Czat

Musisz się zalogować, aby opublikować wiadomość.

Piotrzw
24.12.2020
Na radosny czas Świąt Bożego Narodzenia na wszystkie dni Nowego Roku 2021 najlepsze życzenia dla Kapitana i załogi.

Seehund
20.12.2020

tiktak
07.12.2020

Seehund
24.11.2020

Seehund
22.11.2020
Wiemy, gdzie dobrych doradców może znaleźć. .....ale czy szansę wykorzysta?

Żegluga pasażerska bez wsparcia w ramach "Tarczy 2.0"Drukuj

Żegluga pasażerska bez wsparcia w ramach "Tarczy 2.0"Zlikwidowano ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, więc nikt już nie upomniał się o pasażerską żeglugę śródlądową jako branżę, która od początku roku ponosi olbrzymie straty. Premier Morawiecki w swojej kolejnej tarczy pominął całkowicie śródlądowe przewozy pasażerskie. Wsparcie uzyskają jedynie przewozy pasażerskie "lądowe" (autokarowe).

Przewozy pasażerskie statkami śródlądowymi dla premiera i jego ministrów nie istnieją - dla szanownych osób z dawnego MGMiŻŚ, które znalazły pracę w Ministerstwie Infrastruktury również, bo premierowi o nich nie wspomnieli. Ale to już przerabialiśmy - wiemy, że to ministerstwo miało i ma żeglugę śródlądową w głębokim (choć bardziej pasuje słowo "płytkim" jak drogi wodne) poważaniu...

Kalendarze na rok 2021Drukuj

Kalendarze na rok 202112 grudnia 2020 roku już po raz 14-ty oddamy do Państwa rąk wodniackie kalendarze, tym razem na rok 2021. Jak w latach ubiegłych, autorami są Janusz Fąfara i Waldemar Danielewicz. Kalendarze wydane zostały na matowym papierze kredowym o gramaturze 300 g zawierają po 13 kartek formatu 33 cm x 48 cm, obustronnie zadrukowanych.

Kalendarze, jak zawsze, pakowane są w ozdobne koperty z motywem zdjęciowym z kalendarzy. Koszt kalendarza wynosi 37,00 zł

BDB i BÖB ostrzegają przed nowymi ograniczeniamiDrukuj

BDB i BÖB ostrzegają przed nowymi ograniczeniamiRząd federalny znacznie zaostrzył wymagania wjazdu do Niemiec w drodze rozporządzenia. Bundesverband der Deutschen Binnenschifffahrt (BDB) i Bundesverband Öffentlicher Binnenhäfen (BÖB) biją na alarm.

Każdy, kto wjeżdża do Niemiec z obszaru ryzyka, musi w przyszłości za każdym razem zarejestrować się elektronicznie i w ciągu 48 godzin udowodnić, że nie jest zarażony koronawirusem. W zależności od sytuacji zakażenia w sąsiednim kraju dowód ten należy przedstawić już w momencie wjazdu. W przyszłości będą miały zastosowanie trzy kategorie „obszar ryzyka”, „obszar o wysokiej zachorowalności” i „obszar z wariantami wirusa”.

HGK Shipping zostaje jedynym udziałowcem NVGDrukuj

HGK Shipping zostaje jedynym udziałowcem NVGNa przełomie roku HGK Shipping przejęło całkowicie Dolnosaksońską Spółkę Spedycyjną (NVG - Niedersächsische Verfrachtungsgesellschaft).

Jako większościowy pakiet udziałów NVG należała do działalności transportowej Imperial, która została przejęta przez HGK w lipcu 2020 roku. Na przełomie roku wszystkie pozostałe udziały zostały zakupione od poprzednich akcjonariuszy mniejszościowych. HGK Sipping jest więc jedynym udziałowcem.

Odszedł kpt. Grzegorz BanaśDrukuj

Odszedł kpt. Grzegorz BanaśZ przykrością i smutkiem informujemy, że zmarł kpt. Grzegorz Banaś - dobrze znany i lubiany przez pasażerów kapitan statku "Gucio", pływającego po Wrocławskim Węźle Wodnym.

Według otrzymanych informacji pogrzeb odbędzie się w poniedziałek 11.01.2021 w Sandomierzu. Ceremonia rozpocznie się mszą św. o godz. 11.00.

Trzy lata Wód Polskich."Nie zwalniamy tempa" – mówi w wywiadzie Prezes Przemysław DacaDrukuj

Trzy lata Wód Polskich."Nie zwalniamy tempa" – mówi w wywiadzie Prezes Przemysław DacaPlanujemy również realizację kolejnych inwestycji przeciwpowodziowych, szczególnie na Ziemi Kłodzkiej, Podkarpaciu, ale też w Małopolsce i na Mazowszu. Zamierzamy zbudować kolejne stopnie wodne w Lubiążu i Ścinawie, ale także poniżej zbiornika Włocławek. Chcemy stworzyć również ośrodki wsparcia technicznego wyposażone w odpowiedni sprzęt, tak aby fachowcy mogli prowadzić na bieżąco prace utrzymaniowe w różnych miejscach kraju.

Osiągnęliśmy też dwa dodatkowe cele: sprawdziliśmy, jak działa polder Racibórz i przekonaliśmy się, że zbiornik powinien być uruchomiony przy niższych przepływach. To bardzo cenne wnioski.

Ankieta dla armatorów śródlądowychDrukuj

Ankieta dla armatorów śródlądowychZwracamy się do Państwa z prośbą o rozpowszechnienie krótkiej ankiety wśród Armatorów śródlądowych. Ankieta jest anonimowa - składa się z 15 pytań, a jej wypełnianie nie zajmie więcej niż 2-3 min.

Uzyskane wyniki pozwolą odpowiedzieć na pytanie dot. możliwości rozwoju branży transportu wodnego śródlądowego w odniesieniu do planowanej budowy Głębokowodnego Terminala Kontenerowego w Świnoujściu. Wyniki badań zostaną opracowane i opublikowane w publikacji naukowej przez pracowników Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie.

W 2021 r. remonty kolejnych mazurskich kanałów i remont starej GuziankiDrukuj

W 2021 r. remonty kolejnych mazurskich kanałów i remont starej Guzianki Rozpoczęcie remontu kanałów Szymońskiego i Łuczańskiego oraz remont tzw. starej śluzy Guzianka planują w nadchodzącym roku Wody Polskie - poinformowała PAP rzeczniczka Wód Polskich w Białymstoku Agnieszka Giełażyn-Sasimowicz. W 2021 będą także trwały prace nad studium wykonalności stopnia wodnego na rzece Pisie w Piszu. W skład stopnia wodnego wejdą: śluza żeglugowa, jaz, przepławka dla ryb i Mała Elektrownia Wodna.

Rzecznik Wód Polskich powiedziała, że planowane inwestycje na Mazurach mają na celu dostosowanie drogi wodnej systemu Wielkich Jezior Mazurskich do parametrów odpowiednich dla danych klas żeglowności.

Most nad Regalicą: Wody Polskie i PKP PLK podpisały porozumienieDrukuj

Most nad Regalicą: Wody Polskie i PKP PLK podpisały porozumienieWody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie zawarły porozumienie z PKP PLK, związane z prowadzeniem prac budowlanych przy zwiększeniu prześwitu mostu kolejowego nad rzeką Regalicą w 733,7 km. To jedna z najważniejszych inwestycji infrastrukturalnych realizowanych przez Wody Polskie. Podpisanie umowy jest kolejnym krokiem w realizacji tego zadania. Inwestycja ma strategiczne znaczenie dla żeglugi w Szczecińskim Węźle Wodnym. Prace zapewnią większy prześwit mostu, zostanie on wyniesiony na wysokość ok. 6,2 metra ponad poziom tzw. Wielkiej Wody Żeglownej. Ma to istotne znaczenie dla działań zmierzających do zwiększenia ochrony przeciwpowodziowej w Szczecinie i skutecznego prowadzenia polsko-niemieckiej akcji lodołamania.

Znamy wykonawcę II etapu budowy drogi wodnej przez Zalew WiślanyDrukuj

Znamy wykonawcę II etapu budowy drogi wodnej przez Zalew Wiślany22 grudnia 2020 r. Urząd Morski w Gdyni wybrał ofertę firmy Budimex SA w przetargu na II część inwestycji pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską”.

Druga część inwestycji obejmie przebudowę istniejącego toru wodnego na rzece Elbląg, w zakresie obudowy brzegów, które docelowo przejmą funkcje przeciwpowodziowe oraz budowę przystani niskich, które ułatwią dostęp do rzeki. Powstanie również most obrotowy nad rzeką Elbląg w Nowakowie. Zbudowany zostanie też nowy odcinek drogi powiatowej wzdłuż zachodniego brzegu rzeki Elbląg ze ścieżką dla pieszych i rowerzystów oraz trasami dojazdowymi. Łączna długość dróg wyniesie około 1,5 km.

Kończy się remont zabytkowego Kanału DobrzyckiegoDrukuj

Kończy się remont zabytkowego Kanału DobrzyckiegoTo jeden z najstarszych obiektów hydrotechnicznych w kraju. Jeszcze w grudniu mają zakończyć się prace przy umocnieniu brzegów i pogłębieniu Kanału Dobrzyckiego, który łączy jezioro Ewingi z Jeziorakiem. Wykopany w XIV wieku kanał, jest najstarszym tego typu obiektem hydrotechnicznym w kraju.

Ta droga wodna wchodzi w skład systemu wodnego Kanału Elbląskiego. Jest to nie tylko najstarszy kanał żeglowny w Polsce, ale też jedno z najbardziej malowniczych krajobrazowo miejsc Pojezierza Iławskiego.