O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Prośba o pomoc w zalezieniu materiałów

Ostatnia aktualizacja 6 miesięcy temu
L
LewikNowicjusz Nowicjusz
Dodano 15 lat temu
Pisze prace magisterska o żegludze na dolnej Wiśle. Poszukuje danych o przewozach ładunków na dolnej Wiśle. Jakiekolwiek informacje będą mi przydatne i poszukuje książki Witolda Arkuszewskiego "Wiślane statki pasażerskie XIX i XX wieku jeśli ktoś wie gdzie mogę ja znaleźć niech pisze
P
pawelkingNowicjusz Nowicjusz
Dodano 15 lat temu
nie mam dostępu do fachowej literatury a dopiero co rozpocząłem studia i mam do wykonania prezentację na jeden z tematów:
1. linie teoretyczne kadłuba
2. układ wiązań kadłuba
3. zład poprzeczny i wzdłużny statku
4. wytrzymałość ogólna statku
5. wybrane mechanizmy pokładowe i elementy wyposażenia

jakby ktoś miał jakieś materiały na któryś z tych tematów bardzo bym dziękował
proszę o kontakt emaila : pawel.mlody7@wp.pl
pozdrawiam
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 14 lat temu
Witam serdecznie,

Nazywam się Marcin Stelmaszczyk i jestem absolwentem TŻŚ. Obecnie jestem studentem I roku na kierunku transport.
Skierował mnie do Pana administrator strony absolwentów - Wiesiek, którego poprosiłem o ewentualne udostępnienie materiałów związanych z tematem INFRASTRUKTURA TRANSPORTU WODNEGO - ŚRÓDLĄDOWEGO. Jest to temat mojej pracy semestralnej z systemów transportowych. Zaliczenie mam 07.12.2008r.
Chciałbym Pana prosić o pomoc w uzyskaniu materiałów, zdjęc, tabel i opisów, które pomogą mi stworzyć pracę oraz prezentację na takie zagadnienia:

1. Wyjaśnienie pojęcia infrastruktura wodna śródlądowa.

2. Największe porty rzeczne na świecie, oraz w Europie - ze względu na tonaż, przeładowywanych towarów, liczbę odprawianych pasażerów.

3. Główne tendencje rozwoju ożywienia transportu wodnego śródlądowego w krajach UE.

4. Porty żeglugi śródlądowej w Polsce - podział, charakterystyka, dynamika rozwoju/regresu.

5. Podstawowe problemy transportu wodnego śródlądowego w Polsce.

6. Możliwości ożywienia polskiego transportu wodnego śródlądowego.

Jeśli bedzię to możliwe, to proszę umieścić takie info na stronie .

Z góry dziękuje za pomoc.
pozdrawiam
Marcin Stelmaszczyk 96
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 14 lat temu
Podpowiem ale jedynie na zachętę do dalszych, samodzielnych poszukiwań. Radzę też nie zrzynać słowo w słowo, bo wykładowcy także tu zaglądają :)

Ad 1. Infrastrukturą wodną śródlądową są rzeki, jeziora i kanały żeglowne (drogi wodne) wraz z budowlami hydrotechnicznymi takimi jak:
- jazy i zastawki
- śluzy, pochylnie i podnośnie
- nabrzeża, porty, postojowiska, dalby cumownicze, stacje paliwowe itp
- zabudowa regulacyjna brzegów rzek (ostrogi i umocnienia)
- oznakowanie pływające i brzegowe (boje, bakeny, stawy, ekrany radarowe, światła itp

Szukaj, czytaj, notuj... :)
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
G
Nowicjusz Nowicjusz
Dodano 14 lat temu
Apis ma rację.
Poczytaj dokładnie nasz portal Marcin ..... znajdziesz tutaj odpowiedź do swojej pracy semestralnej.
A'propos twojego nazwiska....
Leszek Stelmaszczyk był długoletnim kierownikiem Inspektoratu ( obecnego Urzędu Żeglugi ) we Wrocławiu.
Czy to tylko zbieżność nazwiska?
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 14 lat temu
Leszek - niegdyś mój szef - nazywa się STELMASZYK :D
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
Edytowany przez Apis dnia 13.11.2008, 14 lat temu
K
krzysiek87Nowicjusz Nowicjusz
Dodano 13 lat temu
Witam,

Jestem studentem nawigacji AMW w Gdyni. Piszę obecnie pracę inżynierską na temat przejścia śródlądowego między Gdańskiem, a Szczecinem. Z tego powodu mam również wielką prośbę, ponieważ poszukuję jakiegoś planu rejsu albo informacji ja taki zrobić w pełni profesjonalnie. Jeżeli ktoś z Państwa taki posiada był bym bardzo wdzięczny za wysłanie go na maila, aby później móc się na nim wzorować.

Pozdrawiam Krzysztof Senwicki.
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 13 lat temu
Gdańsk - Tczew - Bydgoszcz - Nakło nad Notecią - Santok - Gorzów Wlkp. - Kostrzyn - Szczecin.

Wykonalne statkiem o wymiarach 56x9 m i zanurzeniu poniżej jednego metra (czyli de facto pustym - bez ładunku) z powodu skrajnej dekapitalizacji Drogi Wodnej Odra-Wisła. Resztę wiedzy o parametrach szlaku szukaj w Regionalnych Zarządach Gospodarki Wodnej: Gdańsk, Poznań i Szczecin.
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
K
krzysiek87Nowicjusz Nowicjusz
Dodano 13 lat temu
Dziękuję za pomoc. Większość parametrów i przeszkód nawigacyjnych już na tej trasie znalazłem. W tym momencie chodzi bardziej o to jak napisać taki plan przejścia w żegludze śródlądowej i czy coś takiego jest w ogóle robione i dostępne u kogoś do wglądu, aby nie robić prowizorki tylko mieć jakieś odniesienie do napisania takiego planu podróży. Pozdrawiam.
przylodzprzylodzWeteran Weteran
Dodano 13 lat temu
Trzeba znać prędkość statku ( trakcyjną), znać jego wymiary, jeśli jest to zestaw pchany a nie solowy statek, trzeba uwzględnić rozłączanie zestawu na śluzach, potem ponowne jego łączenie i to wszystko x ilość śluz, jeśli jest to pojedyńczy statek, mieszczący się w parametrach śluz na szlaku, wówczas trzeba dodać czas na śluzowanie ( 20 do 30 min/śluzę, jeśli nikt nie płynie z przeciwnej strony i mamy tak zwane "zielone światło". Jeśli określi się granice czasowe ( np. dziennie płynę najwyżej 10 godzin) to znając prędkość statku i ilość śluz, łatwo policzyć jaką ilość kilometrów w tym czasie uda się przebyć. Całą trasę rozbić na etapy i to chyba wszystko.
zapraszam na mojego bloga:
http://wioslem.blogspot.com/
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 13 lat temu
Poniżej masz mapę trasy (kliknij aby powiększyć) - wyszczególnione są wszystkie śluzy po drodze i ich wymiary, wskazówki @przylodz posłużą ci do obliczenia czasu trwania takiego rejsu i zrobienia jego planu.

Nikt w polskiej żegludze śródlądowej czegoś takiego nie robi, bo to do niczego się nie nadaje. Wystarczy mała awaria śluzy, spadek głębokości tranzytowej na jakimś odcinku, remont mostu, sianokosy, wykopki, zielsko albo lina wplątane w śrubę napędową i już plan rejsy bierze w łeb.

www.zegluga-rzeczna.pl/images/mapa_GD-SZCZ.jpg
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
Edytowany przez Apis dnia 23.03.2010, 13 lat temu
K
krzysiek87Nowicjusz Nowicjusz
Dodano 13 lat temu
Szczerze powiedziawszy ma Pan rację, zgadzam sie i rozumiem dlaczego nie robi się takich planów, ale niestety pracę trzeba napisać, chociaż więcej tutaj teorii niż praktyki z życia wziętej. Osobiście przyznam, że nigdy się nie interesowałem żeglugą śródlądową, ale po zebraniu różnych materiałów, map jest to naprawdę ciekawe zwłaszcza pisanie takiego planu, szkoda tylko że ta nasza żegluga śródlądowa jest tak odstawiana na boczny tor. Za każde dodatkowe informacje i pomoc w tym temacie z góry dziękuję.
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 13 lat temu
Jeśli ta praca przyczyni się do rewitalizacji i modernizacji drogi wodnej Odra-Wisła - szumnie i ochoczo nazywanej przez dyletantów "Trasą E-70" (jest raczej jej ogniwem i to najsłabszym na trasie z Antwerpii do Kaliningradu) - będzie nam miło.

Założę sie jednak, że niczego nie zmieni i jest to typowe .... Temat żeglugi śródlądowej zrobił się modny na uczelniach, tworzone są kierunki, pisze sie prace inzynierskie, magisterskie a byle krzykacz z kół tzw "organizacji ekologicznych" ma w Polsce więcej do powiedzenia w sprawach żeglugi (zlikwidować!) niz jakiekolwiek autorytety.
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
K
krzysiek87Nowicjusz Nowicjusz
Dodano 13 lat temu
Niestety takie są Polskie realia, że u nas nic się nie opłaca, co jest oczywiście błędne. Zgadzam się z Panem, że zrobiło sie szumnie czy wiele takich prac jest pisanych nie wiem na pewno coś rusza się w tym temacie. Pewnie już Państwo wiedzą np. o akcji szkoły śródlądowej w Nakle promującej właśnie E-70 tutaj podaję link z zaplanowaną trasą który ma się odbyć w maju. http://www.zeglug...ystan.html Organizatorem jest pewnie wszystkim znany Pan kap. Grzegorz Nadolny
Moja praca wynika z tego, że mój obecny promotor za czasów studenckich próbował coś takiego zrobić, ale nie wyszło dlatego dał taki temat. Dzisiaj nawet z nim rozmawiałem na ten temat i jeżeli praca będzie dobra ma plan zorganizowania takiego rejsu. Oczywiście wiąże, się to wszystko z kosztami z którymi zawsze jest problem. Myśleliśmy nawet że można było by wykorzystać taki rejs do zrobienia profesjonalnych pomiarów głębokości całego szlaku ponieważ Akademia Marynarki Wojennej dysponuje odpowiednim sprzętem i jednostkami. Niestety jest to obecnie tylko teoria możliwe, że uda się coś takiego zorganizować w przyszłości. Jedno jest pewne warto próbować robić takie akcje, pisać prace, a może w końcu coś się ruszy w tym kierunku.
M
magNowicjusz Nowicjusz
Dodano 10 lat temu
Witam,
jestem studentką Politechniki Gdańskiej, na Wydziale Oceanotechniki i Okrętownictwa i poszukuję informacji (książki, artykułu, czy też po prostu informacji od kogoś zainteresowanego tematem) odnośnie charakterystyki stoczni remontowych i produkcyjnych (podobieństw i różnic). Wiem że teraz przktycznie każda stocznia łączy obie te cechy jednak chciałabym je rozgraniczyć.
Będę bardzo wdzięczna za każdą pomoc.
Dagmara Maśnicka:)
S
studenci12Nowicjusz Nowicjusz
Dodano 10 lat temu
Witamy,
zwracamy się z gorącą prośbą o udzielenie wskazówek bądź wskazanie miejsc, w których można znaleźć informacje na temat obecnie wykorzystywanego taboru w żegludze śródlądowej w Polsce i Europie.
Zdajemy sobie sprawę, że jest to rozległy temat, dlatego jako kompletni amatorzy prosimy Was, ekspertów w tej dziedzinie, o wskazanie tylko najważniejszych lub najbardziej popularnych środków transportu żeglugi śródlądowej.

Z góry serdecznie dziękujemy za każdą pomoc ! :)
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 10 lat temu
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
T
txdriverNowicjusz Nowicjusz
Dodano 9 lat temu
Witam forumowiczów!
Jestem nowym użytkownikiem, który dopiero od niedawna jest w branży transportu śródlądowego. Poszukuję książek o budowie statków żeglugi śródlądowej. Szukałem w bibliotekach jednak jedyne co znalazłem to książki o statkach morskich. Na pewno znacie jakieś tytuły, dzięki którym mogliście się przygotować do egzaminów z żeglarstwa. Liczę na waszą pomoc.
Pozdrawiam!
Janusz MiszewskiJanusz MiszewskiPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 9 lat temu
Andrzej Żylicz "Statki śródlądowe" Wydawnictwo Morskie Gdańsk 1979
G
Nowicjusz Nowicjusz
Dodano 9 lat temu
Też polecam w/w książkę profesora Żylicza... oraz Kulczyk Jan, Winter Jan, "Śródlądowy Transport Wodny", Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 2003,

warto też zajrzeć do tych opracowań:

1. Piskozub Andrzej, "WISŁA - Monografia Rzeki" , Wydawnictwa
Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1982;

2. Rydzkowski W., Wojewódzka-Król K. "Transport", Wydawnictwo
Naukowe PWN, Warszawa, 2005;

3. Wojewódzka-Król Krystyna, Rolbiecki Ryszard, "Transport
Wodny Śródlądowy", Sopot, 2004.

pozdrawiam
Marian
Edytowany przez Apis dnia 07.11.2013, 9 lat temu
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies