O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

BIZON IIIP

Ostatnia aktualizacja 16 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
PCHACZ TYPU "BIZON III".


I. PROJEKT

Po wybudowaniu pchaczy typu BIZON I i BIZON II i w oparciu o doświadczenia wynikłe z ich eksploatacji opracowano dokumentację seryjną tych pchaczy oznaczonej numerem umowy 2016 i określanej jako BIZON III. Głównymi wykonawcami projektu byli:T. Tomczyk, J. Perski, Z. Majcher, S. Witkowska i W. Piątek z Biura Projektów i Studiów Taboru Rzecznego we Wrocławiu. W stosunku do poprzednich wersji na pchaczach Bizon III zainstalowano wysokoobrotowe silniki produkcji krajowej budowane na licencji silnika Henschel 6R1416 produkcji ówczesnej Niemieckiej Republiki Federalnej. Małe gabaryty i ciężar tych silników pozwoliły na skrócenie pchacza o 1,80 m. Ponadto zastosowano pełną elektryfikację prądem zmiennym o napięciu 220 V co podniosło sprawność działania maszyn pomocniczych oraz poprawiło warunki bytowe załogi. Ponadto pozwoliło to uniezależnić napęd pomp hydraulicznych od silników głównych. W sterówce zamontowano pulpit w kształcie litery "U" gdzie zgrupowano wszystkie wskaźniki silników głównych i pomocniczych jak i urządzenia do sterowania co pozwoliło na jednoosobowe kierowanie pchaczem bez potrzeby przebywania załogi w siłowni.
Budowę pchacza oznaczonego symbolem budowy B 229 zlecono w 1969 roku Płockiej Stoczni Rzecznej w Płocku. Otrzymał on nazwę "Bizon-O-11" i przeznaczony był dla Żeglugi na Odrze. W sumie zbudowano 45 sztuk tych pchaczy.
W 1971 roku wprowadzono kilka zmian w dokumentacji technicznej zgodnie z umową o numerze 2412 a mianowicie:
- zastosowano nowe hydrauliczne windy kotwiczne
- blok mieszkalny posadowiono na nowej elastycznej konstrukcji zmniejszając tym samym natężenie hałasu
- zastosowano wysokosprawne windy typu OHD do wiązań barek
- przeszklono sterownię
Pchacze te oznaczono jako "BIZON III T" gdyż budowane były przez Tczewską Stocznię Rzeczną w Tczewie. Otrzymały symbol budowy B 372, ich produkcję rozpoczęto w 1972 roku. Z kolei Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku rozpoczęła budowę pchaczy oznaczonych jako "BIZON III P" i mające numer budowy B 424.

II. KADŁUB

Statek jest jednopokładowym motorowym pchaczem rzecznym. Posiada jeden pokład ciągły z uskokiem na rufie o wysokości 0,70 m. Kadłub wykonano ze stali okrętowej węglowej normalnej jakości typu St 3 S. Dno konstrukcji pojedynczej o poprzecznym układzie wiązań wytrzymałościowych, poszycie dna wykonano z blach o grubości 5 i 6 mm. Natomiast w rejonie dziobu 8 mm odpowiednio do zastosowanych wzmocnień lodowych pozwalającym pływać w drobno pokruszonym lodzie. Pchacz posiada trzy grodzie poprzeczne wodoszczelne płaskie, które dzielą kadłub na cztery przedziały. Zawierają one licząc od rufy:
I. skrajnik rufowy z urządzeniami sterowymi
II. pomieszczenia mieszkalne, na , które składało się:
a. dwie kabiny jednoosobowe dla kapitana i mechanika
b. dwie kabiny dwuosobowe dla marynarzy
c. kuchnia
d. przedsionek
e. W.C.
f. łazienka z natryskiem
g. suszarnia
III. siłownia
IV: skrajnik dziobowy
Pokład główny usytuowany jest na wysokości 2000 mm od płaszczyzny podstawowej w rejonie śródokręcia oraz 2700 mm w rejonie rufy, wykonano go z blachy stalowej o grubości 5 i 6 mm a na rufie 4 i 6 mm. Dodatkowy międzypokład wewnętrzny ma grubość 4 mm. Ukształtowanie pokładu daszkowe o nachyleniu 2,0 %. Poszycie burtowe ma poprzeczny system wiązań wytrzymałościowych i posiada grubość 5 mm i jest pogrubione do 8 mm w rejonie uskoku pokładu, odstępy wręgowe wynoszą 450 mm. Na pokładzie usytuowana jest nabudowa w, której znajdują się pomieszczenia załogowe, maszynowe i przedsionek. Wykonana jest ona z blachy o grubości 3 mm. Światło dzienne zapewniają duże okna typu kolejowego. W części dziobowej znajduje się sterówka, jest ona podnoszona i opuszczana hydraulicznie przy skoku 1.400 mm. Pchacz posiada po dwa stery zaśrubowe za każdą śrubą typu wypornościowego podwieszane.

DANE TECHNICZNE

Długość całkowita: 20,70 m
Długość na wodnicy: 20,30 m
Szerokość na wręgach: 8,20 m
Szerokość całkowita: 8,28 m
Wysokość boczna: 2,00 m
Zanurzenie konstrukcyjne: 1,15 m
Wysokość nierozbieralna przy
opuszczonej sterówce: 3,60 m
Wysokość nierozbieralna przy
podniesionej sterówce: 5,05 m
Uciąg na palu: 50 kN
Prędkość z dwiema barkami: 11 km/godz.
Autonomiczność żeglugi: 155 godz.
Nosność: 17,70 t.

III. SIŁOWNIA

Napęd główny stanowią dwa zespoły napędowe typu 05H6A lub 57H6Aa Wola-Henschel produkcji Zakładów Mechanicznych im. M. Nowotki w Warszawie. Są to silniki sześciocylindrowe o mocy maksymalnej 308 kW [05H6A] przy 1500 obrotach na minutę i 310 kW [57H6Aa] przy 1600 obrotach na minutę. Dwie przekładnie redukcyjno-nawrotne o przełożeniach 4:1. Pędnik to dwie śruby napędowe o średnicy 1260 mm pracujące w dyszy Kort’a.
Prąd dostarczają trzy urządzenia prądotwórcze prądu przemiennego po 400 V, 50 Hz typu ZE 266/53 o mocy po 38 kVA kW oraz bateria akumulatorowa prądu stałego 24 V o pojemności 190 Ah. Statek posiada rozdzielnicę zasilania z ladu 3 x 380 V, 50 Hz dla natężenia prądu 63 A.
Na pchaczu zastosowano instalacje elektryczne 3 x 380 V dla zasilania urządzeń siłowych i grzewczych oraz instalacja 24 V prądu stałego dla zasilania oświetlenia postojowego, instalacji sygnalizacyjnej i alarmowej.
Pojemność zbiorników paliwa napędowego wynosi 16 m3 a oleju smarnego o,5 m3.

IV. WYPOSAŻENIE
a. pokładowe
- urządzenia cumowniczo-holownicze:
dwie głowice cumownicze wciągarek kotwicznych
dwa pachoły podwójne na rufie, jeden pojedynczy na rufie i dziobie.
dwa pachoły podwójne na dziobie przeznaczone do szczepiania barek
- urządzenia sczepiające
dwie wciągarki szczepiajace z napędem ręcznym o uciągu 300 kN z dwiema linami stalowymi o średnicy 25 mm z dwoma amortyzatorami sprężynowymi.
- urządzenia kotwiczne
dwie rufowe elektryczno-hydrauliczne wciągarki kotwiczno-cumownicze.
dwie kotwice szerokołapowe o masie 400 kG.
dwa łańcuchy kotwiczne o średnicy 26 mm i długości 30 m z dwoma stoperami typu szczękowego i dwoma zwalniakami
- urządzenia sterowe
elektrohydrauliczne z zespołem siłowym typu NS 3C zasilanym z zespołu pompowego z silnikiem elektrycznym. Zasilanie awaryjne za pomocą pompy napędzanej z przekładni zespołu napędu głównego. System sterowania ze sterówki na drodze elektrycznej z systemem czasowym, sterowanie awaryjne z pokładu obok sterówki na drodze elektrycznej.
bębny linowe
bosaki, sonda ręczna i komplety lin.
b. sygnałowo-radiowe
- komplet lamp nawigacyjnych
- reflektor do jazdy nocnej
- maszt sygnalizacyjny
- tablice mijania
- radiotelefon typu FM 302 [wówczas]
- buczek dźwiękowy
c. ratunkowe
- koła ratunkowe
- inwidualne pasy ratunkowe
- łódź stalowa o długości 3,50 m dla czterech osób służąca również jako łódź robocza
- pływak ratunkowy aluminiowy typu „Roś”
d. pożarowe
- komplet gaśnic
- koc gaśniczy
- rękawice ognioodporne
- pompa ppoż. napędzana z napędu głównego
- węże pożarowe z prądownicą.

zegluga.info.pl/albums/userpics/normal_Bizon151-Model.jpg

© Opracował: Waldemar Danielewicz styczeń 2008
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Apis dnia 16.03.2018, 7 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"BIZON-O-11"


TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1969; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku.
NR. BUDOWY: B229/403P/1
WYMIARY:
długość: 21,01 m; szerokość: 8,06 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,00 m; zanurzenie: 1,13 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW]
1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V i 2 prądnice marszowe 1 kW 28 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-170 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle]

PRZEBIEG SŁUŻBY
1969: BIZON-O-11 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1992: - nie wykazywany.
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"BIZON-O-12"

TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1969; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku.
NR. BUDOWY: B229/404P/2
WYMIARY:
długość: 20,82 m; szerokość: 8,06 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,00 m; zanurzenie: 1,13 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW]
1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V i 2 prądnice marszowe 1 kW 28 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-171 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle]

PRZEBIEG SŁUŻBY
1969: BIZON-O-12 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1992: - nie wykazywany.
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 15.01.2008, 17 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"BIZON-O-13"

TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1969; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku.
NR. BUDOWY: B229/405P/3
WYMIARY:
długość: 20,80 m; szerokość: 8,06 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,00 m; zanurzenie: 1,06 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW]
1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V i 2 prądnice marszowe 1 kW 28 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-172 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle]

PRZEBIEG SŁUŻBY
1969: BIZON-O-13 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1992: - nie wykazywany.
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 15.01.2008, 17 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"BIZON-O-19"

TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1969; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku.
NR. BUDOWY: B229/406P/4
WYMIARY:
długość: 21,21 m; szerokość: 8,16 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,10 m; zanurzenie: 1,13 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW]
1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V i 2 prądnice marszowe 1 kW 28 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-178 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle]

PRZEBIEG SŁUŻBY
1969: BIZON-O-19 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1992: BIZON-O-19 - Odratrans S.A., Wrocław.
1999: - nie wykazywany.
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"BIZON-O-14"

TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1969; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku.
NR. BUDOWY: B229/407P/5
WYMIARY:
długość: 20,88 m; szerokość: 8,06 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,00 m; zanurzenie: 1,12 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW]
1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V i 2 prądnice marszowe 1 kW 28 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-173 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle]

PRZEBIEG SŁUŻBY
1969: BIZON-O-14 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1992: - nie wykazywany.
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"BIZON-O-18"

TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1969; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku.
NR. BUDOWY: B229/408P/6
WYMIARY:
długość: 20,80 m; szerokość: 8,06 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,00 m; zanurzenie: 1,06 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW]
1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V i 2 prądnice marszowe 1 kW 28 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-177 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle]

PRZEBIEG SŁUŻBY
1969: BIZON-O-18 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1992: BIZON-O-18 - Odratrans S.A., Wrocław.
1999: - nie wykazywany.
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"BIZON-O-15"

TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1969; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku.
NR. BUDOWY: B229/409P/7
WYMIARY:
długość: 20,80 m; szerokość: 8,06 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,00 m; zanurzenie: 1,06 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW]
1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V i 2 prądnice marszowe 1 kW 28 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-174 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle]

PRZEBIEG SŁUŻBY
1970: BIZON-O-15 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1992: - nie wykazywany.
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"BIZON-O-20"

TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1969; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku.
NR. BUDOWY: B229/410P/8
WYMIARY:
długość: 21,02 m; szerokość: 8,15 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,00 m; zanurzenie: 1,10 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW]
1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE:

PRZEBIEG SŁUŻBY
1969: BIZON-O-20 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1992: - nie wykazywany.
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 03.02.2008, 17 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"BIZON-O-22"

TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1969; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku.
NR. BUDOWY: B229/411P/9
WYMIARY:
długość: 20,86 m; szerokość: 8,06 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,00 m; zanurzenie: 1,06 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW]
1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE:

PRZEBIEG SŁUŻBY

1969: BIZON-O-22 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1992: - nie wykazywany.
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 03.02.2008, 17 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"BIZON-O-21"

TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1969; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku.
NR. BUDOWY: B229/412P/10
WYMIARY:
długość: 21,01 m; szerokość: 8,15 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,10 m; zanurzenie: 1,06 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW]
1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-181 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle]

PRZEBIEG SŁUŻBY

1970: BIZON-O-21 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1992: - nie wykazywany.
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"BIZON-O-16"

TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1969; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku.
NR. BUDOWY: B229/413P/11
WYMIARY:
długość: 20,86 m; szerokość: 8,06 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,01 m; zanurzenie: 1,06 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW]
1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-175 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle]

PRZEBIEG SŁUŻBY
1969: BIZON-O-16 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1992: - nie wykazywany.
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"BIZON-O-23"

TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1970; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku.
NR. BUDOWY: B229/414P/12
WYMIARY:
długość: 20,80 m; szerokość: 8,06 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,00 m; zanurzenie: 1,10 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW]
1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-182 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle]

PRZEBIEG SŁUŻBY
1970: BIZON-O-23 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1992: - nie wykazywany.
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"BIZON-O-17"

TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1969; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku.
NR. BUDOWY: B229/415P/13
WYMIARY:
długość: 20,79 m; szerokość: 8,06 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,01 m; zanurzenie: 1,10 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW]
1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V
2 prądnice o mocy 1 kW = 28 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-176 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle]

PRZEBIEG SŁUŻBY
1970: BIZON-O-17 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1992: - nie wykazywany.
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"BIZON-O-24"

TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1970; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku.
NR. BUDOWY: B229/416P/14
WYMIARY:
długość: 20,90 m; szerokość: 8,06 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,01 m; zanurzenie: 1,11 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW]
2 prądnice o mocy 27 kVA 400 V
2 prądnice o mocy 1 kW = 28 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-192 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle]

PRZEBIEG SŁUŻBY
1970: BIZON-O-24 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1992: - nie wykazywany.
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"BIZON-O-25"

TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1970; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku.
NR. BUDOWY: B229/417P/15
WYMIARY:
długość: 20,86 m; szerokość: 8,06 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,01 m; zanurzenie: 1,11 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW]
1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V
2 prądnice o mocy 1 kW = 28 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-193 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle]

PRZEBIEG SŁUŻBY
1971: BIZON-O-25 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1992: - nie wykazywany.
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"BIZON-O-26"

TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1970; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku.
NR. BUDOWY: B229/418P/16
WYMIARY:
długość: 20,88 m; szerokość: 8,06 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,01 m; zanurzenie: 1,10 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW]
1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V
2 prądnice o mocy 1 kW = 28 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-194 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle]

PRZEBIEG SŁUŻBY
1971: BIZON-O-26 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1992: BIZON-O-26 - Odratrans S.A., Wrocław.
1999: - nie wykazywany.
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"BIZON-O-27"


TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1970; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku.
NR. BUDOWY: B229/419P/17
WYMIARY:
długość: 20,85 m; szerokość: 8,06 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,00 m; zanurzenie: 1,12 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW]
1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V
2 prądnice o mocy 1 kW = 28 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-195 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle]


PRZEBIEG SŁUŻBY
1971: BIZON-O-27 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1992: BIZON-O-27 - Odratrans S.A., Wrocław.
1999: - nie wykazywany.
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"BIZON-O-28"


TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1970; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku.
NR. BUDOWY: B229/420P/18
WYMIARY:
długość: 20,85 m; szerokość: 8,06 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,00 m; zanurzenie: 1,11 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW]
1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V
2 prądnice o mocy 1 kW = 28 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-196 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle]


PRZEBIEG SŁUŻBY
1971: BIZON-O-28 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1992: - nie wykazywany.
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"BIZON-O-36"


TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1970; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku.
NR. BUDOWY: B229/421P/18
WYMIARY:
długość: 21,04 m; szerokość: 8,15 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,00 m; zanurzenie: 1,45 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW]
1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V
2 prądnice o mocy 1 kW = 28 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-204 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle]


PRZEBIEG SŁUŻBY
1971: BIZON-O-36 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1992: BIZON-O-36 - Odratrans S.A., Wrocław.
1999: - nie wykaywany.
Waldemar Danielewicz
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies