Rzeczne wycieczkowce typu A'Rosa zbudowała stocznia Neptun-Werft w Rostocku-Warnemünde, w latach 2001-2005. Powstalo w sumie sześć statków. Cztery dla flotylli dunajskiej i dwa dla flotylli rzeki Röne we Francji.
Napęd ich stanowią dwa widlaste, szesnastocylindrowe silniki firmy MTU typoszeregu 2000, o mocy calkowitej 1600 KW (2174 KM).
Niejako przy okazji powiem, że w MTU (Motoren und Turbinen Union, Friedrichshafen) pracuję juz dwadziescia lat i nie tylko z lokalnego patriotyzmu twierdzę, że silniki tej firmy są bardzo dobre ;) Zapewniają statkom prędkość 24 km/h, a obrotowe (o 360°) pędniki marki Schottel + ster strumieniowy na dziobie sprawiają, że te długie statki są bardzo zwrotne i łatwe w obsłudze.
Flotylla dunajska:
A'Rosa Bella, A'Rosa Donna, A'Rosa Riva, A'Rosa Mia
Ilość pasażerów............242, w 100 zewnętrznych kabinach, w 4 kategoriach,
Długość........................124,5 m
Szerokość......................14,4 m
Flotylla rzeki Röne (statki o zmniejszonej szerokości):
A'Rosa Luna, A'Rosa Stella,
Ilość pasażerów.............174, w 86 zewnętrznych kabinach
Długość.........................125,8 m
Szerokość.......................11,4 m
Mirek Rajski
Rzeczywiście: "rosarium"... A'Rosa Bella, A'Rosa Donna, A'Rosa Riva (obrazki są autorstwa "Grzesia" Tomaszewskiego - po kliknięciu powiększają się)
Dupcie "tyż pikne"....
Tu czwarta dunajska róża: A'Rosa Mia ...
Więcej szczegółów można zobaczyć na stronach:
http://www.arosa-...chiff_id=5
http://www.seerei...hiffe.html
(seria dunajska)
http://www.ravena...venala.php
http://www.seetou...?schiff=67
(seria francuska)
Apis