O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Pchacz typu "DANIEL"

Ostatnia aktualizacja 11 miesięcy temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
Pchacz typu "Daniel" został zaprojektowany we wrocławskim Navicentrum z przeznaczeniem do obsługi w systemie całodobowym parek pchanych typu BP 150 na kanałach Górnonoteckim i Bydgoskim.

I. KADŁUB
zbudowany został ze stali węglowej systemem spawanym o układzie wiązań poprzecznym. Kadłub posiada 25 wręg w odstępach co 40 cm i podzielony jest na cztery przedziały poprzez 3 grodzie wodosczelne poprzeczne. Zawierają one licząc od rufy:
I. skrajnik rufowy
II. tunel
III. siłownia
IV. skrajnik dziobowy
Dno pojedyńcze wykonane z blach o grubości 5 mm usztywnione kształtownikami stalowymi. Burty stalowe o grubości blach 4 mm również uszywnionych kształtownikami stalowymi. Pokład ciągły z uskokiem o wysokości 35 mm w rejonie rufowym wykonany z blach o grubościach 3 i 4 mm usztywniony kształtownikami stalowymi.
Dane techniczne:
Lc - 10,75 m
Lpp - 9,90 m
B - 4,55 m
Hb - 1,30 m
Hc - 3,30 m
T - 0,90 m
Nośność - 36 t
Załoga 2 osoby
Ponieważ statek przeznaczony był do zmian 8 godzinnych nie został wyposażony w pomieszczenia mieszkalne, ma tylko pomieszczenie dyżurne na rufie wyposażone w podwójną kanapę, kuchenkę gazową i WC
c.d.n
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
II. SIŁOWNIA
mieściła się w części dziobowej pchacza, napęd główny stanowi jeden silnik wysokoprężny typu "Delfin" UE 680/193/1 6 cylindrowy, 4 suwowy o mocy 165 KM produkcji WSK Mielec/PZM Puck. Maksymalna ilość obrotów to 2000 min. Rozruch silnika elektryczny. Naped pomocniczy napędzany od silnika głównego składał się z: prądnicy prądu stałego 24 V i mocy 2, 0 kW
pompy ogólnego użytku o wydajności 12m3/min
zespół urzadzeń ogrzewania
Pchacz posiada dwa zbiorniki paliawa o pojemności 2,75 m3, jeden wody pitnej i fekali. Autonomiczność pływania 120 godzin. Jako pędnik zastosowano jedną śrubę napędową czteroskrzydłową o średnicy 80 cm pracującą w dyszy stałej.

c.d.n.
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
III. WYPOSAŻENIE

Na wypsażenie pokładowe pchacza składały się:
- zestaw lamp nawigacyjnych
- 2 koła ratunkowe
- 4 pasy ratunkowe
- 1 pływak ratunkowy typu "Roś" 14 osobowy
- 2 siłowniki hydrauliczne do szczepiania barek
- 4 pachoły podwójne o średnicy 140 mm umieszczone po dwa na rufie i dziobie
- 2 pochoły pojedyńcze umiejscowione na dziobie i rufie w osi symetri statku
- 2 kotwice Halla o wadze 100 kg
- 2 wciągarki kotwiczno-cumownicze ręczne
- 2 łańcuchy kotwiczne o średnicy 13 mm po 30 m każdy
- 2 stery zaśrubowe wypornościowe

IV. STATKI

Budowę prototypu zlecono Tczewskiej Stoczni Rzecznej w Tczewie, która wybudowała go na przełomie roku 1982/83. Po próbach został on przekazany Żegludze Bydgoskiej. W sumie wybudowano 4 jednostki tego typu.

DANIEL-B-01

TYP STATKU: pchacz typu Daniel
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1983; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew.
NR. BUD.: Daniel/1
WYMIARY:
długość-10,19 m, szerokość-4,44, zanurzenie-0,95 m.
SILNIKI GŁÓWNE
1 silniki wysokoprężny typu:UE680/193/1; 6 cyl. prod. Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego w Mielcu/Puckie Zakłady Mechaniczne w Pucku; moc: 165 KM.
PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 15 km/godz. ; ZAŁOGA: 4 ludzi.

PRZEBIEG SŁUŻBY:

1983: DANIEL- B-01 - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Bydgoska, Bydgoszcz
1995: DANIEL- B-01 – Żegluga Bydgoska S.A., Bydgoszcz

DANIEL-B-02

TYP STATKU: pchacz typu Daniel
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1983; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew.
NR. BUD.: Daniel/2
WYMIARY:
długość-10,72 m, szerokość-4,52, zanurzenie-0,95 m.
SILNIKI GŁÓWNE
1 silniki wysokoprężny typu:UE680/193/1; 6 cyl. prod. Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego w Mielcu/Puckie Zakłady Mechaniczne w Pucku; moc: 165 KM.
PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 15 km/godz. ; ZAŁOGA: 2 ludzi.

PRZEBIEG SŁUŻBY:

1983: DANIEL- B-02 - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Bydgoska, Bydgoszcz
1995: DANIEL- B-02 - Żegluga Bydgoska S.A., Bydgoszcz

DANIEL-O-01

TYP STATKU: pchacz typu Daniel
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1983; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew.
NR. BUD.: Daniel/3
WYMIARY:
długość-10,67 m, szerokość-4,44, zanurzenie-0,95 m.
SILNIKI GŁÓWNE
1 silniki wysokoprężny typu:UE680/193/1; 6 cyl. prod. Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego w Mielcu/Puckie Zakłady Mechaniczne w Pucku; moc: 165 KM.
PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 15 km/godz. ; ZAŁOGA: 2 ludzi.

PRZEBIEG SŁUŻBY:

1984: DANIEL - O-01 - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga na Odrze, Wrocław. Wydział Floty, Kędzierzyn – Kożle.
1991: DANIEL- O-01 - Odratrans S. A., Wrocław.


DANIEL - ADAM

TYP STATKU: pchacz typu Daniel
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1983; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew.
NR. BUD.: Daniel/4
WYMIARY:
długość-10,71 m, szerokość-4,53, zanurzenie-0,95 m.
SILNIKI GŁÓWNE
1 silniki wysokoprężny typu:UE680/193/1; 6 cyl. prod. Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego w Mielcu/Puckie Zakłady Mechaniczne w Pucku; moc: 165 KM.
PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 15 km/godz. ; ZAŁOGA: 2 ludzi.

1984: DANIEL - ADAM - Okręgowa Dyrekcja Gospodarki Wodnej, Wrocław
port mac. Opole
2002: - Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej, Wrocław.
Oddział w Opolu

www.zegluga-rzeczna.pl/images/daniel-adam.jpg


To tyle o tych pchaczach, wykonuje w tej chwili jego rysunek, które potem mam nadzieje tu zamieścić. Będę wdzieczny za każde uzupełnienia, uwagi i sprostowania. Publikacja dozwolana za podaniem żródła
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Apis dnia 24.06.2022, 11 miesięcy temu
TeosTeosAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
A ma ktoś fotkę Daniela bo nie mam od czego galerii otworzyć :( ??
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 11 miesięcy temu
Teos - dodałem wyżej w tekście Waldka. Możesz podlinkować do galerii.
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies