Wciąż są problemy z wykorzystaniem Odry jako szlaku transportowegoDrukuj

Wciąż są problemy z wykorzystaniem Odry jako szlaku transportowegoNa opolskim odcinku rzeki Odry nadal są miejsca wymagające zabezpieczenia przeciwpowodziowego, są także problemy z wykorzystaniem rzeki jako szlaku transportowego - powiedział na konferencji prasowej w Kędzierzynie-Koźlu poseł Ryszard Galla (Mniejszość Niemiecka). Poruszył także temat reaktywacji portu w Kędzierzynie-Koźlu, gdzie zawieszono prace ze względu na problemy z przyłączeniem obiektu do sieci kolejowej.

Dlaczego PKP SA, należąca do Skarbu Państwa, nie wyraża zgody na dzierżawę 500 metrów torów, które są nieodzowne dla dalszego biegu inwestycji w porcie w Kędzierzynie-Koźlu? Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej tłumaczy dotychczas swoje postępowanie rekonesansem projektu biznesowego.

Wieczna WachtaDrukuj

Ze smutkiem informujemy iż w dniu 19-09-2019 w okolicach Szczecina zmarł wieloletni pracownik żeglugi śródlądowej mechanik i kapitan Henryk Szałata. O dacie pogrzebu poinformujemy.

pozdrawiam
Anna Wojtysiak - armator
WEST ODER

Powstanie terminal intermodalny w Emilianowie niedaleko BydgoszczyDrukuj

Powstanie terminal intermodalny w Emilianowie niedaleko BydgoszczyWe wtorek 17 września 2019 r. zostało podpisane porozumienie w sprawie terminala intermodalnego w Emilianowie koło Bydgoszczy. Przedsięwzięcie ma na celu stworzenie nowego łańcucha logistycznego i stworzy nowe warunki przedsiębiorczości w ramach Trójmorza.

Plan budowy terminala towarowego w Emilianowie k. Bydgoszczy zakłada, że terminal będzie oparty o platformę kolejowo-drogową w pobliżu węzła linii kolejowej 201 (Trójmiasto – Chorzów), drogę ekspresową S10, port lotniczy Bydgoszcz – Szwederowo, a także port rzeczny nad Wisłą.

II Kongres żeglugi śródlądowej w OpoluDrukuj

II Kongres żeglugi śródlądowej w Opolu- Transport musi wrócić na polskie rzeki - powiedział podczas II Kongresu Żeglugi Śródlądowej w Opolu minister Marek Gróbarczyk. Kongres zgromadził kilkuset przedstawicieli władz rządowych, samorządowych, nauki i biznesu. Szef resortu gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej ocenił, że tempo prac związanych z powrotem barek na rzeki nie jest zadowalające. Jednocześnie tłumaczył, że ministerstwo zmaga się z zapóźnieniami ostatnich 50 lat.

Marek Gróbarczyk zwrócił uwagę na proces realizacji inwestycji na rzekach. W tym przypadku należy spełnić wymagania prawne i środowiskowe. - Jeśli tego nie zrobimy, to spotka się to z blokadą Komisji Europejskiej.

Podpisano umowę na przebudowę stopnia wodnego PrzegalinaDrukuj

Podpisano umowę na przebudowę stopnia wodnego Przegalina W poniedziałek PGW "Wody Polskie" podpisały w Gdańsku umowę o wartości ok. 62 mln zł na przebudowę stopnia wodnego . Prace mają zakończyć się do września 2021 r.

Jak powiedział PAP rzecznik prasowy Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku Państwowego Gospodarstwa Wodnego "Wody Polskie" Bogusław Pinkiewicz, przebudowywana śluza południowa w Przegalinie na Martwej Wiśle w Gdańsku, jest zbudowana w miejscu połączenia rzeki Wisły z Martwą Wisłą i jest obecnie jedynym stopniem wodnym na drodze wodnej Wisły Gdańskiej. Zadaniem stopnia jest umożliwienie żeglugi rzeką Martwą Wisłą oraz ochrona Gdańska i Żuław Gdańskich przed powodzią. Obok śluzy południowej drugim obiektem Przegaliny jest Śluza Północna, która aktualnie pełni funkcję bazy dla lodołamaczy Wód Polskich. Stopień wodny Przegalina obejmuje te śluzy i inne budowle im towarzyszące.

Premier Ukrainy o planach budowy szlaku wodnego między Bałtykiem a Morzem CzarnymDrukuj

  • mkrakowiak74
  • 17.09.2019 09:49:39
  • 176 czytań
  •  0 komentarzy
Premier Ukrainy o planach budowy szlaku wodnego między Bałtykiem a Morzem CzarnymUkraina planuje realizację kilku ambitnych projektów infrastrukturalnych, w tym budowę szlaku wodnego między Morzem Bałtyckim a Morzem Czarnym - oznajmił szef ukraińskiego rządu Ołeksij Honczaruk.

"Mamy kilka bardzo ambitnych projektów infrastrukturalnych, o których zaczynamy już rozmawiać. Musimy spróbować połączyć szlakiem wodnym Morze Bałtyckie i Morze Czarne. Jest to absolutnie realne, jest to projekt drogi wodnej E-40, na temat którego należy porozumieć się z Polską i Białorusią" - oświadczył.

GDOŚ informuje w sprawie przekopu, że potrzebuje jeszcze więcej czasu na decyzjęDrukuj

  • mkrakowiak74
  • 17.09.2019 09:46:16
  • 137 czytań
  •  2 komentarze
GDOŚ informuje w sprawie przekopu, że potrzebuje jeszcze więcej czasu na decyzjęGeneralny Dyrektor Ochrony Środowiska po raz kolejny zawiadomił, że postepowanie odwoławcze od decyzji RDOŚ w Olsztynie o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy przekopu przez Mierzeję Wiślaną nie mogło być zakończone w ustawowym terminie, i że będzie badać sprawę do 31 grudnia 2019 roku.

13 września minął kolejny – czwarty – termin, w którym Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska miała ustosunkować się do odwołania złożonego przez pomorskich samorządowców. Miała, ale się nie ustosunkowała, informując identycznie jak w lutym, w kwietniu i w lipcu, że „przyczyną zwłoki jest konieczność przeprowadzenia dodatkowego postępowania wyjaśniającego”.

Wody Polskie przejmą zarząd nad drogami wodnymi o szczególnym znaczeniu transportowym?Drukuj

  • mkrakowiak74
  • 12.09.2019 23:19:59
  • 220 czytań
  •  0 komentarzy
Wody Polskie przejmą zarząd nad drogami wodnymi o szczególnym znaczeniu transportowym?Wody Polskie przejmą uprawnienia właścicielskie Skarbu Państwa nad śródlądowymi drogami wodnymi o szczególnym znaczeniu transportowym - stanowi uchwalona przez Sejm nowela Prawa wodnego. Nowe przepisy mają zapewnić też stabilne źródła finansowania Wodom Polskim.

Za uchwaleniem ustawy głosowało 279 posłów, 126 było przeciw, a pięciu wstrzymało się od głosu. Teraz nowela trafi pod obrady Senatu.

Kolejna inwestycja Wód Polskich poprawi warunki żeglugowe na OdrzeDrukuj

Kolejna inwestycja Wód Polskich poprawi warunki żeglugowe na OdrzeDwa podmioty starają się o realizację zadania pod nazwą "Odbudowa zabudowy regulacyjnej rzeki Odry - przystosowanie do III klasy drogi wodnej, na odcinku od miejscowości Ścinawa do ujścia Nysy Łużyckiej – Etap II". Wśród ofert, jakie napłynęły do Jednostki Realizującej Projekt Ochrony Przeciwpowodziowej Dorzecza Odry i Wisły w Wodach Polskich, znalazły się dwie propozycje. Oferta firmy Budimex S.A. opiewa na 109 mln 67 tysięcy złotych, natomiast firmy Warbud S.A. na 178 mln 841 tysięcy złotych. Wyłoniony wykonawca będzie miał na realizację inwestycji dokładnie 3 lata od momentu podpisania umowy, a więc wstępny przewidywany termin zakończenia robót to IV kwartał 2022 roku. Projekt będzie współfinansowany z kredytu Banku Rozwoju Rady Europy (CEB) oraz ze środków budżetu państwa.

Współpraca Polski i Czech ws. żeglugi śródlądowejDrukuj

  • mkrakowiak74
  • 08.09.2019 08:26:49
  • 157 czytań
  •  0 komentarzy
Współpraca Polski i Czech ws. żeglugi śródlądowejMinister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk i czeski minister transportu Vladimir Kremlik podpisali deklarację w sprawie włączenia Odrzańskiej Drogi Wodnej do transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T.

Do podpisania dokumentu doszło w Warszawie 28 sierpnia 2019 r. w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów podczas polsko-czeskich konsultacji międzyrządowych.

Program Rozwoju Odrzańskiej Drogi Wodnej ma być gotowy w 2021 rDrukuj

  • mkrakowiak74
  • 30.08.2019 07:38:15
  • 900 czytań
  •  5 komentarzy
Program Rozwoju Odrzańskiej Drogi Wodnej ma być gotowy w 2021 rProgram Rozwoju Odrzańskiej Drogi Wodnej ma być gotowy w I kw. 2021 r. - podali w środę w Katowicach przedstawiciele Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Wyrazili nadzieję, że Kanał Śląski, którego realizację zakłada Program, powstanie w ciągu kilkunastu lat.

W środę w katowickim Gmachu Sejmu Śląskiego zorganizowano III samorządowe konsultacje w ramach prac nad Programem Rozwoju Odrzańskiej Drogi Wodnej, poświęcone koncepcji Kanału Śląskiego. Ta nowa droga wodna o długości ok. 90 km miałaby połączyć Wisłę z Odrą, przebiegając w rejonach Kuźni Raciborskiej, Rybnika, Żor, Tychów i Bierunia.
  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL