kompleksu portowego z głębokowodnym terminalem kontenerowym i terminalem uniwersalnym oraz funkcjonującym już gazoportem to nowa wizja zrównoważonego rozwoju Świnoujścia, zarówno w obszarze gospodarczym, turystycznym jak i uzdrowiskowym. W zakres zrównoważonego rozwoju wpisuje się również wykorzystanie wielu różnych sposobów transportu. Rozwijana multimodalność korytarzy transportowych: drogi ekspresowe, połączenia kolejowe oraz transport wodny śródlądowy powodują odpowiednie rozłożenie możliwości obsługi zaplecza. Natomiast transport intermodalny umożliwia przewożenie ładunków w sposób minimalizujący wpływ na środowisko.