Klaniam sie Szanownym Kolegom ! Mam do Kolegow pytanie. Planujac plyniecie turystyczne jednostka 11m dl.,13sto tonowa,maszyna 45 Km,jednostka zarejestrowana i ubezpieczona, drogami srodladowymi z Polski do Francji,do Marsylii , jakimi "papierami" potwierdzajacymi umiejetnosci prowadzenia takiej jednostki trzeba sie wykazac na planowanej trasie? Rowniez czy wymagane jest posiadanie na pokladzie "radia" oraz radaru a jezeli tak to jaki dokument stwierdzajacy umiejetnosci obslugi tegoz radia i radaru jest wymagany?Za udzielenie odpowiedzi na moje pytania pozostane szczerze zobowiazany! Przesylam podroznicze pozdrowienia Kolegom,klaniam sie "odys".
Szanowny Kolego. Jesteś całkowicie anonimowy. Na tym portalu panuje zwyczaj przedstawiania się w metryczce ( przynajmniej) Toteż, jeśli chce się liczyć na odpowiedź, lepiej jest podać swoje imię i nazwisko oraz miejsce zamieszkania.
Pozdrawiam.:|
11m po pokładzie, to w/g przepisów "mały statek". Jeśli to jednostka turystyczna, to radar i radio nie są obowiązkowe, choć radio jest przydatne, szczególnie w Niemczech. Potrzebna licencja do obsługi radia. Na prowadzenie takiego statku potrzebny jest patent Starszego Sternika Motorowodnego.Dobrze jest znać język niemiecki, gdyż obsługa śluz w Niemczech nie chce rozmawiać w innym języku, choć podobno doskonale rozumie co się do niej mówi po angielsku. We Francji niektóre śluzy są samoobsługowe, więc dobrze jest zapoznać się z ich obsługą wcześniej, żeby nie tracić czasu na śluzie.
Serdecznie dziekuje Koledze za informacje!W sprawie radia mam pytanie. Wiadomo ,ze radio jest przydatne!Posiadam SWIADECTWO OPERATORA RADIOTELEFONISTY VHS oraz SWIADECTWO OPERATORA LACZNOSCI BLISKIEGO jak i DALEKIEGO ZASIEGU !!!! wydane przez Urzad Regulacji Telekomunikacji w Gdyni a dajace kwalifikacje do wykonywania obowiazkow radiowych na statku wyposazonych rowniez w urzadzenia GMDSS.Czy takowe swiadectwa wystarcza czy potrzebuje w turystycznym rejsie srodladowymi drogami inne?Z Podrozniczym Pozdrowieniem "odys".
Dziekuje za odpowiedz i zyczenia szczesliwej podrozy!!!!!! To dopiero w przyszlym roku.Prawdopodobnie strzele jeszcze kurs radarowy by radar na pokladzie byl..Radar nieobowiazkowy ale... . Zobacze jak sie pouklada.Jeszcze raz serdecznie dziekuuje za odpowiedz .Podroznicze Pozdrowienia Wszystkim ! - odys.
Trochę się pogubiłem w odpowiedzi kolegi Przylodz. 11m to mały statek – tu OK. Jednak patent sternika motorowodnego mówi o ograniczeniu mocy silnika do 60KW po wodach śródlądowych oraz dopuszcza pływanie w porze dziennej po wodach morskich do 2 mil. Płynąc jachtem pod Polską banderą do Francji nic się nie zmienia – tak ja to interpretuję. Natomiast st. sternik motorowodny uprawnia do prowadzenia jachtów po śródlądziu bez ograniczeń (chyba, że karta bezpieczeństwa wymaga inaczej) oraz po morzach zamkniętych jachty do 12m. Tak w skrócie. Ja przynajmniej tak bym to interpretował. Pozdrawiam i może ktoś jeszcze się wypowie.
Pawel
Drodzy Kapitanowie i koledzy!
Czy ktos z was jest w stanie czasowo i paliwowo okreslic wycieczke W-w / Dziwnow? Jako szczawik W-w / Szczecin przemierzalem wielokrotnie, ale wtedy proca i wiadro rudy zel. byly cenniejsze od liczenia dni i Tatowego paliwa! Chcemy sie wybrac jednostka stalowa, o zan ok 0,8m , niecale 10m dl., i poteznym 6cyl silnikiem miersa OM312 (ok 5l pojemnosci ) co do pragnienia jednostki napedowej trudno powiedziec - szacunkowo 4 moze 5 l/h . Zbiorniki paliwa ok 250/300l. Czy ktos z was, moze cos doradzic?
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum. możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum. nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji. nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum. nie możesz dodawać załączniki w tym forum. nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies