Wrocław ma H.P. Nadór a Bydgoszcz barkę holowaną Ela.\
Zdjęcia barki nadesłał Pan Mariusz Krajczewski, prezes Bydgoskiego Klubu Motorowodnego MORS
Pozwolę sobie na cytat z maila:
"Klub nasz od 26 lat jest armatorem barki rzecznej , która to służy nam jako hangar na
wodzie do przechowywania łodzi naszych członków. W barce mamy świetlice, biuro,bosmankę. Może to nic nadzwyczajnego - mały szczegół ,który nas wyróżnia to że od 26 lat stoimy na wodzie, remonty przeprowadzamy siłami członków klubu . A teraz uwaga ! bomba BARKA O KONSTRUKCJI NITOWANEJ ROK BUDOWY 1929 GDAŃSK "
Gratuluję klubowi takiego lokum a wszystkich zapraszam do oglądania fotek: http://zegluga.szympanstudio.pl/thumb...p?album=41
ależ to ogromna landara ,całkowicie mnie zaskoczyli,jakie ona ma rozmiary?
:o gdzie jest zacumowana? Brda czy kanał?
----
ok.już wszystko wiem z tej dziwnej strony ,która jest jakby nasza i jednocześnie nie nasza.
A propo tej barki, Pan Prezes niestety podał no powiedzmy nieścisłe dane tej barki. Otóż zbudowana została ona rzeczywiście w 1929 roku w stoczni Frosc w Gdańsku, jej konstrukcja jest spawano-nitowana. Według zachowanych dokumentów miała 57,20 m długości, 8, 22 m szerokości i 2,22 m wysokości burty, przy zanurzeniu jej nośność wynosiła 723 t. Nie prawdą jest że nazywała się "Venus" tą nazwę miała barka "Ż-5004". Właścicielem opisywanej barki był Czarnecki Stanisław z Bydgoszczy i nazwał ją "ELLA". (nie "Ela" to inna barka Ż-6002). Po przejęciu środków transportu pod przymusowy zarząd państwa w 1945 roku barka trafiła w 1948 roku do Państwowej Żeglugi na Wiśle w Bydgoszczy gdzie oznaczono ją jako "Ż-6448". Nr rej.2111. Po całkowitym upaństwowieniu od 1955 roku pływała jako "Ż-6004" w Żegludze Bydgoskiej. Błedny jest numer rejestracyjny nie Bg-I-124 tylko że Bg-III-124 obowiazywał on od 1965 roku.
Valdemaras ! Gratuluje wiedzy o obiektach plywajacych zeglugi srodladowej.
Rowniez Twoje techniczne wiadomosci sa godne podziwu.
Czy mozesz powiedziec nam cos wiecej o sobie ?
Jestes tylko hobbysta, czy moze zawodowcem ?
Czy konczyles ktoras z branzowych szkol zeglugi ?
Pozdrawiam I Oficer-Kiniol
Trudno o sobie mówić ale może w skrócie mam 53 lata, pochodzę z rodziny marynarskiej tej dużej żeglugi. Od 1971 pływałem na holownikach przybrzeżnych, W 1977 skończyłem TŻŚr pomaturalne w ....... Giżycku. Wtedy zacząłem pracować w Inspektoracie Żeglugi Śródlądowej jako st. inspektor nadzoru a od 1980 jako kierownik. W 1985 wróciłem na holowniki i inne statki. Od 1996 roku jestem gł. navigatorem Żeglugi Gdańskiej. Inaczej mówiąc żegluga to moja praca, hobby, pasja. Interesuje sie nią od 1976 roku. Mam w swych zbiorach około 3000 fotek(nie mogę ciagle skatalogować) liczne dokumenty statków, barek, wspomnienia starych wodniaków, siedzę nad książką tytuł roboczy - Żegluga śródladowa w Polsce i na ziemiach polskich 1827-2000. Wydawca Centralne Muzeum Morskie Gdańsk. Jestem autorem sporej liczby artykułów w dawnym Morzu, Morzu Statkach i Okrętach, gazecie wyborczej, pomagałem w wydaniu kilku pozycji, w 1994 wyszło w niemczech moje opracowanie Weichselschiffe takie pierwsza pionierskia praca zawierajaca mój zasób wiedzy na tamten okres. dziś udało sie wiele wyjaśnić uzupełnić sprostować. Byłem też prezesem Bractwa Miłośników Okrętów i Statków ale inwigilowało nas SB i doszło do rozwiazania w stanie wojennym. To chyba wszystko
Nie uchodzi, Panowie i Panie, aby osoba o takiej wiedzy i doświadczeniu zawodowym figurowała na forum jako "praktykant, ale zdolny". Apeluję o natychmiastowe awansowanie do odpowiedniego stopnia. Nie może być inaczej.
Valdemaras !
Serdeczne dzieki za informacje o sobie.
Witam Cie jeszcze raz jako pelnoprawnego i wartosciowego czlonka naszej wirtualnej zalogi.Cieze sie, ze mozemy korzystac z Twojej wielkiej wiedzy zeglugowej.
W interesje polskiej zeglugi srodladowej tacy koledzy jak Ty czy " Januszbn " trafili na nasza strone.
Oczywiscie wniosek kolegi "januszbn" zostanie jeszcze dzisiaj przedstawiony
kpt .Apisowi.
Pozdrawiam serdecznie
I Oficer-Kiniol:p
januszbn napisał/a:
Nie uchodzi, Panowie i Panie, aby osoba o takiej wiedzy i doświadczeniu zawodowym figurowała na forum jako "praktykant, ale zdolny". Apeluję o natychmiastowe awansowanie do odpowiedniego stopnia. Nie może być inaczej.
Te okreslenia pochodzą od ilości napisanych postów a nie stanu rzeczywistego, ale rzecz jasna - w mierę wzajemnych kontaktów i wkładu w te stronę, w forum.... awans jest pewny jak w banku ;)
Andrzej 'Apis' Podgórski
--- Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
Panie i Panowie serdecznie dziękuję za tak wysoki awans i status jaki otrzymałem no trochę po protekcji ale w tym kraju to normalne sorry nie chcę nikogo urazić. Szanowny dowódco postaram się nie przynieść ujmy na honorze tego wirtualnego statku na którym jestem krótko ale zostałem ciepło przyjęty. Czuję się tu dobrze i dziękuję za zaufanie. Mam nadzieje że moją wiedzą i doświadczeniem wraz z innymi członkami załogi będziemy długo pływać i szczęśliwie. Jeszcze raz dziękuję. Zapraszam do kantyny szkoda że wirtualnej ale nigdy nie wiadomo.
w galerii floty zegluga.szympanstudio.pl/thumbnails.php?album=41 podałem i uzupełniłem całkiem nowe fakty z życia zachowanej barki dawnej "ELLA". Zapraszam
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 02.10.2007, 17 lat temu
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum. możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum. nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji. nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum. nie możesz dodawać załączniki w tym forum. nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies