"PROM NR 1"
TYP STATKI: pasażerski prom portowy typu PP 120
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1963; Gdańska Stocznia Rzeczna, Gdańsk-Stogi.
NR. BUDOWY: B070/1
DANE TECHNICZNE:
długość: 21,56 m; szerokość: 5,82 m; wysokość burt: 2,45 m; zanurzenie: 1,40 m.
SILNIKI GŁÓWNE
1 silnik wysokoprężny dwusuwowy 4-cylindrowy typu B120W produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku o mocy 120 KM [88 kW] rok produkcji 1962; numer fabryczny 104/323; średnica cylindrów 195 mm; skok tłoka 260 mm
1 prądnica 6,5 kVA = 230 V.
INNE DANE
materiał budowy: dno-stal, burty-stal, pokład-stal
kadłub spawany o poprzecznym systemie wiazań
pędnik: 1 śruba; pasażerów: 200; załoga 5 osób.; prędkość: 15 km/h.
PRZEBIEG SŁUŻBY
1963: PROM NR 1 - P.P. Żegluga Szczecińska, Szczecin.
1964: PROFESOR FILUTEK - P.P. Żegluga Szczecińska, Szczecin.
użytkowany do komunikacji wewnątrz portowej w Szczecinie a także do przewozu wycieczek po porcie. Pływał także w Świnoujściu jako prom.
1966: FILUTEK - zmiana nazwy.
na skutek kampanii prasowej prowadzonej przez środowisko profesorów szkół wyższych Szczecina jakoby nazwa statku obraża ich status naukowy zmieniono nazwę jednostki.
1988: - wymiana silnika na nowy typ UE 680/195/1; 6-cylindrowy produkcji Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego w Mielcu o mocy 165 KM.
1991: FILUTEK - Żegluga Świnoujska, Świnoujście.
1999: - wycofany.
2000: ARNO I - Żegluga Pomorska Sp. z o.o., Szczecin.
2007: ARNO I - Grzegorz Matyjaszczyk, Ustka.