Kalendarze wodniackie 2019Drukuj

Kalendarze wodniackie 201912 grudnia 2018 oddamy do Państwa rąk kolejne kalendarze wodniackie na rok 2019. Jak w latach ubiegłych, autorami są Janusz Fąfara i Waldemar Danielewicz. To już dwunasta edycja naszych kalendarzy, pierwszy powstał w roku 2006.

„Z biegiem Odry” Janusza Fąfary to zaprezentowany na dwunastu stronach każdego miesiąca oraz stronie tytułowej, portret Odry, od jej źródeł do Szczecina. Waldemar Danielewicz kalendarz „Polskie Flotylle Rzeczne 1919 - 1939” poświecił rzecznym statkom uzbrojonym, które w latach 1918-1939 pełniły służbę na wodach śródlądowych.

Koszulki z logo Stowarzyszenia AbsolwentówDrukuj

Koszulki z logo Stowarzyszenia Absolwentów Zespołu Szkół Żeglugi Śródlądowej. Wykonane z termoaktywnego (oddychającego) materiału, dostępne w rozmiarach od S do XXXL
jako polo lub jako T shirt.

Koszt koszulki polo wynosi 65,00 zł ; T Shirt - 39,00 zł

Koszty wysyłki:
Poczta Polska - do 3 koszulek – 14 zł ; 3-5 - 16 zł
Kurier - 1-5 koszulek - 25,00 zł

Użeglownienie Wisły w InternecieDrukuj

Użeglownienie Wisły w InternecieZarząd Morskiego Portu Gdańsk uruchomił stronę internetową www.programwisla.pl poświęconą studium wykonalności kompleksowego zagospodarowania rzeki Wisły.

Opracowanie studium wykonalności dla użeglownienia Wisły to jeden z najważniejszych projektów realizowanych przez Port Gdańsk. Jednym z elementów komunikacji jest uruchomiona właśnie strona internetowa www.programwisla.pl. Tam zainteresowani znajdą bieżące informacje o stanie prac nad przygotowywanym dokumentem. Dzięki niej nie tylko można śledzić postępy prac, ale również poszerzać wiedzę na temat wdrażanej koncepcji rozwoju. Strona służy także kontaktowi z wykonawcą opracowania, czyli z firmą Halcrow Group Limited Oddział w Polsce, w celu zgłaszania uwag lub wątpliwości.

Unowocześnienie stopnia wodnego Ratowice na OdrzeDrukuj

Unowocześnienie stopnia wodnego Ratowice na OdrzePrzebudowa śluzy wraz z dostosowaniem do IV klasy drogi wodnej i unowocześnienie całego obiektu – to główne zadania rozpoczynającej się modernizacji stopnia wodnego Ratowice w gminie Czernica na Dolnym Śląsku. Inwestycja prowadzona na Odrze w rejonie Wrocławia ma kosztować prawie 42 miliony złotych. Umowę w tej sprawie w siedzibie Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej we Wrocławiu uroczyście podpisali Bartłomiej Pietruszewski – zastępca dyrektora RZGW ds. Powodzi i Suszy oraz w imieniu konsorcjanta Mariusz Sośniak – prezes zarządu spółki „EKO – WOD”.

XXV Targi Regiony Turystyczne "Na styku kultur"Drukuj

XXV Targi Regiony Turystyczne "Na styku kultur"Nasz portal objął patronatem medialnym jubileuszowe, XXV Targi Regiony Turystyczne "Na styku kultur", które odbędą się w łodzi w dniach 22-24.03.2019. Organizatorem wydarzenia jest Miejska Arena Kultury i Sportu.

Targi Regiony Turystyczne to popularyzacja idei „styku kultur”, oznaczającej poznawanie świata, ludzi, odmiennych kultur i obyczajów.

Dokąd płynie polska żegluga śródlądowa?Drukuj

Dokąd płynie polska żegluga śródlądowa?Rozwój żeglugi śródlądowej wydaje się priorytetem dla rządu. Znalazło to wyraz w nazwie jednego z resortów. Efekty jego pracy na razie są marne. Rzekami transportuje się w Polsce ułamek procenta wszystkich ładunków. Kiepską sytuację rzecznej żeglugi obrazuje udział w rynku przewozów. W 2015 roku był na poziomie 0,5 proc. W kolejnych latach spadł już do 0,3 proc. W ubiegłym roku rzekami i kanałami przetransportowano 5,8 mln ton, w 2016 roku 6,2 mln ton. Niewiele więcej było w 2014 roku (7,6 mln ton). Przywrócenie pełnej żeglowności Odry, Wisły, Warty brzmi dziś jak opowieść fantasy, ale potencjał polskich rzek jest ogromny. Znaczenie dla gospodarki, przynajmniej kilku krajów europejskich, niebagatelne. A porozumienie AGN otwiera szkatułę z pieniędzmi międzynarodowych instytucji.

Stopień północny na warszawskiej Wiśle jest niezbędnyDrukuj

Stopień północny na warszawskiej Wiśle jest niezbędnyWizytówką większości nadrzecznych stolic są nie tylko brzegi rzek, ale i turystyczna żegluga na nich. W Warszawie głównym problemem jest sama rzeka, w której poziom wody waha się od ponad 7 metrów do mniej niż 50 centymetrów (a ostatnio jeszcze mniej). Nałożyły się tu na siebie globalne zmiany klimatyczne, wieloletnie zaniedbanie w Polsce retencji i żeglowności rzek oraz specyficzna w Warszawie erozja denna, która rzekę pogłębiła już do „gołego kamienia”. Nie pomoże dalsze pogłębianie dna rzeki ani tylko odbudowa ostróg na obszarze „gorsetu warszawskiego”, między którymi las łęgowy zarósł dawne plaże, kąpieliska i przystanie. Potrzebna jest poważniejsza inwestycja. Dziesiątki lat mają kolejne projekty podpiętrzenia wody na warszawskiej Wiśle - co najmniej stopniem południowym (tam, gdzie dziś Most Siekierkowski) i północnym - czasem lokowanym na wysokości Żoliborza, czasem niżej, w okolicach Jabłonnej, Zakroczymia.

Porozumienie Bezpieczne Rzeki wnosi o reklasyfikację dróg wodnychDrukuj

Porozumienie Bezpieczne Rzeki wnosi o reklasyfikację dróg wodnychTrwa rozwój turystyki wodnej, czego wyrazem jest rozbudowywana sieć nowoczesnych przystani. Rośnie ilość uczestników, z własnymi łodziami lub wypożyczających je. Najbardziej odczuwanym hamulcem rozwoju jest zły stan dróg wodnych i innych turystycznych szlaków wodnych. Ponieważ żeglowność zależy od „wąskich gardeł”, usuwanie pojedynczych przeszkód radykalnie zmieni dostępność całego szlaku. Turystyka wodna uprawiana jest w całym kraju, na wszystkich drogach wodnych, a także na rzekach i innych akwenach nie mających statusu drogi wodnej. W Polsce jest ponad 3,6 tysiąca kilometrów dróg wodnych w klasach I-V, jednak rzadko zapewniają warunki przypisanej im klasy.

O promocji żeglugi nie będącej de facto promocjąDrukuj

O promocji żeglugi nie będącej de facto promocjąAndrzej Podgórski przypomniał właśnie swój tekst sprzed 10 lat , we wstępie pisząc:

„Czy w Polsce promujemy żeglugę śródlądową? Jako odpowiedź na tak postawione pytanie dziesięć lat temu napisałem artykuł, który jest ciągle aktualny mimo teoretycznych "zmian na lepsze"... Jak taka promocja powinna wyglądać? Komunikat końcowy Komisji Wspólnot Europejskich w sprawie promocji żeglugi śródlądowej (NAIADES - Zintegrowany Europejski Program Działań na Rzecz Żeglugi Śródlądowej) przewiduje, że należy w tym celu prowadzić szeroko rozumianą edukację przybliżającą wiedzę o korzyściach z żeglugi płynących. Poprzez upowszechnienie tej wiedzy można kształtować korzystny wizerunek też branży, który zwłaszcza w Polsce mocno zniekształcony jest przez lobby samochodowe i niektórych ekologów.”

100 mln euro do wzięcia na rozwój transportuDrukuj

100 mln euro do wzięcia na rozwój transportuRuszył nabór wniosków z sektora transportu w ramach Instrumentu „Łącząc Europę” (Connecting Europe Facility – CEF). Szacunkowy budżet konkursu wynosi 100 mln euro. Do konkursu można zgłosić projekty w dwóch priorytetach:
- Projekty na sieci kompleksowej polegające na likwidacji „wąskich gardeł”, uzupełnianiu brakujących połączeń, wsparciu interoperacyjności kolei, a także poprawie połączeń transgranicznych (w zakresie: transgraniczne odcinki kolei, dróg i śródlądowych dróg wodnych, połączenia i rozwój portów morskich) – alokacja 65 mln euro,
- Zmniejszenie hałasu taboru kolejowego (poprzez modernizację istniejącego taboru towarowego) – alokacja 35 mln euro.

Przygotowania do budowy stopnia wodnego LubiążDrukuj

Przygotowania do budowy stopnia wodnego LubiążWody Polskie rozpoczęły poszukiwanie projektanta stopnia wodnego Lubiąż. Inwestycja, która ma powstać na Dolnym Śląsku w powiecie wołowskim, jest kluczowa dla ochrony przeciwpowodziowej regionu i znacznie poprawi między innymi warunki żeglugowe na Odrze oraz zapewni ekologiczną produkcję energii elektrycznej. To kolejny stopień wodny na rzece po nowo wybudowanym w Malczycach.

Zasadniczym celem budowy stopnia wodnego Lubiąż jest zahamowanie procesów erozji w korycie rzeki Odry poniżej stopnia wodnego w Malczycach. Jednakże nadrzędnym celem będzie poprawa warunków żeglugowych poprzez przygotowanie Odry do klasy Va drogi wodnej.

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL | Aerografia | Krismods | Dysnet