Zasady kwarantanny hamują żeglugęDrukuj

Zasady kwarantanny hamują żeglugęFederalne Stowarzyszenie Niemieckiej Żeglugi Śródlądowej (BDB) ostrzega przed ograniczeniami w ruchu towarowym. Nowe zasady korony znacznie spowalniają żeglugę śródlądową. BDB mówi jasno: „Rząd federalny wywołuje chaos w ruchu towarowym”, ponieważ wbrew wszelkim ostrzeżeniom stowarzyszeń transportowych i logistycznych ruch towarowy również jest teraz objęty nowym rozporządzeniem modelowym dotyczącym ochrony przed pandemią.

„Gdyby to rozporządzenie zostało przyjęte i wdrożone przez kraje związkowe, Niemcy jako ośrodek przemysłowy i biznesowy w bardzo krótkim czasie uległyby załamaniu” - ostrzega Staats. Nie dałoby się wtedy utrzymać transportu dla przemysłu chemicznego, stalowego i naftowego oraz transportu kontenerów.

Mimo pandemii Duisport zwiększa przeładunek kontenerówDrukuj

Mimo pandemii Duisport zwiększa przeładunek kontenerówRuch kontenerowy w Duisburger Hafen AG po dziewięciu miesiącach jest nieco wyższy niż rok wcześniej. Jednak do końca roku Duisport spodziewa się spadku obsługi ładunków w kontenerach. Według Duisport - spadki z I półrocza można zrównoważyć. Ilość przeładowanych kontenerów jest obecnie o 2% wyższa od wartości z poprzedniego roku. Całkowity przeładunek ładunków w bieżącym roku będzie o około 4-5% niższy od wyników z 2019 r. ze względu na gwałtowny spadek przewozów węgla i słabość przemysłu stalowego.

Lanfer, specjalista ds. Logistyki chemicznej, buduje „Maxi Terminal” w HammDrukuj

Lanfer, specjalista ds. Logistyki chemicznej, buduje „Maxi Terminal” w HammLanfer Logistik z siedzibą w Meppen rozpoczyna budowę nowego terminalu kontenerowego w Hamm. Na kanale Datteln-Hamm ma powstać nowy trójmodalny punkt przeładunkowy. Lanfer Logistik chce stworzyć optymalną i inteligentną kombinację dla transportu kombinowanego (CT) w siedzibie firmy w Hamm (Nadrenia Północna-Westfalia). Po Dortmundzie Hamm jest drugim co do wielkości portem kanałowym w Niemczech.

Wspomnienie sprzed 40-stu latDrukuj

Wspomnienie sprzed 40-stu latDzisiaj mija 40 lat kiedy to, 15 października 1980 roku zginęła tragiczną śmiercią załoga kutra rybackiego ŚWI 3, staranowana na wodach Bałtyku przez niezidentyfikowaną jednostkę pływającą. Wśród załogi był również nasz kolega, absolwent Technikum Żeglugi Śródlądowej we Wrocławiu z klasy V c - rocznika 1972-1977 - Grzegorz CISZEK.

Zbiornik Racibórz: lepiej późno niż wcale, ale...Drukuj

Zbiornik Racibórz: lepiej późno niż wcale, ale...Jak poinformował w mediach społecznościowych prezes Wód Polskich - Zbiornik Racibórz rozpoczął w dniu 14.10.2020. przechwytywanie poważnego, kolejnego już w tym półroczu wezbrania Odry. Pozostaje pytanie czy w obliczu przekroczenia stanów alarmowych na niemal wszystkich sudeckich dopływach Odry nie należało tego zrobić wcześniej - zbiornik miał przecież chronić całe dorzecze a nie jakiś wybrany odcinek. Gdyby decyzje podjęto wcześniej - nie zostałoby zalanych tyle obszarów wzdłuż całej rzeki - nie tylko bulwary w Raciborzu.

Informacja w sprawie opłat za korzystanie ze śródlądowych dróg wodnychDrukuj

Informacja w sprawie opłat za korzystanie ze śródlądowych dróg wodnychInformujemy, że z dniem 30 września 2020 r. traci moc art. 568a ustawy z dnia 14 maja 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (Dz.U. z 2020 r., poz. 875), zgodnie z którym podmioty wykonujące przewozy wodą były zwolnione z opłat i teraz ponownie będą ponosić należności za korzystanie ze śródlądowych dróg wodnych i ich odcinków oraz urządzeń wodnych stanowiących własność Skarbu Państwa, usytuowanych na śródlądowych wodach powierzchniowych.

Sąd uniewinnił kapitana "Danuty"Drukuj

Sąd uniewinnił kapitana "Danuty"W środę Sąd Rejonowy Gdańsk-Południe uniewinnił kapitana "Danuty", stwierdzając, że wszystkie podjęte przez niego decyzje były prawidłowe. Wbrew wcześniejszym ustaleniom prokuratury sąd uznał, że kapitan na niebezpieczeństwo naraziłby pasażerów, próbując hamować - wówczas jednostka mogłaby zatrzymać się pod opadającą kładką. Według sądu zachowanie kapitana było "uzasadnione i prawidłowe".

Przypomnijmy, do zdarzenia doszło 25 lipca 2017 roku. W trakcie opuszczania ruchomej kładki dla pieszych przepłynął pod nią statek pasażerski "Danuta". Na pokładzie - poza załogą - znajdowało się 139 pasażerów.

Ochrona przeciwpowodziowa i transport rzeczny w pakiecie?Drukuj

Ochrona przeciwpowodziowa i transport rzeczny w pakiecie?W ostatnich latach wiele mówi się o renesansie żeglugi śródlądowej w naszym kraju. Pada wiele słów i deklaracji. Jednak w przypadku Odry jest jeszcze bardzo dużo do zrobienia, a przeciwności losu i tzw. "hamulcowych" jest co niemiara. Kapitan żeglugi śródlądowej i przedsiębiorca z Kędzierzyna-Koźla Czesław Szarek podkreśla strategiczne znaczenie węzła kozielskiego. To tu znajdują się stocznie oraz inne ważne przedsiębiorstwa, funkcjonuje Zespół Szkół Żeglugi Śródlądowej, jak również reaktywowany ma być port rzeczny, co nie należy do najłatwiejszych zadań, o czym dobitnie przekonał się inwestor.

Koniec remontu śluzy OpatowiceDrukuj

Koniec remontu śluzy OpatowiceBardzo dobre wiadomości dotyczące przyszłorocznego sezonu żeglugi pasażerskiej po Odrze we Wrocławiu. Po wielu latach statki turystyczne ponownie w 2021 roku wrócą na niedostępną od wielu lat pętlę wokół śródmieścia stolicy Dolnego Śląska. Rejsy, które były kiedyś bardzo popularne tak wśród turystów jak i samych mieszkańców Wrocławia, będą mogły być realizowane dzięki remontowi Śluzy Opatowice, który ma się zakończyć jeszcze w tym miesiącu, a najpóźniej w listopadzie.

Pierwotnie prace miały się zakończyć w czerwcu 2020 roku, jednak na początku 2020 roku rozszerzono jeszcze o kilka punktów zakres robót. Koszt inwestycji wzrósł przez to z pierwotnych 6 mln zł do prawie 8 mln zł.

NIK o działaniach na rzecz rozwoju śródlądowych dróg wodnychDrukuj

NIK o działaniach na rzecz rozwoju śródlądowych dróg wodnychPodczas, gdy w krajach Unii Europejskiej rośnie rola przewozów wodnym transportem śródlądowym, w Polsce tendencja jest odwrotna. Wpływ na to ma m.in. zmniejszająca się długość śródlądowych dróg wodnych i wieloletnie zaniedbania inwestycyjne na nich.

Co prawda administracja publiczna podejmowała działania i inicjatywy na rzecz rozwoju dróg żeglownych, jednakże nie były one w pełni skuteczne, gdyż nie udało się wykonać wszystkich zaplanowanych w tym zakresie przedsięwzięć. Przede wszystkim nie udało się stworzyć systemu finansowania inwestycji dotyczących modernizacji śródlądowych dróg wodnych ani zakończyć prac nad wieloletnimi programami rozwoju tych dróg na Odrze i Wiśle.

Rząd Czech zatwierdził przygotowania do budowy odcinka DOL Ostrava-KoźleDrukuj

Rząd Czech zatwierdził przygotowania do budowy odcinka DOL Ostrava-KoźleDziś rząd Republiki Czeskiej zatwierdził przygotowania do budowy pierwszej części korytarza wodnego Dunaj-Odra-Łaba na Odrze pomiędzy Ostrawą a polską granicą. Na Twitterze poinformował o tym Minister Transportu, Karel Havlíček (partia ANO). Pierwszy etap powinien kosztować około 15 miliardów koron. Państwo skupia się głównie na połączeniu Dunaju z Odrą - realizacja projektu do Łaby pozostaje w rezerwie. Budowa korytarza mogłaby rozpocząć się po roku 2030.

Odcinek maiłby rozpocząć się na Odrze w ostrawskiej dzielnicy Svinov i ciągnąć się do polskiej granicy. Tutaj powinien łączyć się z polską częścią, prowadzącą do miasta Koźle.


Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL