O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Transport miału węglowego wisłą

Ostatnia aktualizacja 17 lat temu
M
Mariner76Początkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 18 lat temu
Odnośnie transportu węgla wisłą do aglomeracji Krakowa do tego przygotowuje sie firma LECH która zajmuje się wydobyciem kruszywa.Do tego celu armator ten sprowadził z Białorusi 4 barki 1000t i i lodołamacz który chyba dostosuje do pchania.
Z tego co wiem to starał się o dostawy węgla do elektrowni Skawina.
Może jeszcze coś sciąga ze wschodu bo 4 barki to chyba za mało żeby sie wywiązac z dostaw do elektro\wni.
Może ktoś ma bardziej aktualne wiadomości na ten temat?
T
TomekPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 18 lat temu
Witam, z tego co widziałem w Krakowie lodołamacz już jest przystosowany do pchania. Często można go zobaczyć koło stopnia wodnego Kościuszko (na nim jest autostrada A4) albo koło stopnia Dąbie, (barki sprowadzone z Białorusi też). Widziałem też pracę przy pogłębianiu Wisły poniżej stopnia Dąbie w których brały udział ww. barki i lodołamacz razem z jednostkami PBWI Kraków - co moim zdaniem sugeruje przygotowania do transportu dla Elektrociepłowni Łęg. Transport taki prowadziła już niedawno (3 -4 lata temu, Łoś + 2 barki) "Żegluga Krakowska" ale ponoć mieli spore problemy techniczne, zresztą firma ta ma ponoć obecnie duże problemy ekonomiczne i jej kondycja nie jest zbyt dobra ( jednostki były do sprzedania na Allegro, rzadko widać jej jednostki). Obecnie firma "LECH" użytkuje na kanale Łączany - Skawina m.in. świeżo wyremontowanego Łosia "KRAKA". Jak tylko dowiem się coś więcej lub zobaczę je pływające niedaleko mojego domu kanałem Łączany - Skawina, zaraz zrobię zdjęcia i to opiszę.
M
Mariner76Początkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 18 lat temu
Wiem że eksploatowali tam łosia GREG sam na nim kilka dni pracowałem.
A był tam też po remoncie ale nie pływał pchacz żubr WAWEL
A krak nic o nim nie słyszałem czy jest tak samo przerobiony jak greg?
i skąd go kupili?
T
TomekPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 18 lat temu
KRAK to dawny Łoś W - 08 - z zewnątrz nie jest przerobiony, więcej w temacie o tym Łosiu. GREG to dawny Łoś O - 02. WAWEL to nie Żubr tylko Tur, o ile mnie pamięć nie myli na rufie ma wyspawany napis "Kędzierzyn Koźle Tur - 027". PIAST to były pchacz Żubr W O-04. Wszystkie opisane tu jednostki należą do PHU Lech
M
Mariner76Początkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 18 lat temu
Niemożliwe , Wawel to Żubr mam nawet zdjęcia tylko słabej jakości bo była mgła zresztą sam na nim byłem i widziałem.Wiem że w tej firmie też mają tura właśnie z Kożla nie wiem o jakiej nazwie nie widziałem go bo pływał wtedy na kanale Łączany Skawina a jak spłynął pod st Kościuszko to mnie już nie było.A ten Krak to sobie przypominam sprowadzał go Kapitan z Sandomierza.Pokazywali ten incydent w telewizji jak mieli nim i z barkami kolizje z nie istniejącym już mostem syreny w Warszawie.Póżniej widziałem jak stało to wszystko w porcie w Sandomierzu ale za daleko było żeby dostrzec jaki todokładnie to łoś wiem że to było coś jak łośW-O?
no jak podajesz to W-O8 Ale to było 1999r to trochę im zeszło z remontem.
T
TomekPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 18 lat temu
Mylisz się, ten Tur którego nie widziałeś to właśnie WAWEL - jestem tego pewien. Mieszkam nad kanałem Łączany - Skawina (jak coś płynie to widzę z okna :)) i właśnie tam najczęściej go widywałem (nawet 2 razy dziennie, nocami). Wydaje mi się nawet że to on rozpoczynał działalność firmy Lech na kanale i powyżej, bo wcześniej pływała tam tylko Żegluga Krakowska i przy okazji remontów szlaku PBWI Kraków. Proponuję poszukać www firmy Lech, tam były jakieś zdjęcia
T
TomekPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 17 lat temu
Witam, transport miału na pewno nie ruszył - nic nie pływa od stopnia Kościuszko w górę rzeki bo popsuła się śluza (mechanizmy sterujące napełnianiem) na tym stopniu ...

link
Edytowany przez Apis dnia 02.04.2008, 17 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
Potwierdzam że pchacz "WAWEL" to dawny "TUR-O-27" jest on opisany w życiorysach statków - pchacze - Tur.

Natomiast lodołamacz "LECH-1" to dawny "PEKARI" z PBW. Warszawa.
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 03.04.2008, 17 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
A interesuje mnie ten "KRAK" czyli "Łoś-W-08" kiedy się pojawił w tej firmie bo według informacji został zakupiony w 1999 r. przeszedł remont tu drugie pytanie ok kiedy jest w eksploatacji bo na razie nigdzie nie jest wykazywany.
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 03.04.2008, 17 lat temu
T
TomekPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 17 lat temu
Witam, znalazłem w sieci wykaz statków posiadających klasę PRS. Opisywany tutaj "KRAK" widnieje tam pod numerem 230133 jako pchacz (*sKM 3 D pch), ale jego portem macierzystym jest Warszawa,a nie Kraków jak reszty statków PHU "LECH".

Pchacza tego widziałem pierwszy raz na kanale Łączany - Skawina w zeszłym roku - był świeżo po remoncie, więc można domniemywać że wtedy był początek jego użytkowania ...


Strona www firmy Lech: http://www.phu-le...
M
Mariner76Początkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 17 lat temu
Pamięc ludzka jest zawodna i wawel faktycznie to pchacz tur.
Ale ten pchacz żubr po remoncie i przebudowie{silniki w częsci rufowej}
też istnieje ale nie można go odnalezc w życiorysach tych pchaczy.
Z tego co wiem ten armator posiada jeszcze taki sam typ pchacza dawny
żubr w-04 obecna nazwa piast.
A
Andrzej MlynarczykNowicjusz Nowicjusz
Dodano 17 lat temu
Witam.Łoś - W- 08 Obecnie "KRAK" pod numerem rejestracyjnym Kr-01-0037.Zakupiony 1999r.jak podajesz Valdemars,po krutkim okresie eksplatacji w Firmie LECH długo oczekiwał na remont.Firma LECH posiada własną pochylnie .KRAK przeszedł gruntowny remont kadłuba,wymieniono całkowicie poszycie dna pokładu i częściowo burt.Od 01.01.2007 podjołem się wraz kolegą Jankiem Gałką dalszego remontu i wyposarzenia.
Zastaliśmy gołe blachy bez żadnej instalacji i wyposażenia pomieszczeń.
Wykonaliśmy instalacje zęzową,pożarową.wody sanitarnej.kanzlizacyjnej z zbiornikiem na fekalia oraz elektryczną wraz z elekrykiem, oczywiście po wstępnych uzgodnieniach PRS.Stolarkę wykonali stolarze pod naszym nadzorem i uzgodnieniach.Maszynownia- silnik SCANIA 360KM okoł 223 Kw. /2200 obr./min./z turbodoładowaniem 6-cilindrowy.Układ chłodzenia zamkniety tz.w poszyciu burtowym przydennym,przekładnia zastosowna 1:2 z poprzedniego napędu/Henszla/ .Do ogrzewania pchacz zastosowliśmy dwa systemy -system podstawowy tradycyjna instalacja CO wykonana w miedzi+grzjniki panelowe + /kocioł dwuobiegowy olejowy /i system drugi wymiennik ciepła 20 Kw wtrakcie pracy silnika -ten system zdaje super egzamin wtrakcje eksplatacji,zaspakaja wystarczającą ilość ciepła do ogrzewania pomieszczeń tak i podgrznia wody sanitarnej w bojlerze 150 l+/elekryczny/ narazie bez pieca CO/wtrakcie zakupu/
KRAK w eksplatacji jest od czerwca 2007r.Obecnie na nim pływam kpt.ż.ś A.M.
Andrzej Młynarczyk
A
Andrzej MlynarczykNowicjusz Nowicjusz
Dodano 17 lat temu
W opisie KRAKA nie napisalem o wykonanej instalacji elektycznej 220V zsilanej z przetwornicy 24/220 2000/4000.A.M
Andrzej Młynarczyk
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
Dzięki za informacje dodam je do życiorysu pchacza.
Pozdrawiam
Waldemar Danielewicz
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies