O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

TUR

Ostatnia aktualizacja 17 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
PCHACZ TYPU "TUR"


I. PROJEKT

Po zaprojektowaniu i wdrożeniu do seryjnej produkcji pchacza typu "Żubr"wrocławskie Biuro Projektów i Studiów Taboru Rzecznego opracowało w latach 1959-60 zgodnie z umową 1675 zestaw pchany "TUR", składający się z pchacza o mocy 2 x 120 KM i 2 barek pchanych o nośności po 370 t.
Autorami projektu byli: W. Zbylut, H. Gliszczyński i J. Kucha natomiast barki do zestawu oznaczone jako BPP 375 zaprojektowali B. Tomaszewski i W. Torbus. Zestaw przeznaczony był na rejon Odry i Kanału Gliwickiego.
Zasadnicze różnice pomiędzy pchaczem "Żubr" a "Tur" polegały na
a. wymiarach
b. mocy silników
c. urządzeń sczepiających i kotwicznych
d. układu pomieszczeń
Oznaczony symbolem budowy B 054 wszedł do produkcji w 1961 r, kiedy to Tczewska Stocznia Rzeczna w Tczewie wybudowała dwie prototypowe jednostki dla Żeglugi na Odrze. W sumie zbudowano około 100 sztuk tych pchaczy w tym typ "TUR-M" i "TUR P-150". Pierwszy otrzymał numer budowy B 179 a drugi B 223. Warto nadmienić że "Tur" był wraz z "Bizonem" jest najbardziej rozpowszechnionym polskim pchaczem na naszych wodach śródlądowych.

II. KADŁUB

Zbudowany jako jednopokładowy motorowy pchacz rzeczny ze stali okrętowej St 37s o poprzecznym systemie wiązań wytrzymałościowych, całkowicie spawany z uskokiem na rufie. Posiada 48 wręg w odstępach, co 450 mm do wręgi 38 i co 300 mm od wręgi 38. Kadłub podzielono za pomocą 3 poprzecznych grodzi wodoszczelnych na cztery przedziały. Zawierały one licząc od rufy:
I. skrajnik rufowy z urządzeniami sterowymi.
II. pomieszczenia załogowe i socjalne w skład, których wchodzą:
a. kabina kapitana
b. dwie kabiny dwuosobowe załogi
c. kabina mechanika
d. kuchnia
e. pomieszczenie z natryskiem
f. pomieszczenie W.C.
g. korytarz.
III. siłownia.
IV. skrajnik dziobowy z magazynkiem.

DANE TECHNICZNE
- długość całkowita: 20,86 m
- długość na linii wodnej 20,00 m
- szerokość na wręgach 5,80 m
- szerokość całkowita 6,00 m
- zanurzenie 0,96 m
- wysokość burt
- wysokość nierozbieralna 3,80 m

Od wręgi 5 do 40 umiejscowiona była stalowa nadbudowa mieszcząca pomieszczenia załogowe, siłownię oraz sterówkę. Wykonana z blachy stalowej o grubości 3 mm. Wejście do pomieszczeń załogowych znajdowały się z obu burt poprzez drzwi z pokładu. Po wejściu do przedsionka można było się dostać do kabiny kapitana dość jak na ówczesne warunki obszernej oraz do natrysku. Po środku w kierunku rufy prowadził korytarz położony niżej gdzie znajdowały się po prawej stronie patrząc w kierunku rufy kabina mechanika i kabina załogowa natomiast po lewej kabina załogi i kuchnia z piecem węglowym. Ogrzewanie zapewniał piec CO, który znajdował się przy magazynku bosmańskim przy zejściu z kuchni. Wejście do sanitariatu było niefortunnie usytuowane gdyż wejście do niego następowało osobno z pokładu. Wejście do siłowni również następowało z pokładu głównego. Sterówka usytuowana była w części dziobowej. Na jej dachu usytuowany był pokład pelengacyjny z zapasowym kołem sterowym. Wejście do niej odbywało się schodami z pokładu głównego. Światło dzienne dostarczały okna typu kolejowego i bulaje. Na niektórych pchaczach było ich po dwa do pomieszczeń mieszkalnych i po trzy do siłowni po prawej i trzy do pomieszczeń mieszkalnych i dwa do siłowni po prawej a w innych cztery do pomieszczeń mieszkalnych i trzy do siłowni po prawej burcie i 6 do pomieszczeń mieszkalnych oraz dwa do siłowni po lewej burcie. "Tury" posiadają po dwie pary sterów, czyli cztery płetwy przedśrubowe i cztery zaśrubowe. Sterowanie jest ręczno-hydrauliczne.

zegluga.szympanstudio.pl/albums/userpics/normal_Tur2dwg-Model.jpg

III. SIŁOWNIA

Do napędu głównego użyto dwa silniki wysokoprężne dwusuwowe typu B 120 W czterocylindrowe produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku o mocy łącznej 240 KM przy 425 obr./minutę. Zastosowano dwie przekładnie nawrotne o przełożeniu 1:1. Rozruch silnika następował za pomocą butli sprężonego powietrza o maksymalnym ciśnieniu do 30 atm. Butle rozruchowe, ładowało się spalinami, za pomocą specjalnych zaworów na czwartym cylindrze, licząc od koła zamachowego, każdego Pucka. Zużycie paliwa wynosiło około 40 l na godzinę jazdy przy pełnej mocy. Dwie stalowe śruby napędowe o średnicy 920 mm pracują one w dyszach Kort’a.
Prąd dostarczała prądnica marszowa o mocy 4 kW prądu stałego 24 V. Ponadto przy pomocy tablicy rozdzielczej istniała możliwość zasilania z lądu. Pchacze posiadały również baterie akumulatorów o pojemności 165 Ah.
W okresie późniejszym wielu armatorów rozpoczęło wymianę silników B 120W na następujące silniki:
a. dwa silniki 6 cylindrowe typu SW 680/195 Delfin o mocy łącznej 330 KM [242 kW] przy 2.000 obr./min. produkcji Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego w Mielcu i Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku. Przekładnie redukcyjno-nawrotne o przełożeniu 4:1.
b. dwa silniki 6 cylindrowe UE680/193/1 o mocy łącznej 330 KM [242 kW] przy 2.000 obr./min. produkcji Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego w Mielcu i Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku. Przekładnie redukcyjno-nawrotne o przełożeniu 4:1.

IV. WYPOSAŻENIE

a. pokładowe
- urządzenia kotwiczne
dwie rufowe windy kotwiczne ręczne.
dwie kotwice czterołapowe o masie 350 kG.
dwa łańcuchy kotwiczne o średnicy 22 mm i długości 30 m z dwoma stoperami typu szczękowego i dwoma zwalniakami
- urządzenia cumownicze
cztery podwójne krzyżakowe pachoły cumownicze po dwa na obu burtach na dziobie i rufie
cztery podwójne na rufie i dziobie
- urządzenia sterowe
ręczno-hydrauliczne
- urządzenia sczepiające
dwie wciągarki ręczne na dziobie + stopery linowe
oraz
bębny linowe
bosaki, sonda ręczna i komplety lin.
b. sygnałowo-radiowe
- komplet lamp nawigacyjnych
- reflektor do jazdy nocnej
- maszt sygnalizacyjny
- tablice mijania
- buczek dźwiękowy
c. ratunkowe
- koła ratunkowe
- inwidualne pasy ratunkowe
- łódź stalowa o długości 3,50 m dla czterech osób służąca również jako łódź robocza
- pływak ratunkowy aluminiowy typu „Roś”
d. pożarowe
- komplet gaśnic
- koc gaśniczy
- rękawice ognioodporne
- pompa ppoż. napędzana z napędu głównego
- węże pożarowe z prądownicą.

zegluga.szympanstudio.pl/albums/userpics/normal_Tur2dwg-Modelcolor.jpg
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 13.01.2008, 17 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"TUR-1"

ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1961; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/1-8/61
WYMIARY:
długość: 20,73 m; szerokość: 5,95 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,90 m; zanurzenie: 1,09 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1960 r. numery fabryczne: 104/241 i 104/254 o mocy łącznej 240 KM
2 prądnice marszowe o mocy 2 kW- prąd stały 24 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Sz-I-67 [I.Ż.Śr., Szczecin]

PRZEBIEG SŁUŻBY
1961: TUR-1 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura w Szczecinie.
1963: TUR-O-01 - zmiana nazwy.
1968: TUR-S-05 - P.P. Żegluga Szczecińska, Szczecin.
1975: TUR-B-03 - P.P. Żegluga Bydgoska, Bydgoszcz.
198.: - silniki typu UE680/193/1; 6 cylindrowe; prod.: WSK., Mielec/ PZM., Puck o mocy 330 KM
1995: TUR-B-03 - Żegluga Bydgoska S.A., Bydgoszcz.
2007: - nadal w eksploatacji.
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"TUR-2"

ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1961; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/1-9/61
WYMIARY:
długość: 20,75 m; szerokość: 5,95 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,90 m; zanurzenie: 1,07 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1960 r. numery fabryczne: 104/272 i 104/273 o mocy łącznej 240 KM
2 prądnice marszowe o mocy 2 kW- prąd stały 24 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Wr-I-87 [I.Ż.Śr., Wrocław]

PRZEBIEG SŁUŻBY
1961: TUR-2 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1963: TUR-O-02 - zmiana nazwy.
198. : - co dalej ?.

zegluga.szympanstudio.pl/albums/userpics/normal_Tur-202.jpg
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 18.11.2007, 17 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"TUR-3"

ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1962; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/3
WYMIARY:
długość: 20,72 m; szerokość: 5,98 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,90 m; zanurzenie: 1,06 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1962 r. numery fabryczne: 104/322 i 104/254 o mocy łącznej 240 KM
2 prądnice marszowe o mocy 2 kW- prąd stały 24 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-168 [I.Ż.Śr., Kędzierzyn-Kozle]

PRZEBIEG SŁUŻBY
1962: TUR-3 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1963: TUR-O-03 - zmiana nazwy.
1978: - port mac. Kędzierzyn-Kożle
dalej ?.
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"TUR-4"

ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1962; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/4
WYMIARY:
długość: 20,74 m; szerokość: 5,98 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,90 m; zanurzenie: 1,06 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1962 r. numery fabryczne: 104/319 i 104/322 o mocy łącznej 240 KM
2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Wr-I-88 [I.Ż.Śr., Wrocław] Kż-I-166 [I.Ż.Śr., Kędzierzyn-Kożle]

PRZEBIEG SŁUŻBY
1962: TUR-4 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1963: TUR-O-04 - zmiana nazwy.
1978: - port mac. Kędzierzyn-Kożle
1988: - nie wykazywany.
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"TUR-O-05"

ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1962; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/5
WYMIARY:
długość: 20,74 m; szerokość: 5,99 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,92 m; zanurzenie: 1,06 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1962 r. numery fabryczne: 104/352 i 104/356 o mocy łącznej 240 KM
2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE:

PRZEBIEG SŁUŻBY
1963: TUR-O-05 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1978: - port mac. Kędzierzyn-Kożle
1988: - nie wykazywany.
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"TUR-O-06"

ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1963; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/6
WYMIARY:
długość: 20,75 m; szerokość: 5,96 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,91 m; zanurzenie: 1,06 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1962 r. numery fabryczne: 104/387 i 104/390 o mocy łącznej 240 KM
2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Sz-I-5 [I .Ż.Śr. Szczecin]

PRZEBIEG SŁUŻBY
1963: TUR-O-06 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1966: - Ekspozytura w Szczecinie.
1988: - nie wykazywany.

zegluga.szympanstudio.pl/albums/userpics/normal_%C5%9Awinouj%C5%9Bcie_1971_tur_06_1971.jpg
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 24.11.2007, 17 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"TUR-O-07"

ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1963; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/7
WYMIARY:
długość: 20,74 m; szerokość: 5,96 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,91 m; zanurzenie: 1,10 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1962 r. numery fabryczne: 104/386 i 104/392 o mocy łącznej 240 KM
2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE:

PRZEBIEG SŁUŻBY
1963: TUR-O-07 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1982.: - silniki typu UE680/193/1; 6 cylindrowe; prod.: WSK., Mielec/ PZM., Puck o mocy 330 KM
1993: - nie wykazywany.
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 18.11.2007, 17 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"TUR-O-08"

ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1963; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/8
WYMIARY:
długość: 20,74 m; szerokość: 5,98 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,91 m; zanurzenie: 0,93
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1962 r. numery fabryczne: 104/386 i 104/392 o mocy łącznej 240 KM
2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE:

PRZEBIEG SŁUŻBY
1963: TUR-O-08 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1978: - port mac. Kędzierzyn-Kożle
1993: - nie wykazywany.
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"TUR-O-09"

ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1963; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/9
WYMIARY:
długość: 20,72 m; szerokość: 5,98 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,94 m; zanurzenie: 0,98
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1962 r. numery fabryczne: 104/386 i 104/392 o mocy łącznej 240 KM
2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE:

PRZEBIEG SŁUŻBY
1963: TUR-O-09 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1978: - port mac. Kędzierzyn-Kożle
1993: - nie wykazywany.
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"TUR-O-10"

ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1963; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/10
WYMIARY:
długość: 20,72 m; szerokość: 5,96 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,94 m; zanurzenie: 1,08 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1962 r. numery fabryczne: 104/402 i 104/403 o mocy łącznej 240 KM
2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Wr-I-90 [I.Ż.Śr., Wrocław]

PRZEBIEG SŁUŻBY
1963: TUR-O-10 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1977: TUR-B-06 - P.P. Żegluga Bydgoska, Bydgoszcz.
1985: - silniki typu UE680/193/1; 6 cylindrowe; prod.: WSK., Mielec/ PZM., Puck o mocy 330 KM
1995: TUR-B-06 - Żegluga Bydgoska S.A., Bydgoszcz.
2000: - nie wykazywany.
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"TUR-O-11"

ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1963; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/11
WYMIARY:
długość: 20,70 m; szerokość: 5,96 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,95 m; zanurzenie: 1,08 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1963 r. numery fabryczne: 104/404 i 104/407 o mocy łącznej 240 KM
2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE:

PRZEBIEG SŁUŻBY
1964: TUR-O-11 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1977: TUR-B-07 - P.P. Żegluga Bydgoska, Bydgoszcz.
1983: - silniki typu UE680/193/1; 6 cylindrowe; prod.: WSK., Mielec/ PZM., Puck o mocy 330 KM
1995: TUR-B-07 - Żegluga Bydgoska S.A., Bydgoszcz.
2004: - wycofany
2007: - jeszcze istnieje jako wrak.




zegluga.szympanstudio.pl/albums/ujscie/normal_Ujscie23.jpg
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 18.11.2007, 17 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"TUR-O-12"

ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1963; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/12
WYMIARY:
długość: 20,76 m; szerokość: 5,96 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,91 m; zanurzenie: 1,08 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1963 r. numery fabryczne: 104/408 i 104/409 o mocy łącznej 240 KM
2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Wr-I-91 [I.Ż.Śr. Wrocław] Kż-I-183 [I.Ż.Śr., Kędzierzyn-Kożle]

PRZEBIEG SŁUŻBY
1964: TUR-O-12 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1978: - Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1993: - nie wykazywany
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"TUR-O-13"

ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1963; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/13
WYMIARY:
długość: 20,76 m; szerokość: 5,96 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,91 m; zanurzenie: 0,96 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1963 r. numery fabryczne: 104/428 i 104/430 o mocy łącznej 240 KM
2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: WA-01-0001[ U.Ż.Śr. Warszawa]

PRZEBIEG SŁUŻBY
1964: TUR-O-13 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1978: - Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
198.: - silniki typu UE680/193/1; 6 cylindrowe; prod.: WSK., Mielec/ PZM., Puck o mocy 330 KM
1993: - wycofany.
2… : - kupiony przez Rafała Błockiego z Zielonki koło Warszawy. Przebudowany zmienił całkowicie sylwetkę, otrzymał dwa silniki typu: TD163ES; 6 cylindrowe produkcji Volvo-Penta, Göteborg o mocy łącznej 200KM; nr. fabryczne: 13049 i 3849
2003: TUR-W-01 - Żegluga Wiślana, Zielonka.
2007: - w eksploatacji.



zegluga.szympanstudio.pl/albums/userpics/normal_TurW0101copy.jpg
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 16.12.2007, 17 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"TUR-O-14"

ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1963; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/14
WYMIARY:
długość: 20,71 m; szerokość: 5,96 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,90 m; zanurzenie: 1,09 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1963 r. numery fabryczne: 104/413 i 104/414 o mocy łącznej 240 KM
2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Wr-I-92 [I.Ż.Śr. Wrocław]

PRZEBIEG SŁUŻBY
1964: TUR-O-14 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1978: - Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
198.: - silniki typu UE680/193/1; 6 cylindrowe; prod.: WSK., Mielec/ PZM., Puck o mocy 330 KM
1993: - nie wykazywany
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 16.12.2007, 17 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"TUR-O-15"

ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1963; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/15
WYMIARY:
długość: 20,74 m; szerokość: 5,96 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,91 m; zanurzenie: 0,96 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1963 r. numery fabryczne: 104/416 i 104/417 o mocy łącznej 240 KM
2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE:

PRZEBIEG SŁUŻBY
1964: TUR-O-15 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1978: - Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
198.: - silniki typu UE680/193/1; 6 cylindrowe; prod.: WSK., Mielec/ PZM., Puck o mocy 330 KM
1993: - nie wykazywany
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"TUR-O-16"

ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1963; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/16
WYMIARY:
długość: 20,78 m; szerokość: 5,96 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,91 m; zanurzenie: 1,08 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1963 r. numery fabryczne: 104/438 i 104/442 o mocy łącznej 240 KM
2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Wr-I-93 [I.Ż.Śr. Wrocław]

PRZEBIEG SŁUŻBY
1964: TUR-O-16 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1978: - Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
198.: - silniki typu UE680/193/1; 6 cylindrowe; prod.: WSK., Mielec/ PZM., Puck o mocy 330 KM
1993: - nie wykazywany
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 22.11.2007, 17 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"TUR-O-18"

ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1963; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/17
WYMIARY:
długość: 20,75 m; szerokość: 5,96 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,90 m; zanurzenie: 1,10 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1963 r. numery fabryczne: 104/445 i 104/437 o mocy łącznej 240 KM
2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Wr-I-94 [I.Ż.Śr. Wrocław]

PRZEBIEG SŁUŻBY
1964: TUR-O-18 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
198.: - silniki typu UE680/193/1; 6 cylindrowe; prod.: WSK., Mielec/ PZM., Puck o mocy 330 KM
1993: - nie wykazywany
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"TUR-O-20"

ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1964; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/18
WYMIARY:
długość: 20,76 m; szerokość: 5,96 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,90 m; zanurzenie: 1,09 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1963 r. numery fabryczne: 104/460 i 104/459 o mocy łącznej 240 KM
2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Wr-I-95 [I.Ż.Śr. Wrocław]

PRZEBIEG SŁUŻBY
1964: TUR-O-20 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1978: - Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1992: - Odratrans S.A., Wrocław.
1999: - nie wykazywany.
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"TUR-O-22"

ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1964; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/19
WYMIARY:
długość: 20,72 m; szerokość: 5,96 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,91 m; zanurzenie: 1,09 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1963 r. numery fabryczne: 104/468 i 104/469 o mocy łącznej 240 KM
2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Wr-I-96 [I.Ż.Śr. Wrocław]

PRZEBIEG SŁUŻBY
1964: TUR-O-22 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1978: - Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle.
1992: - Odratrans S.A., Wrocław.
1993: - nie wykazywany.
Waldemar Danielewicz
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies