O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Pchacz typu "DANIEL"

Ostatnia aktualizacja 2 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 18 lat temu
Pchacz typu "Daniel" został zaprojektowany we wrocławskim Navicentrum z przeznaczeniem do obsługi w systemie całodobowym parek pchanych typu BP 150 na kanałach Górnonoteckim i Bydgoskim.

I. KADŁUB
zbudowany został ze stali węglowej systemem spawanym o układzie wiązań poprzecznym. Kadłub posiada 25 wręg w odstępach co 40 cm i podzielony jest na cztery przedziały poprzez 3 grodzie wodosczelne poprzeczne. Zawierają one licząc od rufy:
I. skrajnik rufowy
II. tunel
III. siłownia
IV. skrajnik dziobowy
Dno pojedyńcze wykonane z blach o grubości 5 mm usztywnione kształtownikami stalowymi. Burty stalowe o grubości blach 4 mm również uszywnionych kształtownikami stalowymi. Pokład ciągły z uskokiem o wysokości 35 mm w rejonie rufowym wykonany z blach o grubościach 3 i 4 mm usztywniony kształtownikami stalowymi.
Dane techniczne:
Lc - 10,75 m
Lpp - 9,90 m
B - 4,55 m
Hb - 1,30 m
Hc - 3,30 m
T - 0,90 m
Nośność - 36 t
Załoga 2 osoby
Ponieważ statek przeznaczony był do zmian 8 godzinnych nie został wyposażony w pomieszczenia mieszkalne, ma tylko pomieszczenie dyżurne na rufie wyposażone w podwójną kanapę, kuchenkę gazową i WC
c.d.n
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 18 lat temu
II. SIŁOWNIA
mieściła się w części dziobowej pchacza, napęd główny stanowi jeden silnik wysokoprężny typu "Delfin" UE 680/193/1 6 cylindrowy, 4 suwowy o mocy 165 KM produkcji WSK Mielec/PZM Puck. Maksymalna ilość obrotów to 2000 min. Rozruch silnika elektryczny. Naped pomocniczy napędzany od silnika głównego składał się z: prądnicy prądu stałego 24 V i mocy 2, 0 kW
pompy ogólnego użytku o wydajności 12m3/min
zespół urzadzeń ogrzewania
Pchacz posiada dwa zbiorniki paliawa o pojemności 2,75 m3, jeden wody pitnej i fekali. Autonomiczność pływania 120 godzin. Jako pędnik zastosowano jedną śrubę napędową czteroskrzydłową o średnicy 80 cm pracującą w dyszy stałej.

c.d.n.
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 18 lat temu
III. WYPOSAŻENIE

Na wypsażenie pokładowe pchacza składały się:
- zestaw lamp nawigacyjnych
- 2 koła ratunkowe
- 4 pasy ratunkowe
- 1 pływak ratunkowy typu "Roś" 14 osobowy
- 2 siłowniki hydrauliczne do szczepiania barek
- 4 pachoły podwójne o średnicy 140 mm umieszczone po dwa na rufie i dziobie
- 2 pochoły pojedyńcze umiejscowione na dziobie i rufie w osi symetri statku
- 2 kotwice Halla o wadze 100 kg
- 2 wciągarki kotwiczno-cumownicze ręczne
- 2 łańcuchy kotwiczne o średnicy 13 mm po 30 m każdy
- 2 stery zaśrubowe wypornościowe

IV. STATKI

Budowę prototypu zlecono Tczewskiej Stoczni Rzecznej w Tczewie, która wybudowała go na przełomie roku 1982/83. Po próbach został on przekazany Żegludze Bydgoskiej. W sumie wybudowano 4 jednostki tego typu.

DANIEL-B-01

TYP STATKU: pchacz typu Daniel
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1983; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew.
NR. BUD.: Daniel/1
WYMIARY:
długość-10,19 m, szerokość-4,44, zanurzenie-0,95 m.
SILNIKI GŁÓWNE
1 silniki wysokoprężny typu:UE680/193/1; 6 cyl. prod. Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego w Mielcu/Puckie Zakłady Mechaniczne w Pucku; moc: 165 KM.
PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 15 km/godz. ; ZAŁOGA: 4 ludzi.

PRZEBIEG SŁUŻBY:

1983: DANIEL- B-01 - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Bydgoska, Bydgoszcz
1995: DANIEL- B-01 – Żegluga Bydgoska S.A., Bydgoszcz

DANIEL-B-02

TYP STATKU: pchacz typu Daniel
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1983; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew.
NR. BUD.: Daniel/2
WYMIARY:
długość-10,72 m, szerokość-4,52, zanurzenie-0,95 m.
SILNIKI GŁÓWNE
1 silniki wysokoprężny typu:UE680/193/1; 6 cyl. prod. Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego w Mielcu/Puckie Zakłady Mechaniczne w Pucku; moc: 165 KM.
PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 15 km/godz. ; ZAŁOGA: 2 ludzi.

PRZEBIEG SŁUŻBY:

1983: DANIEL- B-02 - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Bydgoska, Bydgoszcz
1995: DANIEL- B-02 - Żegluga Bydgoska S.A., Bydgoszcz

DANIEL-O-01

TYP STATKU: pchacz typu Daniel
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1983; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew.
NR. BUD.: Daniel/3
WYMIARY:
długość-10,67 m, szerokość-4,44, zanurzenie-0,95 m.
SILNIKI GŁÓWNE
1 silniki wysokoprężny typu:UE680/193/1; 6 cyl. prod. Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego w Mielcu/Puckie Zakłady Mechaniczne w Pucku; moc: 165 KM.
PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 15 km/godz. ; ZAŁOGA: 2 ludzi.

PRZEBIEG SŁUŻBY:

1984: DANIEL - O-01 - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga na Odrze, Wrocław. Wydział Floty, Kędzierzyn – Kożle.
1991: DANIEL- O-01 - Odratrans S. A., Wrocław.


DANIEL - ADAM

TYP STATKU: pchacz typu Daniel
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1983; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew.
NR. BUD.: Daniel/4
WYMIARY:
długość-10,71 m, szerokość-4,53, zanurzenie-0,95 m.
SILNIKI GŁÓWNE
1 silniki wysokoprężny typu:UE680/193/1; 6 cyl. prod. Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego w Mielcu/Puckie Zakłady Mechaniczne w Pucku; moc: 165 KM.
PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 15 km/godz. ; ZAŁOGA: 2 ludzi.

1984: DANIEL - ADAM - Okręgowa Dyrekcja Gospodarki Wodnej, Wrocław
port mac. Opole
2002: - Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej, Wrocław.
Oddział w Opolu

www.zegluga-rzeczna.pl/images/daniel-adam.jpg


To tyle o tych pchaczach, wykonuje w tej chwili jego rysunek, które potem mam nadzieje tu zamieścić. Będę wdzieczny za każde uzupełnienia, uwagi i sprostowania. Publikacja dozwolana za podaniem żródła
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Apis dnia 24.06.2022, 2 lat temu
TeosTeosAdministrator Administrator
Dodano 18 lat temu
A ma ktoś fotkę Daniela bo nie mam od czego galerii otworzyć :( ??
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 2 lat temu
Teos - dodałem wyżej w tekście Waldka. Możesz podlinkować do galerii.
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies