O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Niemieckie dokumenty, stopnie itp.

Ostatnia aktualizacja 6 lat temu
G
gdykrisNowicjusz Nowicjusz
Dodano 10 lat temu
Witam.
Mam pytanie odnośnie zalatwienia wpisu na Ren w polskiej książeczce w ktorej mam wpisanego st. marynarza. W tym tygodniu zamierzam pojechać do Eberswalde, ale potrzebuję informacji jakie dokumenty muszę przedstawić w urzędzie, czy wcześniej muszę umówić się telefonicznie, czy muszę przetłumaczyć świadectwo starszego marynarza.
pingwinpingwinPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 10 lat temu
NIC nie musisz zabierac, i tak ci wpisza decksmana. Tam wszyscy na ciebie czekaja 24h i kazdy mowi po polsku.
Avalon Passion
anonymus2xanonymus2xNowicjusz Nowicjusz
Dodano 10 lat temu
Na prośbę jednego z naszych Kolegów, opiszę krok po kroku, jak w Stralsundzie uzyskać niemiecką książeczkę. Podstawowe dane:

Człowiek odpowiedzialny za książeczki w WSA Stralsund (Wasser- u. Schifffahrtsamt Stralsund, ul. Wamper Weg 5, Stralsund), to młody chłopak - Matthias. Po angielsku bez problemu można się dogadać. Ja niemieckiego nie znam, ale przypuszczam że w tym języku też się da z Nim dogadać :). Numer telefonu do Niego na biurko:

+48 3831 249362

Czasami odbiera jakaś dziewczyna - po angielsku też nie ma problemu. Wystarcz spytać czy jest Michaś w robocie. Kobitka powie, za ile czasu będzie pod telefonem.

Nie trzeba nic pisać, umawiać się itd., ale warto zadzwonić nawet 1 dzień przed planowanym wyjazdem, by ustalić, w jakich godzinach można podjechać. Matthias czasami siedzi albo na szkoleniach albo ma jakiś wyjazd w ciągu dnia (a bez tej wiedzy, to można potem sobie tam siedzieć i czekać, aż wróci). Ja "przerabiam się" z oficera MW. W związku z tym w Polsce "z automatu" dostałem świadectwo bosmana. Takie przepisy.

Przetłumaczyłem na niemiecki wszystkie moje dokumenty - kwit o wypływaniu będąc w służbie zawodowej (odpowiednik ludzi z handlówki), dyplomy ukończenia AMW (mgr i inż. z nawigacji morskiej) i wziąłem również świadectwo zdrowia wystawione przez polskiego lekarza. Pojechałem. I tu się zdziwiłem: są 2 drogi, o których mi powiedział Matthias.

1. NIE KORZYSTAŁEM Z NIEJ (bo wg Niego - jest lekko ryzykowna):

a. Zrobić badania u NIEMIECKIEGO lekarza do śrólądówki (jeśli ktoś potrzebuje nr telefonu i nazwiska, to proszę pisać. Mam 4 lekarzy od Matthias'a w miarę "blisko" zachodniopomorskiego i lubuskiego).
b. Wziąć kwitek potwierdzający wypływanie przetłumaczony na niemiecki.
c. Wziąć dokument potwierdzający wykształcenie "wodne" (dyplom technikum żś, dyplom - jak w moim przypadku - AMW lub dyplom z Akademii Morskiej) również przetłumaczony na niemiecki.
d. Wziąć przetłumaczone na niemiecki wszystkie inne dokumenty, które mogą "podnieść" stopień - świadectwa kursów, uprawnienia etc.
e. Wziąć 1 zdjęcie paszportowe;
f. Wziąć 10 EUR;
g. Pojechać i może się uda coś dostać.

2. TAK ZROBIŁEM (bo wg Matthias banał i to się sprawdziło!!!):

a. W UŻŚ we Wrocławiu na podstawie mojego wykształcenia, kwitu o wypływaniu i stopnia wojskowego w legitymacji służbowej otrzymałem polską wersję książki pracy + świadectwo bosmana.
b. Świadectwo bosmana przetłumaczyłem na niemiecki (oczywiście u tłumacza przysięgłego!!!)
c. Zadzwoniłem do Michasia, umówiłem się na za 2 dni. Powiedział, bym był między 1000 a 1300, bo potem gdzieś ubywa.
d. Pojechałem i dałem Mu:
- ponownie świadectwo zdrowia wystawione przez polskiego lekarza (bez tłumaczenie, bo tam też jest po niemiecku) - w zasadzie niepotrzebnie, bo miałem ze sobą poniższe dokumenty - Michał nawet nie chciał tego świadectwa, ale przezorny zawsze.....;
- polską książkę pracy bez tłumaczenia (wszak w niej jest po niemiecku też) z wpisem bosmana;
- przetłumaczone na niemiecki świadectwo bosmana;
- 1 zdjęcie paszportowe;
- 10 EUR;
- kopię dowodu osobistego (i oczywiście oryginał do wglądu).

Michaś wziął te kwitki i po ok. 20 minutach otrzymałem niemiecką książkę pracy z wpisem na Ren - niestety tylko deksman i matros na pozostałe rzeki. To, że u nas mam bosmana - mało znaczy. Był na forum gdzieś wątek, że nasze stopnie są nieco odmienne od zachodnich jeśli chodzi o hierarchię.

Co istotne - jak ktoś nie zna niemieckiego, to też nie będzie miał problemu, by o Matthias'a spytać na wejściu do urzędu. Wystarczy kilka słów:

1. Guten Morgen / Guten Tag (w zależności od pory dnia).
2. Recepcjonistka / recepcjonista odpowie :).
3. I tu magiczne 2 słowa: schifferdienstbuch [sziferdinstbuch], yyyyyyyyy Mr Matthias.
4. Zostanie wskazane krzesełko w holu i za 3 minuty zbiegnie z I piętra młodzieniec w okularach (ciemny blondyn wg mojej gamy kolorów).

Ja wybrałem jak już pisałem drogę nr 2, bo po wstępnym rekonesansie - w Wolgast jest lekarz z uprawnieniami do wystawienia świadectwa zdrowia do śródlądzia, ale po angielsku ni chu chu. Więc albo trzeba znać niemiecki albo mieć tłumacza.

Dla Kolegi, który pytał o załatwienie sprawy w Stralsundzie:

międzynarodowe świadectwo zdrowia do pływania w handlówce (morskie) ni jak się ma do żś. Trzeba mieć międzynarodowe świadectwo zdrowia do pływania na śródlądziu.

Pozdrowionka.
Edytowany przez anonymus2x dnia 19.09.2015, 10 lat temu
P
PrzecholNowicjusz Nowicjusz
Dodano 10 lat temu
Witam :)

Dziękuje za opis całej procedury. Bardzo się przyda.

Nie rozumiem jednak dlaczego wiele osób na forum chwaliło się, że ze świadectwem bosmana dostało wpis bosmana i bosmana na Ren lub przynajmniej bosmana i matrosa na Ren?

Z tego co wiem ten deksmann niezbyt Nas urządza na Ren.
anonymus2xanonymus2xNowicjusz Nowicjusz
Dodano 10 lat temu
Bladego pojęcia nie mam. Może przez to, że mieli udokumentowaną praktykę na Renie? Nie wnikałem w to, bo dopiero zaczynam. Więc praktyki nie mam żadnej :).
Mi Mateusz powiedział, że bosmana poza Ren dostanę wtedy, jak Mu przywiozę wpisy na 90 dni praktyki poza Renem. Na Ren jednocześnie dostanę matrosa. Po kolejnych 270-ciu dniach praktyki - na Ren dostanę bosmana, na pozostałe rzeki - nie pamiętam, bo to zbyt odległa przyszłość.

P.S. W moim wcześniejszym poście dotyczącym procedury w Stralsundzie nie powinno być imienia "Michaś", tylko "Mateusz" - mea culpa :D.
MisiordonMisiordonPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 10 lat temu
Witam. Poszperałem po forum i znalazłem swój wpis z 2010 roku bo minęło sporo czasu i nie wszystko już dokładnie pamiętam:

Cytat

Misiordon napisał(a):

Polecam Dresden. W Berlinie wbili mi Decksmanna więc pojechałem do Drezna ze świadectwem bosmana, dyplomem ukończenia Akademii Morskiej i dyplomem oficera wachtowego (dyplom oficera nie za bardzo ich obchodził). Pan podzwonił tu i tam, poszperał w swoich notatkach i wpisał mi Bootsmanna na stronie 5 i matrosa na stronie 6 :) Zdziwił się, że w Berlinie na podstawie świadectwa starszego marynarza wpisano mi decksmanna. Minusem biura jest to, że nikt nie rozmawia tam po angielsku ale w niemieckich urzędach to chyba normalka(?). Niemniej jednak mój bardzo okrojony niemiecki w zupełności wystarczył żeby się porozumieć. Polecam Drezno i pozdrawiam.


Nie robiłem żadnych tłumaczeń. Badanie i Schifferdienstbuch robiłem w Berlinie ale tam mi wpisali Decksmanna. Chyba nie miałem ze sobą wszystkich papierów dlatego zrobiłem w krótkim czasie podejście numer dwa w Dresden i się udało. Kto ze Szczecina to polecam Eberswalde. Blisko i ZOO można zahaczyć :P
Żeby nie było, że mi się udało albo miałem szczęście to powiem, że koledzy z grupy też tak mieli.

Pozdrawiam z Maastricht

P.S. Kolega na Seamanie opisywał wszystko krok po kroku więc jak chcecie to odezwijcie się na priva a podeślę wam skany z forum na maila.
Edytowany przez Misiordon dnia 20.09.2015, 10 lat temu
P
PrzecholNowicjusz Nowicjusz
Dodano 10 lat temu
Czy Panowie musieli ukazać jakąś praktykę pływania z morza ?
Wcześniej ktoś tłumaczył, że trzeba wykazać 500 dni wypływane na morzu i ktoś dostał wpis bootsmana i matrosa na Ren. Może o to się rozchodzi w tym wszystkim ?
anonymus2xanonymus2xNowicjusz Nowicjusz
Dodano 10 lat temu
Ode mnie nie chcieli żadnego potwierdzenia praktyki w Stralsundzie. Morska praktyka w zasadzie ich nie interesuje. Tak samo jak GMDSS, ARPA, BST (wg STCW), ochrona statków, ratownik morski, wachta morska etc. Natomiast we Wrocławiu to potwierdzenie pływania po przeliczeniu w jakichś proporcjach (2:3 albo jakoś tak) umożliwia mi podejście do patentu stermotorzysty - ponoć. I całkiem niedużo bym musiał popływać na śródlądziu by wskakiwać na wyższe levele. Szczegółów nie znam i nie wnikałem w nie, bo to dla mnie jeszcze galaktyka :).
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 10 lat temu
Usunięto niezbyt miłą i całkowicie niezgodną z regulaminem http://www.zeglug...?page_id=7 wymianę zdań.


Dodam, że stermotorzysta to jest wyłącznie polski wymysł i niczego nie daje w karierze za granicą. http://www.zeglug...post_11666


W Polsce również http://www.zeglug...post_11667 - poza możliwością samodzielnego wożenia max 12 osób na małym statku (definicje w Przepisach żeglugowych http://www.zeglug...le_id=245)
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
Edytowany przez Apis dnia 21.09.2015, 10 lat temu
anonymus2xanonymus2xNowicjusz Nowicjusz
Dodano 10 lat temu
Odnośnie mojej powyższej instrukcji w Stralsundzie:

nr kierunkowy to oczywiście +49, a nie jak z rozpędu wpisałem +48 :)
pingwinpingwinPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 10 lat temu
Jeśli ktoś chce uzyskac wpis matrose na Ren, niech pisze do mnie na priv. Wykorzystuje się jeden maly kruczek w zapisie porozumienia o wzajemnym uznawaniu kwalifikacji. Na 11 nautykow zatrudnionych na moim statku (pasażerski pod niemiecka bandera) tylko dwóch ma schifferdienstbuch ( w tym Ja). Reszta ma książki francuskie,rumunskie ,polskie i bułgarskie. Nie warto marnować czasu i pieniędzy na wyjazd po wpis decksmana. ARA, Francja, Belgia, Rotterdam - tam nikogo nie interesują kwalifikacje na Ren.
Avalon Passion
P
PrzecholNowicjusz Nowicjusz
Dodano 10 lat temu
Hej ...

Kontaktowalem sie z wiekszoscia urzedow WSA blizej naszej granicy i wszystkie ktore odpisaly nie przepisuja na ren wyzej jak deksman w sytuacji bosmana srodladowki ktory wczesniej plywal na morzu jako np oficer i brak jakiegos dosw w srodladowej.

Nie wiem na jakiej podstawie ktos wam wpisuwal matrosa albo bosmana na ren w takiej samej sytuacji ale wyglada na to ze sie pokumali bo nawet baba w eberswalde mi mowola ze wszyscy tak mi powiedza jak ona. Moze sie kontaktowali miedzy soba w mojej sprawie.

Czy jest wogole sens brac tego deksmana ? Naszego bosmana przepisuja u nich na inne rzeki jako matrose.

Gdzie szukac pracy z polskimi papierami na zachodzie ?
L
lukas1904Nowicjusz Nowicjusz
Dodano 10 lat temu
Witam wszystkich.
Poszperalem ostatnio w necie i natrafilem na strone centralnej komisji renskiej ( http://www.ccr-zk...en.html#04 ) i na ich stronie jest do pobrania w pdf-ie dokument pod nazwa regulations for rhine navigation personel,polecam ponrac i zapoznac sie z tym dokumentem. Niestety nie ma tego dokumentu po angielsku ale z moim kustykajacym niemieckim wyczytalem iz aby uzyskac matrosa w niemczech trzeba miec 3 lata doswiadczenia jako czlonek zalogi. Uznaja 2 lata praktyki na morzu ale konieczne jest aby posiadac 1 rok w srodladowce. Osobiscie chyba mialem wielkie szczescie poniewaz wyzej wymieniony pan Matthias z Stralsundu nie zauwazyl w tym dokumencie slowa und i zaliczyl mi 2 letnia praktyke na "morskich" statkach wpisujac mi matrosa w ksiazke. A co do przepisywania dokumentow srodladowych polskich na niemieckie to natrafilem kiedys na jakies porozumienie polsko -niemieckie z ktorego wynikalo iz dopiero polski sternik ( do ktorego w polsce tez jest potrzebna praktyka srodladowa i egzamin) jest odpowiednikem niemieckiego matrisa i zgodnie z tym porozumieniem w takim przypadku nie powinno byc problemu z przepisaniem swiadectwa. Mam nadzieje ze pomoglem.
Pozdrawiam wszystkich wodniakow.
anonymus2xanonymus2xNowicjusz Nowicjusz
Dodano 10 lat temu
Mi podobnie rzekł Matthias w Stralsundzie. 90 dni praktyki - dostanę Bootsmann poza Ren. Kolejne 270 (czyli już w sumie 360) dni praktyki - dopiero mogę dostać matrosa na Ren. Właśnie przez uznanie lat spędzonych na morzu.
L
lukas1904Nowicjusz Nowicjusz
Dodano 10 lat temu
No mniej wiecej tak to wychodzi. Poza renem sie dokladnie nie orientowalem bo wiadomo ze stanowisko na renie jest wazniejsze. Czytajac dalej to rozporzadzenie o ktorym pisalem wczesniej wyczytalem iz kazde 250 dni spedzone na morzu jest zaliczane jako rok w zegludze srodladowej na renie zas praktyka na rzekach jest liczona tak samo jak w polsce. 180 dni efektywnej zeglugi to rok doswiadczenia.
P
PrzecholNowicjusz Nowicjusz
Dodano 10 lat temu
Dostalem dzis taka sama odpowiedz z WSA.

Trzeba na matrosa na ren miec 3 lata plywania z czego rok musi byc udowodniony jako zegluga srodladowa. Wiec 3 lata plywania po morzu czyli wg ichnego 3x250 dni nie zalicza sie. Musi byc r 180 dni na srodladowce minimum z tych 3 lat.

Nie za bardzo kumam jak przepisuja na rzeki poza ren bo tego nie znalazlem ale wczesniej juz strone ckr przegladalem i te ich dokumenty i zadzwonilem tam i wystosowalem email. Baba mi odpisala ale wygladalo jakby nie miala pojecia wiec prosilem o sprostowanie.

Napisala mi np bez uwzglednienia zadnego przepisu ze jest tylko mozliwosc posiadania jednej ksiazeczki co wg mnie jest bzdura. Poprosilem o podanie przepisu jaki to reguluje i mi nadal noe odpisala.
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies