O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

ŻEROMSKI ex "Reduta Ordona"

Ostatnia aktualizacja 17 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"ŻEROMSKI"

POPRZEDNIE NAZWY: ex. "DIRSCHAU"; ex "REDUTA ORDONA"; ex "ORDON".
TYP STATKU: STATEK PASAŻERSKO-TOWAROWY
ROK BUDOWY: 1890
STOCZNIA: nieznana
NR. BUD.:

DANE TECHNICZNE:
1923
długość całkowita: 39,90 m ; szerokość: 4,30 m; szerokość całkowita z tamborami: 8,30 m; zanurzenie max.: 0,65 m.
nośność:
1935
długość całkowita: 47,10 m ; szerokość: 4,30 m; szerokość całkowita z tamborami: 7,50 m; zanurzenie minimalne: 0,52 m ; zanurzenie max.: 0,80 m.

zegluga.szympanstudio.pl/albums/userpics/normal_Reduta_ordona.jpg
nośność:
1953
długość całkowita: 49,00 m; długość na linii wodnej: 47,20 m; szerokość: 4,35 m; szerokość z tamborami: 8,00 m; zanurzenie min.: 0,65 m; zanurzenie max.: 0,90 m.
nośnośc:36 t
SILNIKI GŁÓWNE:
1 maszyna parowa pochyła o mocy 140 KM.
KOTŁY PAROWE:
brak danych.
INNE DANE:
materiał budowy: dno: stal; burt: stal; pokład: drewno
kadłub nitowany o poprzecznym systemie wiązań.
napęd: dwa boczne koła łopatkowe Morgana; załoga: 8 osób; pasażerowie: 105 osób, ładowność: 47 t.
PORT MACIERZYSTY:
Wrocław
ARMATOR:
P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
NUMERY REJESTRACYJNE:
725 [Sąd Powiatowy, Toruń]; [ P.Z.W. Warszawa]; 3553 [P.Z.W. Warszawa]; 183 [R.D.W. Warszawa]
RYS HISTORYCZNY

Brak informacji o miejscu budowy statku, wiadomo że zbudowano go w 1890 roku. Pierwsze informacje o nim pochodzą z 1921 roku kiedy to pod nazwą "ORDON", zostaje przejęty od Polskiej Żeglugi Państwowej w Warszawie przez Towarzystwo Zjednoczonej Żeglugi Polskiej w Warszawie. Moc jego maszyny parowej wynosiła w tym okresie 175 KM. Od 1924 roku w Zjednoczonym Warszawskim Towarzystwie Transportu i Żeglugi Polskiej S.A., Warszawa już pod nazwą "REDUTA ORDONA". W tym okresie został podłużony i przebudowany. Pływał jako statek towarowo-pasażerski do Torunia lub Grudziądza. W 1929 roku przejęty przez Bank Gospodarstwa Krajowego w Warszawie, następnie w Polskiej Żegludze Rzecznej "Vistula" Sp. z o.o. w Warszawie. Około 1937 roku odkupiony przez jednego z udziałowców "Vistuli", Juliusza Dunin Holeckiego z Warszawy. W październiku 1939 roku przejęty przez likwidatora komisarycznego III Rzeszy Hansa Kiessewatera a na początku 1940 r. przekazany firmie Żegluga Juliusz Dunin-Holecki G.m.b.H., Warszawa/Julius Dunin Holecki Weichsel Reederei G.m.b.H., Warschau gdzie pływał pod nazwą "DIRSCHAU". Zatopiony podczas Powstania Warszawskiego w sierpniu 1944 roku. Wydobyty w 1946 roku i odholowany na remont do Stoczni w Płocku. W międzyczasie statek przeszedł pod przymusowy zarząd państwowy. W czerwcu 1948 roku wszedł do ruchu pod nazwą "ŻEROMSKI" w Państwowej Żegludze na Wiśle w Warszawie. Rok póżniej w Państwowej Żegludze Śródlądowej we Wrocławiu, Oddział w Warszawie, w 1952 roku przebudowany między innymi wymieniono okna na bulaje wtedy też pływa w barwach Żegluga na Wiśle Przedsiębiorstwo Państwowe Ekspozytura Rejonowa w Warszawie. W 1954 roku przekazany do P.P. Żeglugi na Odrze we Wrocławiu gdzie pływa do 1959 roku. Złomowany w 1963 roku.

zegluga.szympanstudio.pl/albums/userpics/normal_%C5%BBeromski.jpg


© OPRACOWAŁ: Waldemar Danielewicz Gdańsk 15 grudnia 2007.
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 15.12.2007, 17 lat temu
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies