O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

BM 500

Ostatnia aktualizacja 16 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
BARKI MOTOROWE TYPU BM 500 - OPIS KONSTRUKCJI


I. PROJEKT

Po zaprojektowaniu pierwszej polskiej barki motorowej typu BM 50 zwanej popularnie Warmijką zespół projektowy przystąpił w drugiej połowie lat pięćdziesiątych do opracowania dokumentacji barki motorowej zdolnej przewozić ładunki do 500 t na Odrze i Wiśle oraz uczestniczyć w przewozach na wodach Europy Zachodniej. Opracowując dokumentację wzorowano się częściowo na barkach motorowych zbudowanych jeszcze w okresie lat trzydziestych XX w.
Dokumentację opracowało Biuro Konstrukcji i Studiów Taboru Rzecznego we Wrocławiu w latach 1955-1957 zgodnie z umową 503. Barka motorowa BM 500 jest typowym statkiem towarowym żeglugi śródlądowej przeznaczonym do przewozu ładunków masowych i drobnicy w trzech krytych ładowniach o pojemności około 560 m3. Pokrywy ładowni stalowe wykonane są jako przejezdne. Pierwszą barkę zbudowała w 1959 roku Wrocławska Stocznia Rzeczna we Wrocławiu. Otrzymała ona numer budowy B 004/1 i przeznaczona była dla Żeglugi na Odrze. W czasie budowy barek tego typu modernizowano ich konstrukcję poprzez stopniowe wprowadzanie zmian i ulepszeń. Np. wzmocniono kadłub, co pozwoliło rozszerzyć rejon pływania na wody osłonięte jak: Zalew Szczeciński, Zalew Wiślany i przejście przez Zatokę Gdańską na trasie Gdańsk-Gdynia. Zmieniono urządzenie sterowe z ręcznego na hydrauliczne, zmieniano rozwiązanie sterówki uzyskując korzystne zmiany dla polepszenia nawigacji i przystosowaną ja również do pływania w nocy. Zmieniano też układ i wyposażenie pomieszczeń załogowych i socjalnych.
Na pierwszych 14 barkach motorowych zainstalowano jako napęd główny dwa silniki typu S6DV224 "Buckau-Wolf" nosiły one oznaczenie budowy B 004. Na 75 BM-kach natomiast zainstalowano dwa silniki 6NVD24 – oznaczono je jako B 100. Pozostałe otrzymały silniki krajowej produkcji B-120 W tu zastosowano oznaczenie budowy B 068. Część barek miała silniki Puck o mocy po 150 KM. Popularne BM-ki budowane były we Wrocławiu, Koźlu i Płocku. Wyparły one całkowicie z polskich wód barki holowane towarowe. BM-ki otrzymały jako nazwy oznaczenia numeryczne i tak: barki oznaczone pierwszymi cyframi zaczynającymi się od 50.. do 51.. i 55.. należały do Żeglugi na Odrze, natomiast 52.. do Żeglugi Bydgoskiej z kolei 54.. do Żeglugi Gdańskiej i 58.. do Żeglugi Szczecinskiej.

II. KADŁUB


Konstrukcja kadłuba całkowicie spawana wykonana ze stali okrętowej St37s o poprzecznym systemie wiązań. Statek posiada 115 wręg stalowych umiejscowionych co 495 mm. Sześć grodzi poprzecznych wodoszczelnych dzieli kadłub na 7 przedziałów, które zawierają licząc od rufy:
I. skrajnik rufowy.
II. siłownia i pomieszczenia załogowe i socjalne.
III. ładownia nr 1.
IV. ładownia nr 2.
V. ładownia nr 3.
VI. pomieszczenia załogowe.
VII. skrajnik dziobowy.
W części rufowej na podwyższeniu znajduje się sterówka, która może być rozbierana. Ze sterówki znajduje się zejście do dwóch kabin a mianowicie kapitana i mechanika. Tuż po wybudowaniu mieściły się tam dwie kuchnie na piec węglowy oraz łazienka z wanną oraz umywalnia i WC. W późniejszym okresie zmieniał się układ tych pomieszczeń w zależności od armatora. Wejście do sterówki znajdowało się z poziomu pokładu głównego po schodach poprzez drzwi z obu burt. Trzy ładownie o długości 12 m każda znajdowały się pomiędzy wręgami 26 a 100. Przedzielone były grodziami poprzecznymi. Podłoga ładowni stalowa. Na zrębnicy umieszczone były pokrywy ładowni o konstrukcji stalowej przejezdne otwierane i zamykane ręcznie. W części dziobowej znajdowała się nadbudowa z której z pokładu głównego znajdowało się zejście do kabin mieszkalnych marynarzy oraz kuchni z piecem węglowym.
Pomiędzy 2 a 3 ładownią znajdowały się dwa magazynki bosmańskie podobne magazynki ale mniejsze umiejscowione były pomiędzy ładownia 2 a 1.

PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE

Długość całkowita : 57,00 m
Długość na linii wodnej: 55,30 m
Szerokość całkowita: 7,59 m
Szerokość na wręgach: 7,50 m
Wysokość burt: 2,00 m
Zanurzenie maksymalne: 1,70 m
Wysokość nierozbieralna: 3,90 m
Prędkość: 13 km/godz.

Barka posiada cztery stery wypornościowe po dwa na każdą śrubę. Światło dzienne do pomieszczeń mieszkalnych dostarczały okna typu kolejowego na rufie i dwa świetliki do pomieszczeń w części dziobowej.

III. SIŁOWNIA

Umiejscowiona była na rufie statku wejście do niej znajdowało się pod sterówką . Jak już wcześniej wspomniano BM-ki miały kilka wariantów napędu głównego. I tak na statkach najwcześniejszej serii a konkretnie na 14 barkach od numeru BM 5001 do BM 5014 zastosowano jako napęd główny dwa silniki wysokoprężne czterosuwowe typu S6DV224 Buckau Wolf sześciocylindrowe produkcji Schwermaschinenbau Karl Liebknecht, Magdeburg o mocy maksymalnej po 150 KM każdy przy 750 obr./min. Zastosowano przekładnie redukcyjno-nawrotną o przełożeniu 2:1. Średnica cylindrów silnika wynosiła 175 mm a skok tłoka 240 mm. Prąd dostarczały dwie prądnice marszowe o mocy 0,9 kW dające prąd stały 24 V.
Na 75 jednostkach zamontowano silniki typu 6NVD-24 sześciocylindrowe czterosuwowe produkcji Schwermaschinenbau Karl Liebknecht, Magdeburg o mocy maksymalnej po 150 KM każdy przy 750 obr./min. Zastosowano przekładnie redukcyjno-nawrotną o przełożeniu 2:1. Średnica cylindrów silnika wynosiła 175 mm a skok tłoka 240 mm. Prąd dostarczały dwie lub trzy prądnice marszowe o mocy 0,9 kW i 1,2 kW dające prąd stały 24 V.
Na większości jednostkach zastosowano jako napęd główny po dwa silniki typu B-120W produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku. Są to silniki dwusuwowe czterocylindrowe o mocy po 120 KM każdy przy 425 obr./min. Zastosowano przekładnię redukcyjna o przełożeniu 1:1. Średnica cylindrów wynosiła 195 mm a skok tłoka 260 mm.
Pewna część BM-ek wyposażona była po dwa silniki P 150 o mocy po 150 KM każdy przy 475 obr./min. Producentem ich były Puckie Zakłady Mechaniczne w Pucku.
Napęd przenoszony był na dwie śruby pracujące w dyszach Korta, miały one średnicę 1050 mm.
Rozruch silników typu B-120W i P 150 następował przy pomocy sprężonego powietrza dostarczanych z butli o ciśnieniu do 30 atm. Zbiorniki z paliwem znajdowały się w siłowni po obu burtach. Przy pełnej mocy silnika BM-ki mogły płynąc nieprzerwanie do 150 godzin.
W latach osiemdziesiątych XX w. rozpoczęto wymianę silników głownie na nowe typu SW 680/195 "Delfin"i UE 680/193/1. Są to silniki czterosuwowe, sześciocylindrowe produkcji Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego w Mielcu i Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku. Moc jednego silnika wynosi 165 KM przy 2000 obr./min. Zamontowano przekładnie redukcyjno-nawrotną o przełożeniu 4:1.

IV. WYPOSAŻENIE

Po wejściu do eksploatacji wyposażenie statków przedstawiało się następująco:

a. pokładowe
- urządzenia kotwiczne
dwie rufowe windy kotwiczne ręczne.
dwie kotwice czterołapowe o masie 250 kg.
jedna dziobowa spalinowa winda kotwiczno-manewrowa napędzana silnikiem spalinowym o mocy 10 KM produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku.
dwie kotwice Halla o wadze 350 kg.
łańcuch kotwiczny o średnicy 22 mm i długości 30 m.
- urządzenia cumownicze
sześć podwójnych polerów cumowniczych na rufie, śródokręciu i dziobie.
dwa podwójne na rufie.
- urządzenia sterowe
ręczne
oraz
bosaki, sonda ręczna i komplety lin.
b. sygnałowo-radiowe
- komplet lamp nawigacyjnych
- reflektor do jazdy nocnej
- maszt sygnalizacyjny składany na dziobie.
- tablice mijania
- buczek dźwiękowy
c. ratunkowe
- koła ratunkowe
- indywidualne pasy ratunkowe
- łódź stalowa o długości 3,50 m dla czterech osób służąca również jako łódź robocza
- pływak ratunkowy aluminiowy typu „Roś”
d. pożarowe
- komplet gaśnic
- koc gaśniczy
- rękawice ognioodporne
- pompa ppoż. napędzana z napędu głównego
- węże pożarowe z prądownicą.

WYKAZ BAREK BUDOWANYCH PRZEZ WROCŁAWSKIE STOCZNIE RZECZNE
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 23.12.2007, 17 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"BM 5001"

TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500
ROK BUDOWY: 1959; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław.
NUMER BUDOWY: B 004/1.
DANE TECHNICZNE:
długość: 56,49 m, szerokość: 7,55 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 3,65 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 477 t,
SILNIKI GŁÓWNE
dwa silniki wysokoprężne typu S6DV224 Buckau Wolf ; 6 cylindrowe produkcji Schwermaschinenbau Karl Liebknecht , Magdeburg. [NRD] o mocy 300 KM; numery seryjne: 25598 i 25599 rok produkcji 1958.
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 13 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-61


PRZEBIEG SŁUŻBY
1959: BM 5001 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1964: - do Ekspozytury w Gliwicach.
197.: - do Ekspozytury Kędzierzyn-Kożle.
1981.02.05: - wycofana.
1990.07.04: - złomowana Ferrometal


zegluga.szympanstudio.pl/albums/userpics/normal_BM5001.jpg
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Apis dnia 27.11.2015, 9 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"BM-5002"

TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500
ROK BUDOWY: 1959; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław.
NUMER BUDOWY: B 004/2.
DANE TECHNICZNE:
długość: 56,57 m, szerokość: 7,56 m; wysokość burt: 2,02 m; wysokość statku: 3,65 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 476 t,
SILNIKI GŁÓWNE
dwa silniki wysokoprężne typu S6DV224 Buckau Wolf ; 6 cylindrowe produkcji Schwermaschinenbau Karl Liebknecht , Magdeburg. [NRD] o mocy 300 KM; numery seryjne: 25603 i 25604 rok produkcji 1958.
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 13 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-62

PRZEBIEG SŁUŻBY
1959: BM 5002 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1964: - do Ekspozytury w Gliwicach.
197.: - do Ekspozytury Kędzierzyn-Kożle
1983.03.22: - wycofana.
1993.10: - złomowana w Centrozłom, Gliwice.


zegluga.szympanstudio.pl//albums/userpics/normal_Olawa.jpg
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Apis dnia 27.11.2015, 9 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"BM-5003"

TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500
ROK BUDOWY: 1959; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław.
NUMER BUDOWY: B 004/3.
DANE TECHNICZNE:
długość: 56,69 m, szerokość: 7,56 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 3,65 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 478 t,
SILNIKI GŁÓWNE
dwa silniki wysokoprężne typu S6DV224 Buckau Wolf ; 6 cylindrowe produkcji Schwermaschinenbau Karl Liebknecht , Magdeburg. [NRD] o mocy 300 KM; numery seryjne: 25600 i 25601 rok produkcji 1958.
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 13 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-63

PRZEBIEG SŁUŻBY
1959: BM 5003 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1964: - do Ekspozytury w Gliwicach.
197.: - do Ekspozytury Kędzierzyn-Kożle
1981.02.05: - wycofana.
1990.06; - złomowana WIPO, Poznań.
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 06.04.2008, 17 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"BM-5004"

TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500
ROK BUDOWY: 1959; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław.
NUMER BUDOWY: B 004/4.
DANE TECHNICZNE:
długość: 56,69 m, szerokość: 7,56 m; wysokość burt: 2,01 m; wysokość statku: 3,65 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 480 t,
SILNIKI GŁÓWNE
dwa silniki wysokoprężne typu S6DV224 Buckau Wolf ; 6 cylindrowe produkcji Schwermaschinenbau Karl Liebknecht , Magdeburg. [NRD] o mocy 300 KM; numery seryjne: 25569 i 25570 rok produkcji 1959.
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 13 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-46 [I.Ż.Śr., Kędzierzyn-Kożle]

PRZEBIEG SŁUŻBY
1959: BM 5004 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1964: - do Ekspozytury w Gliwicach.
197.: - do Ekspozytury Kędzierzyn-Kożle
1981.02.05: - wycofana.
1991.07: - złomowana w Centrozłom, Gliwice.
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 06.04.2008, 17 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"BM 5005"

TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500
ROK BUDOWY: 1959; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław.
NUMER BUDOWY: B 004/5.
DANE TECHNICZNE:
długość: 56,69 m, szerokość: 7,56 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 3,65 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 473 t,
SILNIKI GŁÓWNE
dwa silniki wysokoprężne typu S6DV224 Buckau Wolf ; 6 cylindrowe produkcji Schwermaschinenbau Karl Liebknecht , Magdeburg. [NRD] o mocy 300 KM; numery seryjne: 25602 i 25605 rok produkcji 1959.
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 13 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-49 [I.Ż.Śr., Kędzierzyn-Kożle]

PRZEBIEG SŁUŻBY
1959: BM 5005 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1964: - do Ekspozytury w Gliwicach.
197.: - do Ekspozytury Kędzierzyn-Kożle
1983.03.23 : - wycofana.
1991.05.16: - złomowana w PŻŚ, Wrocław.

zegluga.szympanstudio.pl/albums/bm/normal_BM_-_5005_.jpg
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Apis dnia 27.11.2015, 9 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"BM 5006"

TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500
ROK BUDOWY: 1959; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław.
NUMER BUDOWY: B 004/6.
DANE TECHNICZNE:
długość: 56,68 m, szerokość: 7,54 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 3,80 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 464 t,
SILNIKI GŁÓWNE
dwa silniki wysokoprężne typu S6DV224 Buckau Wolf ; 6 cylindrowe produkcji Schwermaschinenbau Karl Liebknecht , Magdeburg. [NRD] o mocy 300 KM; numery seryjne: 26633 i 27852 rok produkcji 1959.
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 13 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-87 [I.Ż.Śr., Kędzierzyn-Kożle]

PRZEBIEG SŁUŻBY
1959: BM 5006 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1964: - do Ekspozytury w Gliwicach.
197.: - do Ekspozytury Kędzierzyn-Kożle
198. : - wycofana, dalej ?.

zegluga.szympanstudio.pl/albums/BARKI%20MOTOROWE/normal_Jedna_z_pirwszych_barek_motorowych.JPG
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Apis dnia 27.11.2015, 9 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"BM 5007"

TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500
ROK BUDOWY: 1959; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław.
NUMER BUDOWY: B 004/7.
DANE TECHNICZNE:
długość: 56,69 m, szerokość: 7,56 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 3,80 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 463 t,

SILNIKI GŁÓWNE
dwa silniki wysokoprężne typu S6DV224 Buckau Wolf ; 6 cylindrowe produkcji Schwermaschinenbau Karl Liebknecht , Magdeburg. [NRD] o mocy 300 KM; numery seryjne: 25602 i 25605 rok produkcji 1959.
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 13 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-14 [I.Ż.Śr., Kędzierzyn-Kożle]

PRZEBIEG SŁUŻBY
1959: BM 5007 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1964: - do Ekspozytury w Gliwicach.
197.: - do Ekspozytury Kędzierzyn-Kożle
198. : - wycofana, dalej ?.
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"BM 5008"

TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500
ROK BUDOWY: 1959; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław.
NUMER BUDOWY: B 004/8.
DANE TECHNICZNE:
długość: 56,65 m, szerokość: 7,54 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 3,65 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 474 t,
SILNIKI GŁÓWNE
dwa silniki wysokoprężne typu S6DV224 Buckau Wolf ; 6 cylindrowe produkcji Schwermaschinenbau Karl Liebknecht , Magdeburg. [NRD] o mocy 300 KM; numery seryjne: 26575 i 25576 rok produkcji 1959.
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 13 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: 451 [RDW, Wrocław] Kż-I-50 [[I.Ż.Śr., Kędzierzyn-Kożle]

PRZEBIEG SŁUŻBY
1959: BM 5008 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1964: - do Ekspozytury w Gliwicach.
197.: - do Ekspozytury Kędzierzyn-Kożle
198. : - wycofana, dalej ?.
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"BM 5009"

TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500
ROK BUDOWY: 1959; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław.
NUMER BUDOWY: B 004/9.
DANE TECHNICZNE:
długość: 56,68 m, szerokość: 7,54 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 3,65 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 473 t,
SILNIKI GŁÓWNE
dwa silniki wysokoprężne typu S6DV224 Buckau Wolf ; 6 cylindrowe produkcji Schwermaschinenbau Karl Liebknecht , Magdeburg. [NRD] o mocy 300 KM; numery seryjne: 26571 i 26578 rok produkcji 1959.
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 13 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-64 [I.Ż.Śr., Kędzierzyn-Kożle]


PRZEBIEG SŁUŻBY
1959: BM 5009 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1964: - do Ekspozytury w Gliwicach.
197.: - do Ekspozytury Kędzierzyn
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"BM 5010"

TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500
ROK BUDOWY: 1959; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław.
NUMER BUDOWY: B 004/10.
DANE TECHNICZNE:
długość: 56,63 m, szerokość: 7,55 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 3,65 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 473 t,
SILNIKI GŁÓWNE
dwa silniki wysokoprężne typu S6DV224 Buckau Wolf ; 6 cylindrowe produkcji Schwermaschinenbau Karl Liebknecht , Magdeburg. [NRD] o mocy 300 KM; numery seryjne: 26631 i 26634 rok produkcji 1959.
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 13 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: 452 [RDW, Wrocław] Kż-I-124 [I.Ż.Śr., Kędzierzyn-Kożle]


PRZEBIEG SŁUŻBY

1960: BM 5010 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1964: - do Ekspozytury w Gliwicach.
197.: - do Ekspozytury Kędzierzyn-Kożle
198. : - wycofana, dalej ?.
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"BM-5011"

TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500
ROK BUDOWY: 1959; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław.
NUMER BUDOWY: B 004/11.
DANE TECHNICZNE:
długość: 56,65 m, szerokość: 7,56 m; wysokość burt: 2,01 m; wysokość statku: 3,65 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 465 t,
SILNIKI GŁÓWNE
dwa silniki wysokoprężne typu S6DV224 Buckau Wolf ; 6 cylindrowe produkcji Schwermaschinenbau Karl Liebknecht , Magdeburg. [NRD] o mocy 300 KM; numery seryjne: 26573 i 26574 rok produkcji 1959.
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 13 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-65 [ I.Ż.Śr., Kożle]

PRZEBIEG SŁUŻBY

1960: BM 5011 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1963: BM-5011 - do Ekspozytury w Gliwicach.
197. : BM-5011 - do Ekspozytury w Kędzierzynie-Kożlu.
1988: - nie wykazywana.
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"BM-5012"

TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500
ROK BUDOWY: 1960; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław.
NUMER BUDOWY: B 004/12.
DANE TECHNICZNE:
długość: 56,65 m, szerokość: 7,55 m; wysokość burt: 2,01 m; wysokość statku: 3,65 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 463 t,
SILNIKI GŁÓWNE
dwa silniki wysokoprężne typu S6DV224 Buckau Wolf ; 6 cylindrowe produkcji Schwermaschinenbau Karl Liebknecht , Magdeburg. [NRD] o mocy 300 KM; numery seryjne: 26637 i 26632 rok produkcji 1959.
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 13 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-108 [ I.Ż.Śr., Kożle]

PRZEBIEG SŁUŻBY

1960: BM 5012 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1965: BM 5012 - do Ekspozytury w Gliwicach.
197. : BM-5012 - do Ekspozytury w Kędzierzynie-Kożlu.
1988: - nie wykazywana.
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"BM-5013"

TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500
ROK BUDOWY: 1959; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław.
NUMER BUDOWY: B 004/13.
DANE TECHNICZNE:
długość: 56,60 m, szerokość: 7,56 m; wysokość burt: 2,01 m; wysokość statku: 3,65 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 461 t,
SILNIKI GŁÓWNE
dwa silniki wysokoprężne typu S6DV224 Buckau Wolf ; 6 cylindrowe produkcji Schwermaschinenbau Karl Liebknecht , Magdeburg. [NRD] o mocy 300 KM; numery seryjne: 26630 i 27853 rok produkcji 1959.
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 13 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-108 [ I.Ż.Śr., Kożle]

PRZEBIEG SŁUŻBY

1960: BM 5013 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1966: BM 5013 - do Ekspozytury w Gliwicach.
197. : BM-5013 - do Ekspozytury w Kędzierzynie-Kożlu.
1988: - nie wykazywana.
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"BM-5014"

TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500
ROK BUDOWY: 1959; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław.
NUMER BUDOWY: B 004/14.
DANE TECHNICZNE:
długość: 56,65 m, szerokość: 7,55 m; wysokość burt: 2,01 m; wysokość statku: 3,65 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 464 t,
SILNIKI GŁÓWNE
dwa silniki wysokoprężne typu S6DV224 Buckau Wolf ; 6 cylindrowe produkcji Schwermaschinenbau Karl Liebknecht , Magdeburg. [NRD] o mocy 300 KM; numery seryjne: 26637 i 26632 rok produkcji 1959.
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 13 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-66 [ I.Ż.Śr., Kożle]
PRZEBIEG SŁUŻBY

1960: BM 5014 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1965: BM 5014 - do Ekspozytury w Gliwicach.
197. : BM-5014 - do Ekspozytury w Kędzierzynie-Kożlu.
1988: - nie wykazywana.
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 15.12.2007, 17 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"BM- 5015"

TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500
ROK BUDOWY: 1959; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław.
NUMER BUDOWY: B 068/15/1.
DANE TECHNICZNE:
długość: 56,72 m, szerokość: 7,55 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 3,65 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 463 t,
SILNIKI GŁÓWNE
dwa silniki wysokoprężne typu B 120W; 4 cylindrowe; produkcji Puckie Zakłady Mechaniczne w Pucku 1960; numery seryjne: 104/197 i 104/198; moc: 240 KM
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Wr-I-4 [I.Ż.Śr., Wrocław]

PRZEBIEG SŁUŻBY

1960: BM 5015 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1993: - nie wykazywana.
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 19.12.2007, 17 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"BM- 5016"

TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500
ROK BUDOWY: 1960; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław.
NUMER BUDOWY: B 068/16/2
DANE TECHNICZNE:
długość: 56,60 m, szerokość: 7,56 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 3,65 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 475 t,
SILNIKI GŁÓWNE
dwa silniki wysokoprężne typu B 120W; 4 cylindrowe; produkcji Puckie Zakłady Mechaniczne w Pucku 1960; numery seryjne: 94/129 i 94/130; moc: 240 KM
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Wr-I-2 [I.Ż.Śr., Wrocław]

PRZEBIEG SŁUŻBY

1961: BM 5016 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1993: - nie wykazywana.
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 19.12.2007, 17 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"BM- 5017"

TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500
ROK BUDOWY: 1960; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław.
NUMER BUDOWY: B 068/17/3
DANE TECHNICZNE:
długość: 56,50 m, szerokość: 7,56 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 3,65 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 478 t,
SILNIKI GŁÓWNE
dwa silniki wysokoprężne typu B 120W; 4 cylindrowe; produkcji Puckie Zakłady Mechaniczne w Pucku 1960; numery seryjne: 94/142 i 94/143; moc: 240 KM
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Wr-I-3 [I.Ż.Śr., Wrocław]

PRZEBIEG SŁUŻBY

1961: BM 5017 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1988: - nie wykazywana
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 19.12.2007, 17 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"BM-5018"

TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500
ROK BUDOWY: 1959; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław.
NUMER BUDOWY: B 068/18/4
DANE TECHNICZNE:
długość: 56,64 m, szerokość: 7,56 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 3,65 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 475 t,
SILNIKI GŁÓWNE
dwa silniki wysokoprężne typu B 120W; 4 cylindrowe; produkcji Puckie Zakłady Mechaniczne w Pucku 1960; numery seryjne: 94/137 i 94/139; moc: 240 KM
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Wr-I-4 [I.Ż.Śr., Wrocław]

PRZEBIEG SŁUŻBY


1960: BM 5018 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1988: - nie wykazywana.
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 19.12.2007, 17 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"BM-5019"

TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500
ROK BUDOWY: 1960; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław.
NUMER BUDOWY: B 068/19/5
DANE TECHNICZNE:
długość: 56,48 m, szerokość: 7,57 m; wysokość burt: 2,04 m; wysokość statku: 3,60 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 475 t,
SILNIKI GŁÓWNE
dwa silniki wysokoprężne typu B 120W; 4 cylindrowe; produkcji Puckie Zakłady Mechaniczne w Pucku 1960; numery seryjne: 94/149 i 94/150; moc: 240 KM
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Wr-I-5 [I.Ż.Śr., Wrocław]
PRZEBIEG SŁUŻBY

1960: BM 5019 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1988: - nie wykazywana
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 19.12.2007, 17 lat temu
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies