Cytat
Valdemaras napisał/a:A może sprawa wygląda tak: kadłub zbudowano we wspomnianej stoczni "De Schelde" a potem przeholowano do Dortrecht aby tam go wyposażyć w kocioł parowy i dokończyć wyposażenia.
Właśnie to sugeruję w swojej wypowiedzi. Staram się odtworzyć całą drogę PERKUNA do Polski, która z pewnością jest ciekawa. Już sam fakt niezwykłej niespójności wielu relacji intryguje mnie coraz bardziej.
Przykład: jeśli przyjąć za wiarygodny opis p. Telusa z "Modelarza", ustalający kolejność realizacji zamówienia na "duże i małe holendry" - RADGOST i PERKUN nie mogłyby zostać sfotografowane razem na jednej fotce z Rotterdamu, gdyż w tym celu PERKUN musiałby w następnym roku specjalnie tam już z Polski popłynąć. Nie podważam autentyczności fotki ale staram się przybliżyć problem z jakim się styka ktoś, kto chce dojść do prawdy.
Wysłałem prośbę do Janka Pysia z UŻŚ we Wrocławiu z prośbą o pomoc w ustaleniu pewnych faktów już jakiś czas temu. Cierpliwie czekam na odpowiedź.
Przy okazji: Teosku drogi, popraw parę literówek w tym pdf. m.in. nazwę stoczni
(Po słowach "Holownik parowy 500 km PERKUN) -
Koninklijke Maatschappij de Schelde oraz wcześniej - gdzie opracowano plany -
Nederlandsche Scheepsbouwkunding Proefstation w Wageningen. Stoję też na stanowisku, że nazwa poprzedniczki Żeglugi na Odrze to
Polska Żegluga Śródlądowa. Taki emblemat ma na kominie PERKUN. Starałem się go odtworzyć opierając się na przywróconym, bardzo podobnym logo współczesnej Polskiej Żeglugi Śródlądowej i jest to tylko moja wersja.
