O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Stowarzyszenie Kapitanów Żeglugi Śródlądowej

Ostatnia aktualizacja 7 lat temu
pingwinpingwinPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 7 lat temu
Przede wszystkim nalezy zadac pytanie kto to jest kapitan i jak powinien sie prezentowac. W przerazajacej wiekszosci to ludzie w wytartych sweterkach i niepranych jeansach. Ja uznaje jedynie kapitanow kabinowych statkow pasazerskich. Maja pod soba kilkudziesieciu zalogantow, prezencje i powazanie. Reszta to bez obrazy kierowcy tira na wodzie z pomocnikiem na burcie. Dlatego popieram @korwete.
Avalon Passion
K
korwetaNowicjusz Nowicjusz
Dodano 7 lat temu
Pływam trochę w tej branży mam stopień kpt. no i cóż z tego.Nigdy nie zapiszę się do żadnego związku ponieważ okaże się za jakiś czas że należę do ,,złego" związku lub organizacji.Moja obserwacja jest prosta. Cała żegluga jest po prostu chora a w tej chorobie prym wiodą właśnie kapitanowie i dzierżawcy którzy zazwyczaj maja przerost ambicji nad umiejętnościami i wiedzą. Dodatkowo traktowanie załóg zazwyczaj jest urągające podłe. Więc Panowie kapitanowie i Dzierżawcy zacznijcie od siebie a póżniej uzdrawiajcie żegluę.
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 8 lat temu
Wkrótce odpowiem szczegółowo ale zaznaczam, że Rada Kapitanów kontaktowała się z obecnym ministrem Gróbarczykiem już po jego nominacji i to z jego inicjatywy. To może o czymś świadczyć :)
Powiało optymizmem i sądzę, że Rada Kapitanów będzie mieć istotny wpływ na na to kto i w jakim zakresie będzie ministrowi doradzał. To tyle na ten moment.
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
A
angoDoświadczony użytkownik Doświadczony użytkownik
Dodano 8 lat temu
Witam !

Nie jestem członkiem STOWARZYSZENIA NA RZECZ ROZWOJU ŻEGLUGI ŚRÓDLĄDOWEJ I DRÓG WODNYCH "RADA KAPITANÓW ŻEGLUGI ŚRÓDLĄDOWEJ", ale podobnie jak chyba wielu naszych załogantów z tego Forum, dla których sprawy żeglugi śródlądowej są ważne i istotne, chciałbym skierować do kpt. ż.ś. Pana Andrzeja Podgórskiego v-ce prezesa Rady i jej rzecznika kilka pytań.
Rozumiem i ma tego świadomość tego faktu, że odpowiedź nie musi być natychmiastowa - wszyscy jesteśmy w jakiś sposób powiązani z naszymi różnymi obowiązkami zawodowymi i poza zawodowymi a także rodzinnymi, które wypełniają nieraz skutecznie większość dnia.

Szanowny Panie Kapitanie - powołanie składu nowego rządu stało się faktem (zaprzysiężenie 12.11.'15) - zgodnie z oczekiwaniami w strukturze organizacyjnej rządu będzie nowe ministerstwo - Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Na jego czele ma stanąć p. Marek Gróbarczyk.

Powrót do koncepcji, by wszystkie sprawy związane z szeroko pojętą gospodarką morską i żeglugą śródlądową scalić w jednym resorcie, po latach marazmu, braku dla nich właściwego zainteresowania oraz rozmycia kompetencji, zwłaszcza w odniesieniu do spraw rzecznych (kwestie zabezpieczenia przeciwpowodziowego, regulacji rzek i kanałów, nowej i niezbędnej infrastruktury technicznej na rzekach - śluzy, jazy, porty, stocznie, administracji wodnej itp., itp.) rodzi zapewne określone nadzieje i pozwala liczyć na nową jakość tak w podejściu do problemów związanych z Wisłą i Odrą (i nie tylko dla tych rzek) jak i propozycji ich rozwiązywania.

Na dzisiaj nie można stwierdzić, na ile i w jakim stopniu nowe MGMiŻŚ ma zamiar realizować sprawy nazwijmy je umownie wiślane i odrzańskie. Prawdopodobnie pierwsze miesiące mogą zostać poświęcone na inwentaryzację spraw i rzeczy już będących w trakcie realizacji (na różnym stopniu ich zaawansowania), które zostały po poprzednikach oraz zweryfikowaniu celowości ich kontynuacji lub odstąpienia od nich. Niewątpliwie istotnym będzie ustalenie listy priorytetów, co jest najważniejsze i najpilniejsze w czasie najbliższym a co będzie istotnym w koncepcji programu długofalowego, które zagadnienia i problemy mogą być realizowane jako zadania indywidualne, pojedyncze (z uwagi na swoją specyfikę i charakter) a które powinny zostać realizowane jako część tzw. większej całości (wspólnie i spójnie z zagadnieniami o podobnej specyfice).

1/ Czy w fakcie powołania nowego ministerstwa Rada Kapitanów widzi dla siebie możliwość podjęcia merytorycznej współpracy z tymże ministerstwem lub co najmniej zaproponowania mu takowej odnośnie opiniowania i doradzania tych wszystkich projektów merytorycznie odnoszących się do problematyki żeglugi śródlądowej i dróg wodnych ?

2/ Czy Rada Kapitanów w nowej zaistniałej sytuacji, rozważa możliwość zaproponowania ze swego grona osoby (osób), które mogłaby spełniać rolę (funkcję) przedstawiciela ds. stałych kontaktów z odpowiednią agendą (agendą ds. żeglugi śródlądowej, o ile takowa w strukturach ministerstwa powstanie) nowego ministerstwa odnośnie spraw Wisły i Odry ?

3/ Czy w fakcie powołania nowego ministerstwa Rada Kapitanów widzi dla siebie lepsze możliwości do spełniania swoich zadań statutowych i wykorzystania tego faktu dla rzeczywistego odrodzenia głównie transportu wodnego na Odrze i Wiśle ?

4/ Czy Rada Kapitanów uważa, że powinna w nowej sytuacji podjąć się roli współorganizatora spotkań (zarówno formalnych jak i nieformalnych) stron Polska - Czechy - Niemcy (wykorzystując już swoje kontakty i doświadczenia w tym względzie), by w lepszy sposób zabiegać o sprawy żeglugi odrzańskiej ?


Mam nadzieję Panie Kapitanie, że nie jestem chyba odosobniony w powyżej przedstawionych zapytaniach, a spora grupa załogantów "wirtualnego statku" jakim jest nasze Forum, może podobnie postrzegać potencjalne nowe możliwości szeroko podjętych działań na rzecz odbudowy transportu wodnego na polskich rzekach.
Wydaje się, że powstanie nowych uwarunkowań w postaci właściwego ministerstwa może stwarzać rzadką okazję do bardziej pełnego i realnego włączenia się w ten ogrom problematyki - jako pojedyncze osoby niewiele zapewne możemy, czasem są to wymiany naszych własnych indywidualnych spostrzeżeń i uwag bądź to na Forum lub jako komentarze do aktualności - i tyle.

Mam chyba jednak wszyscy świadomość tego, że Rada Kapitanów mająca osobowość prawną, ma zupełnie inne możliwości i dysponuje odmiennym potencjałem, by móc wyrażać się w imieniu tej bardzo specyficznej grupy, jaką jest środowisko ludzi nie tylko emocjonalnie związanych z żeglugą śródlądową oraz artykułować na różnorodnym szczeblu wszystkie zdaniem Rady, ważne dla dobra żeglugi sprawy i problemy.

Szczerze życzę tego Radzie Kapitanów, by nowe ministerstwo zechciało postrzegać Ją jako ważnego i pełnoprawnego partnera, który zawsze jest gotów wnosić wiele nie tylko krytycznych uwag ale także konkretnych inicjatyw wraz z propozycjami ich rozwiązań. Życzę także, by Rada Kapitanów zawsze znajdowała w sobie siły do tych wszystkich działań, które mogą przyczynić się do restytucji żeglugi śródlądowej w Polsce.

Będę wdzięczny Panu Kapitanowi za udzielenie odpowiedzi (które jak mniemam, mogą zainteresować wielu z nas), łączę wyrazy szacunku - ango.
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 10 lat temu
Pomyślę o tym. Są wprawdzie kanały RSS ale zapewne mało kto wie jak je wykorzystać.
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 10 lat temu
Chętnie na stronie Stowarzyszenia "Rada Kapitanów" i na Ż . Ś. widział link do newslettera , przez który można mieć szybki dostęp bieżącej informacji . Dodam również że zapiszę się na takiego newslettera .
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 10 lat temu
Żałuję, że dyskusja zgasła, bo Stowarzyszenie "Rada Kapitanów" działa, nawiązuje współpracę z samorządami i związkami - także w Czechach. Chętnie widziałbym tu jakieś konstruktywne wnioski czy tylko przemyślenia jak działać aby być obecnym tu i tam... Zachęcam do współdziałania.
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 11 lat temu
Temat odświeżam, ponieważ Stowarzyszenie "Rada Kapitanów żeglugi śródlądowej" powstało. Programowe credo zamieszczono na stronie http://www.radaka...?page_id=1 - dostępny jest tez projekt statutu.

Głównym celem Rady jest wpływanie na politykę gospodarowania wodami tak, aby stanowić przeciwwagę dla sił żegludze nie sprzyjających np. w Radach Dorzeczy, Regionach Wodnych i wszędzie tam, gdzie tworzy się strategie rozwoju gospodarki i transportu.
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
M
Mr BrodaPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 15 lat temu
Szafik zle mnie zrozumiales ... chodzi mi o to ze dla mnienor malnosc to jest to co stworzyli dla mnie wczesniejsze pokolenia !!! to jest teraz dla mnie normalne...a jaksie to ma do "normalnosci"? co bedzie normalne dla moich dzieci ?!? praca na nowych statkach w Naszej Zegludze to jest moje marzenie puki co ! a co bylo marzeniem dla naszych dziadow?
A swoja wypowiedzia dowodzisz jak powierzchwonie traktujesz owy tekst i zagadnienia dotyczace Zeglugi...Czasu...Ludzi... trzeba sobie zadac odpowiednie pytania i szukac na nie odpowiedzi a nie siedziec i klucic sie kot ma racje
S
SzaflikPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 15 lat temu
Chłopie,jeśli łodziarzysz,rzuc to natychmiast.Zacznij pisać książki,nie dość,że zarobisz więcej,to cały czas będziesz w domu.Dzięki ludziom myślącym jak Ty (pow.post) 'Nowe Statki' nigdy nie zagoszczą na Odrze.Pewnie,że możemy wykorzystać naturę Logicznie-spławiajmy tratwy(póki jeszcze się da).Alleluja i do przodu.
'jesteśmy po to,żeby się rozwijać' - 'lepsze,nowe statki-to jest normalne?' No,tu logika powala.Na łopatki.
M
Mr BrodaPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 15 lat temu
co do stowarzyszen Panowie i Panie to maja one na celu poprzez klotnie chore ambicje i wyzysk wylonic jednego tego najwazniejszego ktory powie nam co robic zeby bylo dobrze (jak mowi pan Marand powyzej)... kazdy wie na co choruje(miedzyinnymi) Zegluga.... kazdy kto wstaje o 5 rano pali i jedzie wie to ... problem pojega na tym ze przez stowarzyszenia (wszelakie) jestesmy oglupiani tym ze "jeden chce byc nad drugim" "co jeden to lepszy od drugiego"....to powoduje ze nigdy nie bedzie normalnie... przedewszystkim pomyslec trzeba co to znaczy "normalnie" ? ktos moglby pomyslec Utopia? przez wieki wysmiewana wytykana placem jak cos innego..nieosiagalnego.....czyzby? wyobrazcie sobie Zegluge na Odrze na wzor Holenderskiej... Nowe Statki innowacje wprowadzane na naszych oczach coraz to inne..Lepsze...Nowe Statki !? ja sobie tego nawet nie potrafie wyobrazic! co to znaczy pracowac na czyms nowym !! To jest normalne ??? 'Ograniczenie ludzi ??? Jestesmy po to zeby sie rozwijac... od malego bajtla do konca zycia na tym polega ludzkosc! nie brac tylko dawac... brac mozemy to co nam daje Ziemia...a dajemy to co poprzez ludzka inteligencje i logiczne myslenie udalo nam sie stworzyc...z Ziemi !! Ludzkosc polega na milosci do tworzenia z mysla o Ludzkosci !!!
M
Mr BrodaPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 15 lat temu
Planeta sie nigdzie nie wybiera...My za to tak!!

Wielki szacunek do wkladu kazdej jednostki ktora tworzy Zegluge, jak i do innych Ludzi pragnacych podstawowych wartosci zamiast zaklamania i wyzysku; nakazuje mi to umiescic ową informacje, jako wołanie (rozpaczliwe) do zman sposobu i kategori myslenia ! podstawowym prawem kazdego czlowieka nie są paragrafy tylko natura plus to co dobre i zle. Nie mozna wlaczyc z silami natury trzeba sie nim poddac. Kazdy Łodziaz to powie znajacy Odre i inne akweny. Mozemy (umiemy) wykozystywac sile natury poprzez myslenie LOGICZNE !!! a nie bezmyslne "Cala NAPRZOD!!!" nie wiemy do kąd plynac , plywamy aby pływac....

sposob myslenia obecny:
"nikt nie zrobi nic dla nas jesli sam nie zrobimy tego dla siebie"
sposob myslenia wg prawa natury:
"nikt nie zrobi nic dla nas jesli sami tego nie zrobimy dla innych"

http://www.youtub...6yccw&NR=1

samokrytyka ludzi (obiektywna) :)))
W
wladyslaw stypNowicjusz Nowicjusz
Dodano 15 lat temu
byłem członkiem rady kapitanów przy ŻnO odbyły się trzy może cztery spotkania i nic z tego nie wynikło, pewnie ze stowarzyszeniem kapitanów będzie tak samo. pozdrowienia kpt. władysław
M
MarandUżytkownik Użytkownik
Dodano 15 lat temu
no wlasnie, tyle na temat stowarzyszenia kapitanow. Macie tu pierwszego i sobie go wezcie. Niech se bedzie kapitan bog. Prawdziwy srodladowy Lodziarz nie potrzebuje sie do tego stopnia ponizac.
Edytowany przez Apis dnia 11.10.2008, 15 lat temu
haryharyNowicjusz Nowicjusz
Dodano 15 lat temu
Jestem ZA tematem Kapitan to jak BÓG ... pzdrawiam a zwłaszcza kap.Marka Jugaszka
HARY
L
leonawigatorNowicjusz Nowicjusz
Dodano 15 lat temu
Proponuję założenie Stowarzyszenia Kapitanów Żeglugi Śródladowej.
Aktualnie jest dużo osób z patentem Kapitana ŻŚ, którzy ukończyli inne szkoły niż Technika ŻŚ.Więc może ich połączyć. Ja jestem absolwentem WSM. Pływałem jako oficer pokładowy. Jednak uważam, że żegluga śródladowa jest piękniejsza, często z pokładu duzych statkach widziałem piękne jednostki śródladowe i im zazdrościłem.
Pochodze z Ostródy a mieszkam w Warszawie. W Ostródzie jest piekny szlak ( kanał O-E) bardzo niewykorzystana infrastruktura . Tematów jest wiele. Stowarzyszenie mogłobybyć ciałem doradczym dla samorzadów oraz dla organiuzacji rządowych gdzie się to bardzo zaniedbuję. A są programy europejskie np.Marco Polo które mozna wykorzystać dla rozwoju naszej floty rzecznej. Nie jesteśmy gorsi od tych na zachodzie.

Pozdrawiam

kpt.ż.ś Leszek Krakowski

Chętnych proszę o kontakt e-mail : stowarzyszenie-kpt.z.s@wp.pl
Gdy będzie odpowiednia ilość osób robimy spotkanie załozycielskie i ruszamy
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies