III. WYPOSAŻENIE
Na wypsażenie pokładowe pchacza składały się:
- zestaw lamp nawigacyjnych
- 2 koła ratunkowe
- 4 pasy ratunkowe
- 1 pływak ratunkowy typu "Roś" 14 osobowy
- 2 siłowniki hydrauliczne do szczepiania barek
- 4 pachoły podwójne o średnicy 140 mm umieszczone po dwa na rufie i dziobie
- 2 pochoły pojedyńcze umiejscowione na dziobie i rufie w osi symetri statku
- 2 kotwice Halla o wadze 100 kg
- 2 wciągarki kotwiczno-cumownicze ręczne
- 2 łańcuchy kotwiczne o średnicy 13 mm po 30 m każdy
- 2 stery zaśrubowe wypornościowe
IV. STATKI
Budowę prototypu zlecono Tczewskiej Stoczni Rzecznej w Tczewie, która wybudowała go na przełomie roku 1982/83. Po próbach został on przekazany Żegludze Bydgoskiej. W sumie wybudowano 4 jednostki tego typu.
DANIEL-B-01
TYP STATKU: pchacz typu Daniel
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1983; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew.
NR. BUD.: Daniel/1
WYMIARY:
długość-10,19 m, szerokość-4,44, zanurzenie-0,95 m.
SILNIKI GŁÓWNE
1 silniki wysokoprężny typu:UE680/193/1; 6 cyl. prod. Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego w Mielcu/Puckie Zakłady Mechaniczne w Pucku; moc: 165 KM.
PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 15 km/godz. ; ZAŁOGA: 4 ludzi.
PRZEBIEG SŁUŻBY:
1983: DANIEL- B-01 - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Bydgoska, Bydgoszcz
1995: DANIEL- B-01 – Żegluga Bydgoska S.A., Bydgoszcz
DANIEL-B-02
TYP STATKU: pchacz typu Daniel
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1983; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew.
NR. BUD.: Daniel/2
WYMIARY:
długość-10,72 m, szerokość-4,52, zanurzenie-0,95 m.
SILNIKI GŁÓWNE
1 silniki wysokoprężny typu:UE680/193/1; 6 cyl. prod. Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego w Mielcu/Puckie Zakłady Mechaniczne w Pucku; moc: 165 KM.
PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 15 km/godz. ; ZAŁOGA: 2 ludzi.
PRZEBIEG SŁUŻBY:
1983: DANIEL- B-02 - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Bydgoska, Bydgoszcz
1995: DANIEL- B-02 - Żegluga Bydgoska S.A., Bydgoszcz
DANIEL-O-01
TYP STATKU: pchacz typu Daniel
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1983; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew.
NR. BUD.: Daniel/3
WYMIARY:
długość-10,67 m, szerokość-4,44, zanurzenie-0,95 m.
SILNIKI GŁÓWNE
1 silniki wysokoprężny typu:UE680/193/1; 6 cyl. prod. Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego w Mielcu/Puckie Zakłady Mechaniczne w Pucku; moc: 165 KM.
PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 15 km/godz. ; ZAŁOGA: 2 ludzi.
PRZEBIEG SŁUŻBY:
1984: DANIEL - O-01 - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga na Odrze, Wrocław. Wydział Floty, Kędzierzyn – Kożle.
1991: DANIEL- O-01 - Odratrans S. A., Wrocław.
DANIEL - ADAM
TYP STATKU: pchacz typu Daniel
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1983; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew.
NR. BUD.: Daniel/4
WYMIARY:
długość-10,71 m, szerokość-4,53, zanurzenie-0,95 m.
SILNIKI GŁÓWNE
1 silniki wysokoprężny typu:UE680/193/1; 6 cyl. prod. Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego w Mielcu/Puckie Zakłady Mechaniczne w Pucku; moc: 165 KM.
PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 15 km/godz. ; ZAŁOGA: 2 ludzi.
1984: DANIEL - ADAM - Okręgowa Dyrekcja Gospodarki Wodnej, Wrocław
port mac. Opole
2002: - Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej, Wrocław.
Oddział w Opolu
To tyle o tych pchaczach, wykonuje w tej chwili jego rysunek, które potem mam nadzieje tu zamieścić. Będę wdzieczny za każde uzupełnienia, uwagi i sprostowania. Publikacja dozwolana za podaniem żródła