ValdemarasAdministrator Dodano
17 lat temuBARKI MOTOROWE TYPU BM 500 - OPIS KONSTRUKCJI
I. PROJEKT
Po zaprojektowaniu pierwszej polskiej barki motorowej typu BM 50 zwanej popularnie Warmijką zespół projektowy przystąpił w drugiej połowie lat pięćdziesiątych do opracowania dokumentacji barki motorowej zdolnej przewozić ładunki do 500 t na Odrze i Wiśle oraz uczestniczyć w przewozach na wodach Europy Zachodniej. Opracowując dokumentację wzorowano się częściowo na barkach motorowych zbudowanych jeszcze w okresie lat trzydziestych XX w.
Dokumentację opracowało Biuro Konstrukcji i Studiów Taboru Rzecznego we Wrocławiu w latach 1955-1957 zgodnie z umową 503. Barka motorowa BM 500 jest typowym statkiem towarowym żeglugi śródlądowej przeznaczonym do przewozu ładunków masowych i drobnicy w trzech krytych ładowniach o pojemności około 560 m3. Pokrywy ładowni stalowe wykonane są jako przejezdne. Pierwszą barkę zbudowała w 1959 roku Wrocławska Stocznia Rzeczna we Wrocławiu. Otrzymała ona numer budowy B 004/1 i przeznaczona była dla Żeglugi na Odrze. W czasie budowy barek tego typu modernizowano ich konstrukcję poprzez stopniowe wprowadzanie zmian i ulepszeń. Np. wzmocniono kadłub, co pozwoliło rozszerzyć rejon pływania na wody osłonięte jak: Zalew Szczeciński, Zalew Wiślany i przejście przez Zatokę Gdańską na trasie Gdańsk-Gdynia. Zmieniono urządzenie sterowe z ręcznego na hydrauliczne, zmieniano rozwiązanie sterówki uzyskując korzystne zmiany dla polepszenia nawigacji i przystosowaną ja również do pływania w nocy. Zmieniano też układ i wyposażenie pomieszczeń załogowych i socjalnych.
Na pierwszych 14 barkach motorowych zainstalowano jako napęd główny dwa silniki typu S6DV224 "Buckau-Wolf" nosiły one oznaczenie budowy B 004. Na 75 BM-kach natomiast zainstalowano dwa silniki 6NVD24 – oznaczono je jako B 100. Pozostałe otrzymały silniki krajowej produkcji B-120 W tu zastosowano oznaczenie budowy B 068. Część barek miała silniki Puck o mocy po 150 KM. Popularne BM-ki budowane były we Wrocławiu, Koźlu i Płocku. Wyparły one całkowicie z polskich wód barki holowane towarowe. BM-ki otrzymały jako nazwy oznaczenia numeryczne i tak: barki oznaczone pierwszymi cyframi zaczynającymi się od 50.. do 51.. i 55.. należały do Żeglugi na Odrze, natomiast 52.. do Żeglugi Bydgoskiej z kolei 54.. do Żeglugi Gdańskiej i 58.. do Żeglugi Szczecinskiej.
II. KADŁUB
Konstrukcja kadłuba całkowicie spawana wykonana ze stali okrętowej St37s o poprzecznym systemie wiązań. Statek posiada 115 wręg stalowych umiejscowionych co 495 mm. Sześć grodzi poprzecznych wodoszczelnych dzieli kadłub na 7 przedziałów, które zawierają licząc od rufy:
I. skrajnik rufowy.
II. siłownia i pomieszczenia załogowe i socjalne.
III. ładownia nr 1.
IV. ładownia nr 2.
V. ładownia nr 3.
VI. pomieszczenia załogowe.
VII. skrajnik dziobowy.
W części rufowej na podwyższeniu znajduje się sterówka, która może być rozbierana. Ze sterówki znajduje się zejście do dwóch kabin a mianowicie kapitana i mechanika. Tuż po wybudowaniu mieściły się tam dwie kuchnie na piec węglowy oraz łazienka z wanną oraz umywalnia i WC. W późniejszym okresie zmieniał się układ tych pomieszczeń w zależności od armatora. Wejście do sterówki znajdowało się z poziomu pokładu głównego po schodach poprzez drzwi z obu burt. Trzy ładownie o długości 12 m każda znajdowały się pomiędzy wręgami 26 a 100. Przedzielone były grodziami poprzecznymi. Podłoga ładowni stalowa. Na zrębnicy umieszczone były pokrywy ładowni o konstrukcji stalowej przejezdne otwierane i zamykane ręcznie. W części dziobowej znajdowała się nadbudowa z której z pokładu głównego znajdowało się zejście do kabin mieszkalnych marynarzy oraz kuchni z piecem węglowym.
Pomiędzy 2 a 3 ładownią znajdowały się dwa magazynki bosmańskie podobne magazynki ale mniejsze umiejscowione były pomiędzy ładownia 2 a 1.
PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE
Długość całkowita : 57,00 m
Długość na linii wodnej: 55,30 m
Szerokość całkowita: 7,59 m
Szerokość na wręgach: 7,50 m
Wysokość burt: 2,00 m
Zanurzenie maksymalne: 1,70 m
Wysokość nierozbieralna: 3,90 m
Prędkość: 13 km/godz.
Barka posiada cztery stery wypornościowe po dwa na każdą śrubę. Światło dzienne do pomieszczeń mieszkalnych dostarczały okna typu kolejowego na rufie i dwa świetliki do pomieszczeń w części dziobowej.
III. SIŁOWNIA
Umiejscowiona była na rufie statku wejście do niej znajdowało się pod sterówką . Jak już wcześniej wspomniano BM-ki miały kilka wariantów napędu głównego. I tak na statkach najwcześniejszej serii a konkretnie na 14 barkach od numeru BM 5001 do BM 5014 zastosowano jako napęd główny dwa silniki wysokoprężne czterosuwowe typu S6DV224 Buckau Wolf sześciocylindrowe produkcji Schwermaschinenbau Karl Liebknecht, Magdeburg o mocy maksymalnej po 150 KM każdy przy 750 obr./min. Zastosowano przekładnie redukcyjno-nawrotną o przełożeniu 2:1. Średnica cylindrów silnika wynosiła 175 mm a skok tłoka 240 mm. Prąd dostarczały dwie prądnice marszowe o mocy 0,9 kW dające prąd stały 24 V.
Na 75 jednostkach zamontowano silniki typu 6NVD-24 sześciocylindrowe czterosuwowe produkcji Schwermaschinenbau Karl Liebknecht, Magdeburg o mocy maksymalnej po 150 KM każdy przy 750 obr./min. Zastosowano przekładnie redukcyjno-nawrotną o przełożeniu 2:1. Średnica cylindrów silnika wynosiła 175 mm a skok tłoka 240 mm. Prąd dostarczały dwie lub trzy prądnice marszowe o mocy 0,9 kW i 1,2 kW dające prąd stały 24 V.
Na większości jednostkach zastosowano jako napęd główny po dwa silniki typu B-120W produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku. Są to silniki dwusuwowe czterocylindrowe o mocy po 120 KM każdy przy 425 obr./min. Zastosowano przekładnię redukcyjna o przełożeniu 1:1. Średnica cylindrów wynosiła 195 mm a skok tłoka 260 mm.
Pewna część BM-ek wyposażona była po dwa silniki P 150 o mocy po 150 KM każdy przy 475 obr./min. Producentem ich były Puckie Zakłady Mechaniczne w Pucku.
Napęd przenoszony był na dwie śruby pracujące w dyszach Korta, miały one średnicę 1050 mm.
Rozruch silników typu B-120W i P 150 następował przy pomocy sprężonego powietrza dostarczanych z butli o ciśnieniu do 30 atm. Zbiorniki z paliwem znajdowały się w siłowni po obu burtach. Przy pełnej mocy silnika BM-ki mogły płynąc nieprzerwanie do 150 godzin.
W latach osiemdziesiątych XX w. rozpoczęto wymianę silników głownie na nowe typu SW 680/195 "Delfin"i UE 680/193/1. Są to silniki czterosuwowe, sześciocylindrowe produkcji Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego w Mielcu i Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku. Moc jednego silnika wynosi 165 KM przy 2000 obr./min. Zamontowano przekładnie redukcyjno-nawrotną o przełożeniu 4:1.
IV. WYPOSAŻENIE
Po wejściu do eksploatacji wyposażenie statków przedstawiało się następująco:
a. pokładowe
- urządzenia kotwiczne
dwie rufowe windy kotwiczne ręczne.
dwie kotwice czterołapowe o masie 250 kg.
jedna dziobowa spalinowa winda kotwiczno-manewrowa napędzana silnikiem spalinowym o mocy 10 KM produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku.
dwie kotwice Halla o wadze 350 kg.
łańcuch kotwiczny o średnicy 22 mm i długości 30 m.
- urządzenia cumownicze
sześć podwójnych polerów cumowniczych na rufie, śródokręciu i dziobie.
dwa podwójne na rufie.
- urządzenia sterowe
ręczne
oraz
bosaki, sonda ręczna i komplety lin.
b. sygnałowo-radiowe
- komplet lamp nawigacyjnych
- reflektor do jazdy nocnej
- maszt sygnalizacyjny składany na dziobie.
- tablice mijania
- buczek dźwiękowy
c. ratunkowe
- koła ratunkowe
- indywidualne pasy ratunkowe
- łódź stalowa o długości 3,50 m dla czterech osób służąca również jako łódź robocza
- pływak ratunkowy aluminiowy typu „Roś”
d. pożarowe
- komplet gaśnic
- koc gaśniczy
- rękawice ognioodporne
- pompa ppoż. napędzana z napędu głównego
- węże pożarowe z prądownicą.
WYKAZ BAREK BUDOWANYCH PRZEZ WROCŁAWSKIE STOCZNIE RZECZNE
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 23.12.2007,
17 lat temuValdemarasAdministrator Dodano
17 lat temu"BM-5003"
TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500
ROK BUDOWY: 1959; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław.
NUMER BUDOWY: B 004/3.
DANE TECHNICZNE:
długość: 56,69 m, szerokość: 7,56 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 3,65 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 478 t,
SILNIKI GŁÓWNE
dwa silniki wysokoprężne typu S6DV224 Buckau Wolf ; 6 cylindrowe produkcji Schwermaschinenbau Karl Liebknecht , Magdeburg. [NRD] o mocy 300 KM; numery seryjne: 25600 i 25601 rok produkcji 1958.
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 13 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-63
PRZEBIEG SŁUŻBY
1959: BM 5003 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1964: - do Ekspozytury w Gliwicach.
197.: - do Ekspozytury Kędzierzyn-Kożle
1981.02.05: - wycofana.
1990.06; - złomowana WIPO, Poznań.
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 06.04.2008,
17 lat temuValdemarasAdministrator Dodano
17 lat temu"BM-5004"
TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500
ROK BUDOWY: 1959; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław.
NUMER BUDOWY: B 004/4.
DANE TECHNICZNE:
długość: 56,69 m, szerokość: 7,56 m; wysokość burt: 2,01 m; wysokość statku: 3,65 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 480 t,
SILNIKI GŁÓWNE
dwa silniki wysokoprężne typu S6DV224 Buckau Wolf ; 6 cylindrowe produkcji Schwermaschinenbau Karl Liebknecht , Magdeburg. [NRD] o mocy 300 KM; numery seryjne: 25569 i 25570 rok produkcji 1959.
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 13 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-46 [I.Ż.Śr., Kędzierzyn-Kożle]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1959: BM 5004 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1964: - do Ekspozytury w Gliwicach.
197.: - do Ekspozytury Kędzierzyn-Kożle
1981.02.05: - wycofana.
1991.07: - złomowana w Centrozłom, Gliwice.
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 06.04.2008,
17 lat temuValdemarasAdministrator Dodano
17 lat temu"BM 5007"
TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500
ROK BUDOWY: 1959; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław.
NUMER BUDOWY: B 004/7.
DANE TECHNICZNE:
długość: 56,69 m, szerokość: 7,56 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 3,80 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 463 t,
SILNIKI GŁÓWNE
dwa silniki wysokoprężne typu S6DV224 Buckau Wolf ; 6 cylindrowe produkcji Schwermaschinenbau Karl Liebknecht , Magdeburg. [NRD] o mocy 300 KM; numery seryjne: 25602 i 25605 rok produkcji 1959.
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 13 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-14 [I.Ż.Śr., Kędzierzyn-Kożle]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1959: BM 5007 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1964: - do Ekspozytury w Gliwicach.
197.: - do Ekspozytury Kędzierzyn-Kożle
198. : - wycofana, dalej ?.
ValdemarasAdministrator Dodano
17 lat temu"BM 5008"
TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500
ROK BUDOWY: 1959; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław.
NUMER BUDOWY: B 004/8.
DANE TECHNICZNE:
długość: 56,65 m, szerokość: 7,54 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 3,65 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 474 t,
SILNIKI GŁÓWNE
dwa silniki wysokoprężne typu S6DV224 Buckau Wolf ; 6 cylindrowe produkcji Schwermaschinenbau Karl Liebknecht , Magdeburg. [NRD] o mocy 300 KM; numery seryjne: 26575 i 25576 rok produkcji 1959.
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 13 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: 451 [RDW, Wrocław] Kż-I-50 [[I.Ż.Śr., Kędzierzyn-Kożle]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1959: BM 5008 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1964: - do Ekspozytury w Gliwicach.
197.: - do Ekspozytury Kędzierzyn-Kożle
198. : - wycofana, dalej ?.
ValdemarasAdministrator Dodano
17 lat temu"BM 5009"
TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500
ROK BUDOWY: 1959; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław.
NUMER BUDOWY: B 004/9.
DANE TECHNICZNE:
długość: 56,68 m, szerokość: 7,54 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 3,65 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 473 t,
SILNIKI GŁÓWNE
dwa silniki wysokoprężne typu S6DV224 Buckau Wolf ; 6 cylindrowe produkcji Schwermaschinenbau Karl Liebknecht , Magdeburg. [NRD] o mocy 300 KM; numery seryjne: 26571 i 26578 rok produkcji 1959.
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 13 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-64 [I.Ż.Śr., Kędzierzyn-Kożle]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1959: BM 5009 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1964: - do Ekspozytury w Gliwicach.
197.: - do Ekspozytury Kędzierzyn
ValdemarasAdministrator Dodano
17 lat temu"BM 5010"
TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500
ROK BUDOWY: 1959; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław.
NUMER BUDOWY: B 004/10.
DANE TECHNICZNE:
długość: 56,63 m, szerokość: 7,55 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 3,65 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 473 t,
SILNIKI GŁÓWNE
dwa silniki wysokoprężne typu S6DV224 Buckau Wolf ; 6 cylindrowe produkcji Schwermaschinenbau Karl Liebknecht , Magdeburg. [NRD] o mocy 300 KM; numery seryjne: 26631 i 26634 rok produkcji 1959.
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 13 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: 452 [RDW, Wrocław] Kż-I-124 [I.Ż.Śr., Kędzierzyn-Kożle]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1960: BM 5010 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1964: - do Ekspozytury w Gliwicach.
197.: - do Ekspozytury Kędzierzyn-Kożle
198. : - wycofana, dalej ?.
ValdemarasAdministrator Dodano
17 lat temu"BM-5011"
TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500
ROK BUDOWY: 1959; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław.
NUMER BUDOWY: B 004/11.
DANE TECHNICZNE:
długość: 56,65 m, szerokość: 7,56 m; wysokość burt: 2,01 m; wysokość statku: 3,65 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 465 t,
SILNIKI GŁÓWNE
dwa silniki wysokoprężne typu S6DV224 Buckau Wolf ; 6 cylindrowe produkcji Schwermaschinenbau Karl Liebknecht , Magdeburg. [NRD] o mocy 300 KM; numery seryjne: 26573 i 26574 rok produkcji 1959.
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 13 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-65 [ I.Ż.Śr., Kożle]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1960: BM 5011 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1963: BM-5011 - do Ekspozytury w Gliwicach.
197. : BM-5011 - do Ekspozytury w Kędzierzynie-Kożlu.
1988: - nie wykazywana.
ValdemarasAdministrator Dodano
17 lat temu"BM-5012"
TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500
ROK BUDOWY: 1960; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław.
NUMER BUDOWY: B 004/12.
DANE TECHNICZNE:
długość: 56,65 m, szerokość: 7,55 m; wysokość burt: 2,01 m; wysokość statku: 3,65 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 463 t,
SILNIKI GŁÓWNE
dwa silniki wysokoprężne typu S6DV224 Buckau Wolf ; 6 cylindrowe produkcji Schwermaschinenbau Karl Liebknecht , Magdeburg. [NRD] o mocy 300 KM; numery seryjne: 26637 i 26632 rok produkcji 1959.
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 13 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-108 [ I.Ż.Śr., Kożle]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1960: BM 5012 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1965: BM 5012 - do Ekspozytury w Gliwicach.
197. : BM-5012 - do Ekspozytury w Kędzierzynie-Kożlu.
1988: - nie wykazywana.
ValdemarasAdministrator Dodano
17 lat temu"BM-5013"
TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500
ROK BUDOWY: 1959; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław.
NUMER BUDOWY: B 004/13.
DANE TECHNICZNE:
długość: 56,60 m, szerokość: 7,56 m; wysokość burt: 2,01 m; wysokość statku: 3,65 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 461 t,
SILNIKI GŁÓWNE
dwa silniki wysokoprężne typu S6DV224 Buckau Wolf ; 6 cylindrowe produkcji Schwermaschinenbau Karl Liebknecht , Magdeburg. [NRD] o mocy 300 KM; numery seryjne: 26630 i 27853 rok produkcji 1959.
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 13 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-108 [ I.Ż.Śr., Kożle]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1960: BM 5013 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1966: BM 5013 - do Ekspozytury w Gliwicach.
197. : BM-5013 - do Ekspozytury w Kędzierzynie-Kożlu.
1988: - nie wykazywana.
ValdemarasAdministrator Dodano
17 lat temu"BM-5014"
TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500
ROK BUDOWY: 1959; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław.
NUMER BUDOWY: B 004/14.
DANE TECHNICZNE:
długość: 56,65 m, szerokość: 7,55 m; wysokość burt: 2,01 m; wysokość statku: 3,65 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 464 t,
SILNIKI GŁÓWNE
dwa silniki wysokoprężne typu S6DV224 Buckau Wolf ; 6 cylindrowe produkcji Schwermaschinenbau Karl Liebknecht , Magdeburg. [NRD] o mocy 300 KM; numery seryjne: 26637 i 26632 rok produkcji 1959.
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 13 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-66 [ I.Ż.Śr., Kożle]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1960: BM 5014 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1965: BM 5014 - do Ekspozytury w Gliwicach.
197. : BM-5014 - do Ekspozytury w Kędzierzynie-Kożlu.
1988: - nie wykazywana.
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 15.12.2007,
17 lat temuValdemarasAdministrator Dodano
17 lat temu"BM- 5015"
TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500
ROK BUDOWY: 1959; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław.
NUMER BUDOWY: B 068/15/1.
DANE TECHNICZNE:
długość: 56,72 m, szerokość: 7,55 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 3,65 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 463 t,
SILNIKI GŁÓWNE
dwa silniki wysokoprężne typu B 120W; 4 cylindrowe; produkcji Puckie Zakłady Mechaniczne w Pucku 1960; numery seryjne: 104/197 i 104/198; moc: 240 KM
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Wr-I-4 [I.Ż.Śr., Wrocław]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1960: BM 5015 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1993: - nie wykazywana.
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 19.12.2007,
17 lat temuValdemarasAdministrator Dodano
17 lat temu"BM- 5016"
TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500
ROK BUDOWY: 1960; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław.
NUMER BUDOWY: B 068/16/2
DANE TECHNICZNE:
długość: 56,60 m, szerokość: 7,56 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 3,65 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 475 t,
SILNIKI GŁÓWNE
dwa silniki wysokoprężne typu B 120W; 4 cylindrowe; produkcji Puckie Zakłady Mechaniczne w Pucku 1960; numery seryjne: 94/129 i 94/130; moc: 240 KM
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Wr-I-2 [I.Ż.Śr., Wrocław]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1961: BM 5016 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1993: - nie wykazywana.
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 19.12.2007,
17 lat temuValdemarasAdministrator Dodano
17 lat temu"BM- 5017"
TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500
ROK BUDOWY: 1960; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław.
NUMER BUDOWY: B 068/17/3
DANE TECHNICZNE:
długość: 56,50 m, szerokość: 7,56 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 3,65 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 478 t,
SILNIKI GŁÓWNE
dwa silniki wysokoprężne typu B 120W; 4 cylindrowe; produkcji Puckie Zakłady Mechaniczne w Pucku 1960; numery seryjne: 94/142 i 94/143; moc: 240 KM
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Wr-I-3 [I.Ż.Śr., Wrocław]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1961: BM 5017 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1988: - nie wykazywana
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 19.12.2007,
17 lat temuValdemarasAdministrator Dodano
17 lat temu"BM-5018"
TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500
ROK BUDOWY: 1959; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław.
NUMER BUDOWY: B 068/18/4
DANE TECHNICZNE:
długość: 56,64 m, szerokość: 7,56 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 3,65 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 475 t,
SILNIKI GŁÓWNE
dwa silniki wysokoprężne typu B 120W; 4 cylindrowe; produkcji Puckie Zakłady Mechaniczne w Pucku 1960; numery seryjne: 94/137 i 94/139; moc: 240 KM
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Wr-I-4 [I.Ż.Śr., Wrocław]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1960: BM 5018 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1988: - nie wykazywana.
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 19.12.2007,
17 lat temuValdemarasAdministrator Dodano
17 lat temu"BM-5019"
TYP STATKU: barka motorowa typu BM 500
ROK BUDOWY: 1960; STOCZNIA: Wrocławska Stocznia Rzeczna, Wrocław.
NUMER BUDOWY: B 068/19/5
DANE TECHNICZNE:
długość: 56,48 m, szerokość: 7,57 m; wysokość burt: 2,04 m; wysokość statku: 3,60 m; zanurzenie maks.: 1,70 m; nośność: 475 t,
SILNIKI GŁÓWNE
dwa silniki wysokoprężne typu B 120W; 4 cylindrowe; produkcji Puckie Zakłady Mechaniczne w Pucku 1960; numery seryjne: 94/149 i 94/150; moc: 240 KM
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Wr-I-5 [I.Ż.Śr., Wrocław]
PRZEBIEG SŁUŻBY
1960: BM 5019 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1988: - nie wykazywana
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 19.12.2007,
17 lat temu