O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Remont Łosia X-01

Ostatnia aktualizacja 16 lat temu
hermodhermodPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 16 lat temu
Znależliśmy problem z napedem. Problem tkwił w... regulatorze pompy wtryskowej. Po prostu gdy silnik zaczął pracować pod obciażeniem regulator nie dawał takiego stopnia spręzania paliwa jaki powinien dawać. Mamy jeszcze problemy z chłodzeniem silnika. Jak na mój gust ten układ na Łosiu jest za bardzo skomplikowany. Mozna było zastosować układ "przelotowy". Woda zasysana była by z "Kingstona" po czym trafiałaby do silnika, chłodziłaby go i wyrzucana by była za burtę. Ten układ by był o wiele prostszy i sprawniejszy od obecnego .
pozdrawiam i dziękuje za pomoc ; )
hermodhermodPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 16 lat temu
Witam
Proszę Was Drodzy koledzy o pomoc.
Poszukuję dokumentacji technicznej lub w miarę dokładnych danych technicznych ( ciśnienie robocze, wymiary wałków) przekładni redukcyjno- nawrotnej z Łosia. Ta na naszym statku nie pracuje tak jak powinna i nie możemy dojśc co jest nie tak. W internecie żadnych planów owej przekładni nie znalałzem. Byłbym wdzięczny za każdą okazaną pomoc
pozdraiwam ;)
norbinorbiUżytkownik Użytkownik
Dodano 16 lat temu
Witam tak jak obiecałem koledze z forum dodałem zdjątka Łosia X-01, oto jedno z nich
zegluga.szympanstudio.pl/albums/userpics/026~0.jpg
Łoś X-01 na "wózkach" stoczni w Chełmnie w okresie przedświątecznym.
Z POWAŻANIEM NORBERT WEGNER - norbi
tel. : +48600675205
gg : 33251026
F
FidelisPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 16 lat temu

Cytat

wojpa napisał/a:
na drugim zdjeciu w lewym rogu widac dziob westerplatte II
hermodhermodPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 16 lat temu
Nie rozumiem tego statku :D Przekładnia została wymieniona ( pracowała na innym statku, jest 100% sprawna) i problem jaki był taki został. Silnik jest ok, przekładnia również. Wał jest po sprawdzeniu i przesmarowaniu. Nie mam juz pomysłow co może byc przyczyną oporu na biegu naprzód.
M
MarandUżytkownik Użytkownik
Dodano 16 lat temu
Wal zawsze bedzie krecic sie w innym kierunku przy biegu "naprzod" i "wstecz".Natomiast uciag odbywa sie tylko przy biegu "naprzod".Kierunek jazdy reguluje sie wtedy zastawkami "naprzod" lub "wstecz".Jesli piszesz ze odkreciles wal i silnik nadal nie ma uciagu przy biegu "naprzod" a przy wstecz osiaga normalne obroty,to problem lezy w przekladni.Wyglada na to ze jest uszkodzona lub przytarta.
hermodhermodPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 16 lat temu
Tak wał na biegu naprzód kręci się z prawo a wstecz w lewo.
TeosTeosAdministrator Administrator
Dodano 16 lat temu
Dziwna sprawa, z tego co koledzy piszą wynika że powinieneś mieć za przekładnią obroty tylko w jednym kierunku, a wsteczny uzyskiwać zastawkami.
Napisz czy przy zmianie z naprzód na wstecz zmienia Ci się kierunek obrotów wału ? Może ktoś kiedyś zamienił przekładnię na nieoryginalną ????
hermodhermodPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 16 lat temu
Dzisiaj zrobiłem inny numer- odkręciłem wał napędowy od przekładni. Efekt- to samo co przedtem. Dalej przytrzymuje silnik na biegu naprzód. NA wstecz się wkręca a naprzód nie chcę. jest taka mozliwośc aby tarczki od sprzęgła miał za cienkie ??
M
MarandUżytkownik Użytkownik
Dodano 16 lat temu
Bardzo mozliwe jest rowniez,ze sruba napedowa (wirnik) podczas prowadzenia pchacza z Wrocka do Grudziadza po plytkich wodach,zostala uszkodzona,tzn zmienil sie kat profila i skok sruby.Ten naped ma to do siebie,ze przy ekstremalnie plytkiej wodzie wciaga do tunelu wszystko co lezy na dnie,kamienie i stare zelastwo.Wtedy dosyc latwo uszkodzic wirnik:Warto tez sprawdzic czy nie nawinelo sie cos na wal.
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 16 lat temu
Szkoda, że nie pokazałeś wylotu wody za rufą przy biegu naprzód. Napisz też jak głęboka jest woda, na której stoicie tym Łosiem. Czy aby pchacz nie stoi dnem na piachu... Wtedy na biegu naprzód pędnik zamiast wody przerzuca piach i muł: bierze przecież spod siebie. Nic dziwnego, że mu ciężko.

Pędnik strugowodny jest tak skonstruowany, że skok śruby obliczony jest do pracy w jednym kierunku. Przy obrotach przeciwnych do nominalnych taka śruba "miele wodę" bez skutku (i bez oporu).

Powtórzę to, co już napisał @Marand - przy biegu "wstecz" na Łosiu z napędem strugowodnym pędnik pracować ma w tę samą stronę co "naprzód", a jedynie zastawki kierują wylot wody odwrotnie czyli ku dziobowi.

Mówiąc po ludzku - to nie przekładnia o tym decyduje. Mogłoby w niej nie być rewersu, a jedynie "naprzód" i "luz".
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
Edytowany przez Apis dnia 09.10.2008, 16 lat temu
hermodhermodPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 16 lat temu
Dla ułatwienia dodam zdjęcia śruby napędowej pracującej na naszym Łosiu:

www.zegluga-rzeczna.pl/images/los3.jpg

Aby nie zasmiecać forum, wrzucilem filmik z głosem silnika.

http://pl.youtube...0x4enEL0KU

od 1 do 4 sek- wrzucony luz
od 5 do 12 sek- wrzucony bieg naprzód
od 20 do 24 sek i od 49 do 55 sek - bieg wstecz
Dobrze słychac że silnik pracuje cięzej na biegu naprzód. Śruba i zastawki są czyste i sprawne. Jest cos nie tak z przekładnią.
Edytowany przez Apis dnia 09.10.2008, 16 lat temu
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 16 lat temu
Źle zrozumiałem opis i sądziłem, że ten Łoś jest całkiem "śrubowy". Podejrzewam usterkę w układzie zastawek - możliwe, że blokują swobodny wylot wody przy biegu naprzód. lub nawiniętą na śrubę linę.
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
M
MarandUżytkownik Użytkownik
Dodano 16 lat temu
W systemie strugowodnym sruba napedowa zamontowana w tunelu, spelnia role wirnika przepompowujacego wode do ukladu sterowo-zastawkowego.Pelne wykorzystanie osiagane jest tylko i wylacznie przy obrotach "naprzod".Przy pracy sruby na pozycji "wstecz" niewiele mozna osiagnac.Jest to wtedy takie przyslowiowe mielenie wody.Sterowanie "naprzod" i "wstecz" regulowane jest za pomoca zastawek,przy czym sruba pracuje zawsze w pozycji "naprzod".
Los-X-01 to jednostka strugowodna.
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 16 lat temu
W tym typie pchaczy pędnik czyli śruba pracuje w zamkniętym wyprofilowanym tunelu, woda wyrzucana jest przez wylot gdzie zainstalowano układ sterowo-zastawkowy sterowany centralnie ze sterówki co zezwalało na zmianę kierunku jazdy pchacza bez zmiany kierunku obrotów pędnika. Wadą tego systemu jest mały uciąg wstecz.
Waldemar Danielewicz
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 16 lat temu
Wg opisu Waldka Danielewicza w życiorysach - Łoś-X-01 ma napęd śrubowy
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
Edytowany przez Apis dnia 09.10.2008, 16 lat temu
hermodhermodPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 16 lat temu
Marand mylisz się napewno nasz Łoś ma na 100% napęd śrubowy. Wczoraj odkręciłem włazy w skrajniku rufowym i widziałem tam śrube napedową. Masz rację, Wola powinna mieć max. 1650 obrotów na minutę ( wtedy osiąga 200 KM). Początkowo jednak myslałem że to silnik broi i podkręciłem obroty. I mamy swojego rodzaju porównanie, jezeli na biegu wstecz silnik się wkręca na prawie 2 tys obrotów a na biegu naprzód tylko na 800 to coś jest nie tak z przekładnią.
pozdrawiam !!
M
MarandUżytkownik Użytkownik
Dodano 16 lat temu
Los-X-01 mial naped strugowodny,przynajmniej do 89-tego roku,kiedy na nim plywalem.Sadzac po niezmienionym ksztalcie rufy(na fotce)nadal jest pchaczem strugowodnym.Przy polozeniu manetki na wstecz pracuje bez zadnego obciazenia,ale 2 tys obrotow to dla Henschla chyba za duzo.
hermodhermodPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 16 lat temu
Szczerze powiedziawszy to nie wiem jaki naped miał ten pchacz po wyjściu ze stoczni. Aktualnie ma napęd śrubowy. Nie wiem czy był przerobiony czy był taki od nowości.
pozdrawiam !
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 17 lat temu
Czy ten Łoś jest przerobiony na napęd śrubowy?
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies