O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Wycieczkowce "A'ROSA"

Ostatnia aktualizacja 11 lat temu
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 17 lat temu
Rzeczne wycieczkowce typu A'Rosa zbudowała stocznia Neptun-Werft w Rostocku-Warnemünde, w latach 2001-2005. Powstalo w sumie sześć statków. Cztery dla flotylli dunajskiej i dwa dla flotylli rzeki Röne we Francji.

Napęd ich stanowią dwa widlaste, szesnastocylindrowe silniki firmy MTU typoszeregu 2000, o mocy calkowitej 1600 KW (2174 KM).

Niejako przy okazji powiem, że w MTU (Motoren und Turbinen Union, Friedrichshafen) pracuję juz dwadziescia lat i nie tylko z lokalnego patriotyzmu twierdzę, że silniki tej firmy są bardzo dobre ;) Zapewniają statkom prędkość 24 km/h, a obrotowe (o 360°) pędniki marki Schottel + ster strumieniowy na dziobie sprawiają, że te długie statki są bardzo zwrotne i łatwe w obsłudze.


Flotylla dunajska:

A'Rosa Bella, A'Rosa Donna, A'Rosa Riva, A'Rosa Mia
Ilość pasażerów............242, w 100 zewnętrznych kabinach, w 4 kategoriach,
Długość........................124,5 m
Szerokość......................14,4 m

Flotylla rzeki Röne (statki o zmniejszonej szerokości):

A'Rosa Luna, A'Rosa Stella,
Ilość pasażerów.............174, w 86 zewnętrznych kabinach
Długość.........................125,8 m
Szerokość.......................11,4 m

Mirek Rajski

Rzeczywiście: "rosarium"... A'Rosa Bella, A'Rosa Donna, A'Rosa Riva (obrazki są autorstwa "Grzesia" Tomaszewskiego - po kliknięciu powiększają się)

www.zegluga-rzeczna.pl/images/rosarium.jpg

Dupcie "tyż pikne"....

www.zegluga-rzeczna.pl/images/rosarium1.jpg

Tu czwarta dunajska róża: A'Rosa Mia ...

www.zegluga-rzeczna.pl/images/rosarium2.jpg

Więcej szczegółów można zobaczyć na stronach:
http://www.arosa-...chiff_id=5
http://www.seerei...hiffe.html
(seria dunajska)

http://www.ravena...venala.php
http://www.seetou...?schiff=67
(seria francuska)

Apis
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
Edytowany przez Apis dnia 21.11.2017, 6 lat temu
R
RyszardLPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 17 lat temu
Ładne te statki. O ile jestem w stanie się zorientować, to ich koncepcja została oparta na dużo wcześniejszych jednostkach "Europa" i "Helwetia", zbudowanych w 1960 roku.
Te, tutaj, są dużo większe, ale układ kadłuba i nadbudówek jest bardzo podobny.
Jakie jest zanurzenie tych statków, bo tej informacji nie ma.
Szkoda, że coś podobnego nie buduje się u nas. :(
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 17 lat temu
Zanurzenie 1.35 m (max 1.50 m)

Więcej z faktami i danymi tutaj:
http://www.hansa-...ikelID=199

Tu z kolei więcej wnętrz i innych fotek
http://www.windfe...wgal&cat=3
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
Edytowany przez Apis dnia 22.02.2008, 16 lat temu
R
RyszardLPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 17 lat temu
Dzięki za informację o zanurzeniu. Dość spore, ale Dunaj i Ren nie są strumykami. Nurtuje mnie też czemu te na Ren są węższe, ale to chyba wynika z faktu, że śluzy nie mogą nic szerszego przepuścić. Galeria bardzo fajna, już ją dodałem do stałych linków ;)
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 17 lat temu
Te węższe nie są na Ren lecz na Rhöne we Francji. Tam prawdopodobnie sa właśnie węższe śluzy.
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
Edytowany przez Apis dnia 21.11.2017, 6 lat temu
R
RyszardLPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 17 lat temu
Ach, tu cie boli. No, ja bym przsiągł, że chodzi o Ren, ale dobrze, że się wyjaśniło.
Dzięki ;)
miroslaw rajskimiroslaw rajskiAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
Moja wina. W nazwie rzeki Rhöne zjadłem "h" i stąd już niedaleko do Renu.
Przepraszam,
Mirek Rajski
M
MrozekPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 17 lat temu
Mam pytanie, bardzo cięzko jest sie dostac do pracy na takich okazach?
miroslaw rajskimiroslaw rajskiAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
Pojęcia nie mam. Ale kliknij na stronę www.a-rosa.de , Donau, die Schiffe, Karriere
(u dołu). Może klapnie, życzę powodzenia!!

------------

Poprawiłem Mirku adres strony, bo za blisko przecinek postawiłeś ;)

www.a-rosa.de
Edytowany przez Apis dnia 30.07.2007, 17 lat temu
raniaraniaNowicjusz Nowicjusz
Dodano 16 lat temu
Witam wszystkich bardzo serdecznie:)
Przyszło mi pisać pracę inżynierską, przy pisaniu której bardzo pomocne będą mi wszelkie materiały o wycieczkowcach pływających w Polsce i nie tylko:)
Jeśli ktoś dysponuje takowymi materiałami bardzo chętnie z nich skorzystam:)
Mam także pytanko, czy oprócz Classic Lady po polskich wodach pływają podobne jednostki? Szukałam i nic nie znalazłam...

Pozdrawiam Serdecznie :)
S
SeehundUżytkownik Użytkownik
Dodano 14 lat temu
A-ROSA Flussschif Gmbh 27 marca rozpoczął dziewiczy rejs zbudowaną w Rostoku swoją nową różą A-ROSA VIVA. Długa 135 i szeroka 11,40 m, o zanurzeniu 1,6 m napędzana jest 4 silnikami VolvoPenta o mocy 331 kW każdy. Na pokład zabrac może 202 pasażerów dając im do dyspozycji 99 kabin. Statek posiada 5-osobową załogę + 46 osób z obsługi hotelowo-gastronomicznej.
Brak jego zdjęcia nie jest problemem, gdyż wyglądem i urodą nie odbiega od swoich różanych sióstr.
S
SeehundUżytkownik Użytkownik
Dodano 14 lat temu
VIVA przewidziana jest do pływania po Renie, Menie i Mozeli więc mam nadzieję spotkać Ją mając aparat fotograficzny pod ręką. Dodam jeszcze, że na wiosnę przyszłego roku planowane jest wodowanie ósmej róży: A-ROSA BRAVA.
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 14 lat temu
"Troszkę" się jednak różni od poprzednich Róż:



666kb.com/i/bgui6v83hlk8hs5fl.jpg






Więcej szczegółów rozplanowania pomieszczeń: http://www.arosa-...a_viva.php

Ceny rejsu: http://www.schiff...-viva.html
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
Edytowany przez Apis dnia 17.12.2018, 5 lat temu
S
SeehundUżytkownik Użytkownik
Dodano 14 lat temu
Przede wszystkim dziobem. Prosto z Renu : dziękuję za wsparcie zdjęciami.
Adam ReszkaAdam ReszkaUżytkownik Użytkownik
Dodano 14 lat temu
Ta francuska rzeka Rhone - to po polsku Rodan. Pięknie skaskadyzowana aż do Lyonu.
S
SeehundUżytkownik Użytkownik
Dodano 14 lat temu
Szanowny Panie Adamie , pańskie wpisy są wiedzy źródłem obfitym. Czerpię z niego upojnie. Na Rodan (niestety) się nie wybieram , a znając plany rejsowe VIVY , z żalem stwierdziłem, że w tym roku się nie spotkamy.
S
SeehundUżytkownik Użytkownik
Dodano 14 lat temu
Mój żal był przedwczesny, gdyż dzisiaj o 14.30 przecierałem ze zdumienia oczy przepływając koło A-ROSY VIVY zacumowanej w Ruedesheim na 526 km Renu. Niestety nie miałem pod ręką swojego Canona. Od dzisiaj będę bardziej czujny i mam nadzieję, że to co się odwlecze ....VIVA nie uciecze.
G
grzegorzUżytkownik Użytkownik
Dodano 14 lat temu
Szukają ludzi na ,jeśli dobrze pamiętam, 3 Vivy. W majowej albo czerwcowej gazecie były ich ogłoszenia.
Edytowany przez grzegorz dnia 18.06.2010, 14 lat temu
S
SeehundUżytkownik Użytkownik
Dodano 14 lat temu
Na pewno miałeś na myśli 3 A-ROSY, gdyż VIVA jest tylko jedna. Dzisiaj szła w dół Renu, ale była poza zasięgiem mojego obiektywu. Przypuszczam, że nocuje Ruedesheim. Może jutro ją upoluję.
G
grzegorzUżytkownik Użytkownik
Dodano 14 lat temu
Seehund masz rację.
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies