Wypadek na spływie Dunajcem w PieninachDrukuj

  • mkrakowiak74
  • 16.05.2019 09:03:09
  • 117 czytań
  •  0 komentarzy
Wypadek na spływie Dunajcem w PieninachDo wypadku doszło podczas spływu Dunajcem w Pieninach. Z niewiadomych przyczyn z tratwy wypadł jeden z dwóch flisaków. Z lodowatej wody na słowacki brzeg rzeki wyciągnął go wędkarz. Mimo reanimacji, 50-letni mężczyzny zmarł.

Wypadek zdarzył się na wysokości wsi Sromowce Niżne niedaleko przystani początkowej spływu. Na tratwie znajdowało się 11 turystów oraz drugi flisak.

"Meandry Wisły" czyli wojenki krakowskie o czyste powietrzeDrukuj

"Meandry Wisły" czyli wojenki krakowskie o czyste powietrzeWydawało się, że Uchwała nr 79 Rady Ministrów z dnia14 czerwca 2016 roku w sprawie przyjęcia "Założeń do planów rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce na lata 2016 – 2020 z perspektywą do roku 2030", w której ujęto budowę Kanału Śląskiego, modernizację Drogi Wodnej Górnej Wisły na odcinku od Oświęcimia do planowanego stopnia wodnego Niepołomice włącznie - zaktywizuje krakowskie i podkrakowskie grupy gospodarcze, społeczne oraz polityczne na rzecz walki o przyspieszenie realizacji tych inwestycji. Wyżej wymienione lokalne środowiska wolały się jednak zająć jakże bezpieczną i "twórczą" wojenką z krakowskim smogiem.

Słowo staje się ciałem czyli odrzański kontenerowiecDrukuj

Słowo staje się ciałem czyli odrzański kontenerowiecJeszcze w zeszłym roku, gdy w kręgach biznesu żeglugowego zaczęto mówić o rozpoczęciu prac nad realizacją projektu budowy "studyjnego" statku rzecznego do przewozu kontenerów z przeznaczeniem na rzekę Odrę - uśmiechałem się pod wąsem, a w rozmowach pomiędzy ludźmi z branży słyszało się komentarze o "bujaniu w obłokach" i o tym, że to projekt nie do zrealizowania.

A jednak wczoraj, na nabrzeżu "Stoczni Koźle Sp. z o.o." zobaczyłem coś, na widok czego stanąłem jak wryty z niedowierzaniem w oczach. Otóż stał przede mną ów "mityczny" kadłub kontenerowca - w znacznym stopniu zaawansowania budowy.

Nadodrzańska Krakowska Stocznia Rzeczna w PłaszowieDrukuj

Nadodrzańska Krakowska Stocznia Rzeczna w PłaszowieNa podstawie Uchwały nr 79 Rady Ministrów z dnia14 czerwca 2016 roku w sprawie przyjęcia „Założeń do planów rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce na lata 2016 – 2020 z perspektywą do roku 2030”, Odrzańską Drogę Wodną (ODW) E-30 należy rozumieć: jako drogę wodną rzeki Odry od Świnoujścia do granicy Polski i Republiki Czeskiej wraz z drogami wodnymi powiązanymi funkcjonalnie przez Kanał Gliwicki, połączenie kanałowe Dunaj-Odra-Łaba na odcinku przebiegającym na terenie Polski (obejmujące odcinek port Koźle-granica państwa) i Kanał Śląski z istniejącą Drogą Wodną Górnej Wisły na odcinku od km 0.00 do stopnia wodnego Niepołomice włącznie, z uwzględnieniem problematyki Kanału Łączańskiego i Kanału Krakowskiego.

Urząd Żeglugi Śródlądowej nie wyraża zgody na zamykanie mostu wDrukuj

  • mkrakowiak74
  • 10.04.2019 14:52:33
  • 345 czytań
  •  0 komentarzy
Urząd Żeglugi Śródlądowej nie wyraża zgody na zamykanie mostu wUrząd Żeglugi Śródlądowej domaga się od Zarządu Dróg Wojewódzkich w Gdańsku odwołania decyzji o unieruchomieniu mostu zwodzonego w Rybinie na Szkarpawie dla ruchu wodnego. UŻŚ powołuje się na obowiązujące przepisy, które uprawniają wyłącznie ów urząd do podejmowania decyzji i ogłaszania komunikatów o zamknięciu lub ograniczeniu ruchu na żeglownej drodze wodnej.

Jeśli most wymaga natychmiastowego remontu, rozwiązaniem jest pozostawienie go w stanie otwartym dla żeglugi (podniesionym) i zorganizowanie objazdów samochodów przez Drewnicę

Water Expo w Pałacu Kultury i NaukiDrukuj

Water Expo w Pałacu Kultury i NaukiPrawie 300 samorządowców i przedstawicieli firm zapowiedziało udział w rozpoczynających się 10 kwietnia Konferencji i Wystawie Waterexpo.

Tematyka Waterexpo obejmuje z jednej strony problematykę żeglugi śródlądowej i jej integracje z infrastruktura kolejowa i drogowa, z drugiej zaś - dystrybucję i uzdatnianie wody, sprawy bezpieczeństwa przeciwpowodziowego i przeciwdziałania skutkom suszy.

Podczas dwóch dni konferencji i wystawy omawiane będą także modele finansowania inwestycji i przeprowadzone warsztaty dla samorządów z zakresu PPP.

List otwarty w sprawie próby odwołania ministra GróbarczykaDrukuj

List otwarty w sprawie próby odwołania ministra Gróbarczyka W związku z zapowiadaną na przyszły tydzień próbą odwołania pana ministra Marka Gróbarczyka ze stanowiska Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej (zgłoszony jest wniosek o votum nieufności) - pozwalamy sobie wyrazić nasze poparcie dla dotychczasowych działań pana ministra, które chcemy zaadresować do przewodniczącego komisji sejmowej i mediów. Prosimy o zapoznanie się z treścią i w razie poparcia naszej inicjatywy potwierdzenie tego mailem lub telefonicznie (Stowarzyszenie Absolwentów TŻŚ - tel. 607 58 45 33). Upoważni nas to do umieszczenia Państwa jako sygnatariuszy apelu. Ze względu na bardzo krótki termin, prosimy o jak najszybszą odpowiedź.

Z poważaniem,
Waldemar Rybicki
Prezes Stowarzyszenia Absolwentów TŻŚ Wrocław

Międzynarodowe Seminarium OdrzańskieDrukuj

Międzynarodowe Seminarium OdrzańskieW Międzynarodowym Sympozjum Odrzańskim z okazji Roku Odry uczestniczyli przedstawiciele m.in.: Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej RP, Brandenburgii, a także goście z Czech, w tym Radca Prezydenta Republiki Czeskiej, przedstawiciele Dyrekcji Dróg Wodnych w Republice Czeskiej oraz Wojewoda Dolnośląski Paweł Hreniak, Minister ds. Rozwoju Regionalnego i Transportu Thomas Webel (Saksonia-Anhalt) i wielu innych przedstawicieli administracji, organizacji społecznych i podmiotów gospodarczych.

Wiceminister Witkowski: trzeba zlikwidować wąskie gardła dróg śródlądowychDrukuj

Wiceminister Witkowski: trzeba zlikwidować wąskie gardła dróg śródlądowychMusimy czym prędzej zlikwidować wąskie gardła na naszych drogach śródlądowych, a rynek sam się odrodzi - mówił w środę w Gliwicach wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Grzegorz Witkowski.

Niemiecki minister rozwoju regionalnego i transportu Saksonii-Anhalt Thomas Webel zadeklarował udostępnienie stronie polskiej różnych informacji i rozwiązań technicznych dla wspólnych przedsięwzięć w tym zakresie.

Mazury: Jachty na tory?Drukuj

Mazury: Jachty na tory?Poseł PiS Jerzy Gosiewski chciałby włączyć linię kolejową do systemu żeglugowego krainy Wielkich Jezior Mazurskich. Na razie na większości linii nie kursują nawet pociągi. Pomysł posła Gosiewskiego, przedstawiony w interpelacji poselskiej, jest, biorąc pod uwagę obecny stan linii, ekscentryczny. Poseł PiS widzi w nim pomysł na ożywienie regionu Wielkich Jezior Mazurskich. W dużym skrócie: poseł proponuje adaptację linii kolejowej w sposób umożliwiający transport jednostek pływających poprzez budowę bocznic, pochylni i stanowisk dokowania (rozładunek/załadunek) i niewielkie poszerzenie niektórych wiaduktów kolejowych.

Autonomiczne barki na drodze wodnej Odra-SzprewaDrukuj

Autonomiczne barki na drodze wodnej Odra-SzprewaNiemieckie Centrum Lotnictwa i Kosmonautyki (DLR) planuje utworzenie cyfrowego obszaru testowego dla autonomicznych statków żeglugi śródlądowej na drodze wodnej Odra-Szprewa. Partnerzy z przemysłu i rządu federalnego mają w tym pomagać.

Małe, zwrotne barki, które mogą komunikować się ze sobą, samodzielnie obliczać trasy, ładować i rozładowywać własne ładunki - wszystko bez kapitana - tak eksperci widzą przyszłość sieciowego ruchu towarowego na wodzie. Automatyzacja statku żeglugi śródlądowej jest sposobem na wzmocnienie wielkiego potencjału tego środka transportu - dotychczas niewykorzystanego.
  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL